LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, Ik heb geen werkgever. Ik ben al 20 jaar zefstandig ondernemer.

U blijft elke keer tegenvragen stellen om niet te hoefen antwoorden op onze vragen wat u doet als u veranderingen aan het tandvlees en gingiva ziet, die veroorzaakt worden door een ernstige onderliggende medische aandoeningen, zoals HIV (aids), diabetis(suikerziekte), Leukemie, Kanker aan tong wangen en lippen. Soms hebben mensen ernstige ontstekingen aan hun tandvlees, omdat hun conditie ernstig verzwakt is door bijv. een nog niet ondekte kwaadaardige tumor elders in het lichaam.

Door het bestrijden van de ontsteking in de mond(symptoonbestrijding)
ben ik bang dat mensen langer met ernstige aandoeningen rond gaan lopen dan nodig is.


Ook mijn vraag hoe u het restant van het verbrokkelde tandsteen onder het tandvlees vandaan haalt blijft onbeantwoord, het onder vacuüm afzuigen is n.l. niet mogelijk het tandvlees zou zich dan rond het tandvlees sluiten en het tandsteen insluiten.
U claimt dat het door de patiënt word wegggepoetst, dit kan niet als het zich op 10 mm onder het tandvlees bevindt.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Walter v. V : Ben jij wél een tandarts ondanks dat je een aantal pagina's hebt volgehouden dat je dat niet bent?
Waar beweer ik dat ik geen tandarts ben? Dat heb ik nooit beweerd, ik heb het ook niet toegegeven omdat op dat moment (sla de posts er maar op na) mijn anonimiteit in het gedrang kwam door diverse andere mensen die zich niet aan mijn verzoek hielden om de inhoud van persoonlijke mails persoonlijk te houden .Blijkbaar waren mijn verwachtingen wat dat betreft te hoog gesteld.

toegevoeg op 19-11-06: Tevens is een argument dat er mensen zijn die dit soort informatie graag gebruiken om af te leiden van de kern van de discussie, namelijk de toepassing door ozon, wat het kan, wat de grenzen zijn. En dat heeft dus niets te maken met wat ik doe. Overigens blijkt nog steeds herhaaldelijk dat er nog steeds getracht wordt van deze vraagstelling af te wijken door o.a. op de persoon of zelfs een hele beroepsgroep te spelen. Dus we moeten de kern van de vraagstelling niet uit het oog verliezen en dat si Ozon, en met name de wijze van toepassing in Nl t.o.v. de rest van deze aardkloot.

En tja Linda: get a life....somewhere, somehow. Spring in je Lexus wanneer je hem weer bij de garage ophaalt, al dan niet met je scharrel van de postbezorging..en ga eens een eindje rijden, gewoon om je horizon te vergroten..want dat lijkt mij hard nodig.
Laatst gewijzigd door Walter van V op 19 nov 2006 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Opgeleide tandheelkundigen kunnen binnen de NL wet geen ozon doen.
iemand heeft nu wel een heel erg dikke duim ontwikkeld, en een steeds langer wordende neus....

Waar is deze onzin nu weer op gebaseerd? Het WORDT toegepast, door weinig praktijken, en binnen het kader van de grenzen van de fabrikant..Er is alleen geen apart UPT tarief voor.
W. heeft geen w.o. graad in de economie zie je zo. Als u het te druk heeft dat u mensen moet teleurstellen voor uw hoogwaardige zorg dan betekent dat iets. Vraag en aanbod reguleert tarief. Is de vraag groter dan het aanbod wat u kunt leveren betekent dit dat uw tarief te laag is economisch gezien
wie is er nu niet economisch onderlegd? uw verhaal zou steekhoudend zijn wanner wij in NL vrije tarieven zouden hebben, dus een ECHTE marktwerking. Nu worden de tarieven van hogerhand vastgelegd, dus met tarieven is niet te sturen en alleen al daarom gaat dit verhaal niet op. u zou echt beter moeten weten dan deze onzin neer te schrijven. Overigens: ik ben niet bang voor vrije tarieven. Mits voor de consument kwaliteit inzichtelijker wordt, en gelukkig wordt er hard gewerkt aan een openbaar kwaliteitsregister!

Verder gaat uw verhaal dus mank..Als ik mensen teleur moet stellen heeft dat maar 1 reden, namelijk dat ik kwaliteit wil blijven leveren... Dat ik meer mensen inschrijf betekent niet dat deze uiteindelijk dezelfde zorg kunnen krijgen.... In ieder geval lopen de wachttijden op, en zouden behandelingen sneller moeten verlopen, wat op zich al op een punt ten koste gaat van kwaliteit.

Open staan voor iedereen die zich wil inschrijven kan meerdere oorzaken hebben: veel verloop (door gebrek aan kwaliteit misschien?)
Uberhaupt weinig aanmeldingen (meerdere oorzaken mogelijk..) of op zich al kwantiteit boven kwaliteit laten gaan. Maar dit is een andere discussie, en reclame maken voor mij doet Linda al..!

@ Astrius:
.
Conclusions: Leathery non-cavitated primary root caries can be arrested non-operatively with ozone and remineralising products. This treatment regime is an effective alternative to conventional "drilling and filling".
klopt dat is de conclusie uit dit onderzoek.

Wat hier vergeten wordt te vermelden is dat al langer geleden de tandheelkunde gestopt is dit soort plekken te behandelen met boren en vullen. Maar juist met toepassing van preventieve maatregelen die zich bewezen hebben hetzelfde resultaat haalt. Er wordt alleen nog geboord en gevuld wanneer de patient hier om esthetische redenen om vraagt, of bij dat deel waar de preventie niet helpt.

En dit is precies het stukje waarom ik al eerder in deze discussie geschreven heb dat ozon binnen bepaalde grenzen een toevoeging in de praktijk zou kunnen betekenen. En dit stukje onderzoek valt dus ook binnen de toepassingsgrenzen zoals door de fabrikant beschreven, en DAAR heb ik geen moeite mee. Wel met behandeling van diepe caries profunda, wortelkanaalbehandelingen van buitenaf (van binnenuit wordt in Sneek niet gedaan want daar zijn voorbehouden handelingen noodzakelijk) en diverse andere zaken die BUITEN de grenzen van de fabriek en onderzoek vallen.
with ozone and remineralising products.
overigens is het dus niet ozon alleen, maar in combinatie met fluoridespoeling. Wat overigens ook door ozontandzorg wordt uitgereikt. Men kan zich dus ook nog gaan afvragen of de hoofdmoot van het effect door de ozon komt of door de goede oude bewezen werking van flouridespoeling.. in die zin zegt dit onderzoek alleen iets over de combinatie van ozontherapie MET fluoridespoeling. En levert dus nog steeds geen bewijs over de resultaten van ozon sec.

http://www.thedentist.co.nz/healozone.html

Zo gaat men er in NZ mee om.

Dus nogmaals een herhaling van mijn standpunt: ik ben niet tegen Ozontharapie voor het gebit. ik ben tegen de wijze waarop het door de heer Brandsma wordt gepropageerd als een alles omvattend alternatief waar werkelijk alles wat fout kan gaan in de mond mee opgelost kan worden, want dat is niet zo! En de heer bRandsma vermijdt antwoord te geven op de veelvuldig gestelde vragen over herkenning van kwalijke afwijkingen en hoe daarmee omgegaan wordt in zijn praktijk. Dat hiert nog steeds geen sluitend antwoord op gegeven is wat zegt dat de kritische lezer?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

En idd op hun site zie ik nergens iets over het verwijderen van tandsteen d.m.v. de healozone.

Ik heb echt na veelkundig speurwerk de afgelopen dagen nergens ook maar enige literatuur kunnen vinden over het verwijderen van tandsteen met ozon. Ook tandartsen die met de healozone werken (want die zijn er echt hoor :wink: ) vinden het verhaal vreemd.

Iemand schrijft ook dat hij de kliniek van Brandsma verliet met witte frisse tanden. Volgens mij wordt een caviteit nooit meer wit. gereminiraliseerd (opnieuw verkalkt) glazuur verkleurd juist donkerbruin.
Dus dat verkleuringen verdwijnen.....?????. Ook bij dat frisse zet ik vraagtekens, de behandelde open gaten zullen zich vullen met voedselresten en ik denk dat iedereen zich kan voorstellen wat er daarmee gebeurt in een warme vochtige omgeving zoals de mond. Lekker fris ruiken doet dit in ieder geval niet!! :lol:

Belangrijste punt voor mij blijft ook de manier waarop Brandsma ozon propageerd. Hij doet voorkomen dat een bezoek aan de tandarts absoluut niet meer nodig is. Voor mensen met een nog niet ontdekte vorm van mondkanker is dit wellicht dodelijk.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Voor al uw vragen op het tandarts gebied kunt u terecht bij dhr. van Vollenhoven, onze gezelligste forumtandarts.

Stuur gerust een mailtje naar hem op de volgende adressen:


[email protected]

[email protected]

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

het is veel slimmer even met vragen te gaan naar www.tandarts.nl

Dan krijgt u namelijk brede informatie met nog zeer veel informatieve links. (slechts zeer beperkt over ozon, want dat was slechts heel even in 2004 in de aandacht).

Maar ja de denkwereld van Linda is blijkbaar zeer beperkt....

En ruggegraat heeft zij ook nog steeds niet getoond, nog steeds anoniem..makkelijk hoor, op de persoon spelen en je verschuilen... en bovenal ronduit laf...

En geen ruggegraat ja dan is ook een chiropractor uitgepraat...
Nee hoor maar Walter heeft teveel tijd over.
Wie denkt zij dat zij is trouwens om dit voor anderen te bepalen??

maar gezien diverse argumentaties en het ophalen van oude onderzoeken waar geen discussie over is (want laten we niet uit het oog verliezen waar in de kern deze discussie over gaat!) zijn we inmiddels m.i. in een cirkeltje aan het rond draaien.

Echt interessant wordt het denk ik pas weer wanneer er antwoord komt op de diverse vragen die nog onbeatwoord zijn gebleven (ondanks de lappen tekst die geschreven zijn over diverse andere zaken die ik slechts als randverschijnsel en niet ter discussie staand kan beschouwen, zoals het werkingsmechanisme (de theorie dus) van ozon mbt o.a. de redoxreacties (middelbare-school scheikunde)
Laatst gewijzigd door Walter van V op 19 nov 2006 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Misschien, heet Linda wel mevrouw Brandsma!

Morgen krijg ik nog wat antwoorden van Kavo. Ik zou teruggebeld worden door iemand die mij meer kon vertellen over de toepassingen van de Healozone. Ik ben benieuwd.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wie mailt dit even door aan de politieke partijen en de evt. toekomstige minister van VWS?
Ik denk toch echt dat u daar zelf de aangewezen persoon voor bent.

Het verhaal hierboven voegt m.i. niets toe aan de discussie, leidt echter slechts weer af van de vragen die nog steeds niet (geheel) beantwoord zijn door u, en kontaktgegevens van nico50 heb ik ook nog steeds niet mogen ontvangen. Alles is niet zo open als wel door u beweerd wordt denk ik zo, anders had ik die gegevens inmiddels wel al ontvangen.

Maar graag nog even een volledig antwoord geven op de openstaande vragen ipv in een kringetje rond te blijven draaien.
Sorry, zal niet gaan, eerst even uw BIG registratie schrappen voordat u wettig kunt declareren
Dat is niet nodig hoor! Er is prima binnen de grenzen van de UPT hiermee om te gaan zodat een investering de moeite waard is. Echter ik (en ik denk de meeste tandartsen) investeren niet in apparaten waarvan de werking allerminst aangetoond is, of zo beperkt inzetbaar is als ozon.

Want de werking die u de techniek toeschrijft kunt u nog steeds niet aantonen middels 2-jaars resultaten, omdat u uw behandelinmgen blijkbaar niet documenteerd. Daarbij verschuilt u zich achter het ontbreken van financiele middelen o.a., maar dat is echt uw probleem en uw verantwoordelijkheid, die u blijkbaar niet neemt..
Laatst gewijzigd door Walter van V op 20 nov 2006 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

astrius
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2006 06:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door astrius »

Ondanks alle vraagtekens die je kunt zetten bij de toepassing en daadwerkelijke werking van ozon, denk ik wel dat het goed is dat dhr. Brandsma zijn kruistocht tegen de reguliere tandheelkunde op deze manier doet.

De reguliere gezondheidszorg wil alles wetenschappelijk onderbouwd zien voordat zij iets geloven. En ook al is er uiteneindelijk een wetenschappelijk bewijs dan is men erg geneigd om niet zo snel mee te veranderen. Dit is niet tegen Walter, want ik heb de indruk dat hij zeer openstaat voor nieuwe technieken. Ik zou hem graag als tandarts hebben, want zo open-minded zie je ze niet vaak....


Maar toch...

Vaak wordt het "medisch verantwoord en geschoold" als reden gebruikt om iets wel of niet te mogen doen. Op zich is het goed om de juiste opleiding te volgen en om alles eerst te onderzoeken voordat het toegepast wordt om medische rampen te voorkomen.
Daarentegen komen er in de regeliere geneeskunst zo schrikbarend veel medische rampen voorbij dat je wel eens afvraagd of de mensen met een medische diploma wel weten waar ze mee bezig zijn.

Los van het feit of ozon nou werkt of niet in de mate waarin dhr. Brandsma het beschrijft. Ik denk zeker dat zijn behandeligsmethode meer tevreden klanten kan opleveren. Misschien omdat het werkt, maar zeker omdat de reguliere geneeskunde net iets te vaak fouten maakt. En daardoor heeft dhr. Brandsma onmiddelijk een voorsprong. Uitzonderingen zijn er natuurlijk.

Dhr. Brandsma zal het zwaar hebben. ik denk dat hij mensen probeert te helpen, maar aan alle kanten tegengewerkt wordt. Door een medische cultuur die alles wat nieuw is, in eerste instantie zegt: "dat kan nooit".
Ik snap ook de soms wat krasse posts op dit forum van hem, omdat het moelijk rustig te blijven als de hele wereld je steeds tegenwerkt. Ook een normale vraag >van Walter :)< komt dan verkeerd terecht.

Natuurlijk zal dhr. Brandsma ook wel wat willen verdienen met zijn concept en dus wat reclame maken. Je moet de positieve kanten van je product wat aandikken. Misschien kan ie niet alles waar maken, maar hoe erg is dat nou eigenlijk? Hoeveel tandartsen roepen op hun site dat ze mensen goed zullen behandelen. En hoe vaak komen mensen met meer kiespijn terug van die tandarts dan dat ze er heen gingen? Te vaak!

Natuurlijk zal dhr. Brandsma ooit een keer fout maken en zal iemand naar een kaakchirurg moeten om dat vervolgens op te lossen. Dan zal natuurlijk iedereen over hem heen vallen en roepen dat ie een oplichter is...
Tja, dan kun je maar beter (tand)arts worden, dan kraait er geen haan naar als je af en toe een misser maakt, want je hebt immers de diploma die je daar een vrijbrief voor geeft. In het ergste geval raakt je een paar goedbetalende klanten kwijt.
Laatst gewijzigd door astrius op 20 nov 2006 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Voor suspecte diabetici, standaard is iedereen boven de 50 suspect in eerste instantie,
en dat is dus niet juist....

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Vaak wordt het "medisch verantwoord en geschoold" als reden gebruikt om iets wel of niet te mogen doen
nu ja dat ligt nog wel iets breder hoor, wat te denken van polisvoorwaarden van beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.
Want de praktijk van de heer brandsma valt niet onder de medische tuchtraad, maar zeg maar de conventionele tandheelkunde wel, waarmee er ook andere regels zijn waar men zich aan moet conformeren.

Niet dat het onmogelijk is een techniek als b.v ozon in de praktijk toe te passen, medisch ethisch gezien moet men dan wel goed documenteren wat men doet, zo uitgebreid mogelijk, en patienten blijven vervolgen hierop. En met name dat laatste laat dhr Brandsma voorzover ik hem heb kunnen volgen dus na om te doen.

Waarmee hij niet alleen zijn handelen te discussie stelt, in ieder geval medisch-ethisch gezien, maar ook een gouden kans om zijn gelijk aan te tonen voorbij laat gaan...

Dus tja kruistocht, op het moment zie ik het helaas meer als een actie van Don Quichotte...Wat een gemiste kans is zowel voor dhr Brandsma zelf als voor de techniek...

En ik mis duidelijk een aantal zaken waar de heer Brandsma wel/niet op let. Behalve dat hij met de diabetes de plank deels misslaat (en dus risicogroepen niet herkend..) mis ik alertheid op zaken als parafunctie (knarsen/klemmen bv) .
Laatst gewijzigd door Walter van V op 20 nov 2006 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

astrius
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2006 06:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door astrius »

Quote:
Vaak wordt het "medisch verantwoord en geschoold" als reden gebruikt om iets wel of niet te mogen doen
>>>
nu ja dat ligt nog wel iets breder hoor, wat te denken van polisvoorwaarden van beropesaansprakelijkheidsverzekeringen.
Dat klopt wel, maar mij gaat het om de cultuur die er heerst in Nederland. "Het is niet medisch geschoold dus het zal wel slecht zijn...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

http://217.170.39.236/diabetescentrum/i ... #artikel26

de info over diabetes is zelfs zo beschikbaar op internet...
"Het is niet medisch geschoold dus het zal wel slecht zijn...
nu ja valt m.i. wel mee. Behalve dat dhr Brandsma wel medisch geschoold is (op ander terrein weliswaar) heeft hij vanuit die opleiding in ieder geval een bepaalde manier van denken meegekregen (hoop ik dan tenminste).

Vanuit dat perspectief vind ik het dan ook nog minder begrijpelijk dat er geen goede documentatie plaatsvind van wat er bij de patienten gedaan wordt. Juist wanneer er buiten de door de fabriek aangegeven grenzen gewerkt wordt.

Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van Kavo. Want als tandsteenverwijdering werkelijk zo makkelijk gaat is dat HET argument voor snelle groei van verkoop, want dan hoort het toch in elke praktijk thuis?? (tenzij je een laser hebt, want die kan meer..).

Wat dat betreft zet ik dus forse vraagtekens bij de beweringen over tandsteenverwijdering...
Laatst gewijzigd door Walter van V op 20 nov 2006 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Beste meneer Brandsma,Tandsteen wat vanuit een diepte van ongeveer 10mm onder het tandvlees, naar boven komt drijven, verwijderen met een beetje ultrasoon? Echt ik moet hier gewoon een beetje om lachen en een pocket die als een gapend gat open ligt? Foto's graag!

Dat kavo een serieus bedrijf is weet ik. De verkoop afdeling hier in derland zegt, dat de Halozone niet gebruikt kan worden onder het tandvlees, dat het apparaat ook op tandsteen kan werken wordt door hun stellig ontkent. Op dit moment zoeken zij voor mij contact met gebruikers en de verkoopafdeling in Duitsland. De resultaten hiervan hoor ik later.

U noemt lichen planus een meestal onschuldige aandoening van het tandvlees, toch veranderd lichen planus bij sommige patiënten plotseling kwaadaardig, hoe bepaalt u of de lichen planus die u in de mond aantreft, goedaardig of kwaadraardig is.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Diagnodent readings nemen is ook arbeidsintensief
is wel het advies bij Kavo bij toepassing van ozon.

Overigens zal er een of andere controle op het werk moeten zijn, anders kunt u ook geen conclusies trekken.

Declaratie van ozon kan plaatsvinden binnen de grenzen van de UPT tarievenlijst, evenals de eromheen plaatshebbende behandelingen. Soms is die lijst niet zo star als velen denken.
Men kan en mag ook gewoon een tarief uit de lijst nemen wat (grotendeels) de lading dekt.

Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat er tandsteen mee verwijderd kan worden zijn daar gewoon de tarieven voor tandsteenverwijderen voor, er is namelijk niet vastgelegd hoe het moet gebeuren.

ozonapplicatie in fissuren zou bv als V40 gedeclareerd kunnen worden, het appliceren van medicament.

En zo zijn er nog wat mogelijkheden .

Voor samenhangende behandelinmgen noem ik plakkleuring en voedingsanalyse. Ozon kan zoals bekend geen op zich staande behandeling zijn.

Vrijgevestigd mondhygienisten kunnen gewoon hun tijd rekenen, dat is gangbaar.

Hoe de tandartsen die het toepassen het declareren weet ik niet overigens, dat is hun zaak en verantwoording.
Als ik verder mijn productiviteit moet onderbreken om met mondcamera foto's te nemen kost dat geld. Wordt ik niet voor betaald. Kan economisch niet.
Dit hoort gewoon te vallen binnen de tariefstelling, evenzo hoort het gewoon bij het medisch-ethisch aspect. Dus is uw tariefstelling te mager!
Meten is weten, gissen (wat u eigenlijk doet..) is missen.. Meten van de effecten is namelijk wel uw verantwoordelijkheid, en u verschuilen achter financiele motieven is m.i. slap, zeker gezien het feit dat u niet gehouden bent aan tarieven zoals de tandartsen, maar het zelf kunt vaststellen! hier dient u dus ruimte in op te nemen voor bv foto`s , een rontgenapparaat, eventueel personeel met bevoegdheid tot het bedienen ervan etc.
Laatst gewijzigd door Walter van V op 21 nov 2006 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Bzz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2006 21:41

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Bzz »

Productiviteit en tariefstelling???? Brandsma, u valt hier voor mij door de mand. Zet uw woorden toch kracht bij met enige foto's!!

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Hoe belangrijk een goede diagnose is heb ikzelf gisteren kunnen ondervinden. Al jaren ben ik voor mijn pijnlijke polsen onder behandeling van een fysiotherapeut, die dacht dat mijn last het gevolg van overbelasting was. De pijn werd steeds erger en na een kijkoperatie gisteren in mijn pols blijkt dat ik waarschijnlijk de ziekte van Kienböck heb en de prognose is slecht omdat ik hier veel te lang mee doorgelopen heb. Kienböck houdt in dat een polsbotje te weinig bloedtoevoer krijgt en daardoor afsterft. Ik verwijt de fysiotherapeut niets, Kienböck is vrij zeldzaam, toch vindt hij het zelf heel erg dat hij mij niet op tijd heeft doorgestuurd voor foto's en aanvullend onderzoek.

Kijk dat is dus eigenlijk wat ik u, meneer Brandsma wil laten inzien, zonder subgingivale sondering en regematig röntgen onderzoek kunt u nooit geheel zeker zijn van uw behandeling.
Ik ben niet tegen uw ozonbehandeling. Ik vindt dat u onder controle van een tandarts zou moeten werken en dat de resultaten van uw behandeling gedocumenteerd dienen te worden.

Uw hele BIG verhaal vind ik grote onzin. Ik mag best met ozon werken en er zij voldoende declaratie mogelijkheden. Ik mag wel subgingivaal sonderen en kan ook nog alle t-codes (parodontale behandeling) declareren. Mijn Big -registratie komt hier absoluut niet nee in gevaar.

Ik ben echt oprecht geintresseerd in uw ozonbehandeling alleen mijn bezwaren wat betreft uw medische kennis en toepasbaarheid daarvan blijft bij mij bestaan.

Kavo kan mij overigens nog niet besvestigen en uitleggen hoe ik subgingivaal tandsteen kan verwijderen met de Healozone.

Gesloten