Ik sprak met natuurarts die gaf het volgende zelfs aan:
Ik vind dit ongelofelijk dat dit kan in Nederland. Iemand met schildklier problemen niet helpen maar wel een uitkering verstrekken. Dat is vele malen duurder lijkt me dan een Thyrax pil. Ik leef nu weer en kan nu weer eindelijk iets doen terwijl mij dat nooit lukte. Het meest verschrikkelijke vind ik het onbegrip van de mensen als je vermoeid bent. Ook de schildklier stichting kent zulke verhalen helaas. Zij hopen bij de huisartsen betere voorlichting te geven over de schildklier. Ik zit nu bij een andere huisarts die mijn problemen wel serieus neemt. Mensen met CVS worden veelal doorgestuurd naar een psycholoog.Het is helaas een bekend verschijnsel dat mensen met klachten aan de schildklier niet herkend/ goed gediagnosticeerd worden in de reguliere gezondheidszorg. Dat is één van de redenen dat ik hierover veel informatie heb staan op mijn website.
In elk geval goed dat u zelf verder bent gaan zoeken! Je wordt nogal eens behandeld als ‘dossier’ in de reguliere gezondheidszorg, maar artsen zitten ook nogal in het harnas van verzekeringen en de farmaceutische industrie. De prijs die je daar als patiënt voor betaald is soms erg hoog. En de gemeenschap betaalt er ook een hoge prijs voor inderdaad, als iemand in de WAO terecht komt, terwijl dat niet nodig is.