Ik kom uit een familie met overhangende boven oogleden. Mijn moeder heeft daardoor constant ontstoken ogen. Ik heb altijd gezegt, zodra ik er last van krijg ga ik er iets aan laten doen.
Vorig jaar begon ik klachten te krijgen. Toen ik in april bij mijn huisarts kwam, heeft die mij verwezen naar een plastisch chirurg, waar ik in januari 2005 terecht kon.
In september van dit jaar kreeg ik te horen dat een ooglid correctie volgend jaar waarschijnlijk niet meer in het ziekenfonds pakket zit. In overleg met geove ben ik naar een andere plastisch chirurg uitgeweken die in september de aanvraag voor mij heeft ingediend bij het ziekenfonds. Een maand geleden kreeg ik ineens van geove een oproep om me op 28 oktober te melden bij een controleur van geove. Vanmorgen werd mij dus verteld dat ik niet (ondanks de vervelende klachten) in aanmerking kom voor vergoeding, alleen als je boven oogleden over de pupil vallen kom je bij geove in aanmerking voor vergoeding. Ik kan hier tegen in beroep gaan maar dan duurt het te lang en kan ik dit jaar niet meer geopereerd worden.
Ik heb ook nog met de plastisch chirurg gebeld , maar die kan niks doen, er is hen bekend dat het geove extreme regels hanteert.
Overstappen op een andere verzekering is ook geen optie meer want dan ben ik ook te laat.
Kosten ooglid correctie E 1500,-. O, ja ik ben nooit ziek, al 20 jaar niet bij de huisarts geweest en dus een goedkope klant voor geove.
Wie heeft hier een oplossing voor?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] plastische chirurgie
Re: plastische chirurgie
ik vrees dat je zal moeten betalen helaas..
ik heb zo een soort incident meegemaakt en bij mijn verzekering zorg en zekerheid,kreeg ik ook niks vergoed,
ondanks medisch advies!
ze gooien alles uit de verzekering:flaporen,sterelisatie,hangende oogleden,buikwandcorrectie etc.etc.
het enige wat je misschien nog kan doen is naar de rechtswinkel gaan kijken of die nog wat voor je kunnen doen,maar ik betwijfel het..
veel succes!
ik heb zo een soort incident meegemaakt en bij mijn verzekering zorg en zekerheid,kreeg ik ook niks vergoed,
ondanks medisch advies!
ze gooien alles uit de verzekering:flaporen,sterelisatie,hangende oogleden,buikwandcorrectie etc.etc.
het enige wat je misschien nog kan doen is naar de rechtswinkel gaan kijken of die nog wat voor je kunnen doen,maar ik betwijfel het..
veel succes!
bedankt disney, dat wordt dus sparen. Ik heb de kleine lettertjes al nagekeken maar denk geen kans te hebben. Een mogelijkheid van second opinion heb ik ook al nagekeken, maar daar kun je nog niks mee bereiken want geove heeft zo zn eigen regels.
Nu maar op internet kijken wat een goede kliniek is en waar de prijzen het goedkoopst (en natuurlijk ook goed) zijn, nu dus maar shoppen.
Nu maar op internet kijken wat een goede kliniek is en waar de prijzen het goedkoopst (en natuurlijk ook goed) zijn, nu dus maar shoppen.
wel een erg late reactie maar per toeval kwam ik op jouw terecht.
ik ben bij het zilveren kruis verzekerd en heb heb 6 weken geleden een aanvraag gedaan voor een bovenooglidcorrectie en deze wordt mij vergoed. ik had wel een verwijskaart van mijn huisarts. als je geen medische indicatie heb dan krijg je als zilveren kruis verzekerde 20% korting wanneer je de operatie laat uitvoeren bij een medinova kliniek.
ik heb trouwens wel een aanvullende verzekering anders had men deze operatie ook niet vergoed. ik moet nog geopereerd worden bij medinova dus ik ben benieuwd.
ik ben bij het zilveren kruis verzekerd en heb heb 6 weken geleden een aanvraag gedaan voor een bovenooglidcorrectie en deze wordt mij vergoed. ik had wel een verwijskaart van mijn huisarts. als je geen medische indicatie heb dan krijg je als zilveren kruis verzekerde 20% korting wanneer je de operatie laat uitvoeren bij een medinova kliniek.
ik heb trouwens wel een aanvullende verzekering anders had men deze operatie ook niet vergoed. ik moet nog geopereerd worden bij medinova dus ik ben benieuwd.
Tip voor de mensen die een bovenooglidcorrectie zelf moeten betalen is om eerst goed rond te kijken en naar prijzen te informeren. Bij regulieren ziekenhuizen varieren de prijzen rond de 1100-1500 euro. Diverse prive-klinieken bieden exact dezelfde ingreep aan voor rond de 800 euro, omdat deze niet zo'n dure overhead hebben. Als je het toch zelf moet betalen, dan scheelt het op deze manier toch gauw rond de 25% van de prijs....