LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Norbert Runsel

Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Ongelezen bericht door Norbert Runsel »

Een ziektekostenverzekeringsmaatschappij heeft een eenmalige ambulancedienst in rekening gebracht en verrekend met het eigen risico en wel als volgt:

Ik ben vervoerd van de huisartsenpost naar een ziekenhuis.

De nota was onderverdeeld in 3 rubrieken ( voor een rit) met een totaalbedrag van € 448.95 en ook op basis van het eigen risico onderverdeeld en wel zodanig dat dit bedrag precies op € 220, - uitkwam en wel het eigen risico voor 2012.

De originele nota heb ik niet ontvangen.
Kan een ziektekostenverzekeringsmaatschappij volstaan met deze opgave of dient deze de originele nota te overleggen.

Gaarne uw mening.

Vervoer Ambulancedienst
In rekening gebracht Ambulancedienst € 17.95 ( km vergoeding) op basis van het eigen risico € 17.95
In rekening gebracht Ambulancedienst € 55, - ( aanmelding) op basis van het eigen risico € 55, -
In rekening gebracht Ambulancedienst € 376, - ( spoed) op basis van het eigen risico € 147.05
Totaal ambulancedienst: € 448.95 op basis van het eigen risico € 220, -
Door verzekeringsmaatschappij vergoed: € 228.95

VioletPrue

Re: Nota’s medische kosten/dienstverlening.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Norbert Runsel schreef:Een ziektekostenverzekeringsmaatschappij heeft een eenmalige ambulancedienst in rekening gebracht en verrekend met het eigen risico en wel als volgt:

Ik ben vervoerd van de huisartsenpost naar een ziekenhuis.

De nota was onderverdeeld in 3 rubrieken ( voor een rit) met een totaalbedrag van € 448.95 en ook op basis van het eigen risico onderverdeeld en wel zodanig dat dit bedrag precies op € 220, - uitkwam en wel het eigen risico voor 2012.

De originele nota heb ik niet ontvangen.