LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fouten apotheek, dure zorgverzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
fdeweerdt

fouten apotheek, dure zorgverzekering

Ongelezen bericht door fdeweerdt »

Afgelopen week heb ik een recept voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. De huisarts heeft een kuur van 6 dagen voorgeschreven. Mijn vriend ging de medicijnen ophalen bij de apotheek. Hij komt thuis met 6 pakjes. In elk pakje zit voor 6 dagen medicijnen.
Gelukkig heb ik al vaker dit kuurtje heb gehad waardoor ik bijna zeker wist dat ik dit niet 36 dagen (6 pakjes * 6 dagen) moest gebruiken!!! Ik heb mijn huisarts gebeld de volgende dag en nog maar eens extra gevraagd of ik het wel juist had dat ik dit maar 6 dagen moest gebruiken. Het was dus een foutje van de apotheek, maar liefst 5 pakjes teveel meegegeven!
Dan denk ik bij mezelf... Om apotheker te worden heb je toch ook een (pittige) opleiding gehad?!?!?! Hebben zij niet erover nagedacht dat je het maar maximaal 6 dagen mag gebruiken?!?!?!? Voor hetzelfde geld gebruik je het 36 dagen (6 x zo lang dan het maximale voorschrift)!!!! Dit is toch een grove fout!

Daarnaast hoorde ik van mijn huisarts dat ik de overige niet gebruikte (zelfs ongeopend) 5 pakjes, welke € 47 kost per pakje, wel kan terugbrengen maar dat ze dit WEGGOOIEN!!!!
Ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar bij mij hebben ze dus al bijna € 250 letterlijk weggegooid.
DUS als iemand zich afvraagt waarom de ZORGVERZEKERING zo DUUR is!!! HIER IS HET ANTWOORD: MINDER FOUTEN MAKEN!

Nu is het ook nog zo dat al deze medicijnen van mijn no-claim af gaan... Ik vraag me dus af of ik het terug kan brengen en of ik dan kan claimen dat ze het bij de verzekeraar weer van mijn no-claim aftrekken. Anders breng ik het naar de huisarts zodat zij er nog wat mee kunnen doen!

Mathilde D.

Re: fouten apotheek, dure zorgverzekering

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een aantoonbare fout van de apotheek (te bewijzen mbv het recept huisarts) is vanzelfsprekend voor hun rekening. Dan moeten ze zelf de schade dragen. Ik raad je aan om hierover een gesprek met de apotheker aan te vragen. Als blijkt dat ZIJ de fout hebben gemaakt (een andere mogelijkheid is dat de huisarts zich heeft verschreven), dan is zeker een excuus op zijn plaats, want zij hebben een gevaarlijke fout gemaakt. Ook lijkt het erop dat de medicatiebewaking (via de computer van de apotheek) heeft gefaald. Zij moeten zorgen dat de rekening naar de zorgverzekeraar wordt veranderd. Je kan bij de zorgverzekeraar naderhand controleren of dit idd gebeurd is.

Gesloten