LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Collectieve verzekering werkgever NIET VOORDELIG !!!!!!!!!!!
Collectieve verzekering werkgever NIET VOORDELIG !!!!!!!!!!!
Ik en een aantal mensen die ik ken komen tot de conclusie dat je veela beter via een collectief op het internet (PMA bijvoorbeeld) een verzekering kunt afsluiten, voordeliger. Ook via de vakbond stelt de korting niets voor!
Ook bijzonder, vriend van mij had een aanbieding van werkgever (zorgstad.info) leek bijzonder, maar dezelfde aanbieding kan een ieder individueel ook afsluiten (PMA collectief).
Ook bijzonder, vriend van mij had een aanbieding van werkgever (zorgstad.info) leek bijzonder, maar dezelfde aanbieding kan een ieder individueel ook afsluiten (PMA collectief).
Re: Collectieve verzekering werkgever NIET VOORDELIG !!!!!!!!!!!
Collectieve verzekering van de FNV is grote FLOP
-
Het voordeel van een collectief via de werkgever is dat de AV's vaak 15% korting hebben en er soms extra's in de AV's zitten. Veel bedrijfscollectieven maken een aparte regeling voor de gepensioneerden: dat is voor die groep een welkome korting.
Wie gaat dit allemaal betalen?
Volgend jaar !!!
Volgend jaar !!!
Mijn werkgever besloot met Avéro Achmea in zee te gaan. Dat zou wel voordeliger kunnen zijn, echter, als je van baan verandert of met pensioen gaat, is de collectiviteit voorbij, tenzij je nieuwe werkgever bij dezelfde zorgverzekeraar is aangesloten. De werkgever wordt doorgaans verplicht per jaar te betalen en verkrijgt zo de jaarkorting naast de collectieve korting. De werkgever houdt de premie per maand in. Stel dat je nieuwe werkgever bij een andere zorgverzekeraar een collectieve verzekering heeft afgesloten. Word je dan zonder meer geaccepteerd zoals nu? En wat als je AV geweigerd wordt? Moet je dan je nieuwe werkgever uit gaan leggen wat de reden is? Dan zit je uiteindelijk toch vast aan de zorgverzekeraar van je oude werkgever, maar dan met een hogere premie.
Zoete lieve Gerritje...???Wie gaat dit allemaal betalen?
Wat gaat er volgend jaar gebeuren waar jij wel, maar wij nog geen weet van hebben. Blijkbaar kun je in de toekomst kijken dus als je me kunt vertellen of ik volgend jaar miljonair wordt......Wie gaat dit allemaal betalen?
Volgend jaar !!!
-
Het voordeel van een collectiviteit is juist, dat alle (nieuwe) werknemers zonder medische selectie geaccepteerd worden. Dit was bij de particuliere verzekering voor de basis ook altijd al zo!.
Het risico blijft wel dat een volgende werkgever niet meedoet aan een collectiviteit.
Overigens stond vroeger in de polisvoorwaarden beschreven wat er gebeurde als je naar een andere werkgever ging. Vaak stond er dan in dat je de verzekering kon voortzetten, maar dan zonder de korting. Maar ook kwam het voor dat je weliswaar de verzekering kon voortzetten, maar dat je dan een extra hoge leeftijds-afhankelijke toeslag moest gaan betalen!
Maar w.b. de basisverzekering is er nooit een probleem: alle verzekeraars moeten altijd iedereen accepteren.
Het risico blijft wel dat een volgende werkgever niet meedoet aan een collectiviteit.
Overigens stond vroeger in de polisvoorwaarden beschreven wat er gebeurde als je naar een andere werkgever ging. Vaak stond er dan in dat je de verzekering kon voortzetten, maar dan zonder de korting. Maar ook kwam het voor dat je weliswaar de verzekering kon voortzetten, maar dat je dan een extra hoge leeftijds-afhankelijke toeslag moest gaan betalen!
Maar w.b. de basisverzekering is er nooit een probleem: alle verzekeraars moeten altijd iedereen accepteren.
-
Wat mij stoort is dat een werkgever je vaak de vrije keuze ontneemt door je door middel van vergoedingen en collectiviteit in de richting van een bepaalde verzekeraar te sturen. Terwijl je daar eigenlijk helemaal niet naartoe wil. Het voordeel is dan vaak wel voor jezelf maar niet voor je partner, doe je niet mee dan loop je de bijdrage van je werkgever mis.
Vaak is deze zorgverzekering dan ook gekoppeld aan bepaalde verzuimverzekeringen van je werkgever.
MJ
Vaak is deze zorgverzekering dan ook gekoppeld aan bepaalde verzuimverzekeringen van je werkgever.
MJ
ja je krijgt alleen maar de vergoeding als je afsluit bij die ene collectieve verzekering. Ik vroeg bij mijn werkgever of zij voordeel hierbi hadden, nee was het antwoord (bevreemdt me trouwens ook beetje, is dat inderdaad zo?) Maar ik ontvang helaas niet de vergoeding van de werkgever omdat ik kies voor een andere zorgverzekeraar. Vind het persoonlijk deels niet helemaal fair.
vALENTIJN WAT BEDOEL JE MET DIE VERZUIMVERZEKERING?
vALENTIJN WAT BEDOEL JE MET DIE VERZUIMVERZEKERING?
-
Een verzuimverzekering sluit een werkgever af voor het risico van de doorbetalingen bij ziekte. Als hier vaak een beroep op wordt gedaan stijgt de premie. Als de zorgverzekering nu bij dezelfde maatschappij wordt afgesloten kan een en ander gekoppeld worden. BV om de werknemer snel aan het werk te krijgen snel zorg verlenen, fysiotherapie of andere zorg. Er hoeft dan geen beroep te worden gedaan op de verzuimverzekering.
MJ
MJ