LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemiste afspraak toch rekening

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mennolampen

Gemiste afspraak toch rekening

Ongelezen bericht door Mennolampen »

Beste allen,

Graag advies over het volgende:

Onze zoon had advies gekregen om naar een dietieste te gaan.
Mijn vrouw gebelt en een afspraak gemaakt.

Wij zouden een afspraak bevestiging krijgen schriftelijk, maar die kwam maar niet.
Wij hebben toen telefonisch contact gezocht en er werd ons gemeld dat er geen afspraak in het systeem van Cordaan stond.

Wij gingen toen met vakantie en hebben geen andere afspraak gemaakt.

vervolgens krijgen wij een factuur voor een gemiste afspraak van 43 euro en 50 cent.

Wij hebben bezwaar daartegen gemaakt en kregen het volgende antwoord.

Wij moesten betalen en ons bezwaar was afgewezen om de volgende reden:

Cordaan had ons wel een schriftelijke bevestiging gestuurd (welke wij nooit hadden ontvangen)
Cordaan had ons voor de afspraak meerdere malen geprobeerd te bellen maar nooit contact met ons gekregen.

Mijns inziens zijn zowel Cordaan als wij afhankelijk van derden mbt de schriftelijke bevestiging (TNT). Dit kan ik Cordaan niet aanrekenen en ik vind Cordaan kan ons dat ook niet aanrekenen, wij hebben naar de schriftelijke bevestiging uitgekeken en omdat wij deze niet hadden ontvangen ook nog telefonisch opnieuw gevraagd of en wanneer de afspraak in hun systeem stond.

Tevens schrijft Cordaan in hun antwooord op ons 1e bezwaarschrift dat zei ons meerdere malen hadden gebelt op een telefoon nummer wat niet de onze is.

Nogal wiedes dat ze ons dus niet konden bereiken, maar in mijn optiek niet onze fout dat er in het systeem van Cordaan een verkeerd telefoon nummer van ons stond vermeld.(het telefoon nummer leek werkelijk niet op dat van ons)

Nu de ham vraag uiteraard; wat moeten/kunnen wij nu doen, zijn wij verplicht om de factuur van 43.50 te betalen.

Graag als iemand hierover advies kan geven dan wordt dit ten zeerste op prijs gesteld.

Bijvoorbaat dank

tiptoo

Re: Gemiste afspraak toch rekening

Ongelezen bericht door tiptoo »

volgens mij hoef je niks te betalen als zij een verkeerd nummer bellen , jammer dat het zo is gelopen maar denk dat er genoeg gedaan is door jou om het duidelijk te maken probeer alsnog eens te bellen. succes.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Jullie hebben een telefonische afspraak gemaakt.
Vermoedelijk naam, adres en telefoonnummer doorgegeven, anders wiste zij, jullie niet te achterhalen.
Ik denk niet, dat het mogelijk is, om de fout, wat er gebeurd is, te achterhalen!
Bij artsen, ziekenhuizen, enz. moet je een consult betalen, als je niet komt opdagen.
Dus deze strijd ga je verliezen!

tiptoo

tennis schreef: Dus deze strijd ga je verliezen!

ken maar hoeft niet hangt er van af of er inderdaad verkeerd is gebeld en dan ligt de schuld bij de ander, is dat niet te bewijzen dan moeten ze zeker betalen algemeen bekend.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen tijd en datum hebt ontvangen is er dus geen afspraak dus zij moeten bewijzen dat ze gestuurd hebben en U deze heeft ontvangen.

Niets betalen en omdat U nog belde dus ze hebben een matig zoeksysteem of domme persoon aan telefoon.
Zonder bevestiging tijd en datum en nooit iets ontvangen kon U ook niet op tijd zijn en dat is hun verantwoording.

tiepmiep

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Er staat in de post dat ze een telefonische afspraak heeft gemaakt.
die is dan gewoon geldig..

Dat de bevestiging niet is gekomen is naar. Maar die had je sowieso ook al telefonisch gekregen.

tennis

stofzuigertje schreef:Als je geen tijd en datum hebt ontvangen is er dus geen afspraak dus zij moeten bewijzen dat ze gestuurd hebben en U deze heeft ontvangen.

Niets betalen en omdat U nog belde dus ze hebben een matig zoeksysteem of domme persoon aan telefoon.
Zonder bevestiging tijd en datum en nooit iets ontvangen kon U ook niet op tijd zijn en dat is hun verantwoording.
@stof
even een geheugensteuntje:
Onze zoon had advies gekregen om naar een dietieste te gaan.
Mijn vrouw gebelt en een afspraak gemaakt.
Afspraak is telefonisch gemaakt en bevestigt.

tiptoo

Mennolampen schreef:Beste allen,

Wij zouden een afspraak bevestiging krijgen schriftelijk, maar die kwam maar niet.
Wij hebben toen telefonisch contact gezocht en er werd ons gemeld dat er geen afspraak in het systeem van Cordaan stond.

@tennis zie hier eens :wink:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de eerste mondelinge dus zij moeten bewijzen afspraak verzet moet worden wegens vakantie en niet meer te vinden is.......

Dus zij moeten nu eerste afspraak bewijzen en die was mondeling dus geen opname op band?

En als ze niets kunnen vinden om te wijzigen is hun fout en niet van de klant.
Dus laten zij maar bewijzen hoe het nu zit.
Geen afspraak te vinden en nu plotseling wel????

En niets ontvangen dus ongeldig want ze zouden sturen.

tennis

tiptoo schreef:
Mennolampen schreef:Beste allen,

@tennis zie hier eens :wink:

Ik betwijfel, dat je van een diëtiste een schriftelijke bevestiging krijgt.
Als je een telefonische afspraak op een of ander ziekenhuis maakt, krijg je ook geen schriftelijke bevestiging.
Heb nog nooit een schriftelijke bevestiging van de zorgsector gekregen!

Mennolampen

Beste allen,

Ik zie dat ook op dit forum ons verhaal verschillende gedachtes naar voren brengt.

Ik kan begrijpen dat er wordt gezegd telefonische afspraak is geldig. Wij zouden een bevestiging krijgen dat was ons ook toegezegd tijdens het eerste telefoon gesprek. Wij gingen toch maar bellen omdat wij zelf het papiertje waarop wij de datum en tijd haden genoteerd zijn kwijtgeraakt. (dit was +/- 4 werkdagen na 1e telefoon gesprek, we dachten nu zal de post het toch wel hebben kunnen brengen)
Dat wij op dat moment 2e telefoon gesprek horen dat er geen afpsraak in hun systeem stond lijkt mij dan net zo rechtsgeldig als de door beide partijen gemaakte afspraak tijdens het eerste telefoon gesprek???

Dat er nu dus facturen komen en een reactie op ons bezwaarschrift met de melding dat er wel een afspraak was en wel een bevestiging is verstuurt en dat er gebelt is door hun naar een volstrekt onbekend telefoon nummer vind ik dan niet meer ons probleem, wij hebben immers tijdens het 2e telefoon gesprek vernomen dat er geen afspraak voor onze zoon stond.

En laat ik heel eerlijk zeggen,,,ik ben echt wel eens afspraken vergeten en dan met name die van de mondhygieniste en heb toen na 1 waarschuwing gewoon netjes de C90 factuur betaald voor het niet komen opdagen op een afpsraak, als het mijn eigen schuld is dan moet je daar ook niet moeilijk om doen,,,,maar in dit geval is het niet onze schuld en druist het zeeer tegen mijn principes in dat wij 43 euro moeten betalen voor andermans nalatigheid.

tennis

Mennolampen schreef: En laat ik heel eerlijk zeggen,,,ik ben echt wel eens afspraken vergeten en dan met name die van de mondhygieniste en heb toen na 1 waarschuwing gewoon netjes de C90 factuur betaald voor het niet komen opdagen op een afpsraak, als het mijn eigen schuld is dan moet je daar ook niet moeilijk om doen,,,,maar in dit geval is het niet onze schuld en druist het zeeer tegen mijn principes in dat wij 43 euro moeten betalen voor andermans nalatigheid.
Vertel dat niet verder, want misschien ben je deze ook vergeten!
Als je zo zeker van je zaak bent, dan zou ik het erop laten aankomen.

Er is al eens een topic hier geweest, dus kijk er eens na, misschien vind je nog wat tips:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=38187

Mennolampen

@ tennis,

dank voor de link ik heb de posts gelezen maar zie eigenlijk een beetje dezelfde discussie, is het allemaal redelijk en eerlijk? Vertrouwt in mijn geval de zorginstelling op mijn eerlijkheid ja of de nee en is het mijn schuld dat hun systeem niet het juiste telefoon nummer van ons had staan of dat de post de afspraak bevestiging niet heeft afgeleverd of dat tijdens ons 2e telefoon gesprek waar wij vroegen wanneer de afspraak nu daadwerkelijk was dat er toen niets in hun systeem stond.

het is mij duidelijk dat de zorginstelling zich verschuilt achter de afspraak is gemaakt er is toch immers een factuur uit het systeem gerorld die u moet betalen omdat u een afspraak heeft gemist dan ook daadwerkelijk rechtsgeldig, dat is in mijn geval waar het om draait. De factuur laten oplopen en dan uiteindelijk gezeur te gaan krijgen met deurwaarders die door roeien er ruiten gaan wil ik het liefts voorkomen (geeft allemaal stress) ik wil gewoon weten of ik sterk sta als het er uiteindelijk echt op aan komt (rechter wellicht), als ik nu voet bij stuk houd.

Ik vind het allemaal nog steeds vaag en onduidelijk en een beetje oneerlijk, ben er nu al een tijdje mee bezig en zie het er nog van komen dat ik straks aangetekende brieven moet gaan sturen met bijkomende kosten.

Jammer dat de zorg instelling niet gewoon haar fout kan toegeven in deze en de zaak verder los laat.

Ericman

Ongelezen bericht door Ericman »

Mennolampen schreef:er werd ons gemeld dat er geen afspraak in het systeem van Cordaan stond.
Dat lijkt mij de clou in het hele verhaal. Jullie kregen geen bevestiging - wat blijkbaar wel zou moeten - en vervolgens gaan jullie er zelf achteraan. Dan geeft Cordaan aan dat er geen afspraak in hun systeem gaat.

Logisch dat je ervan uitgaat dat het maken van de afspraak schijnbaar is misgelopen.

Kernpunten in deze:
1. Het is aan Cordaan om te bewijzen dat ze wel een bevestiging hebben gestuurd, zodra jij aangeeft deze niet te hebben ontvangen.
2. Ze geven telefonisch aan dat er geen afspraak is.
3. Ze bellen het verkeerde nummer om je te herinneren aan de afspraak die er blijkbaar toch is.

Allemaal fouten van Cordaan. Ergo: jij hoeft helemaal niks te betalen. Voet bij stuk houden, bovenstaande argumenten nogmaals aandragen. Wordt het van kwaad tot erger (i.e. incassobureau -> deurwaarder), zou ik zeker overwegen om het voor te laten komen.

tiptoo

Ericman schreef:
Allemaal fouten van Cordaan. Ergo: jij hoeft helemaal niks te betalen. Voet bij stuk houden, bovenstaande argumenten nogmaals aandragen. Wordt het van kwaad tot erger (i.e. incassobureau -> deurwaarder), zou ik zeker overwegen om het voor te laten komen.
hier sluit ik mij helemaal bij aan, hun bellen nogmaals het verkeerde nummer dus de fout ligt bij hun niet bij jou.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemde discussie, moet ik zeggen. Er was toch een afspraak? Die is toch niet nagekomen? Een schriftelijke bevestiging heeft in beginsel geen meerwaarde voor het al dan niet nakomen van die afspraak. Als je de datum zelf opgeschreven had, en dat had je, dan zou je er ook niet achteraan hoeven te bellen.

Feitelijk had je gewoon op de afgesproken tijd die kant op kunnen gaan. Probleem was alleen dat je zelf de datum kwijt was. Geen idee hoe de contacten verder zijn gelopen, en op welke manier er in het systeem naar de afspraak is gezocht. In ieder geval was het nutteloos om de afspraak op datum te zoeken, omdat je de datum zelf niet wist. Had je tijdens het telefoongesprek misschien een verkeerde datum genoemd? Dan sta je inderdaad op die datum niet in het systeem. Omdat de afspraak op een andere datum was.

En hoe het met het telefoonnummer zit? Geen idee.

Er is op een of andere manier een gigantische communicatiestoornis ontstaan, dat is wel duidelijk. Maar of dat per definitie aan Cordaan ligt, of dat beide partijen daar een aandeel aanhebben gehad, dat is niet aan mij om te beoordelen. En niemand van ons kan dat beoordelen, omdat we er niet bij zijn geweest.

En dat is ook het probleem van eventuele vervolgstappen. Het is jouw woord tegen het hunne, en ik zou ook niet weten wat voor advies ik je zou moeten geven, of je al dan niet betalen moet.

tennis

tiptoo schreef: hier sluit ik mij helemaal bij aan, hun bellen nogmaals het verkeerde nummer dus de fout ligt bij hun niet bij jou.
TS heeft het nummer toch bij de afspraak gegeven.
Dan is de vraag toch, wie heeft het verkeerde nummer opgegeven/opgeschreven!
Zoals WA al schrijft, als ik een afspraak gemaakt heb, dan vraag ik niet nog eens na , of de afspraak ook bestaat.
Hier klopt iets niet!

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ken Cordaan verder niet maar ik vraag me af waarom ze naast het versturen van een schriftelijke bevestiging (of deze nu wel of niet aankomt), ook nog eens telefonisch contact zoeken, om de schriftelijke bevestiging te bevestigen?

Als ik een afspraak maak bij arts/tandarts/fysio etc., dan krijg ik daar niet zowel een schriftelijke als ook een mondelinge bevestiging van.

Mennolampen

Nog even mijn reactie op de onduidelijkheid die ook op dit forum ontstaat in deze.

na 1e tel contact werdt ons uitdrukelijk vermeld dat 1 en ander nog schriftelijk zal worden bevestigt. Op het moment dat een instelling dit meld verwacht ik die dan ook, op het moment dat wij deze niet ontvingen lijkt het mij logisch dat je als klant dan toch nog maar even belt (voordat er een vrije middag wordt opgenomen voor niets) Toen wij dus opnieuw contact zochten vroegen wij natuurlijk niet naar een datum maar of de gemaakte afspraak voor onze zoon in hun systeem stond(vraag was dus staat afspraak voor onze zoon in uw systeem, niet gevraagd staat er een afspraak op datum X)

dat Cordaan zelf meld dat er een schriftelijke afspraak en een telefonische herrinering wordt gestuurt en dat er dus gebelt wordt geeft volgens mij alleen maar aan dat er veel mensen een afspraak maken en dan niet komen opdagen,,,een beetje een kosten baten verhaal lijkt mij een postzegel en een telefoontje zijn immers niet zo duur als een dietiste die 30 minuten niets zit te doen lijkt mij. Ik vind het eigenlijk wel een goede service en als voorbeeld als je naar het OLVG ziekenhuis in amsterdam gaat bijvoorbeeld dan doen ze excact hetzelfde afspraak<>brief ter bevestiging<>telefoontje of SMS kort voor de datum van de afspraak,,,het is dus niet iets nieuws.

Al met al zal ik nogmaals een bezwaarschrift sturen en dan maar weer afwachten of Cordaan haar fout wil toegeven, het gaat hier toch om 43.50 Euro en om die zonder onze schuld zomaar te betalen gaat mij nog steeds iets te ver.

tiptoo

@Mennolampen

ik geef je groot gelijk en wens je succes.

Gesloten