| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGZ
-
Henk Bakker
GGZ
Al wekenlang vocht ik tegen een opkomende depressie na vervelende gebeurtenissen. Uiteindelijk op 10-01 jl. ,voor mijn gevoel was ik echt aan het eind van mijn latijn, naar de huisarts. Die verwees me naar de GGZ om middels gesprekken eruit proberen te komen. Geprobeerd een afspraak te maken bij GGZ, kwam eerst op een wachtlijst, en kan dan op 9 maart a.s. langskomen voor een intake gesprek. Vind dit echt niet kunnen! Je vecht er eerst al weken tegen, moe gestreden ga je dan omdat het voor je gevoel zo echt niet langer kan, naar de huisarts en vervolgens moet je 2 maanden wachten op een intake gesprek! Eigenlijk heel bizar, je moet er 200 euro voor betalen om alleen al bij het GGZ binnen te komen, plus voor elk gesprek ook nog eens. De zorg in Nederland is op bepaalde punten erg slecht geworden naar mijn mening.
-
Henk Bakker
Re: GGZ
Zijn er dan zo weinig vakbekwame mensen direct beschikbaar? Een huisarts moet toch inschatten hoe erg het met de patient is? Niet iedereen is een spoedgeval. Bij een hartinfarct is er toch ook altijd snel handelen nodig? De afbraak van ons medische stelsel gaat wel heel hard nu.
Als jij volgens je huisarts een spoedgeval was, dan had die je wel laten opnemen.Een huisarts moet toch inschatten hoe erg het met de patient is? Niet iedereen is een spoedgeval.
Dit is niet met jouw ziekte te vergelijken, bij een hartinfarct is het zeker belangrijk snel in te grijpen, anders ben je dood.Bij een hartinfarct is er toch ook altijd snel handelen nodig?
Iemand uit mijn kennissenkring heeft laatst een afspraak gemaakt bij een eerstelijnspsych (wel wat rondgebeld hoor ivm wachttijden) en kon naar 1 week terecht.vogels schreef:Dat kan, maar die zijn vaak stukken duurder. Bovendien zitten die ook niet te niksen, dus ook daar duurt het al gauw 4 - 6 weken voordat je terecht kan.Chocomelk schreef:Waarom naar het GGZ ?
Je kan ook een afspraak maken met een eerstelijnspyscholge in
je omgeving.