Ik heb een ziektekosten verzekering bij anderzorg.
Door een foutje van onze kant zijn vergeten om 1 maand de premie te betalen. Na een herrineringsbrief is dit gelijk rechtgezet.
Nu hadden we in die maand ook kosten gemaakt bij de tandarts en deze gelijk gedeclareed bij anderzorg. Tot onze verbazing kregen we een brief van anderzorg dat deze declaratie niet werd vergoed en ook niet meer vergoed zal worden i.v.m. de opgelopen achterstand. Ik de voorwaarden staat dat tijdens een achterstand in betaling van de premie de gemaakte kosten in die periode niet vergoed zullen worden.
Mag dit wel?
Mij lijkt het logisch dat bij een achterstand de vergoedingen worden opgeschort totdat de achterstand is ingelopen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premie achterstand en dan geen vergoeding van declaratie
-
Re: Premie achterstand en dan geen vergoeding van declaratie
En dan gaat je tandarts ook langer wachten op zijn centen zeker?
Theoretisch gesproken ben je over de periode dat je geen premie betaald niet verzekerd. Dat je dat achteraf recht getrokken hebt is mooi, maar zal waarschijnlijk geen invloed hebben.
Theoretisch gesproken ben je over de periode dat je geen premie betaald niet verzekerd. Dat je dat achteraf recht getrokken hebt is mooi, maar zal waarschijnlijk geen invloed hebben.
Lijkt mij onzin.
Dat de verzekering niet uitbetaald zolang die maand niet is betaald vind ik op zich niet zo'n hele rare zaak.
Je hebt echter ( ondanks dat je wat te laat was ) wel degelijk voor die maand je premie voldaan en bent dus die maand verzekerd geweest.
De verzekering dient dus volgens mij wel degelijk gewoon te vergoeden.
Indien ze zeggen dat je die maand niet verzekerd bent geweest omdat je te laat betaalde en dus zelf moet betalen... dan zou ik de premie terugeisen over die maand... niet verzekerd is in mijn ogen niet betalen voor die verzekering...
Tis of alles, of niets...
Dat de verzekering niet uitbetaald zolang die maand niet is betaald vind ik op zich niet zo'n hele rare zaak.
Je hebt echter ( ondanks dat je wat te laat was ) wel degelijk voor die maand je premie voldaan en bent dus die maand verzekerd geweest.
De verzekering dient dus volgens mij wel degelijk gewoon te vergoeden.
Indien ze zeggen dat je die maand niet verzekerd bent geweest omdat je te laat betaalde en dus zelf moet betalen... dan zou ik de premie terugeisen over die maand... niet verzekerd is in mijn ogen niet betalen voor die verzekering...
Tis of alles, of niets...
-
De rekening van de tandarts wordt gewoon betaald.
Maar het lijkt me een goed idee om de maand premie terug te eisen.
Ben het er mee eens dat ondanks het iets te laat is er gewoon aan de voorwaarde voldaan is en dan moet AnderZorg gewoon hun verplichtingen na komen en de rekening vergoeden.
Maar het lijkt me een goed idee om de maand premie terug te eisen.
Ben het er mee eens dat ondanks het iets te laat is er gewoon aan de voorwaarde voldaan is en dan moet AnderZorg gewoon hun verplichtingen na komen en de rekening vergoeden.
Volgens mij kunnen ze het niet afwijzen omdat je 1 maand niet betaald hebt. Je betaald namelijk via je werkgever ook premie. Dus ook al zou je een jaar niet betalen, je hebt toch recht op vergoeding, omdat je via je werkgever ook verzekerd bent.
Vandaar dat men zich nu zo zorgen maakt, want vanaf 1 januari kunnen ze het wel gaan afwijzen als je niet meer betaald, omdat je dan niet meer via je werkgever betaald. In mijn ogen staan ze bij Anderzorg dus niet in hun recht.
Vandaar dat men zich nu zo zorgen maakt, want vanaf 1 januari kunnen ze het wel gaan afwijzen als je niet meer betaald, omdat je dan niet meer via je werkgever betaald. In mijn ogen staan ze bij Anderzorg dus niet in hun recht.