Het gaat er gewoon om wat je in je voorwaarden zet. Ik heb op mijn afspraak kaartje staan dat niet afgebelde afspraken in rekening kunnen worden gebracht. Wij sturen ook nog een week van te voren een herinneringskaartje waar ook weer op staat dat niet nagekomen afspraken in rekening worden gebracht.
Als mensen dan gewonn niet op komen dagen krijgen ze een rekening van 50%. tegenwoordig heeft bijna ierdereen een mobiele telefoon dus als je in de file staat of je bent ziek of weet ik veel wat, dan kun je gewoon bellen! Het gaat er dan ook nog om hoe vaak iemand niet komt met een noodgeval! Geloof me ik heb mensen die 4 keer durven te bellen dat hun moeder was overleden!
Als je als garagehouder in je voorwaarden zet dat je een rekening stuurt als mensen niet komen, dan mag dat juridisch.
Als je patiënt bent bij een tandarts is dit ook niet helemaal vrijblijvend, als jij kiespijn krijgt is hij/zij volgens de wet verplicht jou te helpen of te zorgen voor een vervanger (weekend/ 's avonds).
Hij heeft zorgplicht en kan dus maar een beperkt aantal patiënten aannemen.
Een garagehouder heeft geen verplichting om auto's te repareren en een klant kan ook ieder keer naar een andere garage gaan.
Ik denk dat het ook een stukje opvoeding is. Het is onbeleefd om iemand te laten zitten en dat geld voor een tandarts maar ook voor een automonteur.