LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Matras

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sjaantje109
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jan 2008 16:22

Matras

Ongelezen bericht door sjaantje109 »

Zoon met spierdystrofie heeft nieuw matras nodig. Hij krijgt echter niet een soortgelijk exemplaar van dezelfde leverancier, maar moet het doen met de keuze van de Hartink bank: die hebben 2 matrassen die je eerst maar moet proberen en dan aantonen dat die niet voldoen. Aangezien die matrassen volgens een ander principe werken dan het huidige en hij al op zo;n matras heeft gelegen en dat niet bevalt, willen wij graag een zelfde soort matras van onze huidige leverancier. Bovendien was het geleverde matras van Hartink duidelijk gebruikt en ook niet fris. Het gaat hier om iemand die een dodelijke spierziekte heeft en alleen zijn vingers een beetje kan gebruiken. Heeft hij niet "recht"om de tijd dat hij er nog is op een voor hem goed matras te liggen?

Mickey_
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:29

Re: Matras

Ongelezen bericht door Mickey_ »

Ik vind dat je gelijk hebt, dat er een zelfde matras moet komen. Helaas is bij de verstrekkende instellingen veel medewerkers de medemenselijkheid tegenwoordig vreemd.... Misschien zijn er nog andere verstrekkers waar je het kunt proberen? En heeft u het probleem ook al aan de huidige verstrekker uitgelegd? Hopelijk staan ze open voor overleg, want het lijkt mij inderdaad dat uw zoon recht heeft op de best mogelijke zorg?

sjaantje109
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jan 2008 16:22

Re: Matras

Ongelezen bericht door sjaantje109 »

Ik heb gelijk mijn "ongenoegen"geuit bij onze verzekeraar en bij het desbetreffende bedrijf. Dat bedrijf verstrekt wel van alles en nog wat maar gaat dus nooit bij mensen thuis kijken, vind ik ook al zo vreemd. Maar verzekeraar zegt: neem maar contact op met dat bedrijf, en dat bedrijf zegt gewoon van: we komen vrijdag het matras weer afleveren. Maar ik heb duidelijk gezegd dat ik dat niet hoef! Hoe kun je nou aantonen dat het matras niet voor jou geschikt is? Want je moet het eerst gaan "proberen". Maar hoe bewijs je dat dat matras niets is? Moeten de gaten in zijn voeten vallen, of moet je filmen dat je 10x 's nachts je bed uit moet om hem goed te gaan leggen of wat is de bedoeling, waar zijn ze mee tevreden? Ik heb ook al de ergotherapeute ingeschakeld maar die krijgt ook nul op het request. Het matras is kapot, ik wil gewoon een soortgelijk matras, met hetzelfde systeem. Is dat nou zoveel gevraagd? Ik wordt er doodmoe van. En van onfrisse matrassen en een onfris ledikant (hebben we ook al een keer gehad) word ik onpasselijk van.

Mickey_
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:29

Re: Matras

Ongelezen bericht door Mickey_ »

hmm... ik vind dit eigenlijk wel iets waar ze in de uitzending goed aandacht aan zouden kunnen besteden, en waar ze dan wellicht wel als resultaat mee zouden behalen dat uw zoon een goed matras krijgt.

u zou de redactie eens kunnen mailen?

Wel jammer dat het dan weer zo moet en het niet langs de reguliere weg op te lossen is...

Gesloten