LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geplaatste Kroon.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
M.spa

Geplaatste Kroon.

Ongelezen bericht door M.spa »

In april heb ik een afspraak gemaakt om een kroon te laten maken(betreft 1 van de voortanden), kleuren & plaatsen. De afdrukken zijn gemaakt alleen ben ik niet naar de ''kleuren afspraken'' geweest. Het plaatsen is ook niet doorgegaan door persoonlijke redenen.

Nou ben ik ma 5 sep naar de tandarts gegaan voor een controle en hebben zij meteen de definitieve kroon geplaatst.
Ik heb zelf niet gezien hoe de kroon eruit zag toen hij er nog niet definitief op zat, en zag pas later (toen ie al geplaatst was) dat deze veel te wit is en te breed en dat mijn andere voortand langer is.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb geen tandarts verzekering en ik wil nu geen
500+ euro betalen aan een kroon waar ik TOTAAL niet tevreden over ben.
Hartstikke dom natuurlijk dat ik niet eerst gekeken heb naar de kroon, maar het ging allemaal zo snel. Ik werd er tussendoor ''gepropt'' en was al lang blij dat mijn plaatje (na een aantal jaren) eruit ging.

Kan ik terug gaan en bezwaar maken, zoja heb ik dan kans op een andere kroon? 1 die wél bij mijn gebit past?

Bij voorbaat dank!

Daan_1978

Re: Geplaatste Kroon.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik denk dat je gewoon weer zult moeten betalen.
Je bent immers niet naar de kleuren afspraken geweest, waar ( als ik het goed begrijp ) de juiste kleur bepaald zou zijn.
Dat hij qua lengte niet goed is, is volgens mij wel een fout van de tandarts, want de maten waren toch bekend?

Dus volgens mij zou je aanspraak kunnen maken op het herstel van de lengte, maar het kleuren zul je waarschijnlijk zelf bij moeten betalen, afhankelijk van de instelling en begrip van je tandarts.

M.spa

Ik heb nog niets betaald, en dat ga ik ook zeker niet doen.

Ik heb de afspraken netjes op tijd afgezegd, dus ik vraag me eerder af waarom mijn tandarts niet wou wachten met het plaatsen, maar de kroon er meteen in wou zetten, zonder eerst naar de kleuren te kijken. het lijkt mij dat een tandarts ook kleur verschil ziet?

Daan_1978

Je hebt afgezegd, maar niet voor de afdrukken. Dat betekent dat je toen in feite akkoord bent gegaan met een kroon, deze voor jouw ( ook in opdracht en overleg ) met jou "besteld" is.
Ik zie dan niet in waarom je hem niet zo betalen, terwijl je er laatst zelf bij bent geweest onderhand dat ze hem erin gezet hebben, waardoor je akkoord gegaan bent met de levering.

Je draait nogal wat zaken om. Vanwege eigen nalatigheid ben je niet tevreden over de kleur en nu wil je gelijk de hele kroon + plaatsing niet betalen?

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

er kloppen een paar dingen niet in het handelen van de tandarts, maar wellicht dat niet alle info gegeven is. Wat in ieder geval niet klopt is dat , zeker daar waar het een voortand betreft, niet gecontroleerd is op kleur en vorm, ook door patient! ik laat altijd iemand kijken, en zelfs als ik het mooi vind of goed vind stel ik als ik merk dat iemand twijfelt altijd voor de kroon met tijdelijk cement te plaatsen, al is het over het weekend heen. is het dan goed is het goed, is het niet goed kan het zonder extra kosten gecorrigeerd. De tandarts had nooit op deze manier mogen plaatsen, voorgeschiedenis met (naar ik aanneem netjes tijdig)afgezegde afspraken doet niet ter zake. ik zou dus zeker even bellen naar d erpaktijk, en indien men voet bij stuk houd schriftelijk bezwaar maken. Overigens vind ik het vreemd dat ie breder is dan de buurman , want de ruimte is de ruimte, dan was de eigen tand dat ook?

M.spa

Door persoonlijke redenen,(nogmaals!) kon ik niet naar de kleur afspraak toe, de afspraak om 'm te laten zetten was toen ook gemaakt. beide heb ik afgezegd.
Ik ga heen voor een controle, en krijg 'm meteen geplaatst, zonder ook maar te zien hoe de kroon er uberhaupt uit ziet. Ze hebben het niet eens voorgesteld en hij zat er binnen 5 minuten in? Ik vind dit gewoon schandalig.
Ja, ik heb toestemming gegeven om 'm te laten maken, te laten kleuren én te laten plaatsen. Het kleuren is niet gedaan dus dan douwen ze de kroon er maar meteen in? ik ga wel naar een andere tandarts voor advies.

& Ik ga inderdaad de kroon+plaatsen+het hele gedoe, niet betalen.
bedankt hé!

Daan_1978

Het feit dat ze hem er zonder overleg en zonder dat je het door had zomaar ingezet hebben met permanente cement laat te wensen over en daar heb je dan zeker wel een punt.
Dit kon ik overigens niet opmaken uit jouw eerdere posts!

M.spa

Ben inderdaad erg stom geweest om niet eerst te vragen naar een voorbeeld of om de kroon uberhaupt eerst te kunnen zien!

& hij is nderdaad niet breder, maar hij is dikker dan de andere voortand! Excuses.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Overleg met de tandarts, naar mijn mening moet hij een goed product afleveren, als dit niet het geval is moet hij dit netjes oplossen.

Mijn moeder heeft dit ook al eens gehad, deze heeft een nieuwe kroon gekregen zonder extra kosten. Zeker bij groot kleurverschil van een voortand zou ik het dr niet bij laten zitten. Zelf heb ik ook al een aantal kronen laten zetten en controlleer ik dit extra goed direct na de plaatsing.

Gesloten