LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is klasseverzekering 2B of 2A nog mogelijk per 1-1-2006 ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mk

Ongelezen bericht door Mk »

CZ in ieder geval wel (tegen een tarief van 17,20 euro per maand!), maar onder de vermelding dat ze het ten zeerste afraden omdat de meeste ziekenhuizen dit onderscheid gewoonweg niet meer kennen.

marien300

Re: is klasseverzekering 2B of 2A nog mogelijk per 1-1-2006 ?

Ongelezen bericht door marien300 »

Volgens mijn verzekering is, ik geloof door het COTG, de klasseverzekering helemaal afgeschaft en mogen ziekenhuizen geen klassetarief meer berekenen. Wie weet hier meer van? Ik wil als het even kan niet op een vier-persoons kamer liggen.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bij Ohra (en DeltaLoyd) kost de klasseverzekering ca. 34 euro per maand. Ik denk dat "klassen-kamers" niet meer bestaan. Sinds de invoering van de dbc-tarieven wordt er geen aparte prijs meer berkend voor de ligdagen: de prijs is afhankelijk van de diagnose. En een diagnose voor een duurdere kamer bestaat niet. De financiele afdeling van het ziekenhuis, waar de consument naar de prijs kan informeren, kan u hierover informeren. In Belgie bestaan wel klasse-kamers. Dus als u voor een operatie naar Belgie wil, dan is klasse-verzekering misschien wel een goed idee.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Laatste nieuws, morgen uitgebreid in het Brabantsdagdlad.
Tilburg - De klassenverzekering voor ziekenhuisopname wordt onverwacht afgeschaft. Vanaf 1 januari 2006 mogen ziekenhuizen geen klassentoeslag meer in rekening brengen als patiënten alleen op een kamer willen liggen. De zorgverzekeraars zijn door het besluit overvallen. Ze moeten hun klanten laten weten dat bijverzekeren geen zin meer heeft.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

De zorgverzekeraars zijn door het besluit overvallen. Ze moeten hun klanten laten weten dat bijverzekeren geen zin meer heeft.
Goeie zaak. Het waren toch altijd aan oplichtingspraktijken grenzende acties om klasseverzekeringen te verkopen aan mensen waar de verzekeringsmaatschappij wist dat ze waarschijnlijk nooit voor een extra klasse in een ziekenhuis zouden kiezen.

De rechtszaak over de telefoonvergoeding van een paar jaar geleden spreekt boekdelen.

Mk

Da's wel heel apart: toen ik een paar dagen geleden mijn CZ-polis voor 2006 nakeek (op internet) was die klassenverzekering opeens al weg. Voorkennis?

sprokkel

Mk,
En is je premie overeenkomstig gewijzigd, of is deze hetzelfde gebleven.

Mk

Premie zat er ook niet meer bij. In het schriftelijke aanbod dat ik afgelopen week kreeg stond ie er nog wel bij.

Mk

Verzekeraars kunnen niet verzekeren wat er niet is....

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De klasseverschillen zijn opgegeven wegens een gerechtelijk bevel, niet omdat de verzekeraars dat zo graag wilden. Het levert hen meer centen op dus waarom zouden ze?

De paranoide gedachte over kartelafspraken enzo slaat echt nergens op. Verzekeraars beconcurreren elkaar steeds meer, daar passen geen afspraken in.

sprokkel

Dilbert29.
Verzekeraars beconcurreren elkaar steeds meer, daar passen geen afspraken in.
Maar of dat veel uitmaakt gezien de minimale verschillen.
Het is net de energiemarkt, daar werkt de liberalisering ook niet, al dat vrijemarkt heeft ons alleen een hoop werk met uitzoeken opgeleverd, maar voordeel?, minimaal, en weegt niet op aan de tijd die er mee gemoeid is.

sbt

Ongelezen bericht door sbt »

de klasse verzekering is komen te vervallen per 01-01-2006

wjs

Ongelezen bericht door wjs »

Venantius,
Ben zelf ook het e.e.a. aan het uitzoeken over de klasseverzekering.
op verschillende forums gezocht en mails gestuurd naar o.a.:Verbond van Verzekeraars en consumentenbond.
Het blijkt dat Avero/achmea de enige is die nog een klasseverzekering(excellent) afsluit. Ook Delta Lloyd schijnt het nog te doen.
ONVZ blijft onderhandelen of een vorm van klassendekking alsnog is te regelen.
Indien er weer mensen zijn die meer informatie hebben dan hoor ik dit graag. wvs

Jedeke

Ongelezen bericht door Jedeke »

De mogelijkheid van 'op klas liggen' in een ziekenhuis wordt ontnomen door een VVD-minister!
Daar moet IK nu van kotsen.

senseo

Ongelezen bericht door senseo »

Ik wil graag een luxe klasse voor een lagere prijs en een extra toetje.
Laat de ander dit maar voor mij betalen. Weet iemand of dit kan?
Ik heb verschillende zorgverzekeraars afgestruind maar nog niet gevonden. :roll:

wjs

Ongelezen bericht door wjs »

wjs,
Wanneer ik al een klasseverzekering had( bijvoorbeeld bij Avero/Achmea, dan kan ik dit zonder meer weer afsluiten, maar wanneer ik daar een nieuwe verzekerde ben kan dit niet zonder meer; begrijp ik dit goed?. Alle mensen die een klasse verzekering willen zouden dus nog terecht kunnen bij; Avero achmea/Zilveren Kruis achmea of Delta Lloyd? Heeft Delta Lloyd eigenlijk een eigen
ziektekosten afdeling of besteden zij dit uit aan onvz?. Onvz heeft namenlijk de klassenverzekering eruit gedaan?? Ik hoop toch nog op onderhandelingen van verschillende maatschappijen. Wie weet weer antwoord.[/i]

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Antwoorden: DL en Ohra werken samen (zijn bijna hetzelfde: bijna identieke polisvoorwaarden van zowel de basis als de aanvulling). Ohra is al begonnen met gewijzigde polissen ivm het afschaffen van de klasse-verzekering. Dus DL zal wel snel volgen denk ik.
Avero zal de klasse-verzekerden van andere maatschappijen niet overnemen: alleen als ze daar brood in zien. Maar ouderen kunnen dit denk ik vergeten. (bijv. Zilveren Kruis biedt alleen klasse-verzekering aan tot 65 jaar).

Mk

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zou je je bijverzekeren voor iets wat praktisch niet meer bestaat?

JanGlorieus

Ongelezen bericht door JanGlorieus »

Heb begrepen dat ook Avero/Achmea de aanbieding van Comfort Klasseverzekering heeft ingetrokken en dat dekking niet meer mogelijk is. Heeft iemand andere informatie?
Als bestaande verzekerde bij hen met een klasseverzekering is het dus kennelijk niet mogelijk dezelfde verzekering opnieuw af te sluiten. Ook in de aanvullende verzekering Excellent zit geen dekking hiervoor.
Wellicht dat enige aandacht van de politiek moet worden gevraagd voor dit onderwerp.

JanGlorieus

Ongelezen bericht door JanGlorieus »

Ik denk de consumentenbond of de patientenvereniging. Ook Tros Radar zou daar aandacht voor kunnen vragen. Ik vraag me af of er niet een verplichting ligt bij de verzekeraar om 'dezelfde' dekking aan te bieden als de huidige verzekering.

Gesloten