LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehandicapt/Chronisch ziek zijn anno 2004

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Carolien

Gehandicapt/Chronisch ziek zijn anno 2004

Ongelezen bericht door Carolien »

Dat gehandicapt of chronisch ziek zijn geen pretje is mag duidelijk zijn. Het is niet altijd even makkelijk om met beperkingen te moeten leven en afhankelijk te moeten zijn van hulp. Het continue moeten vechten voor zaken waar je "gewoon" recht op hebt maakt het er alleen nog maar moeilijker op. En sinds 1 januari van dit jaar loop ik tegen het ene na het andere probleem aan. :cry:

Thuiszorg: De verhoging van de eigen bijdrage waardoor zorg bijna onbetaalbaar word.

RIO: Zit al een jaar te wachten op een herindicatie. Nadat de eerste aanvraag onbeantwoord bleef, maar een tweede aanvraag ingediend. Die is op 4 nov. vorig jaar in behandeling genomen en vervolgens is er niets meer gedaan. Gevolg daarvan is dat de tijdelijk indicatie nu is verlopen en de thuiszorgorganisatie officeel eigenlijk geen hulp meer mag verlenen. Na 7 jaar thuiszorg te hebben gehad dreig ik dat nu door bureaucratische rompslomp kwijt te raken !

Fysiotherapie: Als chronische patient heb ik per week 2 behandelingen van een half uur nodig om een enigzins normaal leven te kunnen leiden. De verzekering geeft elk jaar keurig netjes aan de rekeningen te betalen aan de fysiotherapiepraktijk waar ik fysiotherapie krijg. Maar diezelfde verzekering wil nu met die praktijk een prestatiecontract afsluiten waarbij het gemiddeld aantal behandelingen van alle patienten bepalend is of aan het contract wordt voldaan of niet. Met bijna 100 behandelingen per jaar drukt dat het gemiddeld aantal behandelingen per patient aardig omhoog. En als gevolg daarvan dreigde ik mijn fysiotherapie kwijt te raken. Omdat de verzekering en de praktijk nog geen overeenstemming hebben bereikt weet ik nog steeds niet of ik de behandelingen dit jaar gewoon voort zullen worden gezet. Als dat niet het geval is zal ik moeten zoeken naar een praktijk waar ze me wel volledig willen behandelen. Maar welke praktijk is daar bereidt toe wanneer ze een zelfde prestatiecontract moeten naleven ?

Rolstoel: En dan tot overmaat van ramp werd afgelopen week mijn electrische rolstoel gestolen terwijl die buiten voor mijn deur stond uit te lekken van alle regen ! De rolstoel is teruggevonden op nog geen 250 meter van mijn huis. Maar wel volledig in de vernieling gewerkt door een stelletje idioten die het leuk vonden om er eens een ritje mee te maken.

Ik vraag mij echt wel eens af of ik de enige ben die dit soort problemen elke keer weer tegen komt ?

teleurgesteld door dit ka

Re: Gehandicapt/Chronisch ziek zijn anno 2004

Ongelezen bericht door teleurgesteld door dit ka »

het is gewoon te gek met al die bezuinigingen wat dit kabinet doet het is niet alleen de ziektenkosten vergoeding maar ook korten ze op de huursubsidie en overal op waar ze denken dat ze zelf beter mee af zijn en aangezien er veel zieken en minder betaalde zijn zeg maar beetje jan modaal die pakken ze overal op maar zelf hebben ze genoeg gels om overal mee uit te springen moeten zij iets inleveren nope krijgen er nog geld bij

gerdienhijink

Ongelezen bericht door gerdienhijink »

:cry: Het is om te huilen hoe het met de R.I.O.'s gsteld is in Nederland. Ik heb een herindicatie gehad en ze hebben mij 15 uur huishoudelijke verzorging afgepakt. Ik heb nu nog maar 1 uur per week over. Men vind dat mijn man de huishouding wel kan doen. Hij heeft een volledige 40 urige werkweek, en onregelmatige diensten. Ik heb wel meer uren persoonlijke verzorging gekregen. Van 3.5 uur naar 10 tot 12 uur. En dan heb ik nog 1 uur ondersteunende begeleiding gekregen per week tot Maart 2004. Of ik daarna geen ondersteunende begeleiding meer nodig heb!
Ik heb hier bezwaar tegen aangetekend en er komt nu een hoorzitting. Maar hoe lang duurt dat nog voordat deze hoorzitting er komt. Omdat ze zo'n gigantische achterstand hebben.
En per 1 februari 2004 ga ik wel in de nieuwe regeling en met de nieuwe uren die voor mij geindiceerd zijn.
[/b]Hoe moet ik dit redden zo? Weet U hier een antwoord op? [/b]Het wordt hoog tijd dat de hoge heren in Den Haag de ogen eens geopend wordt. En dan over de eigen bijdrage nog maar te zwijgen. Deze gaat ook voor mij drastich omhoog. Kortom het is een duffe ellende.
En dan roept iedereen (die gezond is), dat het zo goed is hier in Nederland. Nou vergeet het maar. Ik zou zeggen Radar doe er iets aan of sla de handen ineen met andere consumenten programma's.

Met vriendelijke groeten,

Gerdien Hijink uit Zwolle.

wlakeman

Ongelezen bericht door wlakeman »

het is ook te gek voor woorden, waar het rio mee bezig is ,bezuinigen, bezuinigen en nogmaals bezuinigen.
ik woon in venlo en heb wekelijks met het rio te kampen .je word van het kastje naar de muur gestuurd en alle aanvragen worden steeds afgewezen.,terwijl ik ernstig ziek ben en leidt aan ernstige longemfyseem en 2 nog kleine kinderen heb.
En ja de thuiszorg word staads duurder en niemand kan het straks nog betalen, maar ik ga zo wie zo een officiele oproep plaatsen via krant en internet aan mensen die hiermee kampen en steeds tegen een dichte deur aan lopen.HET MOET AFGELOPEN ZIJN, wendy lakeman

Gesloten