en dat is dus niet juist....Voor suspecte diabetici, standaard is iedereen boven de 50 suspect in eerste instantie,
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ozontandzorg
-
Walter van V
Re: ozontandzorg
-
Walter van V
nu ja dat ligt nog wel iets breder hoor, wat te denken van polisvoorwaarden van beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.Vaak wordt het "medisch verantwoord en geschoold" als reden gebruikt om iets wel of niet te mogen doen
Want de praktijk van de heer brandsma valt niet onder de medische tuchtraad, maar zeg maar de conventionele tandheelkunde wel, waarmee er ook andere regels zijn waar men zich aan moet conformeren.
Niet dat het onmogelijk is een techniek als b.v ozon in de praktijk toe te passen, medisch ethisch gezien moet men dan wel goed documenteren wat men doet, zo uitgebreid mogelijk, en patienten blijven vervolgen hierop. En met name dat laatste laat dhr Brandsma voorzover ik hem heb kunnen volgen dus na om te doen.
Waarmee hij niet alleen zijn handelen te discussie stelt, in ieder geval medisch-ethisch gezien, maar ook een gouden kans om zijn gelijk aan te tonen voorbij laat gaan...
Dus tja kruistocht, op het moment zie ik het helaas meer als een actie van Don Quichotte...Wat een gemiste kans is zowel voor dhr Brandsma zelf als voor de techniek...
En ik mis duidelijk een aantal zaken waar de heer Brandsma wel/niet op let. Behalve dat hij met de diabetes de plank deels misslaat (en dus risicogroepen niet herkend..) mis ik alertheid op zaken als parafunctie (knarsen/klemmen bv) .
Laatst gewijzigd door Walter van V op 20 nov 2006 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt wel, maar mij gaat het om de cultuur die er heerst in Nederland. "Het is niet medisch geschoold dus het zal wel slecht zijn...Quote:
Vaak wordt het "medisch verantwoord en geschoold" als reden gebruikt om iets wel of niet te mogen doen
>>>
nu ja dat ligt nog wel iets breder hoor, wat te denken van polisvoorwaarden van beropesaansprakelijkheidsverzekeringen.
-
Walter van V
http://217.170.39.236/diabetescentrum/i ... #artikel26
de info over diabetes is zelfs zo beschikbaar op internet...
Vanuit dat perspectief vind ik het dan ook nog minder begrijpelijk dat er geen goede documentatie plaatsvind van wat er bij de patienten gedaan wordt. Juist wanneer er buiten de door de fabriek aangegeven grenzen gewerkt wordt.
Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van Kavo. Want als tandsteenverwijdering werkelijk zo makkelijk gaat is dat HET argument voor snelle groei van verkoop, want dan hoort het toch in elke praktijk thuis?? (tenzij je een laser hebt, want die kan meer..).
Wat dat betreft zet ik dus forse vraagtekens bij de beweringen over tandsteenverwijdering...
de info over diabetes is zelfs zo beschikbaar op internet...
nu ja valt m.i. wel mee. Behalve dat dhr Brandsma wel medisch geschoold is (op ander terrein weliswaar) heeft hij vanuit die opleiding in ieder geval een bepaalde manier van denken meegekregen (hoop ik dan tenminste)."Het is niet medisch geschoold dus het zal wel slecht zijn...
Vanuit dat perspectief vind ik het dan ook nog minder begrijpelijk dat er geen goede documentatie plaatsvind van wat er bij de patienten gedaan wordt. Juist wanneer er buiten de door de fabriek aangegeven grenzen gewerkt wordt.
Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van Kavo. Want als tandsteenverwijdering werkelijk zo makkelijk gaat is dat HET argument voor snelle groei van verkoop, want dan hoort het toch in elke praktijk thuis?? (tenzij je een laser hebt, want die kan meer..).
Wat dat betreft zet ik dus forse vraagtekens bij de beweringen over tandsteenverwijdering...
Laatst gewijzigd door Walter van V op 20 nov 2006 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste meneer Brandsma,Tandsteen wat vanuit een diepte van ongeveer 10mm onder het tandvlees, naar boven komt drijven, verwijderen met een beetje ultrasoon? Echt ik moet hier gewoon een beetje om lachen en een pocket die als een gapend gat open ligt? Foto's graag!
Dat kavo een serieus bedrijf is weet ik. De verkoop afdeling hier in derland zegt, dat de Halozone niet gebruikt kan worden onder het tandvlees, dat het apparaat ook op tandsteen kan werken wordt door hun stellig ontkent. Op dit moment zoeken zij voor mij contact met gebruikers en de verkoopafdeling in Duitsland. De resultaten hiervan hoor ik later.
U noemt lichen planus een meestal onschuldige aandoening van het tandvlees, toch veranderd lichen planus bij sommige patiënten plotseling kwaadaardig, hoe bepaalt u of de lichen planus die u in de mond aantreft, goedaardig of kwaadraardig is.
Dat kavo een serieus bedrijf is weet ik. De verkoop afdeling hier in derland zegt, dat de Halozone niet gebruikt kan worden onder het tandvlees, dat het apparaat ook op tandsteen kan werken wordt door hun stellig ontkent. Op dit moment zoeken zij voor mij contact met gebruikers en de verkoopafdeling in Duitsland. De resultaten hiervan hoor ik later.
U noemt lichen planus een meestal onschuldige aandoening van het tandvlees, toch veranderd lichen planus bij sommige patiënten plotseling kwaadaardig, hoe bepaalt u of de lichen planus die u in de mond aantreft, goedaardig of kwaadraardig is.
-
Walter van V
is wel het advies bij Kavo bij toepassing van ozon.Diagnodent readings nemen is ook arbeidsintensief
Overigens zal er een of andere controle op het werk moeten zijn, anders kunt u ook geen conclusies trekken.
Declaratie van ozon kan plaatsvinden binnen de grenzen van de UPT tarievenlijst, evenals de eromheen plaatshebbende behandelingen. Soms is die lijst niet zo star als velen denken.
Men kan en mag ook gewoon een tarief uit de lijst nemen wat (grotendeels) de lading dekt.
Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat er tandsteen mee verwijderd kan worden zijn daar gewoon de tarieven voor tandsteenverwijderen voor, er is namelijk niet vastgelegd hoe het moet gebeuren.
ozonapplicatie in fissuren zou bv als V40 gedeclareerd kunnen worden, het appliceren van medicament.
En zo zijn er nog wat mogelijkheden .
Voor samenhangende behandelinmgen noem ik plakkleuring en voedingsanalyse. Ozon kan zoals bekend geen op zich staande behandeling zijn.
Vrijgevestigd mondhygienisten kunnen gewoon hun tijd rekenen, dat is gangbaar.
Hoe de tandartsen die het toepassen het declareren weet ik niet overigens, dat is hun zaak en verantwoording.
Dit hoort gewoon te vallen binnen de tariefstelling, evenzo hoort het gewoon bij het medisch-ethisch aspect. Dus is uw tariefstelling te mager!Als ik verder mijn productiviteit moet onderbreken om met mondcamera foto's te nemen kost dat geld. Wordt ik niet voor betaald. Kan economisch niet.
Meten is weten, gissen (wat u eigenlijk doet..) is missen.. Meten van de effecten is namelijk wel uw verantwoordelijkheid, en u verschuilen achter financiele motieven is m.i. slap, zeker gezien het feit dat u niet gehouden bent aan tarieven zoals de tandartsen, maar het zelf kunt vaststellen! hier dient u dus ruimte in op te nemen voor bv foto`s , een rontgenapparaat, eventueel personeel met bevoegdheid tot het bedienen ervan etc.
Laatst gewijzigd door Walter van V op 21 nov 2006 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Productiviteit en tariefstelling???? Brandsma, u valt hier voor mij door de mand. Zet uw woorden toch kracht bij met enige foto's!!
Hoe belangrijk een goede diagnose is heb ikzelf gisteren kunnen ondervinden. Al jaren ben ik voor mijn pijnlijke polsen onder behandeling van een fysiotherapeut, die dacht dat mijn last het gevolg van overbelasting was. De pijn werd steeds erger en na een kijkoperatie gisteren in mijn pols blijkt dat ik waarschijnlijk de ziekte van Kienböck heb en de prognose is slecht omdat ik hier veel te lang mee doorgelopen heb. Kienböck houdt in dat een polsbotje te weinig bloedtoevoer krijgt en daardoor afsterft. Ik verwijt de fysiotherapeut niets, Kienböck is vrij zeldzaam, toch vindt hij het zelf heel erg dat hij mij niet op tijd heeft doorgestuurd voor foto's en aanvullend onderzoek.
Kijk dat is dus eigenlijk wat ik u, meneer Brandsma wil laten inzien, zonder subgingivale sondering en regematig röntgen onderzoek kunt u nooit geheel zeker zijn van uw behandeling.
Ik ben niet tegen uw ozonbehandeling. Ik vindt dat u onder controle van een tandarts zou moeten werken en dat de resultaten van uw behandeling gedocumenteerd dienen te worden.
Uw hele BIG verhaal vind ik grote onzin. Ik mag best met ozon werken en er zij voldoende declaratie mogelijkheden. Ik mag wel subgingivaal sonderen en kan ook nog alle t-codes (parodontale behandeling) declareren. Mijn Big -registratie komt hier absoluut niet nee in gevaar.
Ik ben echt oprecht geintresseerd in uw ozonbehandeling alleen mijn bezwaren wat betreft uw medische kennis en toepasbaarheid daarvan blijft bij mij bestaan.
Kavo kan mij overigens nog niet besvestigen en uitleggen hoe ik subgingivaal tandsteen kan verwijderen met de Healozone.
Kijk dat is dus eigenlijk wat ik u, meneer Brandsma wil laten inzien, zonder subgingivale sondering en regematig röntgen onderzoek kunt u nooit geheel zeker zijn van uw behandeling.
Ik ben niet tegen uw ozonbehandeling. Ik vindt dat u onder controle van een tandarts zou moeten werken en dat de resultaten van uw behandeling gedocumenteerd dienen te worden.
Uw hele BIG verhaal vind ik grote onzin. Ik mag best met ozon werken en er zij voldoende declaratie mogelijkheden. Ik mag wel subgingivaal sonderen en kan ook nog alle t-codes (parodontale behandeling) declareren. Mijn Big -registratie komt hier absoluut niet nee in gevaar.
Ik ben echt oprecht geintresseerd in uw ozonbehandeling alleen mijn bezwaren wat betreft uw medische kennis en toepasbaarheid daarvan blijft bij mij bestaan.
Kavo kan mij overigens nog niet besvestigen en uitleggen hoe ik subgingivaal tandsteen kan verwijderen met de Healozone.
-
Walter van V
Dat is rot voor je Loesje.... Zeker gezien de consequenties, want je doet heel veel met je handen..(zelfs het werk buiten beschouwing gelaten...)
sterkte!
sterkte!
Is dit volksgezonheid.
In mijn 6e levensjaar een melkkies zeer pijnlijk getrokken. Dus angst en jaren geen tandarts bezoek meer In mijn 18e levensjaar de eerste kies getrokken en daarna nog wat ellende met mijn gebit. In mijn 25e levensjaar een tandarts die mijn licht geruineerd gebit niet wilde trekken maar saneren en dit ook uitvoerde. Na 10 jaren tandarts met pensioen. Een nieuwe tandarts die bij ziekenfonspatienten ontstoken tanden en kiezen soepeltjes verwijderde. Een ander tandarsts geen succes. Een jeugdig familielid van mij verdomde het zelfs haar mond voor hem open te doen. Hij was volgens haar een prutser. Bij een andere tandarts heb ik een brug gekregen. Nadien zaten de steun-kiezen van de brug los. Een buitenlandese tandarts heeft deze brug (die loodzwaar bleek te zijn) vervangen. In Nederland heeft een tandarts mijn gebit verde onderhouden. In 2001 moet een van de steunkiezen verwijderd worden. Ik besluit een volledig kunstgebit te nemen, binnen afzienbare jaren heb ik er toch een. Hij weet mij (achteraf gelukkig) te overtuigen dit niet te doen en neem allen een bovengebit. Nu 5 jaren later en met mijn 2e bovengebit heb ik hiermee nog steeds problemen.
Via,via kom ik achter de Ozonbebehandeling van dhr. Brandsma. Ik heb 3 tanden die zichtbaar lelijk bruin zijn en samen met 2 kiezen ook nog los zitten. Na 3 Ozonbbehandelingen zij de 3 tanden helderder en zitten samen met de 2 kiezen gevoelsmatig vast. Met de door dhr. Brandsma geadviseerde onderhoudsmiddelen en een halfjaarlijkse controle hoop ik nog het restant van mijn ondergebit te behouden.
Mijn"domme"vraag.
Wat voor gevaar hebben ozonbehandelingen voor de volksgezondheid. Dhr. Brandsma is m.i goed opgeleid in het buitenland.
In het buitenland wordt het al jaren toegepast.
Op de universiteit van Nijmegen wordt er mee geexperimenteerd.
Misschien het gevaar van een afnemende werkgelegenheid?
Laat dhr. Brandsma toch doorgaan de ONVZ verzekeraar vergoedt de behandeling al. Mischien de andere vezekeraars in de toekomst met terugwerkende kracht.
In mijn 6e levensjaar een melkkies zeer pijnlijk getrokken. Dus angst en jaren geen tandarts bezoek meer In mijn 18e levensjaar de eerste kies getrokken en daarna nog wat ellende met mijn gebit. In mijn 25e levensjaar een tandarts die mijn licht geruineerd gebit niet wilde trekken maar saneren en dit ook uitvoerde. Na 10 jaren tandarts met pensioen. Een nieuwe tandarts die bij ziekenfonspatienten ontstoken tanden en kiezen soepeltjes verwijderde. Een ander tandarsts geen succes. Een jeugdig familielid van mij verdomde het zelfs haar mond voor hem open te doen. Hij was volgens haar een prutser. Bij een andere tandarts heb ik een brug gekregen. Nadien zaten de steun-kiezen van de brug los. Een buitenlandese tandarts heeft deze brug (die loodzwaar bleek te zijn) vervangen. In Nederland heeft een tandarts mijn gebit verde onderhouden. In 2001 moet een van de steunkiezen verwijderd worden. Ik besluit een volledig kunstgebit te nemen, binnen afzienbare jaren heb ik er toch een. Hij weet mij (achteraf gelukkig) te overtuigen dit niet te doen en neem allen een bovengebit. Nu 5 jaren later en met mijn 2e bovengebit heb ik hiermee nog steeds problemen.
Via,via kom ik achter de Ozonbebehandeling van dhr. Brandsma. Ik heb 3 tanden die zichtbaar lelijk bruin zijn en samen met 2 kiezen ook nog los zitten. Na 3 Ozonbbehandelingen zij de 3 tanden helderder en zitten samen met de 2 kiezen gevoelsmatig vast. Met de door dhr. Brandsma geadviseerde onderhoudsmiddelen en een halfjaarlijkse controle hoop ik nog het restant van mijn ondergebit te behouden.
Mijn"domme"vraag.
Wat voor gevaar hebben ozonbehandelingen voor de volksgezondheid. Dhr. Brandsma is m.i goed opgeleid in het buitenland.
In het buitenland wordt het al jaren toegepast.
Op de universiteit van Nijmegen wordt er mee geexperimenteerd.
Misschien het gevaar van een afnemende werkgelegenheid?
Laat dhr. Brandsma toch doorgaan de ONVZ verzekeraar vergoedt de behandeling al. Mischien de andere vezekeraars in de toekomst met terugwerkende kracht.
Het gevaar kan zijn, zoals ik nu al vele malen heb gezegd dat de heer Brandsma ernstige ziektes over het hoofd kan zien, want daarvoor is de heer Brandsma ook in het buitenland niet voor opgeleid.
Ten tweede blijf ik benadrukken dat elke vorm van behandeling die mensen in NL van een "behandelaar" krijgen getoetst en gedocumenteerd moet worden. Zodat resultaten aantoonbaar worden.
Als u bij mij was gekomen voor een behandeling, waren uw tanden ook helderder geworden en weer voor het gevoel vaster gaan zitten, dat lukt nl. vaak al door alleen een spoelmiddel mee te geven. Het bot verlies rond uw tanden blijft n.l. gewoon bestaan en wordt door Dhr. Brandsma niet gecontroleerd. Zou hij dit wel doen dan is hij strafbaar.
Als ozon na onderzoek aan de universiteit van Nijmegen iets blijkt toe te voegen aan de reeds bestaande behandelingmogelijkheden. Zullen waarschijlijk tandartsen hier ook mee gaan werken. Dus hoezo werkgelegenheid?
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van de heer Brandsma gekregen op mijn vragen over de vroege ontdekking van mondkanker en andere lichamelijke aandoeningen die als eerste een verandering van het mondslijmvlies geven.
Ook moeten mensen zich realiseren dat als je gezond eet, weinig suiker gebruikt, niet te vaak op een dag je tanden blootstelt aan een eet of drinkmoment. Je gebit goed schoonhoud (dus ook flossen enz).Je niet rookt en dit van jongs afaan doet! Je geen problemen met je gebit krijgt. Dit heet preventie en dit doen tandartsen ook! Dus als ze bang zouden zijn voor de werkgelenheid zouden ze lollies uitdelen!
Ten tweede blijf ik benadrukken dat elke vorm van behandeling die mensen in NL van een "behandelaar" krijgen getoetst en gedocumenteerd moet worden. Zodat resultaten aantoonbaar worden.
Als u bij mij was gekomen voor een behandeling, waren uw tanden ook helderder geworden en weer voor het gevoel vaster gaan zitten, dat lukt nl. vaak al door alleen een spoelmiddel mee te geven. Het bot verlies rond uw tanden blijft n.l. gewoon bestaan en wordt door Dhr. Brandsma niet gecontroleerd. Zou hij dit wel doen dan is hij strafbaar.
Als ozon na onderzoek aan de universiteit van Nijmegen iets blijkt toe te voegen aan de reeds bestaande behandelingmogelijkheden. Zullen waarschijlijk tandartsen hier ook mee gaan werken. Dus hoezo werkgelegenheid?
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van de heer Brandsma gekregen op mijn vragen over de vroege ontdekking van mondkanker en andere lichamelijke aandoeningen die als eerste een verandering van het mondslijmvlies geven.
Ook moeten mensen zich realiseren dat als je gezond eet, weinig suiker gebruikt, niet te vaak op een dag je tanden blootstelt aan een eet of drinkmoment. Je gebit goed schoonhoud (dus ook flossen enz).Je niet rookt en dit van jongs afaan doet! Je geen problemen met je gebit krijgt. Dit heet preventie en dit doen tandartsen ook! Dus als ze bang zouden zijn voor de werkgelenheid zouden ze lollies uitdelen!
Meneer Brandsma, De afwijking aan mijn pols is vastgesteld door een reguliere arts, die alles behalve radeloos is hoor
. De afgelopen jaren heb ik therapeuten en "genezers" uit het niet-reguliere circuit genoeg gezien, juist zij waren degene die op mij uiteindelijk radeloos overkwamen, maar nu zult u natuurlijk weer zeggen dat ik dan bij de verkeerde ben geweest.
Uw verhaal over tuchtrecht slaat nergens op en u kunt vrij simpel bij de grote verzeraars controleren, wat het declareren van tandsteen verwijderen inhoud.
Bot wat verloren is, ik heb het dan soms over meer dan 10 mm, groeit nooit meer aan.
Meneer Brandsma, U begint steeds meer als Jomanda te klinken en echte antwoorden op mijn serieuze vragen krijg ik niet.
Uw verhaal over tuchtrecht slaat nergens op en u kunt vrij simpel bij de grote verzeraars controleren, wat het declareren van tandsteen verwijderen inhoud.
Bot wat verloren is, ik heb het dan soms over meer dan 10 mm, groeit nooit meer aan.
Meneer Brandsma, U begint steeds meer als Jomanda te klinken en echte antwoorden op mijn serieuze vragen krijg ik niet.
-
Walter van V
hmm we zijn duidelijk in een cirkeltje rond aan het draaien. Nieuwlingen in dit topic kan ik alleen maar aanraden het geheel door te lezen, want de laatste commentaren van dhr Brandsma voegen niets toe, zijn alleen maar herhalingen van eerdere stellingen, die deels al niet houdbaar bleken omdat de realiteit toch iets anders in elkaar zit...
Ik ben benieuwd of er nog daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd gaat worden, want anders zijn we hier toch klaar mee?
Ik ben benieuwd of er nog daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd gaat worden, want anders zijn we hier toch klaar mee?
-
Walter van V
hmm we zijn duidelijk in een cirkeltje rond aan het draaien. Nieuwlingen in dit topic kan ik alleen maar aanraden het geheel door te lezen, want de laatste commentaren van dhr Brandsma voegen niets toe, zijn alleen maar herhalingen van eerdere stellingen, die deels al niet houdbaar bleken omdat de realiteit toch iets anders in elkaar zit...