Kosten ingreep ziekenhuis moet je vooraf vragen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lowieze

Re: Kosten ingreep ziekenhuis moet je vooraf vragen

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
22 jan 2025 08:27
De klacht gaat over 5 dure minuten.
Maar die ziekenhuisrekening en dus aanslag op het eigen risico is op het hele DBC traject gebaseerd. Daar kun je wat van vinden, maar dat is hoe het werkt.
TS kan ook het idee hebben dat het maar 5 minuten duurde, in werkelijkheid is dat meestal langer. En zoals @ZeerPrivé al aangaf, zodra je het ziekenhuis binnenstapt gaat de teller lopen.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Dat komt doordat nederland met een dbc werkt,ik ben ooit naar een huidarts geweest,gewoon op consult,en dan ben je het ook kwijt

clematisBB

Ongelezen bericht door clematisBB »

Nog even een toelichting voor alle duidelijkheid op het beginnen van dit topic. Ik ben eerst naar de huisarts gegaan en die heeft mij verwezen naar het Isala ziekenhuis. Daar is een intakegesprek geweest met de mogelijkheid tot opereren. Kosten €70.
Vervolgens duurde het maanden, voordat ik geopereerd kon worden. Inmiddels bleek de ontsteking zo verminderd dat er mijn inziens geen operatie meer nodig was en dit werd bevestigd door de dienstdoende arts in de operatiekamer. Ik ben dus nog geen 5 minuten in de kamer geweest en er is geen ingreep geweest. Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan het klaarmaken van de operatie kamer en dat ik daarom het bedrag moet betalen. Dat is mij ook heel goed duidelijk gemaakt bij het telefonisch overleg mer het klachtenbureau van Isala.