LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is 700 euro voor een wortelkanaalbehandeling terecht?
Is 700 euro voor een wortelkanaalbehandeling terecht?
Mijn tandarts in Amsterdam vertelde mij vanmiddag dat een wortelkanaalbehandeling aan een grote kies mij rond de €700,- gaat kosten. Als ik de tarieven bekijk dit door de overheid zijn vastgesteld zie ik dat de duurste wortelkanaalbehandeling €225,- kost. Nu zal er nog wel een vulling en verdoving aan te pas komen maar mijn vraag is: mag mijn tandarts zoveel rekenen voor een wortelkanaalbehandeling en wat rekent jouw tandarts?
-
Re: Is 700 euro voor een wortelkanaalbehandeling terecht?
Beste Elssloot,
Je tandarts dient je een gespecificeerde offerte voor deze behandeling te overhandigen, waarop staat wat hij gaat doen en wat de prijzen zijn van de verschillende onderdelen. Er komen namelijk bij een wortelkanaalbehandeling altijd andere kosten zoals verdoving etc. bij en die zitten niet in de door de overheid vastgestelde prijs van € 225,--. Je komt al snel op het dubbele uit, dus de € 700,-- is wel aan de hoge kant denk ik.
Vraag gewoon om een offerte dan weet je het.
Succes.
Je tandarts dient je een gespecificeerde offerte voor deze behandeling te overhandigen, waarop staat wat hij gaat doen en wat de prijzen zijn van de verschillende onderdelen. Er komen namelijk bij een wortelkanaalbehandeling altijd andere kosten zoals verdoving etc. bij en die zitten niet in de door de overheid vastgestelde prijs van € 225,--. Je komt al snel op het dubbele uit, dus de € 700,-- is wel aan de hoge kant denk ik.
Vraag gewoon om een offerte dan weet je het.
Succes.
Beetje veel, heb in de stoel gezeten van de beste tandarts in BoZ voor een zeer moeilijke 3 kanaals behandeling, kostte mij 400 euro en nog wat.
Ik heb er al heel wat gehad, voor rond de 500 euro per stuk. Vraag dus inderdaad om de verplichte begroting en vraag eens waarom de opgave zo hoog is. Kan natuurlijk een heel goede reden voor zijn.
`Ben bij een speciale tandarts geweest,door gestuurd door m,n eigen tandarts,dus een moeilijke behandeling.
2x terug geweest voor wortel kanaal behandeling.
Kosten?? 875 euro.
2x terug geweest voor wortel kanaal behandeling.
Kosten?? 875 euro.
-
Vraag dit aan Vroem, is tandarts en kan dat beter verwoorden.
Verder als er nog tijd voor is vraag om een offerte.
En was mijn duurste nota jaren geleden rond €550,-
Verder als er nog tijd voor is vraag om een offerte.
En was mijn duurste nota jaren geleden rond €550,-
wanneer je alles tegen hebt kan je idd wel aan die 700 komen, met gebruik microscoop, 4 kanalen en zo nog wat, in meerdere zittingen. maar dat is wel een extreme. Er zal in ieder geval een begroting overlegd moeten worden. Je kan liefst met foto betreffende kies die hier wel neerzetten, kan ik er even naar kijken en beoordelen. de ene wortelkanaalbehandeling is de andere niet.