weetnietveel schreef:Anir-massin schreef:Vandaag las ik op het internet dat tandartsen geen röntgenfoto maken voor zwanger vrouwen.
1. Ik belde de tandarts en ik vroeg de receptionist: “Maken jullie röntgenfoto’s bij zwangere vrouwen ?”
Ze zei: nee dat doen we niet.
Ik zei: een paar weken geleden hebben jullie dat wel gedaan bij mijn vrouw.
Ze keek in de computer en zei ze: “ De tandarts wist er van en daarom gebruikte hij zwakke straling”.
Dit verhaal van de receptionist klopt niet. De tandarts vroeg niet of mijn vrouw zwanger is en hij wist niet dat mijn vrouw zwanger is.
Pas nadat we de foto hebben gemaakt, zei mijn vrouw tegen hem dat ze zwanger is.
Ik vind dit het kwalijks en ik zou hier erg boos om worden. Ik zou hierdoor het vertrouwen in de tandartspraktijk verliezen.En dan kan ik me voorstellen dat je de rekening ook in twijfel trekt.
we gaan steeds korter door d ebocht. nu ja ter info, nogmaals: rekening klopt.
En ook al zou TS een klacht indienen bij de klachtecommissie waar deze tandarts bij aangesloten is, ontslaat hem dat in het licht van de wettelijke bepalingen niet van betalingsplicht van de nota. Is het het met de nota niet eens kan hij dat in dezelfde klacht meenemen.
Maar zoals gesteld: weinig kans, zij heeft zelf de afspraak voor consult gemaakt, zij is zelf in de stoel gaan zitten, heeft daarmee expliciet toestemming gegeven voor uitvoeren van die handelingen die daarmee samenhang hebben. In dit geval dus noodzakelijke foto`s, opstellen plan en begroting, en de kosten die daarmee samenhangen zijn gewoon verschuldigd. Aangezien er ook geen bepalingen aan hangen mbt minimaal te besteden tijd, maar alleen mbt handelingen die ervoor gedaan moeten/kunnen worden, is een tijd van 2 minuten die er naar (verkeerde) perceptie van TS aan besteed is niet ter zake doende als argument.
En dat het niet juist was dat niet in de anamnese gekeken is voorafgaande aan start behandeling is niet correct, en mi een verontschuldiging van de kant van praktijk waard. en wanneer er een kalcht ingediend wordt krijgt ie hoogstens een tik op d evingers, maar meer ook niet. Verder te weinig straling voor schade, vragen die iks tel worden 9ik denk met opzet) niet beantwoord, dus tja dan zijn we hier toch klaar? frustraties erover bij TS kan ie beter bij een psycholoog ventileren dan hier.