LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuring Rijbewijs

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ciske

Re: Keuring Rijbewijs

Ongelezen bericht door ciske »

die instantie heeft anders wel de macht om jouw vader of andere mensen te laten keuren en het rijbewijs terug te geven, hoezo heb je dan niks met die instantie te maken? op een positieve manier , probeer ook dat eens te zien.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ciske schreef:die instantie heeft anders wel de macht om jouw vader of andere mensen te laten keuren en het rijbewijs terug te geven, hoezo heb je dan niks met die instantie te maken? op een positieve manier , probeer ook dat eens te zien.
ik geloof dat wij lezen allebij op een andere manier aangeleerd hebben :(

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:die instantie heeft anders wel de macht om jouw vader of andere mensen te laten keuren en het rijbewijs terug te geven, hoezo heb je dan niks met die instantie te maken? op een positieve manier , probeer ook dat eens te zien.
Tiptoo ze schreef dat ze niet positiefs te melden had over die instantie, heeft niet geschreven dat ze niets met die instantie te maken heeft. :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:
waarom verander jij je bericht?

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ciske schreef:
manondoris schreef:
waarom verander jij je bericht?
:lol: omdat tennis me net voor was met zijn bericht, toen dacht ik ja nou wten ze niet meer waar ik op antwoorde , dus dacht ik nou dan quote ik jou stukje met mijn reactie,maar toen kreeg ik het andere niet meer verwijderd :( ooooo ik ben ook zon muts op de pc hahahahahah, maar was de zelfde zin als hier hoor. sorry vreselijk off-topic maar wilde het toch even uitleggen :D

p_kooijman

Ongelezen bericht door p_kooijman »

Ja leuk het CBR, ik ben in behandeling bij mijn eigen neuroloog waar ik een brief heb gekregen waarin staat dat ik rijbevoegd ben en recht heb op een rijbewijs van 10 jaar. Nu belt het CBR mij en zegt dat mijn eigen neuroloog niet gerechtigd is om te keuren voor het cbr waardoor ik nu naar een onafhankelijke neuroloog moet. Dit gaat mij 170 euro kosten + eigen verklaring. Dit wordt op geen enkele manier vergoedt, belachelijke instantie.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

p_kooijman schreef:Ja leuk het CBR, ik ben in behandeling bij mijn eigen neuroloog waar ik een brief heb gekregen waarin staat dat ik rijbevoegd ben en recht heb op een rijbewijs van 10 jaar. Nu belt het CBR mij en zegt dat mijn eigen neuroloog niet gerechtigd is om te keuren voor het cbr waardoor ik nu naar een onafhankelijke neuroloog moet. Dit gaat mij 170 euro kosten + eigen verklaring. Dit wordt op geen enkele manier vergoedt, belachelijke instantie.
Klopt als een bus dat moet door een onafhankelijke neuroloog gebeuren.

hoenuverder

Ongelezen bericht door hoenuverder »

mijn zoon is bijna 18 en begonnen aan zijn rij-opleiding.
theorie heeft hij al.
Op de eigen verklaring overal nee ingevuld totdat ik via via hoorde dat je hier problemen mee kan krijgen.
Onze zoon heeft nl. PPD-NOS.
Slikt geen medicatie en staat ook niet onder behandeling.
Is ongeveer 10 jaar geleden wel een paar keer bij Accare geweest en had Ritalin.
Moeten we nu een nieuwe verklaring invullen en hoe is dan de procedure.
Je moet ook binnen 18 maanden je praktijk-examen hebben gehaald alvorens de theorie weer verlopen is.
We zijn hier niet op geattendeerd en zijn er vanuit gegaan dat nee antwoorden goed was omdat hij nu geen medicatie e.d. gebruikt.

Iemand ervaring?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee geen ervaring, maar ik zou het laten zoals het is, geen medicatie en geen behandeling nodig, dus waarom zou hij niet kunnen autorijden?
BTW wie is er nu 100 % 'normaal'??!

http://www.balansdigitaal.nl/data/nieuw ... jskeuring/

MartHinssen

Ongelezen bericht door MartHinssen »

Mijn zoon heeft een hersenoperatie ondergaan die zeer goed verlopen is. Hierdoor was het nodig om weer toestemming te krijgen van het CBR voor het weer mogen auto rijden. De betreffende neurochirurg heeft netjes een verklaring ingevuld dat er voor- en na de operatie geen neurogische schade was. Helaas heeft CBR in hun enorme wijsheid besloten om toch een onafhankelijke neuroloog een keuring te laten uitvoeren. Want dit moet door een onafhankelijke arts gebeuren.
Wat schets onze verbazing: de keuring moet door een collega arts uitgevoerd worden, na een telefoon naar de betreffende afdeling met de vraag of men geen voldoende bewijs in het dossier had zitten, waardoor een keuring overbodig zou zijn, kregen we toch te horen dat CBR een specifiek formulier hiervoor heeft en dat een keuring nodig is. Dus op naar de neuroloog en ja hoor, binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Binnen 1 week hadden we de rekening thuis liggen. Maar liefst €208. We hebben hier nog bezwaar op gemaakt, maar kregen te horen dat dit het tarief was dan men hanteerde.

CBR en Neuroloog erg bedankt. Dit maakt het weer auto mogen rijden een hele dure grap. Zeker als het compleet overbodig is.

Gesloten