LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd en declaratiestress

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
GcS
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2015 19:38

Delta Lloyd en declaratiestress

Ongelezen bericht door GcS »

Mijn vrouw heeft Lupes, een auto immuun ziekte. aan de zwangerschap en geboorte van onze dochter, 7 jaar geleden, heeft zij een agressieve nierinfectie aan overgehouden waardoor ze nu al 7 jaar aan zware medicatie zit, ze heeft om die infectie ook een tijd lang een chemokuur moeten ondergaan en daardoor leed en lijdt ze aan haarverlies. Ze draagt dan ook een haarwerk, de oude is inmiddels 3 jaar oud en was dit jaar toe aan een nieuw haarwerk. Daarvoor is zij overgestapt naar Delta Lloyd vanwege de gunstige vergoedingen voor haarwerken/pruiken. De zorgverzekering gaf aan dat zij een verwijsbrief van de arts nodig had en de factuur van de haarwerken. Dit heeft ze tezamen met de aanvraag netjes opgestuurd. Nu krijgt ze na 4 weken een brief van Delta Lloyd waarin ze verzoeken om aanvullende informatie en daar gaat het ons nu om, ze vragen namelijk naar een kopie van de kappersdiploma!! van de leverancier van de haarwerken, dit om de constructie van de haarwerken te kunnen bepalen....

De haarwerken zijn aangeschaft bij echthaarklinieken die toch redelijk bekend zijn in Nederland met meerdere vestigingen, ze zijn geen gecontracteerde zorgverlener van Delta Lloyd en dat is ook geen vereiste om in aanmerking te komen voor de vergoeding, je krijgt alleen wat minder vergoeding dan bij een gecontracteerde zorgverlener, maar dit slaat toch alles?
Echthaarkliniek is een gerenommeerd haarkliniek, aan alle voorwaarden is voldaan om de declaratie in te kunnen dienen en beginnen ze nu om zaken te vragen die werkelijk geen toegevoegde waarde/wetenschap geven over de constructie!? van het haarwerk. Mogen of kunnen ze, en met welk recht?, dit zomaar vragen en moeten wij nu achter deze gegevens zien te komen of moeten ze gewoon betalen omdat ze de benodigde documenten in bezit hebben die nodig waren voor uitbetaling of is dit uitstel van betaling en andere pesterijen? Het gaat helemaal nergens om...

Saillant detail, wij zijn van hindoestaanse afkomst en hebben een Arabisch klinkende achternaam.

deltalloydNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:49

Re: Delta Lloyd en declaratiestress

Ongelezen bericht door deltalloydNL »

Beste heer,

U geeft aan dat u ontevreden bent over de aanvullende informatie die wij hebben gevraagd over de leverancier van het haarwerk van uw vrouw. De reden hiervan is dat wij met uw leverancier geen contract hebben gesloten. Om vast te kunnen stellen of uw leverancier vakbekwaam is, vroegen wij om een kopie van het kappersdiploma. Bij leveranciers met wie wij geen afspraken hebben gemaakt vragen wij hier altijd naar. Het maakt daarbij niet uit wie de leverancier is. Wij vinden het belangrijk om te weten of de leverancier van het haarwerk vakbekwaam is zodat uw vrouw een goed haarwerk krijgt.

Hebt u na deze uitleg toch nog behoefte aan meer informatie, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via onze klantenservice op telefoonnummer: 026 - 353 53 53.

Met vriendelijke groet,
Delta Lloyd Webcare

mh73

Re: Delta Lloyd en declaratiestress

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben een dochter met een beperking en diverse aanpassingen en wij hebben op verzoek van de zorgverzekering ook wel eens extra info moeten opsturen. Wat is het probleem?

Als dit een soort extra controle is van deltalloyd en ze gaan daarna tot vergoeding over, is er niets aan de hand, lijkt me. Pas als ze na het geven van de extra info (als die allemaal juist is uiteraard) moeilijk gaan doen, lijkt me dat het moment om hier een topic te openen.

En van enige vorm van racisme lijkt me hier ook geen sprake. Zoals ik al zeg, wij hebben ook wel eens extra info moeten opsturen en wij zijn qua naam en uiterlijk echte Hollandse kaaskoppen.

Gesloten