Voor de zoveelste keer krijg ik een foutieve factuur van het CAK.
Zij brengen mij nu een eigen bijdrage in rekening voor Zorg en Verblijf over de maand maart 2011, terwijl ik in maart 2011 gewoon thuis woonde zonder Zorg.
Wie maakt dit ook mee????????
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutieve factuur C.A.K.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2012 15:16
Re: Foutieve factuur C.A.K.
Mijn schoonmoeder heeft op (dagtekening) 27 april 2012 3 enveloppen ontvangen van het CAK. 2 Daarvan betreffen beschikkingen over 2011. 1 Waarop alleen haar inkomen is gerekend over 2009 en 1 andere waarop ook het inkomen van haar partner staat vermeld. Dit inkomen klopt overigens niet.. Dit even terzijde. Daarnaast nog een acceptgiro met een bedrag die ze binnen 14 dagen moet betalen.
De rekening met acceptgiro betreft zorg in de perioden 9 t/m 13 van 2011. Nu is het het geval, dat ze totaal geen zorg heeft ontvangen..!!!! Ze woont inmiddels 4 jaar met haar huidige partner samen en heeft op dit adres nog NOOIT zorg ontvangen. Ze heeft dus de factuur gekregen op dezelfde dag als de beide beschikkingen.... Dit terwijl ze totaal geen zorg ontvangt. Ze heeft in het verleden wel huishoudelijke hulp ontvangen, maar dat was op haar oude adres in 2008 voor het laatst.... Waar haalt het CAK deze wijsheid vandaan??? Mijn schoonmoeder gaat deze rekening niet betalen. Ik ga meteen een bezwaarschrift, aangetekend, versturen. Ik hoop, en neem ook aan, dat het hiermee opgelost is. Al heb ik er een hard hooft in wanneer ik alle horrorverhalen lees op radar.
Ik hoop dat het voor u al opgelost is?!
De rekening met acceptgiro betreft zorg in de perioden 9 t/m 13 van 2011. Nu is het het geval, dat ze totaal geen zorg heeft ontvangen..!!!! Ze woont inmiddels 4 jaar met haar huidige partner samen en heeft op dit adres nog NOOIT zorg ontvangen. Ze heeft dus de factuur gekregen op dezelfde dag als de beide beschikkingen.... Dit terwijl ze totaal geen zorg ontvangt. Ze heeft in het verleden wel huishoudelijke hulp ontvangen, maar dat was op haar oude adres in 2008 voor het laatst.... Waar haalt het CAK deze wijsheid vandaan??? Mijn schoonmoeder gaat deze rekening niet betalen. Ik ga meteen een bezwaarschrift, aangetekend, versturen. Ik hoop, en neem ook aan, dat het hiermee opgelost is. Al heb ik er een hard hooft in wanneer ik alle horrorverhalen lees op radar.
Ik hoop dat het voor u al opgelost is?!
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Foutieve factuur C.A.K.
is het bewijsbaar dat u geen zorg heeft gehad? Tekent uw schoonmoeder werkbriefjes? Want misschien heeft de thuiszorgorganisatie dit fout gedeclareerd.
Re: Foutieve factuur C.A.K.
Mathilde D. schreef:is het bewijsbaar dat u geen zorg heeft gehad? Tekent uw schoonmoeder werkbriefjes? Want misschien heeft de thuiszorgorganisatie dit fout gedeclareerd.
Anneke1980 schreef: Ze woont inmiddels 4 jaar met haar huidige partner samen en heeft op dit adres nog NOOIT zorg ontvangen.
Re: Foutieve factuur C.A.K.
Hier een vergelijkbaar verhaal.
Toen ik mijn vriend leerde kennen woonde hij (vanwege zijn Asperger) bij het RIBW. Deze zomer zijn we gaan samenwonen, het RIBW wist meer dan een maand van tevoren dat het ZZV zou worden, en dit is op tijd doorgegeven aan het CAK. Toch hebben zij nog twee maanden eigen bijdrage bij mijn vriend afgeschreven voor verblijf - meteen bezwaar aangetekend natuurlijk, en dit werd na twee maanden eindelijk aangepast en nog een paar weken later terug gestort. Ondertussen werd er in oktober nog een herinnering gestuurd dat hij over september die eigen bijdrage niet betaald had, terwijl hij het geld van hen terug moest krijgen!
In januari kreeg ik ineens een rekening en daarna een beschikking voor ZZV, terwijl ik dit niet krijg. Mijn vriend heeft inderdaad normaal elke week nog even een gesprekje met zijn begeleidster of alles goed gaat, maar dit gebeurt op het kantoor van het RIBW, en ik ben er niet eens bij. Toen ik de eerste keer belde maakte ik de fout dit te noemen, en toen werd het zonder aarzelen of nakijken gegooid op 'één huishouden, u zult wel als partner geregistreerd staan, en dan wordt uw inkomen ook meegerekend.' Na nog een keer bellen zonder dit te noemen bleek dit niet te kloppen, er zou zorg gedeclareerd zijn op mijn naam. Dit is gecorrigeerd, ik hoefde niet te betalen, ook het RIBW had doorgegeven dat ze mij geen zorg geleverd hadden. Een paar weken terug weer een factuur, voor aan MIJ geleverde zorg - gelijk weer gebeld, ze konden zien dat het om aan mij geleverde zorg zou gaan, en dat het de vorige keer gecorrigeerd was, dus ze gingen weer de procedure starten en er gelijk een blokkade op zetten dat ik geen facturen meer zou krijgen. Vandaag kreeg ik post dat de correctie was afgewezen; ze hadden het RIBW aangeschreven met de vraag of mijn vriend zorg ontvangen had, en ja, dat was wel zo. Omdat we op hetzelfde adres ingeschreven staan hebben ze mij als debiteur aangegeven - om terug te komen op wat bij het eerste telefoontje gezegd werd: wij hebben GEEN geregistreerd partnerschap, zijn geen toeslagpartners, officieel is het enige dat ons bindt dat we op hetzelfde adres wonen. Op mijn vraag waarom ik als debiteur stond in plaats van mijn vriend, kreeg ik het antwoord 'omdat u op hetzelfde adres ingeschreven staat', en toen ik doorvroeg waaróm dan, 'omdat dat zo is'. Overigens is zijn eigen bijdrage ook steeds nog gewoon van zijn rekening afgeschreven, dus ik heb nog steeds mijn twijfels of ze niet gewoon een potje heeft zitten liegen - waarom zouden ze mij immers een rekening sturen voor iets wat ze al geïncasseerd hebben? Maar dat dubbel willen vangen zou me bij het CAK niet meer verbazen.
Toen ik mijn vriend leerde kennen woonde hij (vanwege zijn Asperger) bij het RIBW. Deze zomer zijn we gaan samenwonen, het RIBW wist meer dan een maand van tevoren dat het ZZV zou worden, en dit is op tijd doorgegeven aan het CAK. Toch hebben zij nog twee maanden eigen bijdrage bij mijn vriend afgeschreven voor verblijf - meteen bezwaar aangetekend natuurlijk, en dit werd na twee maanden eindelijk aangepast en nog een paar weken later terug gestort. Ondertussen werd er in oktober nog een herinnering gestuurd dat hij over september die eigen bijdrage niet betaald had, terwijl hij het geld van hen terug moest krijgen!
In januari kreeg ik ineens een rekening en daarna een beschikking voor ZZV, terwijl ik dit niet krijg. Mijn vriend heeft inderdaad normaal elke week nog even een gesprekje met zijn begeleidster of alles goed gaat, maar dit gebeurt op het kantoor van het RIBW, en ik ben er niet eens bij. Toen ik de eerste keer belde maakte ik de fout dit te noemen, en toen werd het zonder aarzelen of nakijken gegooid op 'één huishouden, u zult wel als partner geregistreerd staan, en dan wordt uw inkomen ook meegerekend.' Na nog een keer bellen zonder dit te noemen bleek dit niet te kloppen, er zou zorg gedeclareerd zijn op mijn naam. Dit is gecorrigeerd, ik hoefde niet te betalen, ook het RIBW had doorgegeven dat ze mij geen zorg geleverd hadden. Een paar weken terug weer een factuur, voor aan MIJ geleverde zorg - gelijk weer gebeld, ze konden zien dat het om aan mij geleverde zorg zou gaan, en dat het de vorige keer gecorrigeerd was, dus ze gingen weer de procedure starten en er gelijk een blokkade op zetten dat ik geen facturen meer zou krijgen. Vandaag kreeg ik post dat de correctie was afgewezen; ze hadden het RIBW aangeschreven met de vraag of mijn vriend zorg ontvangen had, en ja, dat was wel zo. Omdat we op hetzelfde adres ingeschreven staan hebben ze mij als debiteur aangegeven - om terug te komen op wat bij het eerste telefoontje gezegd werd: wij hebben GEEN geregistreerd partnerschap, zijn geen toeslagpartners, officieel is het enige dat ons bindt dat we op hetzelfde adres wonen. Op mijn vraag waarom ik als debiteur stond in plaats van mijn vriend, kreeg ik het antwoord 'omdat u op hetzelfde adres ingeschreven staat', en toen ik doorvroeg waaróm dan, 'omdat dat zo is'. Overigens is zijn eigen bijdrage ook steeds nog gewoon van zijn rekening afgeschreven, dus ik heb nog steeds mijn twijfels of ze niet gewoon een potje heeft zitten liegen - waarom zouden ze mij immers een rekening sturen voor iets wat ze al geïncasseerd hebben? Maar dat dubbel willen vangen zou me bij het CAK niet meer verbazen.
Re: Foutieve factuur C.A.K.
Het is heel triest dat je als hulpbehoevende of zoals in mijn geval als nabestaande( lees CAK, eigen koers bij overlijden elders op dit forum), te maken krijgt met zo`n onbeholpen stel bureaucraten als die zich in de kantoren van het CAK gewichtig zitten te doen.
Ook hier herken ik weer een stuk onkunde, desinteresse, maar vooral een stuk maling aan de client gedrag van een groep papier verschuivers die los van alles al het goede, nuttige en zeer gewaardeerde werk van de mensen die daadwerkelijk de zorg verlenen om zeep helpen.
Heb je als client of nabestaande al het geluk dat je te woord word gestaan krijg je continu te maken met mensen die zodanig slecht opgeleid zijn dat ze je a, nooit geen antwoord kunnen geven, of erger, b, een verkeerd antwoord geven. ben je dan te mondig voor die lui dan word je als een stuiterbal naar de volgen "deskundige" door geschoven om dan uiteindelijk bij een persoon uit te komen die er enkel en alleen maar op uit is de door hun gemaakte fouten te bagatelliseren, de schade voor het cak te beperken, de client onder druk te zetten om zelf de door het cak gemaakte blunders en andere schandalige fouten recht te breien waarbij ze zelfs niet schuwen je als client de indruk te geven dat het allemaal jouw fout is, dat jij de verantwoording moet nemen voor de door hun gemaakte fouten.
veelal hebben ze de een of andere vreemde regeling achter zich waar ze zich dan massaal achter gaan verschuilen waardoor het er op de een of andere manier zomaar kan wezen dat ze zelfs nog gelijk krijgen ook!
Nu zitten we al 10 jaar lang met grote tekorten in de gezondsheidszorg, word er dagelijks goed en broodnodig verplegend personeel ontslagen, peperdure medicijnen zomaar weg gegooid of gebruikt ipv de net zo goede goedkope, ziekenhuizen, artsenposten en andere zaken waarin ons land ooit is een voorbeeld van de wereld gedwongen gesloten of gefuseerd, lees onbereikbaar, kortom..de gehele zorgstaat om zeep geholpen word om geld te besparen.
tip voor Den Haag?? Begin is met zo`n 60% van die onwetende, ongeinteresseerde, maling aan alles hebbende kantoor mensen eruit te kicken, gebruik het geld wat je op hun bespaard om de rest eens goed op te leiden, te beginnen met een verplichte cursus omgang met mensen.
Misschien, heel misschien krijgen de mensen die de zorg daadwerkelijk verlenen dan eens wat meer complimenten ipv dat ze dag in dag uit te maken krijgen met boze mensen die keer op keer in de problemen komen door de papierverwerkers!
Als laatste wil ik U mee geven dat het CAK een overheidsinstelling is waardoor U dus over de mogelijkheid beschikt om net als ik met Uw ervaring naar de nationale ombudsman te stappen.
Dit kost U niets, misschien een paar kopietjes van het verkregen papier maar ik verzeker U dat die mensen wel in staat zijn om door die botte koppen te dringen.
Veel succes en sterkte, mijn steun heeft/hebben U/jullie!
Ook hier herken ik weer een stuk onkunde, desinteresse, maar vooral een stuk maling aan de client gedrag van een groep papier verschuivers die los van alles al het goede, nuttige en zeer gewaardeerde werk van de mensen die daadwerkelijk de zorg verlenen om zeep helpen.
Heb je als client of nabestaande al het geluk dat je te woord word gestaan krijg je continu te maken met mensen die zodanig slecht opgeleid zijn dat ze je a, nooit geen antwoord kunnen geven, of erger, b, een verkeerd antwoord geven. ben je dan te mondig voor die lui dan word je als een stuiterbal naar de volgen "deskundige" door geschoven om dan uiteindelijk bij een persoon uit te komen die er enkel en alleen maar op uit is de door hun gemaakte fouten te bagatelliseren, de schade voor het cak te beperken, de client onder druk te zetten om zelf de door het cak gemaakte blunders en andere schandalige fouten recht te breien waarbij ze zelfs niet schuwen je als client de indruk te geven dat het allemaal jouw fout is, dat jij de verantwoording moet nemen voor de door hun gemaakte fouten.
veelal hebben ze de een of andere vreemde regeling achter zich waar ze zich dan massaal achter gaan verschuilen waardoor het er op de een of andere manier zomaar kan wezen dat ze zelfs nog gelijk krijgen ook!
Nu zitten we al 10 jaar lang met grote tekorten in de gezondsheidszorg, word er dagelijks goed en broodnodig verplegend personeel ontslagen, peperdure medicijnen zomaar weg gegooid of gebruikt ipv de net zo goede goedkope, ziekenhuizen, artsenposten en andere zaken waarin ons land ooit is een voorbeeld van de wereld gedwongen gesloten of gefuseerd, lees onbereikbaar, kortom..de gehele zorgstaat om zeep geholpen word om geld te besparen.
tip voor Den Haag?? Begin is met zo`n 60% van die onwetende, ongeinteresseerde, maling aan alles hebbende kantoor mensen eruit te kicken, gebruik het geld wat je op hun bespaard om de rest eens goed op te leiden, te beginnen met een verplichte cursus omgang met mensen.
Misschien, heel misschien krijgen de mensen die de zorg daadwerkelijk verlenen dan eens wat meer complimenten ipv dat ze dag in dag uit te maken krijgen met boze mensen die keer op keer in de problemen komen door de papierverwerkers!
Als laatste wil ik U mee geven dat het CAK een overheidsinstelling is waardoor U dus over de mogelijkheid beschikt om net als ik met Uw ervaring naar de nationale ombudsman te stappen.
Dit kost U niets, misschien een paar kopietjes van het verkregen papier maar ik verzeker U dat die mensen wel in staat zijn om door die botte koppen te dringen.
Veel succes en sterkte, mijn steun heeft/hebben U/jullie!