LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezuinigen in de zorg kan!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ben Jacobs

Bezuinigen in de zorg kan!

Ongelezen bericht door Ben Jacobs »

Er kan best bezuinigd worden in de zorg!
Onlangs is mijn schoonmoeder in een verpleeghuis gaan wonen. Zij had diverse medische artikelen in haar bezit die niet aan bederf onderhevig zijn zoals:

Diverse pakken incontinentiemateriaal (minstens 10)
6 dozen Katheterzakken
Diverse verbandmiddelen
Onderleggers
Spuiten voor vloeistof
Gel
Ik dacht dat dit mee ging naar haar nieuwe adres maar het kon allemaal vernietigd worden.
‘Zo zijn de regels mevrouw’.

Zij had een aangepaste duwrolstoel die enkele weken eerder nagekeken en voorzien van nieuwe banden was. Die moest ingeleverd worden en in haar nieuwe gemeente kon zij een nieuwe(!) rolstoel aanvragen. Gaat zij over een half jaar naar Arnhem, waar kans op is, dan volgt de hele procedure opnieuw. Twee nieuwe rolstoelen terwijl de oude nog heel goed was. ‘Zo zijn de regels mevrouw’.
Op maandag kreeg zij nieuwe medicijnen voorgeschreven voor haar ogen. Op dinsdag kwam zij in het verpleeghuis. Ik heb nog gauw de medicijnen opgehaald en dinsdag meegenomen, dan konden ze meteen gebruikt worden. ‘Brengt u die maar terug. Wij hebben onze eigen apotheek’. Het waren 4 (!) doosjes.
De bureaucratie die er aan te pas kwam om een ziekenhuisbed, een matras en een scootmobiel in te leveren zal ik u besparen. Het was te zot voor woorden.
‘Zo zijn de regels mevrouw’.
Kan daar alstublieft iets aan gedaan worden? Alleen al daarop kunnen vele miljoenen bezuinigd worden.

tiptoo

Re: Bezuinigen in de zorg kan!

Ongelezen bericht door tiptoo »

niet normaal meer en ze gaan zo snijden in de zorg? gooi maar weg lijkt het wel wat is er mis met de rolstoel van uw moeder komt die uit een andere stad dan Arnhem? zonde van het geld.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

en wat denk je van geneesmiddelen?

Krijg je iets, kun je niet verdragen. Zitten er nog heel veel in en je brengt het terug
naar de apotheek. De capsules zitten nog in de verpakking. Wat denk je?
Wordt vernietigd. Je mag blij zijn als de apotheek ze terug neemt om te vernietigen.

Welwaar

Ongelezen bericht door Welwaar »

Mijn schoonmoder is een paar weken geleden in een verzorginghuis opgenomen.
Ik heb via de ziektekostenverzekering een hoog- laag bed voor haar geregeld dat heeft zij; in bruikleen.Dat vind ik nou een mooie oplossing. OOk heb ik een rolstoel voor haar aangevraagd bij het wmo
Dit jaar worden de rolstoelen nog vergoed. Volgend jaar niet meer. Ik heb maar direct een verblijfsrolstoel besteld, zou ze ooit een verpleeghuisindicatie krijgen, dan wordt die stoel daar OOK gebruikt.
Hoeft ze die tenminste niet zelf te betalen. Of wordt er weer een nieuwe aangevraagd en de rolstoel die ze gratis kreeg weer opgeslagen in een schuur , die ze vervolgesn te koop zetten op marktplaats.......
Overgebleven med artikelen, etc die de apotheek niet terug neemt zijn nog prima bruikbaar voor bijv Roemenie , Moldavie etc.

Kijk eens naar Max maakt mogelijk.Jan Slagter zal echt heel blij zijn met deze spullen!!! Ik heb ook diverse goederen die mijn schoonmoeder niet meer nodig had, voor dit doel gebruikt.
Dan komt het goed terecht en heb je niet het gevoel dat het weggegooid geld is geweest Blijft natuurlijk krankzinnig , die verspilling.

tiptoo

@welwaar .. de rolstoel blijft gelukkig voor de mensen die hem nodig hebben in het pakket was laatst op tv net als de krukken en rollators maar wat TS schrijft is toch te gek voor woorden in deze tijd van al die idiote bezuinigingen?

Welwaar

Ongelezen bericht door Welwaar »

Mijn schoonmoeder heeft een rollator.
Toen er eens iets aan mankeerde, wilde ik hem even laten repareren , dat was een fluitje van een cent.

Maar nee, dat hoefde niet want; "Ik krijg toch gratis een nieuwe !! " was haar antwoord..
Zo werken we verspilling in de hand.
Ik werk zelf in de verpleging en ik vind die verspilling meer dan gruwelijk.Kijk eens
naar landen als Moldavie, waar mensen letterlijk creperen, van kou ellende armoede en weing te eten. Wij hebben hier vreselijke overvloed. Laat een vrachtvliegtuig vol met 'afgedankte" maar prima bruikbare spullen, rollatoren , rolstoelen bedden dekens en verpleeg materiaal med. etc etc daar naar toe brengen.
Hebben ook deze mensen een goed kerst............

tiptoo

Welwaar schreef: Laat een vrachtvliegtuig vol met 'afgedankte" maar prima bruikbare spullen, rollatoren , rolstoelen bedden dekens en verpleeg materiaal med. etc etc daar naar toe brengen.
Hebben ook deze mensen een goed kerst............

super idee , denk alleen niet dat het uit te voeren is was het maar waar zou voor die mensen een luxe zijn.

Gesloten