Ik ontving zeer recentelijk een tandarts factuur van Fa-Med van €70.
Omdat het momenteel financieel een beetje moeilijk is heb ik direct aan Fa-Med per email een verzoek gedaan tot een betalingsregeling.
Mijn verzoek is nog voordat Fa Med een herinnering heeft gestuurd.
Al vrij rap kreeg ik van Fa-Med per email een antwoord op mijn verzoek en was dit het antwoord:
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht over de aanvraag van een betalingsregeling.
Het is helaas niet mogelijk voor deze nota een betalingsregeling te treffen.
Wij raden u aan om voor de vervaldatum van de nota een gedeelte te betalen. Na ontvangst van de herinneringsbrief kunt u wanneer nodig via http://www.notavanfamed.nl of telefonisch een uitstel van betaling aanvragen.
Het is niet mogelijk om een uitstel van betaling via e-mail aan te vragen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wist u trouwens dat u:
snel en gemakkelijk uw nota's kunt inzien en beheren via http://www.notavanfamed.nl;
met FiNBOX veilig betaalgemak heeft via uw eigen internetbankieromgeving?
Met vriendelijke groet,
Team Contact Center
Fa-med B.V.
T: 0900 - 0885 ( € 0,15 p/m)
E: [email protected]
Het is opvallend dat Fa-Med een verzoek tot betalingsregeling per email niet accepteert. Daarnaast stelt Fa-med dat pas nadat de herinnering (waar waarschijnlijk kosten aan verbonden zijn) is verstuurd er een verzoek kan worden gedaan tot uitstel van betaling.
Ik hoor graag van iemand zijn mening hierover. Ik krijg namelijk het gevoel dat Fa-Med herinneringskosten op deze wijze afdwingt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fa- Med
Re: Fa- Med
Ze hebben nu al extra werk van die nota, dus dat is niet geheel onredelijk lijkt me?sula schreef:Ik ontving zeer recentelijk een tandarts factuur van Fa-Med van €70.
Omdat het momenteel financieel een beetje moeilijk is heb ik direct aan Fa-Med per email een verzoek gedaan tot een betalingsregeling.
Mijn verzoek is nog voordat Fa Med een herinnering heeft gestuurd.
Al vrij rap kreeg ik van Fa-Med per email een antwoord op mijn verzoek en was dit het antwoord:
Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht over de aanvraag van een betalingsregeling.
Het is helaas niet mogelijk voor deze nota een betalingsregeling te treffen.
Wij raden u aan om voor de vervaldatum van de nota een gedeelte te betalen. Na ontvangst van de herinneringsbrief kunt u wanneer nodig via http://www.notavanfamed.nl of telefonisch een uitstel van betaling aanvragen.
Het is niet mogelijk om een uitstel van betaling via e-mail aan te vragen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wist u trouwens dat u:
snel en gemakkelijk uw nota's kunt inzien en beheren via http://www.notavanfamed.nl;
met FiNBOX veilig betaalgemak heeft via uw eigen internetbankieromgeving?
Met vriendelijke groet,
Team Contact Center
Fa-med B.V.
T: 0900 - 0885 ( € 0,15 p/m)
E: [email protected]
Het is opvallend dat Fa-Med een verzoek tot betalingsregeling per email niet accepteert. Daarnaast stelt Fa-med dat pas nadat de herinnering (waar waarschijnlijk kosten aan verbonden zijn) is verstuurd er een verzoek kan worden gedaan tot uitstel van betaling.
Ik hoor graag van iemand zijn mening hierover. Ik krijg namelijk het gevoel dat Fa-Med herinneringskosten op deze wijze afdwingt.
Ik heb andere ervaring. Via de site is Fa-med goed te volgen. En bij overschrijding van de betalingstermijn ontvang je eerst een herinnering om alsnog voor een bepaalde datum te betalen met de vermelding dat bij in gebreken blijven, het bedrag dan met € 40,- zal worden verhoogd i.v.m. incasso kosten.
Ook kun je op de site uitstel of in termijnen betalen aanvragen.
Terecht dat ze dit niet via e-mail doen, want dat moet dan weer handmatig.
Ook kun je op de site uitstel of in termijnen betalen aanvragen.
Terecht dat ze dit niet via e-mail doen, want dat moet dan weer handmatig.
Ik vind het advies van famed wel aardig. Op de nota zit 30 dagen betalingstermijn, doe in die termijn de eerste deelbetaling, de helft.
En de rest binnen de reactietermijn die op de eerste herinnering staat vermeld.
Een bedrag als 70,00 ga je niet over langere termijn spreiden, kost aan kosten verwerking door famed meer dan je lief is.
En de rest binnen de reactietermijn die op de eerste herinnering staat vermeld.
Een bedrag als 70,00 ga je niet over langere termijn spreiden, kost aan kosten verwerking door famed meer dan je lief is.