| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijdrage van 6,25%: ook over pensioen + lijfrente !!!!
-
Mathilde D.
Bijdrage van 6,25%: ook over pensioen + lijfrente !!!!
Via de "veelgestelde vragen" van de website over denieuwezorgverzekering.nl van het Ministerie van VWS ben ik erachter gekomen dat ook over pensioenen en lijfrentes 6,25% inkomensafhankelijke bijdrage betaald moet worden. (tot een inkomen van 30.000 euro). Dus dit kan oplopen tot zo'n 1900 euro per jaar, waar bovenop de premie van zo'n 1300 euro komt plus de premie voor de aanvullende verzekeringen. In de dagbladen las ik juist, dat juist de groep ouderen met een SPP erop vooruit zou gaan. Helaas klopt dit dus niet.
Re: Bijdrage van 6,25%: ook over pensioen + lijfrente !!!!
Inderdaad, dit heb je goed gezien. Ouderen met een AOW en zelfstandigen krijgen de 6,25% niet vergoed en moeten dat dus zelf ophoesten. Er is wel een maximum aan, maar als je dat haalt zou ik me verder geen zorgen maken. 
Wil je meer info hierover, lees dan de lange thread over de nieuwe zorgverzekering op dit forum.
Ict
Wil je meer info hierover, lees dan de lange thread over de nieuwe zorgverzekering op dit forum.
Ict