LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisartsen geven dossier niet meer mee

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Huisartsen geven dossier niet meer mee

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Huisartsen hebben hun richtlijn veranderd over het meegeven van een dossier aan de patiënt. In de vorige richtlijn stond dat ze dit mee konden geven of aangetekend konden opsturen. In hun nieuwe richtlijn staat dat ze NOOIT een dossier mee moeten geven. Als een patiënt nog geen nieuwe huisarts heeft bewaren zij het dossier toch.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dit geen stijl.

rama119
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:16

Re: Huisartsen geven dossier niet meer mee

Ongelezen bericht door rama119 »

ik ben al máánden bezig om mijn dossier te krijgen. steeds kreeg ik wat gemompel en dat het te veel werk is. of ze beloven me wat en hoor ik later toch niks meer. laatst heb ik gevraagd of ik het mocht inzien, ik kreeg maar een gedeelte en ik schrok me de %@#!*#! ik twijfelde of het echt over mij ging. zoveel dingen waar ik niks van wist!

maar goed ik heb nu iemand die het wel voor mekaar gaat krijgen!

ik vind het in ieder geval belachelijk dat je je eigen dossier niet eens mag hebben, het gaat toch over jezelf???

marieke2407

Re: Huisartsen geven dossier niet meer mee

Ongelezen bericht door marieke2407 »

ik mag alles opvragen ,soms heb ik brieven nodig en dan printen ze het uit,tegenwoordig is alles via de pc...of dan zeg ik wat heeft de internist nou naar u geschreven en dan laat ie het lezen,totaal geen geheimzinnigheid..maar ja sta er niet van te kijken hoor wordt steeds gekken in dit land!
marieke 2407

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Huisartsen geven dossier niet meer mee

Ongelezen bericht door eeliane »

Vandaag nog een hele familie hun dossiers meegegeven omdat ze gaan verhuizen en niet willen dat hun gegevens verstuurd gaan worden per (onbetrouwbare) post. nIks geen geheimzinnigheid, gewoon geprint en meegegeven, snap het niet.
Het kan wel eens gebeuren dat een arts een niet zo leuke ervaring met een patient heeft gehad, patient kwaad, driegend of dwingend ( opjectief niet subjectief), tja dat staat er dan in. Maar dat zijn over ht algemeen niet de mensen die hun eigen dossier in gaan zitten kijken.

triplechoco
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 20:00

Re: Huisartsen geven dossier niet meer mee

Ongelezen bericht door triplechoco »

Merci beaucoup!


commission de surendettement - commission de surendettement, vous pouvez demander un dossier de surendettement.

Gesloten