LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Norbert Runsel

Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Ongelezen bericht door Norbert Runsel »

Een ziektekostenverzekeringsmaatschappij heeft een eenmalige ambulancedienst in rekening gebracht en verrekend met het eigen risico en wel als volgt:

Ik ben vervoerd van de huisartsenpost naar een ziekenhuis.

De nota was onderverdeeld in 3 rubrieken ( voor een rit) met een totaalbedrag van € 448.95 en ook op basis van het eigen risico onderverdeeld en wel zodanig dat dit bedrag precies op € 220, - uitkwam en wel het eigen risico voor 2012.

De originele nota heb ik niet ontvangen.
Kan een ziektekostenverzekeringsmaatschappij volstaan met deze opgave of dient deze de originele nota te overleggen.

Gaarne uw mening.

Vervoer Ambulancedienst
In rekening gebracht Ambulancedienst € 17.95 ( km vergoeding) op basis van het eigen risico € 17.95
In rekening gebracht Ambulancedienst € 55, - ( aanmelding) op basis van het eigen risico € 55, -
In rekening gebracht Ambulancedienst € 376, - ( spoed) op basis van het eigen risico € 147.05
Totaal ambulancedienst: € 448.95 op basis van het eigen risico € 220, -
Door verzekeringsmaatschappij vergoed: € 228.95

VioletPrue

Re: Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Norbert Runsel schreef:Een ziektekostenverzekeringsmaatschappij heeft een eenmalige ambulancedienst in rekening gebracht en verrekend met het eigen risico en wel als volgt:

Ik ben vervoerd van de huisartsenpost naar een ziekenhuis.

De nota was onderverdeeld in 3 rubrieken ( voor een rit) met een totaalbedrag van € 448.95 en ook op basis van het eigen risico onderverdeeld en wel zodanig dat dit bedrag precies op € 220, - uitkwam en wel het eigen risico voor 2012.

De originele nota heb ik niet ontvangen.
Kan een ziektekostenverzekeringsmaatschappij volstaan met deze opgave of dient deze de originele nota te overleggen.

Gaarne uw mening.

Vervoer Ambulancedienst
In rekening gebracht Ambulancedienst € 17.95 ( km vergoeding) op basis van het eigen risico € 17.95
In rekening gebracht Ambulancedienst € 55, - ( aanmelding) op basis van het eigen risico € 55, -
In rekening gebracht Ambulancedienst € 376, - ( spoed) op basis van het eigen risico € 147.05
Totaal ambulancedienst: € 448.95 op basis van het eigen risico € 220, -
Door verzekeringsmaatschappij vergoed: € 228.95
Het bedrag komt niet precies op € 220,- uit, het bedrag is € 448,95.
Maar omdat het eigen risico € 220,- is, moet u dat betalen.
En ja, met dit overzicht bent u voldoende geïnformeerd.
Maar u kunt natuurlijk altijd uw zorgverzekeraar bellen en een kopie van de rekening vragen.
Al verandert dat het einde van het liedje niet, u moet € 220,- betalen.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

anders was het eigen risico wel belast door de ziekenhuisopname...

jammer dat zoveel mensen nog steeds niet begrijpen hoe het precies werkt met het eigen risico, is er iets mis met de informatie daarover?

VioletPrue

vroem schreef:anders was het eigen risico wel belast door de ziekenhuisopname...

jammer dat zoveel mensen nog steeds niet begrijpen hoe het precies werkt met het eigen risico, is er iets mis met de informatie daarover?
Nee, het ligt niet aan de informatie denk ik.
Ik denk dat het eerder komt doordat mensen de informatie niet tot zich nemen onder het motto 'ver van mijn bed show'.
En dan krijgen ze opeens iets en komen ze in een wereld terecht die voor hen vreemd is.
Toen ik net met mijn lichamelijke beperkingen begon te worstelen en ineens in de wereld van de Wmo en zorg terecht kwam, schrok ik me ook een kapotje.
Na een paar jaar ben ik er wel aan gewend, maar in het begin weet je ook gewoon niet waar je wezen moet, omdat je er nooit eerder mee te maken hebt gehad.

Norbert Runsel

Ongelezen bericht door Norbert Runsel »

Aan: VioletPrue

Dank voor uw reactie.

Ik heb aangegeven dat er ook een ondervedeling is gemaakt op basis van het eigen risico van € 220,- hetgeen ik nogal vreemd vond.

Hoe het eigen risico in z'n werk gaat is mij duidelijk.

VioletPrue

Norbert Runsel schreef:Aan: VioletPrue

Dank voor uw reactie.

Ik heb aangegeven dat er ook een ondervedeling is gemaakt op basis van het eigen risico van € 220,- hetgeen ik nogal vreemd vond.
Dat komt omdat sommige dingen wel en sommige dingen niet onder het eigen risico vallen.
En sommige dingen worden wel voor een deel vergoed, zodat er een deel voor het eigen risico overblijft.
Vandaar dat er splitsing wordt gemaakt tussen de werkelijke kosten en wat onder het eigen risico valt.
Dat is juist gedaan om u meer inzicht in de opbouw van het eigen risico te geven.
Zelf vind ik het niet echt handig om dit mensen zo toe te sturen, zo kan iemand inderdaad de indruk krijgen dat er wordt gesjoemeld om op € 220,- uit te komen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Tsja dan kom je er achter hoe duur de zorg is. Ik heb ook mijn eigen risico inmiddels opgesoepeerd aan een ambulanceritje. De berekening maakt uw ziektenkostenverzekering. Bent u het er niet mee eens, bezwaar maken.

Gesloten