LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] declaraties bij acmea
-
declaraties bij acmea
Ik ben collectief verzekerd bij avero achmea.
IK heb het duurste pakket exelent.
Toen ik part verzekerd was bij cz en oz kreeg ik de kosten van de osteopaat voor een bepaald bedrag per jaar vergoed.
Nu krijg ik helemaal niets meer kan dit allemaal zomaar doorgaan.
Ik voel mij zeer bedonderd.
hoe zijn de ervaringen met anderen hebben die ook zo iets mee gemaakt.
Wat kunnen we daar tegen doen.
mv gr
e de waele
IK heb het duurste pakket exelent.
Toen ik part verzekerd was bij cz en oz kreeg ik de kosten van de osteopaat voor een bepaald bedrag per jaar vergoed.
Nu krijg ik helemaal niets meer kan dit allemaal zomaar doorgaan.
Ik voel mij zeer bedonderd.
hoe zijn de ervaringen met anderen hebben die ook zo iets mee gemaakt.
Wat kunnen we daar tegen doen.
mv gr
e de waele
-
Re: declaraties bij acmea
De inhoud van de verzekering kan gewijzigd zijn, ook als je bij dezelfde verzekeringsmaatschappij gebleven bent.
In andere jaren meldde de verzekeringsmaatschappij alle veranderingen miv het nieuwe jaar. Dit jaar hoven ze dit niet te doen (denk ik), omdat er veel meer verandert. Dus hierdoor is de verzekerde gedwongen om alle polisvoorwaarden zelf na te lezen.
Heel vervelend.
Zorg dat je de polisvoorwaarden tenminste zelf leest en begrijpt, zodat je evt weerwoord tegen de beslissing van de verzekering hebt. Je kunt je volgens mij niet beroepen op ervaringen uit het verleden, tenzij de polisvoorwaarden precies hetzelfde gebleven zijn.
In andere jaren meldde de verzekeringsmaatschappij alle veranderingen miv het nieuwe jaar. Dit jaar hoven ze dit niet te doen (denk ik), omdat er veel meer verandert. Dus hierdoor is de verzekerde gedwongen om alle polisvoorwaarden zelf na te lezen.
Heel vervelend.
Zorg dat je de polisvoorwaarden tenminste zelf leest en begrijpt, zodat je evt weerwoord tegen de beslissing van de verzekering hebt. Je kunt je volgens mij niet beroepen op ervaringen uit het verleden, tenzij de polisvoorwaarden precies hetzelfde gebleven zijn.
-
Als ik in de polis kijk van 23-02-06 dan lees ik bij mijn aan vullende verzekering van exelent het volgende:
Alternatieve geneeswijzen en alternatieve geneesmiddelen.
Consulten door een in ned gevestigde osteopaat.
Aanspraak bestaat op vergoeding van de kosten overeenkomstig de binnen de beroepsgroep gebruikelijke tarieven enZ enZ
dan zou je toch denken dat dat word vergoed zo heb ik het ook gelezen
en daarom heb ik ook exellent genomen.
Daarom vraag ik nu ook of er nog meer mensen bij achmea zijn ingetuind en wat er aan te doen?
(IK voel mij bedonderd)
e d waele
Alternatieve geneeswijzen en alternatieve geneesmiddelen.
Consulten door een in ned gevestigde osteopaat.
Aanspraak bestaat op vergoeding van de kosten overeenkomstig de binnen de beroepsgroep gebruikelijke tarieven enZ enZ
dan zou je toch denken dat dat word vergoed zo heb ik het ook gelezen
en daarom heb ik ook exellent genomen.
Daarom vraag ik nu ook of er nog meer mensen bij achmea zijn ingetuind en wat er aan te doen?
(IK voel mij bedonderd)
e d waele
Hoi eric en ireen,
Het klopt wat je schrijft over de polisvoorwaarden... Die had ik voor het afsluiten van de verzekering ook gevonden.
Mijn vraag was toen aan het telefoonteam:
Exellent: Alternatieve geneeswijzen: 'Wat is overeenkomstig de binnen de beroepsgroep gebruikelijke tarieven'
Ik gaf toen aan dat die van ons voor 1,5uur 90,- rekend en dat lijkt mij een nette prijs... Ja dat wordt vergoed, zeiden ze...
Nu na het indienen, blijkt dat ze een maximum hanteren van 70,-
Ik bellen: een maximum van 70,- per wat? per half uur? per uur? per minuut? per behandeling? Tja... dat konden ze me niet vertellen...
Nu ben ik nog aan het afwachten, want omdat het om een behandeling van 1,5uur ging, zou ze 'm opnieuw in het systeem schieten.
Ik heb nu een nieuwe factuur liggen, welke ik nog moet indienen... en ik ga er maar een duidelijke klacht brief bij doen denk ik...
Ik wens een ieder veel succes met dit soort zaken.
We kiezen niet voor niets voor 'Alternatief' meestal omdat we dit soort 'gezeik' al spuugzat zijn (het reguliere gezeik).
Groet,
Mike
Het klopt wat je schrijft over de polisvoorwaarden... Die had ik voor het afsluiten van de verzekering ook gevonden.
Mijn vraag was toen aan het telefoonteam:
Exellent: Alternatieve geneeswijzen: 'Wat is overeenkomstig de binnen de beroepsgroep gebruikelijke tarieven'
Ik gaf toen aan dat die van ons voor 1,5uur 90,- rekend en dat lijkt mij een nette prijs... Ja dat wordt vergoed, zeiden ze...
Nu na het indienen, blijkt dat ze een maximum hanteren van 70,-
Ik bellen: een maximum van 70,- per wat? per half uur? per uur? per minuut? per behandeling? Tja... dat konden ze me niet vertellen...
Nu ben ik nog aan het afwachten, want omdat het om een behandeling van 1,5uur ging, zou ze 'm opnieuw in het systeem schieten.
Ik heb nu een nieuwe factuur liggen, welke ik nog moet indienen... en ik ga er maar een duidelijke klacht brief bij doen denk ik...
Ik wens een ieder veel succes met dit soort zaken.
We kiezen niet voor niets voor 'Alternatief' meestal omdat we dit soort 'gezeik' al spuugzat zijn (het reguliere gezeik).
Groet,
Mike
Laatst gewijzigd door mike1981 op 11 mei 2006 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goede morgen Maike
IK ga vanmorgen bellen naar achmea zodra ik iets weet laat ik dit horen.
Bij mij gaat het om een bedrag van 6o euro voor twee behandelingen
En ik heb er nog een aantal liggen.
groet
eric
IK ga vanmorgen bellen naar achmea zodra ik iets weet laat ik dit horen.
Bij mij gaat het om een bedrag van 6o euro voor twee behandelingen
En ik heb er nog een aantal liggen.
groet
eric
-
IK heb gebeld en ze zeggen dat ik het toch vergoed zou krijgen ik wacht af op verder bericht ik stel je nog op de hoogte
e d waele
e d waele
Dat krijg je er van als je tot alternatieve kwakzalvers wend. Ga gewoon naar een normale dokter en je bent van al je problemen verlost.
If life was as simple as that...karr-2:
Dat krijg je er van als je tot alternatieve kwakzalvers wend.
Ga gewoon naar een normale dokter en je bent van al je problemen verlost.
Tegenwoordig moet je voor jezelf opkomen en je eigen keuze's (kunnen) maken.
Als mijn vrouw niet naar een alternatief geneesheer gegaan zou zijn... dan zat ze nu nog steeds in de problemen!
Haar lichaam zat vol schimmels en parasieten.
Nee volgens de artsen kan dat niet...
Maar hoe kan het dan dat ik zelf onder de microscoop de parasieten in een druppel bloed zie 'bewegen' en de rode bloedcellen zie 'leeg eten'?
Zie ook: Guido Sanen
Tja... de gezondheidszorg is zo duur... is een veelgehoorde klacht...
Maar sinds het moment dat mijn vrouw 'zelf' 't heft in eigen hand heeft genomen en een goede alternatief geneesheer heeft gevonden gebruikt ze GEEN reguliere medicijnen meer... en heeft ook geen ASTMA, HUIDUITSLAG en ALLERGIEEN meer!
Een ieder mag denken wat ie wil en moet ook voor zichzelf weten wat ie doet...
Jammer genoeg zitten er ook kwakzalfers tussen... maar tja... wat moet ik dan zeggen over die reguliere artsen die steeds maar niets vinden...?
. . . . 't zijn allemaal kwakzalfers?
Groet Mike.
PS. Voel je niet aangevallen ik geef alleen mijn mening... net zoals jij 't recht hebt op jouw mening... Het is alleen jammer dat er veel mensen zijn die gewoon bevooroordeeld zijn (zonder enige kennis van zaken te hebben).