LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGZ Buitenamstel

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

Ik ben op zoek naar mensen die een slechte ervaring met de GGZ buitenamstel hebben. Graag zou ik willen dat de inspectie een onderzoek uitvoert en daarom hoop ik wat medeslachtoffers te vinden die daar behandeld zijn tussen 2002 t/m heden.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Amstel? Hoor ik daar Amstel?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door kanovaarder »

GGZ BuitenAmstel

Aan jeroentje.

Dit is geen leuke opmerking!
-------------------------------------
En aan vraagsteller/ster,

De GGZ heeft zoveel verschillende afdelingen e.d. dat de vraagstelling hardstikke onduidelijk is en dus niet te beantwoorden.

Grootvader

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door Astrada »

www.ncrm.nl kan je misschien verder helpen.

Zij ondersteunen en adviseren cliënten die een klacht willen indienen.
Voorgedrukte klachtenformulieren hebben ze op voorraad.

Succes

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

Hoi,
ik heb al een klacht bij de commissie ingediend en die zijn ook bijna allemaal deels of geheel gegrond verklaard. Echter de klacht tegen degene die de meeste schade heeft aangericht is ongegrond verklaard. IK ben dan ook geen jurist en had beter een advocaat mee kunnen nemen. De klacht was niet goed verwoord. Ik zal de website nog wel even nakijken dank je wel voor de tip.
Het betrof bij mij het crisiscentrum en de angst afdeling van de GGZ Buitenamstel. Het is mij echter gebleken dat een groot deel van mijn ellende er niet was geweest als de organisatie beter in elkaar zat. Het begint al bij de directie. Nadat zij nb al het advies van de commissie binnenhadden, krijg ik als reactie op mijn brief dat ze hopen dat de commissie mij goed zal doen. Daarbij vermelden ze nog dat ze het zeer serieus namen. Tegen de wettelijke richtlijnen in, hebben ze mij niet binnen 4 weken en nu nog niet, al 8 weken nu, mij laten weten wat ze met de adviezen gaan doen. Vandaar dat het mij niet zo uitmaakt welke afdeling het betrefd, de hele ggz buitenamstel is een mensonterende organisatie. Uiteraard kan je mazzel hebben dat je net die uitzondering treft die je niet als een case behandeld.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Kanovaarder, een beetje humor mag gewoon. Moet alles serieus zijn?

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

jeroentje,

ik zag de humor er niet van in. Wel triest dat als kanovaarder je dat duidelijk probeert te maken, de boodschap nog niet overkomt.Om het je dan wat duidelijker te maken; je humor is misplaatst en dat maakt het respectloos. Op die manier is het dan geen humor meer.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Heeft niks met gebrek aan respect te maken, mij is geleerd om er soms een beetje humor op na te houden. Dat houdt het leven vrolijk.

Overigens is mij niet duidelijk welke klacht er ongegrond is verklaard, wat de aanleiding tot deze klacht was en wat er vervolgens gebeurt was. Je noemt alleen een bedrijf, en een afdeling daarvan en de uitkomsten van een aantal onderzoeken. Ik maak je niet uit voor rotte vis of wat dan ook en speel zeker niet op de man volgens mij.

De Echte VVaarheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:07

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door De Echte VVaarheid »

rody wat een verzuurde azijnpisser ben jij. Jeroen
maakt gewoon een grapje Gebrek aan humor

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

Nu speel je echt op de man, en ik ben zo triest nog te reageren ook. Nu weet je gelijk wat de GGZ buitenamstel met mensen doet. Je hebt ook nooit gevraagt, wat er was gebeurt etc. Ik heb geen idee wat je op dit forum doen jeroentje. Nee ik ben niet waar je me voor uitmaakt, ik ben wel intens verdrietig over alles wat is gebeurd waar ik met mijn rug tegen de muur stond en sta, want ik kan het niet terug draaien hoe graag ik het ook wil. Daarom ook mijn oproep. Maar enfin ik ga ermaar van uit dat je het wil weten. heel kort, het begon met het achterop een fiets zitten en een achterrekje wat afbrak. (had het jou ook kunnen gebeuren?). Als het je gebeurt en je bent bij kennis ga niet naar de VU. maar dat is weer een ander verhaal. Op jou niveau terug te gaan. Amstel is niet voor niets het B merk van Heineken.

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

sorry, jeroen ik haalde je met de waardheid door elkaar. de waarheid is iniedergeval niet wat het is.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Maakt niet uit. Maar voel je alstublieft niet aangevallen door dit grapje, het is niet respectloos bedoelt, en zeker niet om te beledigen.

Overigens mag ik ook graag heineken drinken.

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

hai jeroentje,

misschien maar ik voelde me wel een beetje aangevallen. Ik snap echter wel dat op papier zaken anders overkomen dan in gesprek. Fijn dat je dit toch nog even schrijft. Als je het niet hebt meegemaakt is het ook niet mogelijk je erbij in te leven en zeker niet als het zo kort is beschreven als ik heb gedaan. Omdat ik er echt een zaak van wil maken zoek ik gewoon echt medeslachtoffers. ALs die erzijn hebben ze aan dit verhaal genoeg.
Als je graag Heineken drinkt, zal ik de aandelen wel kopen:)
wat doe jij op dit forum? ook getraumatiseerd? of iets anders

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik ben oprecht blij met het feit dat ik nooit ziek ben en geen trauma`s heb opgelopen. Ik zit op voornamelijk voor mijn plezier op dit forum.
Aan je oprechtheid twijfel ik niet absoluut niet, zand erover.

PS Zoveel drink ik nou ook weer niet.

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

ik zie het, het aandeel is gedaald!. Fijn dat je lekker in het leven staat. Het verbaasd me dat je dan zo geinteresseerd bent. Ga lekker genieten en wees gewoon blij dat je die ellende niet hebt. een tipje: ga nooit achterop de fiets zitten, zo is mijn al 3 jaar durende ellende begonnen. mocht je onverhoopt toch wat overkomen, ga nooit naar de VU en niet naar de GGZ. ik las over je vriendin op een ander forum, was dit de ehbo van de VU?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Nee, van het Lichtenberg in Amersfoort. Daar is toen absoluut goed gehandeld. Maar goed, mijn vriendin was dan ook dusdanig hard achteruitgegaan de laatste paar uur dat ze echt goed in puin lag. En dat was haar aan alles af te zien.

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

na ja. op het andere forum kun je lezen dat je zelfs bewusteloos bij de VU nog naar huis gestuurd kan worden......

sva
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2007 15:30

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door sva »

nahh ik heb et allemaal nog niet gelezen...maar zal je zowieso zeggen dat ik door de hulp van het ggz buitenfokkingklotetyfusamstel helemaal van het pad ben geraakt....ik kreeg medicijnen waardoor ik nu zo erg darmproblemen heb dat ik in de toekomst misschien zelf s een stoma of pouch zal moeten...zal zeggen ben 23 jaar en mijn leven is voor een groot deel in duigen...voorheen deed vwo opleiding werd gevraagt om modellenwerk te doen....dat laatste is helemaal van de baan ...zit met een kapot lichaam....en studeren zal iig op zn minst veel moiete gaan kosten....

misschien zijn er meer mensen...ik denk dat we met zn allen meer kans hebben om iets aan deze toestanden te doen...ze kunnen je namelijk op zn minst inschatten en dan maar adviseren om elders in behandeling te gaan....bovendien vind ik dat wanneer er meer mensen zijn die nu ja eigenlijk erger dr vanaf zijn..wij met zn alleen iets kunnen ondernemen om iig voor onszelf op te komen!

als iemand wil mailen mijn emailadres is [email protected]

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door Chani »

ik heb juist overwegend goede ervaringen met GGZ BuitenAmstel. Ik ben juist bij het Mentrum heel erg slecht behandeld, veel fouten etc, waardoor ik bij BuitenAmstel terecht kwam. Daar kon ik snel met de juiste behandeling beginnen en inmiddels 4 jaar later heb ik mijn leven weer opgepakt. En dat terwijl ik Borderline PS en ADHD heb en daar toch vaak van wordt gezegd dat er weinig aan te doen is enzo. Maar ik leef nu een redelijk normaal leven, kan ondersteuning krijgen van GGZ BA als ik dat nodig heb en zit veel beter in mijn vel. Tuurlijk is niet ineens alles perfect, maar het is nu wel leefbaar geworden voor mij.
Okee, ik heb ook wel wat dingetjes meegemaakt die niet leuk zijn, zoals per ongeluk op de verkeerde wachtlijst geplaatst worden. Maar dat gebeurde tijdens de reorganisatie van vorig jaar, en dat is natuurlijk geen excuus, maar wel begrijpelijk. Mijn huidige psychologe werkt dus ook bij GGZ BA en het enige wat ik daar op aan kan merken is dat het met haar persoonlijk niet klikt. Maar ook daar kan de GGZ weinig aan doen, behalve dan mij een andere psych geven, en dat doen ze dus ook.
ik vind het wel naar voor jullie om te lezen dat jullie slechte ervaringen hebben. Maar wellicht dat het per afdeling anders is. Ik heb altijd bij "persoonsgericht"en afdeling persoonlijkheidsstoornissen aan de AJ Ernststraat gezeten.

rody
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:24

Re: GGZ Buitenamstel

Ongelezen bericht door rody »

Chani,

Ik vind het fijn dat jij je daar goed voelt, hoewel het mij natuurlijk gelijk pijn doet.
Ik hoop echter dat jij je wel realiseert dat je kennelijk al voor jezelf kunt opkomen. Toen ik daar was, was ik veel zieker en weet steeds zieker gemaakt. In het crisiscentrum kreeg ik zware PTSS door de behandeling daar. Mijn behandelaar op dezelfde lokatie waar jij zat maakte het steeds erger. Uit onmacht,maar toch. Nu 3,5 jaar later ga ik in traumatherapie voor 1,5 jaar in Leiden, door wat ze mij hebben aangedaan. Dan kan ik misschien ooit weer eens praten over waarom ik daar ooit in eerste instantie binnenkwam.
Jij stelt dat iets door een reorganisatie kwam begin dit jaar. Ik heb er al twee daarvoor meegemaakt daar, en het is elke keer hetzelfde. Ze doen die reorganisaties zonder rekening te houden met. Het is daar altijd "de reorganisatie"al sinds 2004. Ik heb bij de klachtencommissie het management aangeklaagd en sindsdien hebben ze nu aandacht daarvoor. Als jij een nieuwe behandelaar wil, zullen ze die commissie nog in hun achterhoofd hebben en jou wellicht daar wel mee helpen. Ik had gewoon pech, ze hadden niemand, punt en toen stond ik op straat. En denk maar niet dat mijn behandelaar nog zijn managers mij overbrugte totdat ik een ander had gevonden.
Ze hadden wel iemand aangeboden, maar die kon de behandeling niet die ik aangeboden had gekregen, en was dus niet gelijkwaardig.
Het feit dat ze voor jou wel je best doen en wat jij vanzelfssprekend neemt, dat ze dus een ander geven, was daar dus niet vanzelfsprekend. Ik moet dan maar concluderen dat mijn klacht bij de commissie heeft geholpen. Want als het niet klikt kan die persoon er ook niets aan doen. Wel knap dat je dat zelf kon aangeven. Ze hadden mij verdorie toch ook kunnen helpen een ander te vinden en dan goed over te dragen. Ik heb wel iemand gevonden, maar kon niet goed praten, dus weer opnieuw beginnen. Puur omdat er geen goede overdracht was. Mocht het onverhoop bij jou zo zijn, dat ze ook geen ander hebben en zeggen dat je het maar zelf moet uitzoeken, hoop ik echt dat je de inspectie schrijft. Daarnaast zal je ook wel ervaren dat de telefoondienst te wensen over laat. Als je belt verbinden ze door. Als degene blijkt er een paar dagen niet te zijn, zullen zij het je niet vertellen. Dan kan je in al je wanhoop weer een dag later bellen en het zelf bedenken. Op die manier hebben ze mij een week in een shock gelaten. Ik wens je sterkte. Fijn dat jij je over die onvolkomendheden heen kan zetten. Als je door de verkeerde wachtlijst echt bent gedupeerd, een maand te laat begonnen ofzo, hoop ik dat je toch nog een melding bij de inspectie maakt.
rody

Gesloten