LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
icecream
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2006 18:55

ozontandzorg

Ongelezen bericht door icecream »

Heeft iemand hiermee ervaring?? Of is het een pure onzin? Ik vraag me af of dat nou echt werkt, want ik lees ook wel negatieve verhalen over. Het klinkt te mooi om waar te zijn, gaatjes vullen zonder boren. Er is trouwens een website over ozontandzorg www.ozontandzorg.nl

amst3rdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:20

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door amst3rdam »

Ik ben nu reeds 2x behandeld met ozon therapie. Een zegen voor iemand met een gevoelig gebit als het mijne. Ben nu eindelijk pijnvrij in tanden, kiezen en wortels, na een pijnloze behandeling door Dhr. Brandsma. Een opvolgend eet/voedsel-advies met bijbehorende poets en spoelproducten, hebben ervoor gezorgd dat ik tot heden al 1 1/2 jaar geen klachten meer heb.
Behalve dan dat; tot mijn grote spijt de behandeling niet vergoed wordt door de verzekering. Anders zou mijn gebit door vervolg behandeling momenteel in een nog gezondere staat zijn dan nu.
ik kan iedereen deze behandeling oprecht van harte aanbevelen
met vriendelijke groet BoB

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

OzonTandZorg houdt de moed erin
Na alle commotie over de behandeling met de Healozone bij OzonTandZorg in Amsterdam, bracht de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) op 16 augustus voor het eerst een bezoek aan OzonTandzorg om de werkwijze te toetsen. In de brief die de inspectie na afloop aan OzonTandZorg stuurde, laat ze weten nog steeds bezwaren te hebben tegen de misleidende voorlichting over ozon en de kans op schade voor de patiënt als er geen oordeelkundig tandarts bij betrokken is. De Inspectie zal dan ook niet aarzelen aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie bij geconstateerde schade aan een cliënt. Verder schrijft de Inspectie aan directeur Brandsma van OzonTandzorg dat zijn werkwijze de eventuele introductie van ozontherapie in het arsenaal van de tandheelkundige zorg eerder frusteert dan helpt. In een schriftelijke reactie aan de IGZ laat Brandsma weten bereid te zijn de website met misleidende teksten aan te willen passen. Ook zal hij een tevredenheidsgarantie invoeren. 'Is men niet tevreden over de behaalde resultaten dan geef ik - binnen een bepaalde termijn - op verzoek het betaalde geld weer terug', schrijft hij. Verder vindt de directeur dat hij de introductie van ozon niet ontmoedigt, zeker nu is gebleken dat men aan de universiteit in Nijmegen een paar ozoninstallaties heeft geplaatst om te experimenteren. Brandsma schrijft eveneens dat zijn mondhygiënisten de wijk hebben genomen door uitlatingen van de Inspectie en dat hij nu noodgewongen zelf de indicaties moet stellen. KG
er zijn hierbij wel enige kanttekeningen te plaatsen...er is nogal discussie over zowel de zin van de therapie zelf als de wijze waarop e.e.a. in de openbaarheid wordt gepresenteerd...

Ronaldsneek
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:11

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ronaldsneek »

Goede dag,

Mijn naam is Ronald en ik woon in Sneek.
Ik heb zeer goede ervaringen met onzonbehandeling. Twee kiezen van mij zijn gedeeltelijk afgebroken; één aan de buitenkant en één aan de binnenkant. Het ziet er niet zo mooi uit.

Mijn reguliere tandarts was met vakantie en had geen antwoordapparaat.
In de buurt zit Ozontandzorg, daar aangeklopt en informatie gevraagd.
Ik kreeg informatie mee en bij de eerste afspraak kreeg ik een DVD te zien.
De heer Brandsma was zeer vriendelijk en zei bij het bekijken van mijn kiezen dat dit een ideale situatie was voor een ozonbehandeling.
Ik heb enorme pijn gehad voor de behandeling, na de eerste behandeling af en toe. Bij een ozonbehandeling kan er niets mis gaan, het is enorm wennen dat de ozon methode zo stil zijn werk kan doen, speekselafzuigers en krijsende boren was ik gewend.
Na de tweede behandeling was de pijn weg.
Onvoorstelbaar, de foute bacteriën worden verdreven door goede, en de goede houden de foute op afstand. Zo werkt het ongeveer.
Ik heb net de derde behandeling gehad. Eind januari een vierde behandeling en dan kan er eventueel een "vulling" tegenaan. (ook zonder boren)

Ik kan naar eer en geweten melden, dat een ozonbehandeling zeker resultaat boekt. Met boren wordt de kies kleiner gemaakt, misschien zou het bij een reguliere behandeling een zenuwbehandeling zijn geworden. Een "boor" tandarts maakt ongetwijfeld wel eens fouten, maar nog nooit heb ik een tandarts horen zeggen: "oei meneer Abelskamp, nu heb ik het eigenlijk een beetje verprutst".
Een ieder vertrouwt zijn gebit te goeder trouw toe aan een tandarts.
We zijn op de maan geweest en op de oceaanbodem, maar de tandarts was nog steeds een drama..
Eindelijk is er een stap voorwaarts, gebitsbehoud zonder pijn.

Ik teken er voor.

Ronald Abelskamp, Sneek
Laatst gewijzigd door Ronaldsneek op 26 okt 2006 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Beste Ronald, ik zie graag een open discussie hierover, want over dit onderwerp en de techniek zelf zijn best wel kanttekeningen te plaatsen.
En daar gaat het hier om ,zeker gelet op de vraagstelling van de topicstarter.

Ik heb geen onafhankelijke onderzoeken kunnen vinden die de werking hiervan ondersteunen. Tevens heb ik geen onderzoeken kunnen vinden op de langere termijn, oftewel blijft het beweerde effect (wat dus volgens mij nog niet eens is bewezen..) in stand, of komt er toch weer terugval..

Dat veel mensen er blij mee zijn is zoals ik nu kan zien voornamelijk omdat het pijnloos is....

Doet mij een beetje denken aan het spreekwoord over doktoren en stinkende wonden...

Dat Nijmegen op de universiteit nu ermee bezig is (dus eigenlijk onderzoek gestart is...) is goed, want dan kunnen op termijn alle onduidelijkheden op tafel komen, of liever nog weggenomen. Indien het inderdaad werkt zal ik het direct als goede behandeltechniek omarmen. Op dat moment zal er ook via CTG een tariefstelling voor komen en ongetwijfeld dus vergoeding via de verzekeraars.

Echter in experimenten op mensen die niet weten dat er eigenlijk geexperimenteerd wordt zie ik als wetenschappelijk opgeleid medicus geen heil....(zal mijn aansprakelijkheidsverzekering denk ik ook niet blij mee zijn...!)

dus wanneer er gedegen onderzoek op tafel komt, zal ik ook direct en publiekelijk mijn mening bijstellen! Maar vooralsnog heb ik dat zoals reeds vermeld niet kunnen vinden.
En mijn quote zegt wel iets over de insteek waarmee deze werkwijze richting patient/klant geintroduceerd is, namelijk dat het zeker in eerste instantie de toets der kritiek niet kon weerstaan! En ook nu nog is misschien de tekst op de website toelaatbaar, of het alles verteld wat er te vertellen is betwijfel ik dus ten zeerste, zie bovenstaand!

Ronaldsneek
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:11

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ronaldsneek »

Hallo Walter,

Ik begrijp niet dat jij je zo druk maakt. Wellicht omdat je tandarts bent.
Ik vertel hier wat ik heb meegemaakt met een ozonbehandeling, daar is het forum tenslotte ook mee begonnen.
Ik ben uitermate tevreden en ben 30 jaar een reguliere tandarts gewend. Ik weet dus hoe het eerst allemaal ging bij de tandarts waar ik zelfs bij een controle ongemakkelijk naar binnenliep.
Jij voelt je misschien bedreigd, maar ik vind het niet eerlijk dat je mijn ervaringen tegenspreekt met een omweg.
Dat je een negatief stukje uit een (gedateerd) blad quote vind ik ook niet helemaal fair.
Ik wil niks winnen met mijn standpunt. Ik heb het beste voor met mijn gebit, en met het gebit van mijn medemens. Wel weet ik dat reguliere tandartsen zich in het nauw bevinden. Wat als dit de overhand krijgt?
Zie het als een auto die op water loopt, de Shell zal het een ieder afraden.. (eigenbelang)

Er wordt al te veel gemopperd door mensen die toekijken.
Passieve kritiek, wat bereikt men daar mee.
Ik vind ozon een stap voorwaarts, en spreek uit ervaring.

Ronald Abelskamp

amst3rdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:20

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door amst3rdam »

*Walter*Doet mij een beetje denken aan het spreekwoord over doktoren en stinkende wonden...
Grappig dat spreekwoord ging niet over doktoren maar betrof heelmeesters, en dat kwam uit vergelegen eeuwen.
In de vorige eeuw werden mijn tanden en kiezen geboord en had een stinkende mond en daarna gevuld met verschillende soorten gif http://nl.wikipedia.org/wiki/Amalgaam. Nu ging ik weg uit Sneek met een frisse mond, pijnloos gebit en zonder wonden.

*Walter*Dat Nijmegen op de universiteit nu ermee bezig is (dus eigenlijk onderzoek gestart is...) is goed, want dan kunnen op termijn alle onduidelijkheden op tafel komen, of liever nog weggenomen. Indien het inderdaad werkt zal ik het direct als goede behandeltechniek omarmen. Op dat moment zal er ook via CTG een tariefstelling voor komen en ongetwijfeld dus vergoeding via de verzekeraars.
Wat is CTG?

Ben beschikbaar voor onafhankelijk tandHEELkundig onderzoek. Zowel Ozon als traditioneel. Naar ik heb horen zeggen is dit al uitgevoerd in oa. GB, Frankrijk en Zweden.
Mijn introductie tot Ozon was 2 tanden en 3 kiezen , naar aanleiding van een kleine advertentie in een ochtendkrant toen Ozon therapie nog beschikbaar was in Amsterdam. Laatstelijk ben ik naar Sneek geweest om mijn gehele gebit te laten behandelen met Ozon Therapie. Zeer tot tevredenheid van mijzelf en mijn omgeving die geen last meer had van mijn mond-geuren.
BoB van de Sande

ps
*Ronald*Ik wil niks winnen met mijn standpunt. Ik heb het beste voor met mijn gebit, en met het gebit van mijn medemens.
Zie het als een auto die op water loopt, de Shell zal het een ieder afraden..
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

jammer dat men niet goed leest...

Mijn bezwaren richten zich niet tegen de techniek zelf, maar tegen het ontbreken van gedegen onafhankelijk onderzoek naar de werking en de resultaten/effecten op termijn...

Indien het daadwerkelijk werkt is het een prima aanvulling op de andere reeds bestaande preventieve maatregelen. Maar voordat dit dus in de algemene praktijk toegepast kan EN mag worden moet er eerst resultaat uit onder zoek bekend zijn. (wat naar ik begrijp nu dus o.a. in Nijmegen aan de gang is).

Op dat moment ook zal er hopelijk een behandeltarief vastgesteld worden door CTG (Commissie tarieven Gezondheidszorg).
Tot dat moment mag een tandarts die zich conformeert aan zijn opleiding en afgelegde eed dit m.i. niet eens toepassen op patienten omdat het te beschouwen is als een experimentele techniek.

De voorstanders daag ik uit onderzoeksresultaten te overleggen om mijn ongelijk aan te tonen...!.

@Ronald: jammer dat na onze e-mail wisselingen je nog steeds blijk ervan geeft bepaalde standpunten van mij niet te begrijpen....
Jammer maar helaas, zegt meer over jou dan over mij ben ik bang.

Voor de mensen die deze behandeling hebben ondergaan hoop ik dat het doet wat beloofd is, en wanneer het dat niet doet dat de verantwoordelijk behandelaar ook nog bereikbaar is voor uiteraard gratis herstel.

tja en wat weghalen van werk van de regulier tandarts: probeer eens een tandarts te vinden die nog nieuwe patienten inschrijft. Met een vergrootglas wellicht te vinden. Denk je werkelijk dat de regulier werkende tandartsen bang zijn voor welgeteld 1 praktijk die dit in nl nu toepast?? (dat het er maar 1 is zegt ook wel iets denk ik).

Daarnaast: ook met toepassing van extra preventie blijft er zeer veel werk door de vergrijzing (weet u nog, dat fenomeen waar eigenlijk door iedereen te weinig rekening mee gehouden wordt, waardoor straks de kosten in de zorg explosief zullen stijgen omdat er een veel grotere grope mensen meer zorg vraagt, een grope die dankzij deze zorg ook nog eens gemiddeld steeds ouder wordt...)

Deze mensen hebben niets aan deze therapie, want dit biedt geen oplossing voor die kiezen die al verloren zijn gegaan en ook met deze therapie nog verloren zullen gaan, de oude kronen en vullingen die toch vervangen moeten worden. De soort werk zal hooguit veranderen, maar de vraag zal ook blijven groeien.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Een opvolgend eet/voedsel-advies met bijbehorende poets en spoelproducten,
standaard voor elke serieuze tandarts...
In een schriftelijke reactie aan de IGZ laat Brandsma weten bereid te zijn de website met misleidende teksten aan te willen passen
toch leuk dat hij zo aardig is dat te willen doen toch?
Mijn reguliere tandarts was met vakantie en had geen antwoordapparaat.
daarmee handelde hij wel tegen onderlinge afspraken is! er moet altijd een vervanger bereikbaar zijn wanneer een medicus afwezig is. Dus terecht dat je daar weg bent! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het antwoordapparaat kapot is gegaan tijdens de afwezigheid.. techniek kan wel eens falen.
Jij voelt je misschien bedreigd, maar ik vind het niet eerlijk dat je mijn ervaringen tegenspreekt met een omweg.
Dat je een negatief stukje uit een (gedateerd) blad quote vind ik ook niet helemaal fair.
ook ik geef antwoord op de vragensteller! namelijk informatieverstrekking. en ik gebruik helemaal geen omweg om jou ervaringen tegen te spreken. Gewoon goed lezen. jouw ervaringen kan ik niets aan af doen, wil ik ook helemaal niet! Maar dat 1 of 2 personen hier een goed gevoel bij hebben (want de echte werking / invloed ervan is allerminst aangetoond, en ook niet meer aan te tonen omdat de situatie vooraf dan ook gemeten had moeten worden! (bacteriekweek, aantasting, foto`s etc.)) betekent niet dat een techniek gelijk heilig is...!

Zoals gezegd: er zijn kanttekeningen te plaatsen, en die plaats ik. En ik voel mij helemaal niet bedreigd hoor, waarom zou ik, ik heb hier helemaal geen last van. Sterker nog ik vind het een interessante techniek binnen bovengenoemde kaders! en die kaders zijn er (nog) niet...
Ik vind het ook wel boeiend dat mensen bereid zijn 23,- per behandelde kies te betalen voor iets waarvan het effect helemaal niet aantonnbaar is, en niet bewezen is dat het ook op langere termijn het werk blijft doen wat beweerd wordt...
Hoeveel kiezen worden er per half uur behandeld trouwens?

En zolang er geen onderzoeken overlegd worden die het tegendeel van mijn mening bewijzen, blijf ik bij mijn mening. Placebo`s werken ook (In ieder geval meestal bij grote percentages van onderzochte groepen), zolang de patient maar denkt dat het echte medicatie is....

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic. ... afd0550cd8

er is toch iets meer bekend hierover dan ik tot nog toe wist!
De meeste publicaties dateren dus van 2004. dat er daarna eigenlijk niets meer toegevoegd is , betekent ook wel iets denk ik. We wachten dus nadere onderzoeken af.
En hopelijk komt daar iets uit wat een eigen tarief voor de tandarts (wat dus voor vergoeding door verzekering in aanmerking komt) rechtvaardigt..!

trouwens: de eigenaar dhr Brandsma is GEEN tandarts (chiropractor, ook niets mis mee)! let wel : hij meent dus wel een diagnose te kunnen stellen, want dat is nodig om een indicatie te kunnen stellen om te beslissen welke soort behandeling nodig/gewenst is .

Zo oud was dat artikel wat ik eerder geplaatst had dus ook weer niet, slechts 2 jaar..

sorry trouwens, heb de reactie opgesplitst om het leesbaar te houden, wel erg veel tekst.
(@Ronald: jouw eerste 2 mails aan mij waren trouwens ook niet erg kort ).

Ronaldsneek
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:11

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ronaldsneek »

Walter,

Je reacties doen me denken aan een gezegde;

Voor ontevreden mensen zijn er geen confortabele stoelen.

Hoe kun je de ervaringen van tevreden patiënten tegenspreken?
Ik heb het idee dat jij de methode in de kiem wilt smoren, terwijl het al met succes in volle gang is.
Jammer is dat, we moeten met zijn allen toch naar een beter leefklimaat streven?
Ik kan je dit melden, van al dat geboor en gevul is mijn gebit NIET beter geworden. Ozon stopt het verval, en kan in vroeg stadium herstel bevorderen.

Voor Bob: ik heb je link bekeken betreffende amalgaam, schrikken! Chemisch afval me dunkt.
Niet best dat de reguliere tandarts onze kiezen daar al vele jaren mee hebben "opgeknapt"..

Ronald Abelskamp

ArjenD
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2006 01:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door ArjenD »

Ik kan mij aansluiten bij de postieve reacties van Ronald en anderen. Door omstandigheden is er al enige tijd geen normaal tandartsonderhoud aan mijn composiet vullingen gedaan. Deze vullingen zijn gesleten en enigzins gaan kieren.
Toch wilde ik iets doen aan mijn klachten voordat ik een goede tandarts had gevonden.

Na een uitzending op televisie over ozon tandzorg te hebben gezien heb ik hiervoor gekozen en ben drie keer behandeld. Ik had in mijn gebit een aangetaste kies waarvan een tandarts al op voorhand een kroon advsiseerde.
Na de drie behandelingen ben ik echter van de gevoeligheid in deze kies af. Ook van de overige kiezen die wat problemen gaven heb ik geen last meer. Mijn vullingen moeten echter wel vervangen worden.
Bij mijn laatste bezoek heeft de heer Brandsma mij geattendeerd op een gloednieuw vullingmateriaal, Glass Carbomer genaamd.

Dit is een vinding van twee Nederlandse tandartsen en een alternatief voor composiet vullingen. Voordelen zijn een goede hechting aan het tandweefsel en gebruik van natuurlijke materialen zoals Fluorpatiet deeltjes dat van nature in de tanden aanwezig is. Dit in tegenstelling tot composiet. Het vulmateriaal is ook gemakkelijk en snel aan te brengen.
Je zou dus verwachten dat Nederlandse tandartsen dit product zouden omarmen. Maar neen men is in nederland erg behoudend. Er moeten natuurlijk eerst tientallen extra onderzoeken worden gedaan voordat men overtuigd is.

Vanwege deze instelling wordt er ook vreemd tegen alternatievere behandelingen zoals ozon aangekeken. Sterker nog er is door tandartsen tegen geageerd.

amst3rdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:20

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door amst3rdam »


Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

jammer dat men nog steeds niet goed leest...
Hoe kun je de ervaringen van tevreden patiënten tegenspreken?
ik spreek deze ervaringen helemaal niet tegen, nergens..Ik zet alleen de kanttekening dat de aangenomen effecten/resultaten allerminst bewezen zijn.
Ik heb het idee dat jij de methode in de kiem wilt smoren, terwijl het al met succes in volle gang is.
ook dat staat nergens, sterker nog ik stel dat wanneer het aantoonbaar doet wat beweert wordt, ik er geen enkel probleem mee heb! Graag verzoek ik een ieder hier op te houden mijn woorden te verdraaien!!
Ozon stopt het verval, en kan in vroeg stadium herstel bevorderen.
binnen bepaalde grenzen ja... zie mijn link naar tandarts.nl en met name de laatste bijdrage:
Dr. Cor van Loveren van de afdeling Cariologie vindt het zelfs een gevaarlijk standpunt een gaatje na de behandeling met ozon open te laten en te beweren dat het gaatje vanzelf dichtslibt. Dit geldt namelijk alleen voor de ondiepe gaatjes. De meeste gaatjes gaan echter dieper dan op het eerste gezicht lijkt en dan is wel degelijk een goed afsluitende vulling noodzakeliljk. "Het behandelen van gaatjes in kiezen met ozongas is dus onbetrouwbaar." Het motto in de tandartsenwereld is juist "The seal is the deal," wat aangeeft dat het goed afsluiten van een kies het geheim is voor het behoud ervan.
Waarom dan nog ozon? Enig nut heeft het gebruik van ozongas bij ouderen met teruggetrokken tandvlees en zwarte plekjes op de buitenzijden van blootliggende tandwortels. Het zijn beginnende ondiepe gaatjes die ontstaan door onvoldoende tandenpoetsen. Die plekjes blijven zwart, maar kunnen weer hard worden door dagelijks goed poetsen. Door behandeling met ozon blijven die plekjes ook zwart, maar worden ze sneller hard en onaantastbaar.
In de overige gevallen ljikt het erop dat de ozonbehandeling voorlopig alleen verantwoord kan worden ingezet als een kostbaar en hoopgevend, maar in principe overbodig extraatje in combinatie met de gebruikelijke behandelingen: reinigen, polijsten, fluorideren, sealen en vullen.
overigens is in deze zelfde link te vinden dat er wel degelijk ook al praktijken zijn die deze techniek inzetten als aanvulling op de conventioenele methoden zeg maar. In die zin geef ik toe dat de zin, binnen randvoorwaarden, erkend is binnen de tandartsen in NL (waarvan hier overigens beweerd werd dat dit niet het geval is omdat men bang is voor de inkomsten, wat dus niet een correcte aanname blijkt te zijn.)
de heer Brandsma mij geattendeerd op een gloednieuw vullingmateriaal, Glass Carbomer genaamd.
dit materiaal is volgens mij gewoon via alle toelevanciers van tandartsen te verkrijgen, is lijkt mij gewoon een aanvulling op de al aanwezige hoeveelheid vulmaterialen. Overigens is het eigenlijk niets anders dan een doorontwikkeling van reeds bestaande materialen.
Maar ik ben blij dat in uw ogen tandartsen ook nog iets goeds kunnen doen, het is namelijk ontwikkeld door tandartsen (nl ook nog eens!)

Je zou dus verwachten dat Nederlandse tandartsen dit product zouden omarmen. Maar neen men is in nederland erg behoudend
Dit is niet waar, het is nog maar net op de markt geintroduceerd.

overigens is mijn vraag hoeveel tanden/kiezen in hoeveel tijd behandeld worden nog steeds onbeantwoord gebleven!? Dus graag alsnog even antwoord daarop. Moet niet moeilijk zijn voor u als ervaringsdeskundigen.

kern blijft: de inspectie is allert op de wijze waarop door deze ene praktijk met de ozontechniek wordt omgegaan, 1. omdat er geen tandarts is die de diagnose en indicatiestelling doet, 2. vanwege de wijze waarop e.e.a. op dew ebsite gepresenteerd wordt. Feit blijft dat dhr Brandsma geen tandarts is maar chiropractor. Feit is ook dat de tandartsen in europa de techniek binnen voorwaarden en grenzen gebruiken, als aanvulling op de bestaande technieken. Dhr Brandsma gebruikt het niet als aanvulling op, maar als opzichzelf staand, en dat is helaas mi met geen enkele techniek binnen de tandheelkunde mogelijk. Dit is echter een techniek waar geld mee te verdienen is zonder tussenkomst van een tandarts..
Laatst gewijzigd door Walter van V op 30 okt 2006 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door tienepien »

pfff.... wat een wantrouwende teksten ten opzichte van Walter, je overschreeuwt jezelf een beetje. Het enige wat Walter aangeeft is dat het medisch gezien niet juist is om een experimentele therapie aan te bieden als een bewezen werkende therapie.

Wanneer ozontherapie werkt, dan moet dat eenvoudig aan te tonen zijn met behulp van een RCT-tje oid. Is er al dergelijk onderzoek gedaan?

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door tienepien »

Overigens doet een wetenschapper onderzoek naar de werkelijkheid op basis van oprechte twijfel en gepaste afstandelijkheid.
Een hulpverlener dient met betrokkenheid verzekerdheid uit te stralen en vertrouwen te inspireren als hij er licht in ziet klinische problemen op te lossen op welke wijze dan ook.
Een hulpverlener kan die verzekerdheid mijns inziens pas oprecht uitstralen wanneer hij ook zeker is van de werking van een oplossing. En dat kan hij pas zeker weten wanneer dit is vastgesteld met behulp van wetenschappelijk onderzoek: Een van de redenen om medici wetenschappelijk op te leiden.

Overigens vind ik het vreemd dat een medicus een behandeling mag uitvoeren waarvoor hij niet is opgeleid. Maar dat geheel terzijde...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Overigens vind ik het vreemd dat een medicus een behandeling mag uitvoeren waarvoor hij niet is opgeleid. Maar dat geheel terzijde...
dat hebben wij te danken aan de wet BIG , waarin overigens een hele hoop zaken niet echt geregeld zijn. Men gaat daar deels ook ook van het eigen gezonde verstand van behandelaars, degenen die delegeren en mensen aan wie gedelegeerd wordt. Helaas is er ook een heel groot grijs gebied, dat zal wel in de loop der jaren ingevuld worden door de jurisprudentie die ontstaat vanuit diverse tuchtrecht en civiele procedures. Dus vanuit de dingen die verkeerd zijn gegaan zeg maar, of waar pas duidelijkheid over het werkkader ontstaat door die procedures.

Wat wel duidelijkheidheid geeft: vanuit de diverse onderzoeken die op de KAVO site staan, wordt Ozontherapie wel degelijk gezien als aanvulling op de reguliere behandelmethodes, of alternatief voor andere . Laser is ook zo`n voorbeeld, oveirgens wel duidelijk omarmd door de tandheelkundige professie.

Overigens :
Ozon is niet zozeer een aanvulling op reguliere tandzorg maar een alternatief zoals wij er hier mee werken. Het gaat een complete ommezwaai worden.
dit heb ik nog niet kunnen halen uit de onderzoeken. Wat ik tot nu toe heb gelezen zijn er wel degelijk contra-indicaties bij het gebruik ervan.
En ik ben benieuwd hoe u een wortelkanaalbehandeling denkt te kunnen uitvoeren met Ozon? Het boren om bij de wortelkanalen te kunnen komen is namelijk een voorbehouden handeling (en zoals wij weten mag alleen een tandarts die behandeling dus starten). Tevens blijkt ook uit de onderzoeken dat nog allerminst bewezen is dat de ozontherapie alles bereikt!

Verder ga ik door met lezen, want veel te lezen! (met dank voor de linkjes overigens, zeer verhelderend!)

De rest van mijn reactie volgt nog!
trouwens grappige uitspraak:
Tandbederf wordt veroorzaakt door bacterien. NIET door gaatjes
gaatjes =tandbederf!

ArjenD
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2006 01:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door ArjenD »

De rest van mijn reactie volgt nog!
trouwens grappige uitspraak:
Quote:
Tandbederf wordt veroorzaakt door bacterien. NIET door gaatjes
gaatjes =tandbederf!
Ik vind er niets grappigs aan. Het merendeel van mijn vullingen is ontstaan doordat er door mijn toenmalige tandarts zogenaamde groefjes werden geconstateerd. Op zich was er geen sprake van een echt gaatje maar van een oneffenheid in het tandoppervlak.

Om het verhoogd risico op caries hierin uit te sluiten is er in op zich gezond tandweefsel geboord!
Ozon zou als preventieve behandeling voor het uitsluiten van het beschreven risico op caries in groefjes ideaal zijn.

Mijn vraag aan Walter is. Doe jij dit ook bij je patienten? En in het algemeen: Zijn tandartsen van dit soort preventief boren en vullen afgestapt?

Gesloten