LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kritisch over tandarts?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hfdhibma
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2013 10:02

Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door hfdhibma »

Ik vraag mij af: wanneer moet je kritisch zijn over je tandarts?
Ik ben de afgelopen twee jaren constant bij dezelfde tandarts geweest, nooit een negatieve ervaring gehad. Hij komt competent over (ook als ik vraag om extra informatie over waarom hij iets wel/niet zou doen kan hij het prima uitleggen), maar toen ik in november langs kwam voor een afspraak leek het alsof ik de enige patiënt was die de desbetreffende dag zou langskomen.
Ik ben op internet een kleine zoektocht gaan houden om eens te onderzoeken of er negatieve reacties staan gepubliceerd op een willekeurige website als independer danwel gezondheidskaart en ik kan er niks over vinden, evenals positieve reacties.

Mij dunkt dat het wijsheid is om af te gaan op eigen ervaringen, maar hoe opmerkelijk is het om in het huidige gedigitaliseerde tijdperk zo weinig te kunnen vinden over een tandarts? Vrij opmerkelijk toch :) ?

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door memooty »

Hebt u wel enig idee hoeveel tandartsen er zijn in Nederland?

En met de meeste van deze tandartsen is niks mis.
En als er dan al wat mis is met iemand zijn tandarts, dan is het nog maar de vraag of die persoon zijn/haar klacht openbaar wil maken.

En als u geen vertrouwen hebt in uw tandarts dan vraagt u toch om een second opinion.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door Dirkie »

hfdhibma schreef:..... maar toen ik in november langs kwam voor een afspraak leek het alsof ik de enige patiënt was die de desbetreffende dag zou langskomen. ...
Waarop baseert U dit. Als ik bij mijn tandarts kom lijkt het ook of ik de enige ben, maar zij planned haar afspraken gewoon goed in, waardoor er nooit een volle wachtkamer en lange wachttijden zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door ciske »

toen ik in november langs kwam voor een afspraak leek het alsof ik de enige patiënt was die de desbetreffende dag zou langskomen
Sho what??? Er zijn mensen die precies op tijd op de afspraak komen, het kan ook een dag zijn, dat het toevallig stil was.
Waarom zou je iets gaan afvragen , terwijl je eerst positief over die TA was??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door tenormin »

Mij dunkt dat het wijsheid is om af te gaan op eigen ervaringen, maar hoe opmerkelijk is het om in het huidige gedigitaliseerde tijdperk zo weinig te kunnen vinden over een tandarts? Vrij opmerkelijk toch :) ?
Heb zelf een tandartsenechtpaar; zij doet de mondhygiëne, hij de "boor enz." zaken.
Ieder eigen verdieping, ben (meestal) de enige op dat moment, als ik wegga zit er een ander. Op internet kan ik niets terugvinden over "mijn tandartsen". Al zou er iets negatief over één van beiden staan: ik ben zeer content met allebei. Ik vind het erg vreemd dat u wel positief bent over uw tandarts maar niet dat "de wachtkamer niet vol zit". U wilt toch niet terug naar "vroeger" en heel lang wachten? Dat noemt men planning. Er hangt zelfs een mededeling dat, als er een spoedgeval tussenkomt en het wachten te lang gaat duren, we een nieuwe afspraak kunnen maken die dan zo snel als mogelijk zal worden gemaakt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hfdhibma schreef:Ik vraag mij af: wanneer moet je kritisch zijn over je tandarts?
Ik ben de afgelopen twee jaren constant bij dezelfde tandarts geweest, nooit een negatieve ervaring gehad. Hij komt competent over (ook als ik vraag om extra informatie over waarom hij iets wel/niet zou doen kan hij het prima uitleggen), maar toen ik in november langs kwam voor een afspraak leek het alsof ik de enige patiënt was die de desbetreffende dag zou langskomen.
Ik ben op internet een kleine zoektocht gaan houden om eens te onderzoeken of er negatieve reacties staan gepubliceerd op een willekeurige website als independer danwel gezondheidskaart en ik kan er niks over vinden, evenals positieve reacties.

Mij dunkt dat het wijsheid is om af te gaan op eigen ervaringen, maar hoe opmerkelijk is het om in het huidige gedigitaliseerde tijdperk zo weinig te kunnen vinden over een tandarts? Vrij opmerkelijk toch :) ?

ik moest gisteren om 8 uur en er zat nog geen kip...ja ik! ...
soms plannen ze tijd in voor spoedgevallen,komt er wel iemand of niet...mijn tandarts dus..bepaalde tijden,en ja dan zit er soms verder niemand...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door ciske »

er zat nog geen kip...
Dus er zat een kip? :lol: :wink:
ja ik!
Als het druk is klagen mensen, is het een keer stil ook dan klagen ze. :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kippetje ihihi :lol: :lol: haan kwam later ... :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Kippetje ihihi :lol: :lol: haan kwam later ... :lol:
:lol: :lol: Dat zijn er dan 2 :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kritisch over tandarts?

Ongelezen bericht door tenormin »

Dames, terug in het kippenhok, hup, op stok. Het gaat hier over de tandarts. Kippen hebben snavels dus die hoeven niet in een lege wachtkamer :lol:

Gesloten