LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen vergoeding door CZ
geen vergoeding door CZ
Betreft: geen vergoeding voor electrische epilatie door CZ
Begin november 2011 heb ik een electrische epilatie gehad voor mijn gezicht voor een bedrag van €150,-.
Tot nu toe heb ik al 2x een factuur gestuurd naar zorgverzekeraar CZ waaronder 1 orginele en 1 duplicaat, maar ik krijg het bedrag maar niet vergoed terwijl ik vorig jaar een volledige vergoeding op had tot € 550,- .
En als ik dan een factuur opstuur krijg ik zeker 3 of 4 weken geen bericht over de stand van zaken.
Na de 1e factuur belde om te vragen waarom het zo lang duurdeen dan kunnen ze mij wel doodleuk vertellen dat in het systeem staat dat de schoonheidsspecialist niet aangesloten is bij Anbos .
Anbos is de Algemene Nederlandse Branche Organisatie Schoonheidsverzorging .
Vanaf dit jaar ben ik collectief verzekerd bij de Amersfoortse.
Als ik dan begin dit jaar een duplicaat factuur stuur naar CZ moet ik weer na 3 of 4 weken zelf contact waarom ik nog steeds geen bericht ontvang.
Dan wordt er deze keer gezegd dat de schoonheisspecialist nu wel bij Anbos is aangesloten maar niet gecertificeerd is voor dit soort laserbehandelingen( epilaties).
Als ik dan een factuur van dit jaar naar de Amersfoortse stuur wordt dat wel heel NETJES overgemaakt op mijn rek. Alle andere klanten krijgen ook netjes hun facturen vergoed bij hun verzekeraars als bij de zilverenkruis, enz.
Inmiddels heb ik vandaag 25 april 2012 weer een duplicaat factuur ( 2e factuur al) opgehaald om naar CZ te sturen.
Ik wordt door CZ aan de lijntje gehouden. Ik krijg iets niet vergoed waar ik recht op heb.
Begin november 2011 heb ik een electrische epilatie gehad voor mijn gezicht voor een bedrag van €150,-.
Tot nu toe heb ik al 2x een factuur gestuurd naar zorgverzekeraar CZ waaronder 1 orginele en 1 duplicaat, maar ik krijg het bedrag maar niet vergoed terwijl ik vorig jaar een volledige vergoeding op had tot € 550,- .
En als ik dan een factuur opstuur krijg ik zeker 3 of 4 weken geen bericht over de stand van zaken.
Na de 1e factuur belde om te vragen waarom het zo lang duurdeen dan kunnen ze mij wel doodleuk vertellen dat in het systeem staat dat de schoonheidsspecialist niet aangesloten is bij Anbos .
Anbos is de Algemene Nederlandse Branche Organisatie Schoonheidsverzorging .
Vanaf dit jaar ben ik collectief verzekerd bij de Amersfoortse.
Als ik dan begin dit jaar een duplicaat factuur stuur naar CZ moet ik weer na 3 of 4 weken zelf contact waarom ik nog steeds geen bericht ontvang.
Dan wordt er deze keer gezegd dat de schoonheisspecialist nu wel bij Anbos is aangesloten maar niet gecertificeerd is voor dit soort laserbehandelingen( epilaties).
Als ik dan een factuur van dit jaar naar de Amersfoortse stuur wordt dat wel heel NETJES overgemaakt op mijn rek. Alle andere klanten krijgen ook netjes hun facturen vergoed bij hun verzekeraars als bij de zilverenkruis, enz.
Inmiddels heb ik vandaag 25 april 2012 weer een duplicaat factuur ( 2e factuur al) opgehaald om naar CZ te sturen.
Ik wordt door CZ aan de lijntje gehouden. Ik krijg iets niet vergoed waar ik recht op heb.
Laatst gewijzigd door plakkie op 16 mei 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: geen vergoeding door CZ
Prima brief, die je aan CZ moet sturen
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 30 mar 2011 17:29
- Contacteer:
Re: geen vergoeding door CZ
Beste mevrouw Chaitsingh ,
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om uw probleem (nogmaals) te bespreken.
U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om uw probleem (nogmaals) te bespreken.
U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: geen vergoeding door CZ
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Wat zou CZ verzonnen hebben om onder de vergoeding uit te komen?
Wat zou CZ verzonnen hebben om onder de vergoeding uit te komen?
Re: geen vergoeding door CZ
Beste medewerker van CZ,
Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.
met vriendelijke groet,
Sharita
Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.
met vriendelijke groet,
Sharita
Re: geen vergoeding door CZ
Dan zal u eerst contakt moeten opnemen met de medewerkerplakkie schreef:Beste medewerker van CZ,
Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.
met vriendelijke groet,
Sharita
van CZ.
Laat u hier even horen hoe het is afgelopen ?
Re: geen vergoeding door CZ
Is helemaal niet meer nodig. Tegenwoordig zijn er webcare teams. Je flikkert het gewoon op het internet en de oplossing komt naar je toe.Leo The Emperor schreef:Prima brief, die je aan CZ moet sturen
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: geen vergoeding door CZ
De oplossing komt niet naar je toe. Het webcare team geeft alleen aan dat ze de zaak inhoudelijk willen gaan bekijken ( waarvoor ze de brief overigens wel nodig hebben), en hoopt vervolgens dat je stopt met posten hier. (of stellen dat als voorwaarde om je verder te helpen)Winterman schreef:Is helemaal niet meer nodig. Tegenwoordig zijn er webcare teams. Je flikkert het gewoon op het internet en de oplossing komt naar je toe.Leo The Emperor schreef:Prima brief, die je aan CZ moet sturen
Ik heb nog geen een zaak gezien die op het forum van het begin tot het einde te volgen is. Zoals eerder gezegd het is Damage Control en geen Klantenservice.
Re: geen vergoeding door CZ
Beste mensen,
Erg aardig dat jullie met me mee leven.
FF een factuur toesturen en dan vervolgens te horen krijgen dat het niet vergoed wordt.
Ik bedoel ik heb er ook niet voor gekozen om zo behandeld te worden.
Ik wil gewoon rechtvaardigheid.
Netjes mijn rekeningen betaald dus wil ik ook netjes mijn vergoedingen zien.
Gr Sharita
Erg aardig dat jullie met me mee leven.
FF een factuur toesturen en dan vervolgens te horen krijgen dat het niet vergoed wordt.
Ik bedoel ik heb er ook niet voor gekozen om zo behandeld te worden.
Ik wil gewoon rechtvaardigheid.
Netjes mijn rekeningen betaald dus wil ik ook netjes mijn vergoedingen zien.
Gr Sharita
Re: geen vergoeding door CZ
Volgens mij zit deze behandeling bij CZ in een aanvullend pakket, heb je ook inderdaad de juiste verzekering hiervoor? Volgens de voorwaarden, krijg je deze behandeling vergoed voor een bedrag van E570 gedurende de gehele looptijd van de verzekering, dus niet per jaar. Ben je misschien over dat bedrag heengegaan? Dit wordt over het algemeen ook alleen maar vergoed als je door de huisarts bent doorverwezen. Heb je het verwijsbriefje ook meegestuurd?
Re: geen vergoeding door CZ
Ja ik heb zeker een verwijsbrief meegestuurd.
En jazeker had ik een aanvullend pakket met en vergoeding van € 570,-
En het was voor de eerste keer dat ik de laser behandeling heb laten doen. En meteen de eerste werd al niet vergoed. De eerste € 150,- v/d € 570,-
Een beetje merkwaardig want het was vorig jaar bekend bij CZ dat ik collectief ging verzekeren bij de Amersfoortse.
En wat nog raar is dat andere klanten vergoed krijgen bij hun verzekeraars en ik mijn vervolg facturen bij Amersfoortse.
En jazeker had ik een aanvullend pakket met en vergoeding van € 570,-
En het was voor de eerste keer dat ik de laser behandeling heb laten doen. En meteen de eerste werd al niet vergoed. De eerste € 150,- v/d € 570,-
Een beetje merkwaardig want het was vorig jaar bekend bij CZ dat ik collectief ging verzekeren bij de Amersfoortse.
En wat nog raar is dat andere klanten vergoed krijgen bij hun verzekeraars en ik mijn vervolg facturen bij Amersfoortse.
Re: geen vergoeding door CZ
Ah ok, zo te lezen heb je gewoon aan de regels voldaan. Het enige wat dus kan spelen is dat de huidspecialiste niet aan de juiste organisatie was verbonden en/of niet de juiste certificaten heeft. Ik weet dat de VGZ ook dergelijke eisen stelde tot ik meen 2010 maar dat die eisen in 2011 zijn losgelaten. Maar daar was het dus ook zo dat er geen of slechts een gedeeltelijk vergoeding gold in dit soort gevallen.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 30 mar 2011 17:29
- Contacteer:
Re: geen vergoeding door CZ
Beste mevrouw Chaitsingh,plakkie schreef:Beste medewerker van CZ,
Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.
met vriendelijke groet,
Sharita
Uiteraard is het niet de bedoeling om een kat- en muisspel te spelen. Of iets voor vergoeding in aanmerking komt is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wij willen uiteraard graag je verzoek beoordelen, maar hebben dan wel wat meer informatie nodig. Ivm. de privacy is het niet onze gewoonte om via een internetforum in te gaan op individuele kwesties.
Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ
Re: geen vergoeding door CZ
Ik heb vandaag gebeld met de klachtencommisie van Cz en die gaat de klacht doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Ik krijg hier schriftelijk bericht over.
Ik wacht het antwoord af.
Ik wacht het antwoord af.
Re: geen vergoeding door CZ
Hallo beste mensen ben ik weer.
Nou ik heb op 2 mei de klachten en geschillencommissie van CZ gebeld. Die heeft alles netjes genoteerd en naar de desbetreffende afdeling toegestuurd.
Deze afdeling stuur mij op 8 mei een schrijven over het volgende:
U komt niet in aanmerking voor vergoeding omdat de schoonheidsspecialist niet is gecertificeerd in dit soort behandelingen.
Ik heb vandaag een brief naar SKGZ gestuurd en als dat niet oplost ben ik bereid om naar de rechter te stappen.
Ik wil dat CZ mijn 150 euro netjes betaald of anders mijn geld voor de aanvullende verz over dat stukje van elektrisch ontharen.
Gr Sharita
Nou ik heb op 2 mei de klachten en geschillencommissie van CZ gebeld. Die heeft alles netjes genoteerd en naar de desbetreffende afdeling toegestuurd.
Deze afdeling stuur mij op 8 mei een schrijven over het volgende:
U komt niet in aanmerking voor vergoeding omdat de schoonheidsspecialist niet is gecertificeerd in dit soort behandelingen.
Ik heb vandaag een brief naar SKGZ gestuurd en als dat niet oplost ben ik bereid om naar de rechter te stappen.
Ik wil dat CZ mijn 150 euro netjes betaald of anders mijn geld voor de aanvullende verz over dat stukje van elektrisch ontharen.
Gr Sharita
Re: geen vergoeding door CZ
Wat wil de rechter daar aan doen dan ?plakkie schreef:Hallo beste mensen ben ik weer.
Nou ik heb op 2 mei de klachten en geschillencommissie van CZ gebeld. Die heeft alles netjes genoteerd en naar de desbetreffende afdeling toegestuurd.
Deze afdeling stuur mij op 8 mei een schrijven over het volgende:
U komt niet in aanmerking voor vergoeding omdat de schoonheidsspecialist niet is gecertificeerd in dit soort behandelingen.
Ik heb vandaag een brief naar SKGZ gestuurd en als dat niet oplost ben ik bereid om naar de rechter te stappen.
Ik wil dat CZ mijn 150 euro netjes betaald of anders mijn geld voor de aanvullende verz over dat stukje van elektrisch ontharen.
Gr Sharita
Het is vaak dat je voor oa zulke dingen naar een gecertificieerd persoon moet gaan.
Re: geen vergoeding door CZ
plakkie
Geef hierop antwoord:
Geef hierop antwoord:
Is dit het geval?De schoonheidsspecialist waar u de behandeling wilt ondergaan moet met de specialisatie ‘ontharing’ ingeschreven staan bij de organisatie ANBOS.
Re: geen vergoeding door CZ
De specialist zit aangesloten bij Anbos. Maar CZ ontkent de ene keer dit en de ander keer zijn ze niet gespecialiceerd.
In de brief die ik van CZ heb ontvangen staat aangegeven dat ik mijn probleem bij de ombudsman kan voorleggen en als dat niet help dan via de rechter.
( misschien wel de Rijdende Rechter)
Gr Sharita
In de brief die ik van CZ heb ontvangen staat aangegeven dat ik mijn probleem bij de ombudsman kan voorleggen en als dat niet help dan via de rechter.
( misschien wel de Rijdende Rechter)
Gr Sharita
Re: geen vergoeding door CZ
Vind ik wel raar.De specialist zit aangesloten bij Anbos. Maar CZ ontkent de ene keer dit en de ander keer zijn ze niet gespecialiceerd.
Kan je niet een verklaring krijgen van ANBOS, waaruit blijkt, dat deze specialist wel is aangesloten en ook bevoegd is, om deze werkzaamheden te doen?
Re: geen vergoeding door CZ
Ik zou inderdaad een verklaring opvragen van de Anbos waaruit
blijkt dat ze wel ingeschreven staat en daarvan een kopie maken en
die weer aangetekend versturen.
blijkt dat ze wel ingeschreven staat en daarvan een kopie maken en
die weer aangetekend versturen.