| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosten zilveren kruis
-
baardagaam
kosten zilveren kruis
ik heb een achterstand van 1 maand premie en eigen risico a 150euro. nu heb ik deze maand die 150betaald en na een telefoontje kreeg ik te horen dat de rekening opgelopen was naar 200euro door de herineringskosten a 10euro pm. mogen ze voor die 2 bedragen ,2 x kosten rekenen maandelijks en sinds wanneer mogen ze kosten in rekening brengen? hopelijk kan iemand mij antwoorden/helpen want ik doe mijn best om uit de achterstand te komen en hun duwen me gewoon vet in de **** door de kosten. (kan je zeggen;moet je geen achterstand maken maar dat is soms niet te vermijden)
Re: kosten zilveren kruis
Het zijn 2 aparte dingen, je maandelijkse premie is een vast gegeven, maar een verrekening met eigen risico, komt pas voor als je zorg hebt geconsumeerd, met andere woorden. doordat er een medische behandeling genoten is, of omdat je medicatie hebt voorgeschreven gekregen.baardagaam schreef:ik heb een achterstand van 1 maand premie en eigen risico a 150euro. nu heb ik deze maand die 150betaald en na een telefoontje kreeg ik te horen dat de rekening opgelopen was naar 200euro door de herineringskosten a 10euro pm. mogen ze voor die 2 bedragen ,2 x kosten rekenen maandelijks en sinds wanneer mogen ze kosten in rekening brengen? hopelijk kan iemand mij antwoorden/helpen want ik doe mijn best om uit de achterstand te komen en hun duwen me gewoon vet in de **** door de kosten. (kan je zeggen;moet je geen achterstand maken maar dat is soms niet te vermijden)
Maar heb je zo even 150 euro overgemaakt omdat je het toevallig kon missen, of ging dat in samenspraak met de zorgverzekeraar?
-
VioletPrue
Re: kosten zilveren kruis
Ja dit mag.baardagaam schreef:ik heb een achterstand van 1 maand premie en eigen risico a 150euro. nu heb ik deze maand die 150betaald en na een telefoontje kreeg ik te horen dat de rekening opgelopen was naar 200euro door de herineringskosten a 10euro pm. mogen ze voor die 2 bedragen ,2 x kosten rekenen maandelijks en sinds wanneer mogen ze kosten in rekening brengen? hopelijk kan iemand mij antwoorden/helpen want ik doe mijn best om uit de achterstand te komen en hun duwen me gewoon vet in de **** door de kosten. (kan je zeggen;moet je geen achterstand maken maar dat is soms niet te vermijden)
Zij moeten langer wachten op hun geld en lopen dus rente mis.
Daar mag een boete tegen overstaan, want zoals u zelf al aangeeft, u moet zorgen dat er geen achterstand ontstaat.
Dat u problemen met betalen heeft, daar kan het Zilveren Kruis niets aan doen.
Schulden zijn zeker wel te vermijden (rare uitlating?!?) en als ze dan ontstaan, hoeft een ander daar niet onder te lijden natuurlijk.
-
Mathilde D.