Na een galsteen aanval werd ik in 1995 geopereerd d.m.v. een kijkoperatie, om mijn galblaas te verwijderen. Na een paar uur werd er een slagadelijke bloeding geconstateerd en werd ik met spoed opnieuw geopereerd nu op de ouderwetse manier. De hele nacht verschillende bloedtranfusies gehad. De chirurg was erg geschrokken en zei dat hij dat nog nooit had meegemaakt. In de tijd erna heb ik via tv, tijdschriften en mijn omgegeving diverse keren gehoord dat er bij anderen ook iets mis is gegaan bij deze operatie, waarbij het iedere keer om een kijkoperatie ging. Ik denk nu dat het veel meer fout gaat dan men wil doen geloven. Ik heb nu angst voor operaties gekregen en hoop dat ik nooit meer geopereerd hoef te worden.
Hebben meer mensen dit meegemaakt, want dan is een kijkoperatie misschien wel niet zo veilig als dat men nu denkt!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] galblaasoperatie
Re: galblaasoperatie
Vervelend dat het zo gelopen is, maar aan alle operaties zitten risico's, ook aan kijkoperaties.
Re: galblaasoperatie
War vervelend voor je.
Ook ik heb een kijkoperatie gehad waarbij mijn galblaas is verwijderd. Dit is gelukkig wel helemaal goed gegaan, maar ik moest wel van tevoren tekenen dat ik ermee accoord ging, dat er een gewone operatie werd gedaan als er iets mis zou zijn of gaan. De risico's zijn aan mij uitgelegd.
En zoals de 1e reactie zegt, aan alle operaties zitten helaas risico's.
Het enige waar ik last van had na de OK, was een hele lage bloeddruk, waarvoor ik de hele dag aan het infuus lag met bloeddrukverhogende medicatie en ieder kwartier tot half uur moest de bloeddruk gemeten worden.
Ik heb dat niet als heel naar gezien, maar als pech. Ook heb ik niet het gevoel dat er iets mis gegaan is. Het was een complicatie, naar mijn idee.
Ook ik heb een kijkoperatie gehad waarbij mijn galblaas is verwijderd. Dit is gelukkig wel helemaal goed gegaan, maar ik moest wel van tevoren tekenen dat ik ermee accoord ging, dat er een gewone operatie werd gedaan als er iets mis zou zijn of gaan. De risico's zijn aan mij uitgelegd.
En zoals de 1e reactie zegt, aan alle operaties zitten helaas risico's.
Het enige waar ik last van had na de OK, was een hele lage bloeddruk, waarvoor ik de hele dag aan het infuus lag met bloeddrukverhogende medicatie en ieder kwartier tot half uur moest de bloeddruk gemeten worden.
Ik heb dat niet als heel naar gezien, maar als pech. Ook heb ik niet het gevoel dat er iets mis gegaan is. Het was een complicatie, naar mijn idee.