LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privecy wet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Keestop
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2005 12:29

Privecy wet?

Ongelezen bericht door Keestop »

Hallo, Ik zit met de volgende vraag:

6 jaar geleden in de wao gezeten,heb mij er gelukkig weer uitgevochten. Nu loopt het UWV-Guo mijn ziekte verleden rond testrooien bij mn nieuwe werkgever. Resultaat: die wil nu van mij af terwijl ik er naar zijn en mijn volle tevredenheid werkt,maar: Hij wil geen risico lopen.. Dit is de schuld van het UWV-Guo. De artsen in het ziekenhuis waar ik vroeger in behandeling was adviezerden mij om het niet te melden bij een evt.nieuwe werkgever,omdat dan niemand je aanneemt,en je mankeerd nu niets meer dus je hoeft het niet te vertellen.Het guo loopt nu met mn prive-gegevens te strooien,waardoor ik dus nooit meer aan de slag kan in de sector waar ik nu werkzaam in ben.. Mogen ze dat zomaar? Zelf denk ik van niet.Weet iemand hier hoe dat wettelijk zit? Bij voorbaat bedankt voor uw reachtie!

els g.
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jun 2005 22:04

Re: Privecy wet?

Ongelezen bericht door els g. »

Vraag advies/c.q. dien een klacht in bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens).

Gesloten