Barman schreef:stop-ect schreef:
Hoezo wordt mijn optiek als keihard bewijs aangevoerd
Niet dan? Nu loop je ook al hoofdletsel op door ECT. Waarom? Jij denkt dat het zo is, dus dan is het zo. Het enige dat je nog vergeten bent is een linkje naar je website, of een andere vorm van gemanipuleerde informatie.
Ik hoef niets te manipuleren. Het is een feit dat ECT hersenletsel veroorzaakt. Het betreft NAH op het gebied van in ieder geval cognitie. Zowel in de zichtbare als onzichtbare vorm, zoals beschreven door de hersenstichting.
Maar ik snap het, als het in jouw straatje past dan mag het allemaal gewoon. En als ik er beargumenteerde kritiek op geef krijg ik geen reactie van je. Ook niet als ik je daar drie keer toe verzoek. En als ik iets zeg op een nog voorzichtige manier (in mijn optiek), dan verwijt jij mij ervan "keihard bewijs" en "manipulatie". Wie is er nu eigenlijk de grote manipulator vraag ik mij af?
Om mijzelf als voorbeeld te noemen, ik werd incontinent (zichtbare vorm van NAH) en heb een retrograde geheugenverlies van 10 jaar opgelopen (onzichtbare vorm van NAH). Ik weet dat het verboden is om mijzelf als voorbeeld te noemen. Of in ieder geval dat je mij daar op gaat aanvallen. Dus bij deze moedig ik je aan om de Engelstalige Wikipedia pagina eens door te lezen. Je zult dan een beschreven geval tegenkomen van iemand die 35 jaar kwijt is. De arts en schrijver Simon Vestdijk heeft ook ECT gehad en omschrijft het als volgt: "Later kwamen de klootzakken op het idee van de elektroshocktherapie. Heb ik ook gehad, in '54 hebben de idioten me twaalf keer lens geslagen en 'genezen' naar huis gestuurd. Nu, ik was genezen, want ik was mijn geheugen kwijt, zodat ik thuis niet eens meer wist waar de plee was. Depressie was ook weg, fijn. Na drie weken keerde het geheugen terug, zodat ik weer zonder leiding schijten en pissen kon, maar de depressie kwam ook terug. Dank u, dokter."
Is het eigenlijk echt zo vreemd dat je mogelijk hersenletsel oploopt als men stroom op je hoofd zet met als gevolg een epileptische aanval?
barman schreef:Verhalen die geen enkele waarde hebben
Ik ken niet alle details (en jij ook zeker niet), dus het is te makkelijk om de claim neer te leggen dat het "verhalen (zijn) die geen enkele waarde hebben". Het is hooguit zo dat deze (zoals ik al eerder aangaf), niet representatief hoeven te zijn voor de hele populatie.