LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Net vernomen dat dankzij een echo-scan 20 miljoen foetissen in India in 10 jaar tijd vermoord zijn , omdat het niet gewenst was en omdat het een ongewenst geslacht had, barbaarse ontwikkelingen

Stelling ; als wij andere maatstaven opvoeren kunnen wij dan nog zo verstandig zijn om "ontwikkelingslanden" wel geavanceerde apparatuur te schenken als ze qua moraal nog in een semibewuste toestand zitten ?
2e ; is het gedachten goed van ; "daar heb "ik" alszijnde een 3e wereldlid recht op" , een probleem?

Hebben wij de commercie als vals inputpunt !!?
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 09 jan 2006 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Mk »

Waar haal jij vandaan dat die apparatuur geschonken is?

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Mk, dit onderwerp is geen one liner kopen geschonken spits zich niet toe op dit praktijken voorbeeld.

Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

Ik geloof niet dat geavanceerde apparatuur in India geschonken is door "ons eerste wereldlanden". De fabrikanten verdienen zich scheel aan de verkoop van apparatuur aan "derde wereldlanden."
Overigens lijkt het zo alsof alleen in India abortus plaatsvindt en om de redenen "niet gewenst of niet het gewenste geslacht." Dat vindt hier in Nederland en andere eerste wereldlanden net zo goed plaats en niet zo weinig ook, helaas.

Vind je abortus barbaars, of vind je abortus in India barbaars maar in Nederland niet?

Ik vind het een beetje belerend en neerbuigend klinken, zo van, als ik weet wat zij met die apparatuur doen, krijgen ze het lekker niet. Het blijft toch een keuze van de ouders of zij een abortus doen, waar zij ook wonen en wat hun redenen daarvoor ook zijn?

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Abortus is vaak gedaan wegens ongelukjes door niet nadenkende ouders , dat is erg in, men denkt niet zelf , maar een apparaat of systeem, en dat is afschuwlijk! sommige acties zijn mensonteerend, dit is weer zon geval ; ach, tis zo simpel. Belerend ? ach kom zeg .

Gasssst

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Gasssst »

Net vernomen dat dankzij een echo-scan 20 miljoen foetissen in India in 10 jaar tijd vermoord zijn , omdat het niet gewenst was en omdat het een ongewenst geslacht had, barbaarse ontwikkelingen
Ik vind het schokkend dat jij daar klaarblijkelijk nu pas achter komt terwijl dit al decennia lang gebeurt en je aanmatigt om er toch zo'n hoogdravende mening over te durven te ventileren. In Zuid-Oost Azië vormen kinderen een oudedagsvoorziening, en worden meisjes uitgehuwelijkt naar hun schoonfamilie. Voor wie zich maar één kind kan permitteren is het daarom einde oefening als dat geen zoon is. In China ligt sinds de invoering van de één-kind policy de hele bodem van de Jang-tse Kiang vol met de lijkjes van pasgeboren baby meisjes.

Anders dan in onze beschaafde wereld trekken deze naties niet voor een appel en een ei alle grondstoffen van over de hele wereld naar zich toe, desnoods met geweld zoals wijzelf dat 400 jaar in Indonesië en Zuid-Amerika en Afrika hebben gedaan en de Engelsen onder andere in India. Dat jij er nu pas achter komt dat daar gebieden zo groot als vele malen ons land zijn waar mensen eenvoudig de middelen niet hebben om op latere leeftijd in hun onderhoud te kunnen voorzien en daarmee zijn aangewezen op mannelijke nakomelingen is kenmerkend voor de betrokkenheid van heel onze beschaving met dergelijke werelddelen. De enige interesse bestaat uit de mogelijkheid om ons daar van goedkope (kinder-)arbeid te voorzien. Vanuit die situatie is de selectieve abortus nog een verbetering ten opzichte van de gang van zaken in de tijd daarvoor toen pas na de geboorte het geslacht kon worden bepaald.

Misschien is het jou, en de rest van onze beschaafde wereld wat teveel gevraagd ons zorgen te maken over deze situatie die niet geheel zonder ons toedoen tot stand is gekomen, maar kom dan ook niet met dit soort schijnheilige opmerkingen als je met een zak chips voor de tv kijkend naar boulevard van het feit op de hoogte raakt en meent de handelswijze daar te moeten afwegen tegen onze maatstaven.

Voor barbaarse handelswijzen hoef je overigens helemaal niet naar zulke verre gebieden. Uit eigen doos heb ik voor jou ook nog wel wat archiefbeelden van naakte gehandicapten aan een ketting, duizenden stuks vee in de grijpers van draglines, bejaarden in hun eigen vuil, of mensapen zonder schedel. Over Nederland heb ik het dan. Je weet wel; met de moraal inmiddels in de bewuste toestand gearriveerd.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door webmaat »

Rembrandt,

India is helemaal niet dat ontwikkelingsland dat jij zegt. Hoeveel computertechnici studeren daar af? Hoeveel Nederlandse bedrijven hebben hun ccomputerafdeling hier niet opgeheven omdat in India de mensen veel beter de problemen kunnen oplossen?

India is in dit opzicht absoluut geen derde wereldland te noemen, wat technogie betreft. Vergis je daar niet in!


Webmaat

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Mk »

Rembrandt
Geplaatst op: 09 Jan 2006 17:25 Onderwerp:

Mk, dit onderwerp is geen one liner kopen geschonken spits zich niet toe op dit praktijken voorbeeld.
Jawel, gezien jouw stelling:
als wij andere maatstaven opvoeren kunnen wij dan nog zo verstandig zijn om "ontwikkelingslanden" wel geavanceerde apparatuur te schenken als ze qua moraal nog in een semibewuste toestand zitten ?
Volgens mij heeft India voldoende middelen om zelf die apparatuur te kopen (en wellicht zelfs zelf te fabriceren). Consequentie is dat men die apparatuur ook voor dit soort zaken gebruikt.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gasssst
Voor barbaarse handelswijzen hoef je overigens helemaal niet naar zulke verre gebieden. Uit eigen doos heb ik voor jou ook nog wel wat archiefbeelden van naakte gehandicapten aan een ketting, duizenden stuks vee in de grijpers van draglines, bejaarden in hun eigen vuil, of mensapen zonder schedel. Over Nederland heb ik het dan. Je weet wel; met de moraal inmiddels in de bewuste toestand gearriveerd.
Ik kan het helemaal met je eens zijn.

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Tekenent is het dat en omdat er apparaten zijn, er zoveel meer kan. Ja vroeger zag je dat er veel meer aan achterkamertjes beleid werd gedaan, nu zijn er belangrijke, (tegen) wetenschappelijke cijfers , en deze geven een verschrikkelijk "waarheid" een nieuwe dimensie. Het onderwerp ligt niet meer op straat ... maar in de labs. Hoeveel is er al gedaan om het leven te doden ipv te laten leven ? Ik denk niet alleen aan dit maar elke vooruitgang kent zijn ontkenning. Als we niet simpel willen leven , dan willen we met uit de realiteit treden . Een land vol trucjes simpel weg ontwikkeldl( luxe) leven , het is een dodelijke val die geen natuurlijk maar op kunstmatig leven gelovende vervreemding dit is geen waarachtig leven. Ik zeg ook dat een middel of gereedschap "ook" en verkeert word gebruikt, en dan, (de scan) een apparaat alvast te gebruiken voor een voorgeboortelijke diagnose. Met dat (on)dus tegen-wetenschappelijke laatste als doel, bevorder je de onmenselijkheid, het is als je het gevoelsleven kan meten, totaal toekomstig , ook al is te verwijderen en daarom een iets wat nog geen - individuu - is, dus kan.. maar liefde die in dat ongeboren mens werd geschapen vooralsnog tevens ook ongewenst. Zo is er veel meer dan 1 ziel verdrongen, maar wij hebben onszelf gekwijt van een aller grootste belofte, wij "vergeven" de - boven afgewezen Doeners, en wij in besef even slap.

Ik weet niet wat jullie allemaal op uitzijn , maar het ziet er naar uit dat een ongelovenlijke kracht zich in jullie heeft overmeesterd en zichzelf in alle punten toe-eigend en zich ondermaatse argumentaties aanvoeren aldoende niets geen bijdrage leveren maar als een nutteloos paard, geen eigen krachten aanwend. Is dit om mij een voetje voor te blijven , sorry bij mij kun niet veel kanten op, ik trek verder. Doe meer je best om niet zomaar wat mbt mij uit te kramen.
Gasssst - webmaat - Mk, Ik ga die halve waarheden niet meer bevechten. :?

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik weet niet wat jullie allemaal op uitzijn , maar het ziet er naar uit dat een ongelovenlijke kracht zich in jullie heeft overmeesterd en zichzelf in alle punten toe-eigend en zich ondermaatse argumentaties aanvoeren
Nee, dat is een uiterst positieve en zinvolle bijdrage aan een discussie :shock:

Onze Rembrandt heeft dus DE waarheid waarmee onze Rembrandt DE waarheid is.
Een ieder die zich tegen hem keert is bezeten door een duistere kracht die alle reden en menselijkheid uit de mensen zuigt.
:twisted: <---- kijk aan, daar is tie al :lol:
Ik ga die halve waarheden niet meer bevechten
Misschien ook maar beter als je die onwaardigen binnen dit forum niet meer van jouw wijsheid laat genieten :wink:
Ze luisteren niet maar kunnen dat niet helpen, ze zijn bezeten

:lol:

groeten

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

En jij hebt het bovenstaande maar half gelezen . En dat - is de halve waarheid. ben je niet menselijk aan het be-argumenteren , en je huid word volgescholden, ben je zeker niet in mijn waarheid. Ik vrees , in taal in motifatie dat ik half geliefd ben . Maar wat zegt dat ? Ik "lig" niet lekker? Het zij . Proost (op jezelf )

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Mk »

Sorry dominee.

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

kom je weer op je pootjes ? :cry: al eens buiten dat cirkeltje gefilosofeerd ? Het duurt allemaal zo eindeloos oeverloos lang .

Gasssst

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Gasssst »

Mijn beste Rembrandt (toch nog één woord dat je correct met dt spelt), de ene helft van de waarheid is dat als je maar voor een kwart aanspreekbaar was op de oprechtheid waarmee je hier de passie voor de menselijkheid preekt, je 30 jaar geleden al het lot had kunnen aantrekken van de mensen die uit lijfsbehoud genoodzaakt zijn de moderne technologie aan te wenden op de manier die jij zo kort geleden ontdekt hebt.

De andere halve waarheid is dat bij ons exact dezelfde technologie wordt aangewend voor exact dezelfde preselectie, alleen gaat het hier niet om het geslacht maar om de mongooltjes en de open ruggetjes eruit te filteren, want je moet met je kroost natuurlijk wel een beetje behoorlijk voor de dag kunnen komen op de wintersport. En dan is de hulp van de inventieve menselijke geest wel zo gewenst om bij te kunnen springen daar waar jouw schepper af en toe de steekjes laat vallen.

Voor jouw kruistocht hoef je voorlopig de deur niet uit, die kan je voeren per telefoon tegen lokaal tarief. Want vooralsnog is onze eigen beschaving maar een flinterdun schilletje rond de aangeklede apen die we zijn. Laat daarom je hoogmoedige oordeel over de onmenselijkheid van anderen, 18.000 kilometer verderop, nog maar even waar die hoort; diep weggestopt achterin de linnenkast tussen de mottenballen. Dan laten we de barbaarsheid voorlopig daar waar die de afgelopen eeuwen zo goed op zijn plaats gevallen is; in die gebieden waar men wel de middelen heeft om de onmenselijkheid te bestrijden, maar er niets aan gelegen laat liggen daar iets tegen te ondernemen.
Mijn vraag aan jou is dan ook wat jij er aan gaat doen?

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Een Selectieve Abortus wegens de "vooruitgang" nor

Ongelezen bericht door Rembrandt »

De andere halve waarheid is dat bij ons exact dezelfde technologie wordt aangewend voor exact dezelfde preselectie, alleen gaat het hier niet om het geslacht maar om de mongooltjes en de open ruggetjes eruit te filteren, want je moet met je kroost natuurlijk wel een beetje behoorlijk voor de dag kunnen komen op de wintersport. En dan is de hulp van de inventieve menselijke geest wel zo gewenst om bij te kunnen springen daar waar jouw schepper af en toe de steekjes laat vallen.

Voor jouw kruistocht hoef je voorlopig de deur niet uit, die kan je voeren per telefoon tegen lokaal tarief. Mijn vraag aan jou is dan ook wat jij er aan gaat doen?


Zullen we het nu niet over mij gaan hebben, die vele invalshoeken die er in stelling werden gebezigt zijn van andere perspectief, duidelijk is dat normen anders gaan werken met gebruik van de apparaten en ( medicijnen , indicatie diagnose en middelen ) .

Deze norm, waar het dus over gaat, ligt in India veel vager, niet te spreken over China ,
Wat ik voorstel is een Internationaal gelijke norm hospitalen (schip maar dat bedoel ik nu niet ) die de norm met de apparatuur waar ook ter wereld betaalbaar zal houden. Hier kan dan een ziekenfonds voor komen die alle overheden moeten aan bijdragen..

Gesloten