LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een uitzending over de psychiatrie?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Ik heb mij een tijdje buiten deze discussie gehouden. Ik heb gelezen wat hier allemaal over geschreven wordt. Het is volkomen duidelijk dat Arjan bij de Scientology kerk hoort (dat is overgens prima). Je kunt daar ook gegevens over vinden op internet. Gewoon ff googlen en je kunt alles lezen.

Arjan.
1. Wat ik echt niet begrijp: waarom doe je net of je niet bij scientology
hoort? Schaam je je voor je eigen religie. (Zou ik niet doen).
2. Jij onderscheidt iemands Thetan (ziel) en iemands hersenen niet.
Daaruit vloeit voort: dat als er iets mis is met iemands hersenen er
dus ook wat mis zou moeten zijn met de thetan en dat is iets wat
jij niet kunt accepteren.
3. In jouw geloof is het lichaam een vervoermiddel voor de thetan.
Dat vervoermiddel kan stuk gaan. Er is dus niets mis met de thetan
maar met het vervoermiddel.
4. Je praat met gemak over zelfdoding. Vanuit jouw achtergrond is dat
goed te begrijpen. Het lichaam is een vervoermiddel van je thetan en
je komt nog miljoenen keren terug op aarde in een ander "vervoer
middel". Hubbard (voor de lezer: de man die het fenomeen
scientology heeft gecreeerd) heeft ook zelfmoord gepleegd. (Wat
wel tot de verbeelding sprak was het feit dat hij vol zat met
antidepressieva). Volgens de officiele lezing van de kerk heeft hij
zijn lichaam achtergelaten om vervolgens verder te gaan met het
ontdekken van verdere OT levels.

Heel veel van wat ik op dit forum heb gelezen is welles/nietes.
Hier komen we dus nooit uit.
Arjan,als je mee wil doen aan een discussie (of hem zelfs zelf begint) dan moet je beginnen met eerlijk vertellen uit welke hoek je komt. Jij komt uit de hoek van Scientology (en dat is prima).

Wat hier gebeurt is karakterestiek, er wordt een heel belangrijk thema aangezwengeld door iemand van de Scientology kerk, deze komt vervolgens met allerlei websides die behoren (links of rechts) tot deze kerk. En zegt vervolgens: zie je dat is het bewijs.

Ik zou zo graag met Arjan gewoon chatten via een andere manier maar dat is helaas niet mogelijk. Zodra mijn gegevens bij hem bekend zouden zijn zou ik slachtoffer wordern van "fairgame" en daar pas ik voor.

Arjan, Veel Geluk !!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Wat ik mij dan afvraag is of de scientology kerk ook sociaal medewerkers in dienst heeft. Of een ambt kent wat overeen komt met het werk van sociaal medewerker?

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

S.

Dit hele verhaal komt uit de Scientology koker. Ze hebben zeker GEEN mensen die als sociaalwerker werken. Ze hebben alleen mensen die GELD willen inzamelen voor hun kerk. Als mensen gaan googlen en ff goed opletten zien ze het volgende : Astrada (Astrid) is weg. Astrada is ontmaskert over het gehele internet als een Scientology aanhangster (wat overgens prima is). In de plaats komt nu Arjan Dokelaar (die ook al van fora af is gegooid omdat ze de Scientology leer NIET willen). Over een paar weken komt er weer een nieuwe naam (ik weet niet of het ook een nieuw persoon is) die deze "leer" aanhangt en gevaarlijke dingen vertelt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door puma73 »

beniewd wat meneer dokelaar hierover te vertellen heeft

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Big-V »

Maar goed: voor de trein springen doe je veel mensen verdriet mee, dus wanneer je dat wil dan doe je dat met een reden. Dan wil je anderen jouw pijn laten voelen.
Ook weer lekker kort door de bocht.
Het is gewoon een snelle en toegankelijke manier. Het is echt niet zo dat deze mensen persé anderen hun pijn willen laten voelen.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

@ingeting,

dat Arjan een aanhanger is van de scientology was me al een tijdje duidelijk. Heb 'm daar ook meerdere keren naar gevraagd, maar hij blijft stelselmatig ontkennen. Mij om het even. Iemand die ontkent ergens bij te (willen) horen kan in ieder geval geen goede promoter zijn.

Je bent zelf overigens ook prima ingelicht moet ik zeggen !
Ze hebben zeker GEEN mensen die als sociaalwerker werken
Volgens mij hebben ze in alle geledingen van de bevolking aanhangers zitten. Artiesten, dokters, advocaten, acteurs, enz.. enz..
Ongetwijfeld zullen daar ook sociaalwerkers tussen zitten !

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Ingeting,

Het lijkt me wel dat de scientology kerk mensen rond heeft lopen die zich opwerpen als een soort sociaal werker. De scientology kerk is heel breed. Ben deze al onder verschillende namen tegengekomen. Onder andere als landmark education, new world order,NCRM, iets met familieopstellingen ofzo en er zullen er nog wel een aantal zijn. Ik wil best geloven dat het hen primair te doen is om zoveel mogelijk betalende leden om zich heen te verzamelen die vervolgens ook weer flink aan het werven worden gezet.
Maar dan begrijp ik Arjan niet helemaal wanneer ik bovenstaande in acht neem. Hij probeert niemand te werven voor landmark oid.
Ook op zijn site zie ik nergens een mogelijkheid tot aanmelden, lid worden en iets over dianetics. Enkel de vele links naar NCRM.
Hoe in hemelsnaam verdient deze persoon zijn centen, aangezien hij blijkbaar een dagtaak heeft aan het onderhouden met zijn internetrelatie. :wink:
Misschien is hij enkel een geïnspireerd navolger.
Trouwens, Astrid was op het zorgforum ook heel actief. En nou heb ik haar berichten wel niet zo heel zorgvuldig gelezen, het viel me wel op dat ze nooit inhoudelijk op vragen inging. Net zoals arjan hier. Het zou best kunnen dat ze één persoon zijn.
Nou ja, wanneer de volgende pseudo zich meldt, ga ik diegene niet meer serieus nemen. Want negatieve aandacht is ook aandacht en daar mag het deze persoon best aan ontbreken. Is ook beter voor zijn/haar mentale welzijn. :P

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Wat een bulshit, ik heb niets met de Scientology van doen.

Het is vast weer een manier om de waarheid niet onder ogen te hoeven komen, schuif het maar weer op de berichtgever af maar zelf met een goed tegenargument komen is er vaak niet bij op een enkeling zoals Da Silva na die soms wel met bronnen en informatie komen om mijn stellingen te weerleggen of in gelijk te stellen.

En wat dan nog dat het door iemand van Scientology zou komen, het is toch discriminatie om die mensen per definitie niet te geloven door hun geloof?

Dat is gewoon haten om iemands geloof.

De informatie is waar het om zou moeten gaan, of een kloosterpriester of jan met de pet het zegt, je dient gewoon een beetje respect te hebben en op een normale manier met elkaar om te gaan. Dus als je het ergens niet mee eens ben, kom dan met een goed tegenargument of ga er gewoon niet op in.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

maar zelf met een goed tegenargument komen is er vaak niet bij
Die komen vanzelf als je zelf eens met goede argumenten en bronnen zou komen ! Helaas, die ontbreken !
het is toch discriminatie om die mensen per definitie niet te geloven door hun geloof?
Ik ben niet verplicht om jou te geloven Arjan, mocht je willen ! Kom eens met goede argumenten. Misschien dat dat helpt ?

Ik mis nog een flink aantal bewijzen en argumenten, Arjan.

Ga je die nu eindelijk leveren ? of alleen maar klagen dat je niet geloofd wordt ?
Wat een feit blijft is dat een actieve foppil vrijwel alle depressieve mensen kan herstellen.


Lever voor 1 keer nou eens het onomstotelijke bewijs voor die stelling en ik geloof ook de rest van jouw verhaal!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door gravedigger »

een enkeling zoals Da Silva na die soms wel met bronnen en informatie komen om mijn stellingen te weerleggen of in gelijk te stellen
Daar schrijf je een waar woord. Op de info en vooral bronnen zitten we bij jou nog steeds te wachten :|

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat is gewoon haten om iemands geloof.
Dat heeft er totaal niks mee te maken, we weten welke waarde die sekte aan bepaalde zaken hecht, zoals psychiatrie.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

@Arjan Wat iemands geloof of overtuiging is maakt in feite niets uit.
Waar het om gaat is dit:plemp niet zomaar alles neer wat je kunt vinden tegen de psychiatrie.
Gebruik je verstand en laat je niet leiden door je eigen gevoelens t.o. de psychiatrie.
Zorg dat je berichtgeving klopt en te verifieren is,en niet d.m.v. links naar boeken die niemand in kan lezen.
Arjan,het is zo,er moet een heleboel veranderen in de psychiatrie maar de manier waarop jij het doet lijkt op de Scientology manier.
Ikzelf ben er niet van overtuigd dat jij tot deze beweging behoort.
@ Ingeting waarom zou jij zo graag met Arjan willen ''chatten"?Jij hebt schijnbaar bij deze beweging behoord,zou je het niet veel liever ver achter je laten?
Deze opmerking intrigeert mij
Ik vind het ook jammer dat alles wat niet uit de scientology hoek komt wordt afgedaan als stom. Ik heb ff gekeken (scientology houdt werkelijk alles bij) en jij hoort bij die club en dat is prima. Ik probeer open te staan voor alles wat jij wil vertellen maar ik verwacht van jou dan hetzelfde.
Heb jij nog toegang tot deze informatie,en waarom?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Arjan schreef: Wat een bulshit, ik heb niets met de Scientology van doen.

Het is vast weer een manier om de waarheid niet onder ogen te hoeven komen, schuif het maar weer op de berichtgever af maar zelf met een goed tegenargument komen is er vaak niet bij op een enkeling zoals Da Silva na die soms wel met bronnen en informatie komen om mijn stellingen te weerleggen of in gelijk te stellen.

En wat dan nog dat het door iemand van Scientology zou komen, het is toch discriminatie om die mensen per definitie niet te geloven door hun geloof?

Dat is gewoon haten om iemands geloof.

De informatie is waar het om zou moeten gaan, of een kloosterpriester of jan met de pet het zegt, je dient gewoon een beetje respect te hebben en op een normale manier met elkaar om te gaan. Dus als je het ergens niet mee eens ben, kom dan met een goed tegenargument of ga er gewoon niet op in.
Goed, als jij dat zo stelt dat je niets met deze kerk van doen hebt, maar enkel bruikbare links en informatie van hen gebruikt...
Waar jij blijkbaar een heel andere waarde aan toekent dan ik, want als reactie op mij een filmpje plaatsen over de de uitroeïing van de psychiatrie, geeft toch wel een bepaalde negatieve toon aan en getuigt niet van jouw eerder kenbaar gemaakte voornemen dat je hier juist van ons wilt leren.

En wanneer je wilt leren van anderen, en dan met name op het gebied van antidepressiva of ritalin, zou ik het medicijnen-forum eens goed doorlezen, want dáár vind je juist de ervaringsdeskundigen en de relevante links. Of kijk eens op het zorgforum onder het kopje "psychiatrie is onbetrouwbaar", al hoop ik dan dat je het geneuzel van ene Astrid niet als inspiratiebron gaat zien.

Over de scientology kerk zoals deze zich aan mij gepresenteerd heeft:
Ik zie dat niet als een geloof, want geloven houdt twijfelen en zoeken in, maar als een zeer dwingende levenswijze die vooral veel poen kost.
En nee, ik zie hun verwrongen wereldbeeld en de wijze waarop ze zich presenteren niet als integer en zou dit zeker niet als voorbeeld willen zien.

Dus samenvattend mijn aanbevelingen aan jou:
Verdiep je eens in andere, meer betrouwbare bronnen en ga écht in gesprek met ervaringsdeskundigen.

Groeten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door puma73 »

en weg was arjan, benieuwd hoe lang het duurt voordat de volgende het stokje overneemt en alle onzin van voor af aan begint

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door S. »

Wat voor meerwaarde zou het hebben om lid te zijn van de scientology kerk?
Doen mensen dit enkel als uitlaatklep voor hun onvrede?
Want Arjans voorgangster Astrada/Astrid heeft op het zorgforum laten weten dat ze ooit is weggelopen uit een psychiatrische instelling.

En zou Ingeting een ex-lid kunnen zijn?

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

S.

Sorry voor de late reactie. Ik ben geen ex lid van scientology maar heb er wel via iemand mee te maken gehad. En ik ken de retoriek van deze clubleden maar al te goed.

Nu is het afwachten tot de volgende weer een topic opend over de "misdaden" van de psychiatrie.

groetjes
Ingeting

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Het bedrog: Biochemisch onbalans in de hersenen

De meeste mensen worden wijsgemaakt door hun psychiater dat depressie wordt veroorzaakt door een tekort aan de stof serotonine in de hersenen. En dat met antidepressiva het chemische tekort in ons hersenen wordt hersteld.

“Dit klopt niet”, zegt professor D. Healy in ZEMBLA. “Uit onderzoeken naar depressieve mensen blijkt dat er geen enkel bewijs is dat er iets mis is met het serotonine niveau in hun hersenen”.

Eindelijk, bevestiging :)

Dus iedereen die tegen mij was en repte over stofjes in de hersenen etc. die kan vannavond (21 sept.) kijken naar Zembla (Nederland 2, om 22:10)

http://www.psychiater.nu/zembla-psychia ... -voor.html

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Stomme vraag misschien: mogen we ook de link hebben van je van die onderzoeken??

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

:o da's wel een heel domme vraag :wink:
Eindelijk, bevestiging
Ik begrijp hieruit dat alle voorgaande opmerkingen dat er bewijzen zijn dus onzin zijn, aangezien dit de 1e keer is, dat er bevestiging wordt gegeven van al die onzin die verkondigd wordt ...

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Ingeting »

Toen ik gisteren deze docu van zembla zag, wist ik het, nu komt Arjan weer uit zijn grot en gaat weer verder met zijn missie. Zembla was erg gebalanceerd. 1 miljoen mensen die medicijnen slikken tegen een depressie is veeeel te veel. Wat overblijft is het volgende (tenminste dat is het gevoel wat ik had bij deze documentaire). Het onderzoek naar depressies is nog niet afgesloten. Doctoren en psychiaters werken met de gegevens die ze hebben. Doctoren zouden veel meer tijd moeten hebben om met hun patienten te kunnen praten. Deze tijd hebben ze niet. Daarom krijgen mensen met een milde depressie een medicijn dat misschien beter vervangen zou kunnen worden met een gesprek met de huisarts en/of psycholoog. Maar één ding blijft overeind en dat is: voor een diepe diepe depressie kunnen deze medicijnen goed werken. Ik ben niet voor en niet tegen medicijnen. Dat kan ik ook helemaal niet beoordelen. Dat kan alleen een arts/psycholoog/psychiater (en degene die denkt zonder deze opleiding ook een oordeel te kunnen hebben is nogal arrogant). Dus ik denk dat onderzoek naar de hersenen en de werking daarvan noodzakelijk is. Ik wijs niets af. Als mensen baat hebben bij medicijnen moeten ze die vooral slikken. Als ze dat niet willen moeten ze dat vooral niet doen. Maar ik denk niet dat er een zinnig mens is (wat er niet voor gestudeerd heeft, zoals ik) dat kan zeggen: deze medicijnen zijn goed of slecht.

gr
Ingeting

Gesloten