Thuiszorg: De verhoging van de eigen bijdrage waardoor zorg bijna onbetaalbaar word.
RIO: Zit al een jaar te wachten op een herindicatie. Nadat de eerste aanvraag onbeantwoord bleef, maar een tweede aanvraag ingediend. Die is op 4 nov. vorig jaar in behandeling genomen en vervolgens is er niets meer gedaan. Gevolg daarvan is dat de tijdelijk indicatie nu is verlopen en de thuiszorgorganisatie officeel eigenlijk geen hulp meer mag verlenen. Na 7 jaar thuiszorg te hebben gehad dreig ik dat nu door bureaucratische rompslomp kwijt te raken !
Fysiotherapie: Als chronische patient heb ik per week 2 behandelingen van een half uur nodig om een enigzins normaal leven te kunnen leiden. De verzekering geeft elk jaar keurig netjes aan de rekeningen te betalen aan de fysiotherapiepraktijk waar ik fysiotherapie krijg. Maar diezelfde verzekering wil nu met die praktijk een prestatiecontract afsluiten waarbij het gemiddeld aantal behandelingen van alle patienten bepalend is of aan het contract wordt voldaan of niet. Met bijna 100 behandelingen per jaar drukt dat het gemiddeld aantal behandelingen per patient aardig omhoog. En als gevolg daarvan dreigde ik mijn fysiotherapie kwijt te raken. Omdat de verzekering en de praktijk nog geen overeenstemming hebben bereikt weet ik nog steeds niet of ik de behandelingen dit jaar gewoon voort zullen worden gezet. Als dat niet het geval is zal ik moeten zoeken naar een praktijk waar ze me wel volledig willen behandelen. Maar welke praktijk is daar bereidt toe wanneer ze een zelfde prestatiecontract moeten naleven ?
Rolstoel: En dan tot overmaat van ramp werd afgelopen week mijn electrische rolstoel gestolen terwijl die buiten voor mijn deur stond uit te lekken van alle regen ! De rolstoel is teruggevonden op nog geen 250 meter van mijn huis. Maar wel volledig in de vernieling gewerkt door een stelletje idioten die het leuk vonden om er eens een ritje mee te maken.
Ik vraag mij echt wel eens af of ik de enige ben die dit soort problemen elke keer weer tegen komt ?