LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik zit al 3 jaar in de schuldsanering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hcoesel

ik zit al 3 jaar in de schuldsanering

Ongelezen bericht door hcoesel »

Hallo allemaal,

Ik zit nu 3 jaar in de schuldenregeling afgelopen 07-11-2010 zouden we eruit zijn.
We zijn er nog niet uit vandaar dat ik schrijf wie kent ook deze situatie.
Het eerste jaar in de schuldenregeling hebben wij nooit bewijsstukken inkomen uitgave patroon enz . hoeven te overleggen wat we al wel gek vonden.Onze salarissen werden wel doorgestort naar de stadsbank in Almere. Alle kosten zijn hoger geworden, dus ons v.t.l.b werd te laag, ik heb overleg gepleegd in jaar 2 van de sanering ofdat dit aangepast kon worden. Wij moesten dus alles van 1 jaar overleggen bij de stadsbank, en ons v.t.l.b werd ook aangepast. In jaar 3 het laatste jaar dus van de schuldsanering, hadden we zelf aan moeten geven dat ons 3 jarige schuldsanering er bijna op zat en ofdat men onze papieren niet moesten zien, daarop hebben wij ook de papieren van het laatste jaar moeten overleggen. Toen kregen we te horen dat de belastingteruggave doorgestort had moeten worden, dat is nog nooit de jaren daarvoor gebeurd, dus wij gaan ervan uit dat we het goed deden, en nu zitten we nog steeds in de schuldsanering en hebben nog geen schone lei gekregen.We krijgen ook echt niets meer te horen van de stadsbank, terwijl ons salaris gewoon op onze eigen rekeningen worden gestort. Wie kan ons een tip geven wat te doen. ik weet het even niet meer, ik wil er nu echt uit zijn. We hebben lang genoeg op bijstandsniveau geleefd.

esje :wink:

Leo The Emperor

Re: ik zit al 3 jaar in de schuldsanering

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

We krijgen ook echt niets meer te horen van de stadsbank, terwijl ons salaris gewoon op onze eigen rekeningen worden gestort
Dit lijkt erop te wijzen dat jullie schuldsanering wel is beeindigd , maar dan zonder schone lei.
Ga dringend eens praten met de stadsbank.

hcoesel

Hallo,

Maar ik ben zo bang dat we niet uit de sanering gaan en dan opnieuw moeten beginnen kan dit...? Ofdat de Sanering verlengt moet worden..... Of heb ik het totaal mis.
esje :wink:

FHV

Ongelezen bericht door FHV »

Heb je het hier over een minnelijk traject of een WSNP? De stadsbank Almere doet namelijk niet zelf een WSNP.

hcoesel

hallo,
Het minnelijk traject, wij zitten niet in de w.s.n.p :wink:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Bij afloop van een minnelijk traject wordt geen schone lei gegeven die geldt enkel voor het wettelijke traject. Al na gelang er is afgesproken duurt het minnelijk 3 tot 5 jaar. In veel gevallen geeft de stadsbank een saneringskrediet die een bepaalde looptijd heeft, dit zal toch wel ergens in de papieren staan.

hcoesel

Hallo,
Wij zijn 3 jaar geleden een sanering aangegaan voor 3 jaar dit staat ook in de papieren,het geld wat iedere maand boven ons v.t.l.b zou komen is gereserveerd voor de schuldeisers een deel werd dan ook kwijtgescholden, :? ik heb ook altijd gewoon zorg moeten dragen voor mijn kosten dit is ook goed gegaan, alleen het bedrag wat wij moeten betalen aan de schuldeisers zou na die 3 jaar betaald gaan worden het moet toch niet zo zijn dat wij over enige periode weer bericht gaan krijgen van de schuldeisers dat ze nog geld van ons tegoed hebben. Daarvoor zijn we niet in de sanering gegaan, wij willen juist strepen kunnen trekken en vooruit gaan als gezin met 2 opgroeiende kinderen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Met die schuldeisers zal het wel los lopen denk ik. Is er een totaal schuldbedrag bepaald dan kan het zijn dat die nog niet volledig is opgebouwd. Het is toch zaak om contact met de stadsbank op te nemen en vragen hoe de situatie is want het niet doorstorten van de teruggave kan een gat in de begroting veroorzaakt hebben. vreemd is wel dat er geen saneringskrediet is aangeboden want dan zijn de eisers meteen buiten beeld en heeft u enkel met de stadsbank van doen.

FHV

Ongelezen bericht door FHV »

Een SK wordt niet zo heel vaak gedaan hoor. Vaak is het een gewoon minnelijk traject. De gemeente moet namelijk altijd een borgstelling afgeven bij een SK.

Gewoon contact met ze opnemen, duidelijkheid lijkt me beter dan al het gepieker en het als, dan, enz.

Succes!

hcoesel

WIE O WIE HERKENT DEZE SITUATIE, EN WAT HADDEN JULLIE GEDAAN DAN ...... :? ESJE

ZoZoZoZo

Ongelezen bericht door ZoZoZoZo »

Hallo,

Onze zoon zit al anderhalf jaar in de schuldsanering. We houden het op de zijlijn wat in de gaten omdat hij graag zijn eigen probleem op wil lossen. Nu was hij deze zomer op nog een restschuld van +- € 1500 en nu zit hij zomaar weer op € 6600. Als we vragen om een uitdraai van een specificatie waar hij schulden heeft en hoeveel krijgen we een totaal overzicht van de schulden maar geen specificatie. Ook krijgt hij aanmaningen waarvoor de VKB al een regeling getroffen zou hebben. Zoals de NUON. Werd tegen hem gezegd dat hij maar gauw naar een andere leverancier moeten gaan zoeken. Het voelt absoluut niet goed en we gaan er zeker meer werk van maken. Maar snap je zorgen en onbegrip. Je hebt totaal niks in de hand en kan eigenlijk nooit controleren of alles wel afbetaald wordt. Mooi dat ze willen helpen maar of dat helemaal goed gaat? We gaan er mee bezig. Wij vroegen ons ook af of hij er niet vanaf kan. Hij heeft zich zelf aangemeld dan moet je er toch ook vanaf kunnen??? Sterkte!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Schuldsanering kun je niet zomaar vanaf omdat je dan geen schone lei krijgt. Als je bedoelt of je van je budgetbeheerder af kan is het antwoord ja.
Op het moment dat je de sanering ingaat wordt er een overzicht gemaakt van al je schulden. Mocht het zo zijn dat je zoon altijd heeft voldaan aan zijn informatieplicht en altijd voldoende saldo heeft gehad voor de vaste en incidentele lasten dan valt je zoon niks te verwijten en moet je de schuld leggen bij de budgetbeheerder.

Alle schulden die zijn ontstaan buiten de schuld van je zoon om maar door toedoen van de budgetbeheerder kun je op de budgetbeheerder verhalen.

Heeft je zoon geen bewindvoerder?

Je zoon kan ook zelf zijn financieeen gaan regelen als ie daar toe in staat is, dus zonder budgetbeheerder.

Gesloten