| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten door verkeerd advies huisarts
Re: Kosten door verkeerd advies huisarts
Stel dat het beddegoed wel vergoed ging worden, dan had TS nog steeds dit bedrag zelf moeten betalen omdat het eigen risico nog niet verbruikt is. Dus dat maakt eigenlijk helemaal niets uit. Linksom of rechtsom had bij uitvoering van het onderzoek toch betaald moeten worden. TS had zich ook kunnen realiseren dat het eigen risico nog niet verbruikt is en dus dat hier kosten aan verbonden zijn. De schoen wringt nu omdat blijkt dat het onderzoek totaal nutteloos is geweest.jeanne-veghel schreef: Ik kan TS toch wel een "beetje" begrijpen en ik denk dat ze nooit
had verwacht dat zo'n onderzoek best in de papieren zou lopen.
Het is nu gewoon weggegooid geld.
Daarbij is het altijd beter om bij de zorgverzekeraar zelf informatie in te winnen wat wel en niet vergoed wordt. Jaarlijks worden zoveel vergoedingen gewijzigd daar is voor de meeste huisartsen ook geen bijhouden aan.
Tevens is het nog maar de vraag of de zorgverzekeraar akkoord gaat met een bloedonderzoek van 10 jaar geleden, als het beddegoed wel vergoed zou worden. Meestal is daar toch een recenter onderzoek voor nodig en wordt een onderzoek van 10 jaar geleden niet altijd klakkeloos geaccepteerd.
Wow, ik ben overdonderd door het aantal reacties in een korte tijd! Bedankt, daarvoor. Leuk om het vanuit verschillende invalshoeken te lezen.
Nog even een paar reacties/ toevoegingen/ verduidelijkingen:
- TS is een hij ipv een zij
- Ik vind het eigenlijk niet van belang of ik wel of niet aan mijn eigen risico grens zit. Als die kosten onnodig door mijn verzekering betaald moeten worden, vind ik het (bijna) net zo erg. Het is ook een principe kwestie.
- De huisarts stuurde mij weg met: "als je snel bent kun je nog net even bloed laten prikken vandaag".
- Hij was vrij stellig in mij te vertellen, dat het vergoed werd. Naar aanleiding van het onderzoek zou de assistente een formulier invullen waarmee ik bij de zorgwinkel beddengoed kon halen. Dat bleek dus niet te kloppen. Daarom heb ik ook de verzekering gebeld. Het bloedonderzoek kon echter niet meer worden teruggedraaid.
- Ik ben het ermee eens, dat het het best is om het er even met de huisarts over te hebben. Ik zal laten weten wat eruit komt.
Nog even een paar reacties/ toevoegingen/ verduidelijkingen:
- TS is een hij ipv een zij
- Ik vind het eigenlijk niet van belang of ik wel of niet aan mijn eigen risico grens zit. Als die kosten onnodig door mijn verzekering betaald moeten worden, vind ik het (bijna) net zo erg. Het is ook een principe kwestie.
- De huisarts stuurde mij weg met: "als je snel bent kun je nog net even bloed laten prikken vandaag".
- Hij was vrij stellig in mij te vertellen, dat het vergoed werd. Naar aanleiding van het onderzoek zou de assistente een formulier invullen waarmee ik bij de zorgwinkel beddengoed kon halen. Dat bleek dus niet te kloppen. Daarom heb ik ook de verzekering gebeld. Het bloedonderzoek kon echter niet meer worden teruggedraaid.
- Ik ben het ermee eens, dat het het best is om het er even met de huisarts over te hebben. Ik zal laten weten wat eruit komt.
Mocht u alsnog het beddengoed willen komen, dan kunt u het misschien aftrekken van de belastingen.
http://belastingdienst.nl/particulier/a ... P889_22983
Kosten voor kleding en beddengoed en het wassen daarvan, zijn onder de volgende voorwaarden aftrekbaar:
de kosten zijn een rechtstreeks gevolg van ziekte of invaliditeit
de ziekte duurt minimaal 1 jaar of gaat waarschijnlijk minimaal 1 jaar duren
http://belastingdienst.nl/particulier/a ... P889_22983
Kosten voor kleding en beddengoed en het wassen daarvan, zijn onder de volgende voorwaarden aftrekbaar:
de kosten zijn een rechtstreeks gevolg van ziekte of invaliditeit
de ziekte duurt minimaal 1 jaar of gaat waarschijnlijk minimaal 1 jaar duren
Ik heb inmiddels de assistente van de huisarts gesproken. Zij bleef nog steeds beweren dat het vergoed wordt. Want ze schrijven het vaker zo voor, en ze hebben er nooit klachten over gehad. Is dat misschien omdat die patienten weten dat het toch geen zin heeft? Ik vind dat huisartsen best wat meer feedback mogen krijgen én vragen! Volgens mij zouden daar heel wat zorgkosten mee bespaard kunnen worden.
Enfin, in dit geval koppelt de assistente het terug aan de huisarts. Ik krijg het geld voor het bloedonderzoek "natuurlijk" niet terug. Ik hoop van harte dat ik bij deze huisarts de laatste ben.
Bedankt voor de reacties, en @Eva369 voor de belasting tip!
Enfin, in dit geval koppelt de assistente het terug aan de huisarts. Ik krijg het geld voor het bloedonderzoek "natuurlijk" niet terug. Ik hoop van harte dat ik bij deze huisarts de laatste ben.
Bedankt voor de reacties, en @Eva369 voor de belasting tip!