Ervaring met MijnAndersnota
Ervaring met MijnAndersnota
Wie deelt deze of soort gelijke ervaring?
1. Facturen dienen te worden betaald, dit is duidelijk.
2. Een gezin waarvan alle leden gebitszorg ontvangen van een tandartspraktijk, ontvangt de nota’s van MijnAndersnota.nl. Dit is op zich prima, maar het is niet meer van deze tijd dat ze niet automatisch kunnen afschrijven d.m.v. een machtiging. Adolescenten van tegenwoordig reageren slecht op e-mails of laat staan post. “Ja, dat is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, we hebben de gelegenheid gegeven,” aldus een medewerker.
Als ouder vind ik dat deze werkwijze mijns inziens een verkapte manier van oplichting is. Adolescenten boven de 18 zijn over het algemeen niet of minimaal verzekerd voor tandzorg. Als ze dan ook nog €40 of meer incassokosten moeten betalen over bedragen van bijv. €15, omdat simpelweg deze betaalwijze niet in hun systeem zit, maakt MijnAndersnota hier mijns inziens op een slinkse en legale manier misbruik van en incasseert vermoedelijk exorbitante bedragen aan dit soort vergeten lullige nota’s. Op deze wijze stimuleer je dat jonge mensen niet meer naar tandarts gaan, is dit wat we willen #tandartsen?
MijnAnderszorg, en een ieder die hier werkzaam is, zouden zich kapot moeten schamen,
3. De bereikbaarheid is tergend slecht en maar tot 17:00 terwijl een normaal mens rond deze tijd thuis komt van werk of school, dit is m.i. een teken dat dit een malafide club is omdat ze blijkbaar juist niet bereikbaar wil zijn.
Gewenste oplossing
Oplossing
1. Een antwoord van een medewerker die zelfstandig in staat is na te denken en ook kunnen te antwoorden in vol zinnen en niet een standaard geformuleerd antwoord welke geen betrekking heeft op de vraag.
2. Mogelijkheid om na machtig automatische incasso te faciliteren .
3. Bereikbaarheid na 17:00
1. Facturen dienen te worden betaald, dit is duidelijk.
2. Een gezin waarvan alle leden gebitszorg ontvangen van een tandartspraktijk, ontvangt de nota’s van MijnAndersnota.nl. Dit is op zich prima, maar het is niet meer van deze tijd dat ze niet automatisch kunnen afschrijven d.m.v. een machtiging. Adolescenten van tegenwoordig reageren slecht op e-mails of laat staan post. “Ja, dat is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, we hebben de gelegenheid gegeven,” aldus een medewerker.
Als ouder vind ik dat deze werkwijze mijns inziens een verkapte manier van oplichting is. Adolescenten boven de 18 zijn over het algemeen niet of minimaal verzekerd voor tandzorg. Als ze dan ook nog €40 of meer incassokosten moeten betalen over bedragen van bijv. €15, omdat simpelweg deze betaalwijze niet in hun systeem zit, maakt MijnAndersnota hier mijns inziens op een slinkse en legale manier misbruik van en incasseert vermoedelijk exorbitante bedragen aan dit soort vergeten lullige nota’s. Op deze wijze stimuleer je dat jonge mensen niet meer naar tandarts gaan, is dit wat we willen #tandartsen?
MijnAnderszorg, en een ieder die hier werkzaam is, zouden zich kapot moeten schamen,
3. De bereikbaarheid is tergend slecht en maar tot 17:00 terwijl een normaal mens rond deze tijd thuis komt van werk of school, dit is m.i. een teken dat dit een malafide club is omdat ze blijkbaar juist niet bereikbaar wil zijn.
Gewenste oplossing
Oplossing
1. Een antwoord van een medewerker die zelfstandig in staat is na te denken en ook kunnen te antwoorden in vol zinnen en niet een standaard geformuleerd antwoord welke geen betrekking heeft op de vraag.
2. Mogelijkheid om na machtig automatische incasso te faciliteren .
3. Bereikbaarheid na 17:00
Roel766
vindt dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Van volwassenen mag je verwachten dat zij weten dat ze de nota moeten betalen.
En ouders zouden dat hun kinderen geleerd moeten hebben.
En ouders zouden dat hun kinderen geleerd moeten hebben.
Dwarsig
, BL2
, dmv
, Bram Bonnewel
en Dirkie
vinden dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Je kunt er van alles bij halen en beargumenteren. Feit is én blijft, eigen verantwoording! Wat als je je loon/uitkering of wat dan ook niet tijdig/later uitbetaald krijgt?
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 03 aug 2023 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram Bonnewel
, BL2
, WeerIemandanders
en 16again
vinden dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Ik lees op hun site:
“Ontdek het gemak van automatische incasso of AcceptEmail of bekijk je openstaande rekeningen. In Mijn Anderzorg regel je het eenvoudig zelf.
Betaal je voor zorgkosten eigen risico of een eigen bijdrage? En is je betaalwijze automatische incasso?
Bedragen tot € 450 incasseert Anderzorg van je rekening. Je krijgt 14 dagen voor de automatische incasso bericht.
Is de rekening hoger dan € 450? Je krijgt een brief of e-mail om het bedrag zelf over te maken.
Wil je liever een andere betaalwijze kiezen, pas dit dan gemakkelijk aan via Mijn Anderzorg.”
“Ontdek het gemak van automatische incasso of AcceptEmail of bekijk je openstaande rekeningen. In Mijn Anderzorg regel je het eenvoudig zelf.
Betaal je voor zorgkosten eigen risico of een eigen bijdrage? En is je betaalwijze automatische incasso?
Bedragen tot € 450 incasseert Anderzorg van je rekening. Je krijgt 14 dagen voor de automatische incasso bericht.
Is de rekening hoger dan € 450? Je krijgt een brief of e-mail om het bedrag zelf over te maken.
Wil je liever een andere betaalwijze kiezen, pas dit dan gemakkelijk aan via Mijn Anderzorg.”
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Het gaat niet over Mijnanderzorg, maar over Mijnandersnota.nl.
-
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Als mijn tandartsnota automatisch wordt afgeschreven ga ik toch zachtjes stuiteren. Wil zelf bepalen wanneer ik m (op tijd) betaal.
Niet iedereen heeft leggende gelden.
En dat kapotschamen? doe dat lekker zelf en geef niet een ander de schuld als je een potje van maakt van je betalingen.
Niet iedereen heeft leggende gelden.
En dat kapotschamen? doe dat lekker zelf en geef niet een ander de schuld als je een potje van maakt van je betalingen.
juliomariner
vindt dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
@lowieze
Ja, de Ts gebruik ook ten onrechte die tweede naam, maar die uit de titel wordt bedoeld.
Is gewoon een bedrijf dat de facturering overneemt.
Ja, de Ts gebruik ook ten onrechte die tweede naam, maar die uit de titel wordt bedoeld.
Is gewoon een bedrijf dat de facturering overneemt.
-
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Wordt nog wat als de medewerkers van de tandartspraktijk zelf achter de nota's aan moet gaan om ze betaald te krijgen. Komen ze totaal niet aan hun feitelijke werkzaamheden toe.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Hmm, ik ben wel tevreden over dat bedrijf,
ik krijg de rekening per mail met link naar betalingsmogelijkheid,
dus geen fouten meer in overtypen van papieren nota's die ik vroeger kreeg.
ik krijg de rekening per mail met link naar betalingsmogelijkheid,
dus geen fouten meer in overtypen van papieren nota's die ik vroeger kreeg.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Wat is het eigenlijke probleem? Incassokosten komen nooit zomaar uit de lucht vallen. Daar gaat altijd een factuur en een herinnering aan vooraf. Wiens fout is het dan dat die kosten er bij komen? Van het incassobureau die dit “zomaar” doet, of zijn het diegene die de facturen en herinnering niet lezen? Of wellicht de ouders die niet aangeleerd hebben post en mails te lezen.Roel766 schreef: ↑02 aug 2023 21:442. Een gezin waarvan alle leden gebitszorg ontvangen van een tandartspraktijk, ontvangt de nota’s van MijnAndersnota.nl. Dit is op zich prima, maar het is niet meer van deze tijd dat ze niet automatisch kunnen afschrijven d.m.v. een machtiging. Adolescenten van tegenwoordig reageren slecht op e-mails of laat staan post. “Ja, dat is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, we hebben de gelegenheid gegeven,” aldus een medewerker.
In mijn ogen is het maar een slap excuus dat adolescenten slecht zouden reageren op mails of post. Als ze dat van nature niet doen of niet aangeleerd is, leren ze het wel met vallen en opstaan. En als ouders niet samen met hun kind de zorgverzekering goed inrichten (inclusief automatische incasso), dan ligt dat ook niet aan het incassobureau.
De zorgplicht in deze bestaat uit het sturen van een factuur en een herinnering. Of wilt u dat er een apart team komt die klanten gaat nabellen met de vraag wanneer er betaald gaat worden? Of moeten er meer herinneringen verstuurd worden in de hoop dat het wel eens gelezen gaat worden?
Eigen verantwoordelijkheid kan je niet op een ander afschuiven.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Ik vind dit een opvallende uitspraak: “Op deze wijze stimuleer je dat jonge mensen niet meer naar tandarts gaan, is dit wat we willen #tandartsen?”
Een jongvolwassene kan wel bedenken om deze reden niet naar de tandarts te gaan, maar kan niet bedenken een nota én eventueel een betalingsherinnering te voldoen?
Een jongvolwassene kan wel bedenken om deze reden niet naar de tandarts te gaan, maar kan niet bedenken een nota én eventueel een betalingsherinnering te voldoen?
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Ach ja, pa is wild om zich heen aan het schoppen en uit allerlei beledigingen en verdachtmakingen, terwijl kind de boel liet versloffen. Hij kan zijn ergernis beter daar op richten.
BL2
en juliomariner
vinden dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Bij een gezinssituatie zijn/is de ouder(s) verantwoordelijk voor het op de juiste tijd voldoen van de rekeningen.Roel766 schreef: ↑02 aug 2023 21:44
2. Een gezin waarvan alle leden gebitszorg ontvangen van een tandartspraktijk, ontvangt de nota’s van MijnAndersnota.nl. Dit is op zich prima, maar het is niet meer van deze tijd dat ze niet automatisch kunnen afschrijven d.m.v. een machtiging. Adolescenten van tegenwoordig reageren slecht op e-mails of laat staan post. “Ja, dat is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, we hebben de gelegenheid gegeven,” aldus een medewerker.
Dat zelfstandige jongeren slecht of niet reageren op mails of post is niet de verantwoordelijkheid van verzender ervan, maar hun eigen verantwoordelijkheid. Je kunt die verantwoordelijkheid niet simpelweg bij een ander neerleggen.
Een machtiging tot een automatisch incasso is zeker niet probleemoplossend , want als er onvoldoende saldo op de rekening staat waardoor er niet kan worden geïncasseerd ben je weer bij het begin en volgt automatisch een briefcontact. Als daar dan weer niet op gereageerd wordt heb je de poppen pas echt aan het dansen.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
allereerst: bijzonder dat TS zijn eigen OP liked? Zon goed verhaal vond ik t niet.
verder: onze eigen kinderen zijn opgevoed met een stuk financieel bewustzijn.
Daar hoort ook bij dat ze zelf op de blaren zitten wanneer het een keer misgaat. Want door ons als ouders wel geïnformeerd over wat er mis kan gaan. leermomentje.
Als ik OP lees denk ik: hier gaat wat mis. maar niet aan de kant van tandartspraktijk of factoringbedrijf.
Mijn tandarts werkt met infomedics, maar dat zal ongeveer zo zijn ingericht. En voor het tot incasso komt heb je en een rekening gemist, en een eerste herinnering minimaal Infomedics stuurt na eerste herinnering pas de 14 daagsbrief voor incasso.
en als ik op hun website kijk doet Anders niet heel veel dingen anders: nemalijk ook betalingsregeling of uitstel; betaling mogelijk. Hoe ver moet je gaan met fasciliteren? overigens: bij incasso kan het ook goed misgaan: te weinig saldo, incasso mislukt. en dan komt ook vervolg met herinnering, aanmaning etc. Ligt dat dan ook aan de praktijk of Anders factoring..
Aan TS: heel simpel: dat dit fout gegaan is, is niemand anders zn schuld dan degene aan wie de nota gericht was..Wat er ook aan randzaken bijgehaald wordt...
Mijn tandarts klaagde bij laatste controle nog dat de maatschappij heel erg , op een verkeerde manier veranderd is: ""vroeguh"" kreeg de patient gelijk een afspraak voor 6 mnd verder, en die kwam gewoon, ook zonder herinneringen per email en/of sms . Tegenwoordig is de mentaliteit heel anders... Maar wel verantwoording burger/patient zelf.
Mooi leermomentje dus , jammer dat daar een prijskaartje aan hing.
verder: onze eigen kinderen zijn opgevoed met een stuk financieel bewustzijn.
Daar hoort ook bij dat ze zelf op de blaren zitten wanneer het een keer misgaat. Want door ons als ouders wel geïnformeerd over wat er mis kan gaan. leermomentje.
Als ik OP lees denk ik: hier gaat wat mis. maar niet aan de kant van tandartspraktijk of factoringbedrijf.
Mijn tandarts werkt met infomedics, maar dat zal ongeveer zo zijn ingericht. En voor het tot incasso komt heb je en een rekening gemist, en een eerste herinnering minimaal Infomedics stuurt na eerste herinnering pas de 14 daagsbrief voor incasso.
en als ik op hun website kijk doet Anders niet heel veel dingen anders: nemalijk ook betalingsregeling of uitstel; betaling mogelijk. Hoe ver moet je gaan met fasciliteren? overigens: bij incasso kan het ook goed misgaan: te weinig saldo, incasso mislukt. en dan komt ook vervolg met herinnering, aanmaning etc. Ligt dat dan ook aan de praktijk of Anders factoring..
Aan TS: heel simpel: dat dit fout gegaan is, is niemand anders zn schuld dan degene aan wie de nota gericht was..Wat er ook aan randzaken bijgehaald wordt...
Mijn tandarts klaagde bij laatste controle nog dat de maatschappij heel erg , op een verkeerde manier veranderd is: ""vroeguh"" kreeg de patient gelijk een afspraak voor 6 mnd verder, en die kwam gewoon, ook zonder herinneringen per email en/of sms . Tegenwoordig is de mentaliteit heel anders... Maar wel verantwoording burger/patient zelf.
Mooi leermomentje dus , jammer dat daar een prijskaartje aan hing.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Wat een toeval. Aanstonds ga ik naar de tandarts. Over een kleine week krijg ik van zijn factoringbedrijf een mailtje met de factuur en met een rechtstreekse link om direct te betalen. Ideaal.
Dat "adolescenten van tegenwoordig" niet reageren op een e-mail vind ik overigens een aanvechtbare stelling. Als ze een keer (volkomen terecht!) incassokosten hebben moeten betalen, letten ze in het vervolg waarschijnlijk beter op.
Dat "adolescenten van tegenwoordig" niet reageren op een e-mail vind ik overigens een aanvechtbare stelling. Als ze een keer (volkomen terecht!) incassokosten hebben moeten betalen, letten ze in het vervolg waarschijnlijk beter op.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Ik snap de klacht ook niet echt, juist iedere jong volwassene is opgegroeid met digitale communicatie en ze hebben allemaal een E-mail adres. Juist E-mail zou voor deze groep een heel normale wijze van communicatie moeten zijn, immers gebruiken ze het allemaal privé, voor school en wanneer ze aan het werk zijn.
Automatisch afschrijven is bij de tandarts dan volgens mij juist weer zeer ongebruikelijk. Ik ken geen tandarts die de zaken die de verzekering niet dekt automatisch afschrijft, veel te groot risico op stornerende mensen wanneer de rekening ze even niet gunstig uitkomt e.d. verwacht ik.
Automatisch afschrijven is bij de tandarts dan volgens mij juist weer zeer ongebruikelijk. Ik ken geen tandarts die de zaken die de verzekering niet dekt automatisch afschrijft, veel te groot risico op stornerende mensen wanneer de rekening ze even niet gunstig uitkomt e.d. verwacht ik.
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Nou je krijgt wel een mooi beeld van zo'n ouder. Geen wonder dat het kind welke in zo'n thuissituatie is opgegroeid helemaal vergeet nota's " met lullige bedragen" te betalen.
Dat wordt nog wat in het verdere leven......
Denk dat het personeel best buiten kantooruren wil werken om ouders te woord te staan, natuurlijk tegen een gepaste onregelmatigheid toeslag, welke het kind dan weer indirect mag betalen.....
juliomariner
, Morgan le Fay
, xflorisx
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Ervaring met MijnAndersnota
Zodra een kind de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt wordt dat kind zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een zorgverzekering en de betaling van die zorgverzekering. U als ouder kunt uw kind advies geven om de juiste zorgverzekering te kiezen en als tandzorg noodzakelijk is adviseren zo'n aanvullende verzekering ook af te laten sluiten.
Menig 18 jarig kind die voor zo'n feit komt te staan heeft advies van de ouders nodig want het is een heel nieuwe wereld die opengaat en eigenlijk geen besef heeft van de veranderingen en is meer met opgroeien bezig dan met de financiële zaken.
U kunt uw kinderen nog zo goed op gevoed hebben en altijd bereid zijn om vragen te beantwoorden maar en daar zit hem de crux want als het kwaad geschied is komt het probleem pas ter sprake en u kunt er niets meer aan veranderen.
Menig 18 jarig kind die voor zo'n feit komt te staan heeft advies van de ouders nodig want het is een heel nieuwe wereld die opengaat en eigenlijk geen besef heeft van de veranderingen en is meer met opgroeien bezig dan met de financiële zaken.
U kunt uw kinderen nog zo goed op gevoed hebben en altijd bereid zijn om vragen te beantwoorden maar en daar zit hem de crux want als het kwaad geschied is komt het probleem pas ter sprake en u kunt er niets meer aan veranderen.