Hallo
Ik lees in de krant vandaag dat mensen er niet aan denken dat ze in 2006 via het loonstrookje een inkomens afhankelijke premie moeten gaan betalen voor zorg.
Hoe kun je dit berekenen? Welk percentage?
Ik meende dat we juist netto er in januari ietsje op vooruit zouden gaan op het loonstrookje en dat dan de premies bij de zorgverzekeraar wel omhoog zou gaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inkomensafhankelijke bijdrage op loonstrookje
Re: inkomensafhankelijke bijdrage op loonstrookje
Als jij ziekenfondsverzekerd was zul je er netto vast wel op vooruitgaan.
Daarnaast gaat inderdaad de premie die je aan de ziektekostenverzekeraar betaalt omhoog, maar je kunt misschien ook een zorgtoeslag krijgen.
Was je particulier verzekerd, dan kan het heel goed zijn dat je er netto op achteruit gaat.
Daarnaast gaat inderdaad de premie die je aan de ziektekostenverzekeraar betaalt omhoog, maar je kunt misschien ook een zorgtoeslag krijgen.
Was je particulier verzekerd, dan kan het heel goed zijn dat je er netto op achteruit gaat.
-
Re: inkomensafhankelijke bijdrage op loonstrookje
Het is nog erger je betaald ook nog eens loonheffing over de premies die de werkgever betaald, dus belasting over de 6,5% vh loon die hij betaald.
Tenminste voorzover ik het nog begrijp.
Het hele stelsel zuigt, ik heb net de offerte van mijn vrouw gekregen en het wordt door basis+aanvullende premies nog duurder dan gedacht.
Hoogervorst bedankt.
Tenminste voorzover ik het nog begrijp.
Het hele stelsel zuigt, ik heb net de offerte van mijn vrouw gekregen en het wordt door basis+aanvullende premies nog duurder dan gedacht.
Hoogervorst bedankt.