Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Beste forumleden,
Ik wil graag mijn ervaringen delen met De Gezinsmanager en horen of anderen vergelijkbare situaties hebben meegemaakt. Mijn ervaring was helaas niet positief, en ik ben benieuwd of er anderen zijn die ook problemen hebben ondervonden met deze organisatie.
Als psycholoog met een specialisatie in traumatherapie, had ik verwacht dat De Gezinsmanager ons zou ondersteunen in een moeilijke periode. Helaas hebben we een aantal problemen ervaren:
Gebrek aan structuur en communicatie: Er was geen duidelijke agenda of overzicht, wat leidde tot veel misverstanden en frustraties.
Feitenonderzoek: We merkten dat aannames werden gepresenteerd als feiten, wat de situatie alleen maar verergerde.
Rapportages: In onze ervaring bevatten rapportages soms onjuiste gegevens, ondanks het aanleveren van feitelijk bewijs. Dit ondermijnde ons vertrouwen in het proces.
Gedrag van medewerkers: Het gedrag van sommige medewerkers was soms grensoverschrijdend en intimiderend. Ze kwamen bijvoorbeeld zonder afspraak binnen en planden zaken zonder onze toestemming.
Netwerkbijeenkomsten: Tijdens netwerkbijeenkomsten werd foutieve informatie gepresenteerd, wat de situatie nog moeilijker maakte.
Bemiddelingsgesprekken: Tijdens gesprekken met de directie leek er een gebrek aan integriteit en werden afspraken niet altijd nagekomen.
Geen concrete hulp: Concrete hulpvragen bleven vaak onbeantwoord en er was geen enkele structuur of agenda tijdens de bijeenkomsten, wat leidde tot escalaties en misverstanden.
Ik zou graag willen weten of anderen soortgelijke ervaringen hebben gehad met De Gezinsmanager. Wat waren jullie ervaringen en hoe hebben jullie deze situaties aangepakt?
Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn en alles te documenteren als je met deze organisatie te maken krijgt.
Met vriendelijke groet,
Hendrick de Groot
Ik wil graag mijn ervaringen delen met De Gezinsmanager en horen of anderen vergelijkbare situaties hebben meegemaakt. Mijn ervaring was helaas niet positief, en ik ben benieuwd of er anderen zijn die ook problemen hebben ondervonden met deze organisatie.
Als psycholoog met een specialisatie in traumatherapie, had ik verwacht dat De Gezinsmanager ons zou ondersteunen in een moeilijke periode. Helaas hebben we een aantal problemen ervaren:
Gebrek aan structuur en communicatie: Er was geen duidelijke agenda of overzicht, wat leidde tot veel misverstanden en frustraties.
Feitenonderzoek: We merkten dat aannames werden gepresenteerd als feiten, wat de situatie alleen maar verergerde.
Rapportages: In onze ervaring bevatten rapportages soms onjuiste gegevens, ondanks het aanleveren van feitelijk bewijs. Dit ondermijnde ons vertrouwen in het proces.
Gedrag van medewerkers: Het gedrag van sommige medewerkers was soms grensoverschrijdend en intimiderend. Ze kwamen bijvoorbeeld zonder afspraak binnen en planden zaken zonder onze toestemming.
Netwerkbijeenkomsten: Tijdens netwerkbijeenkomsten werd foutieve informatie gepresenteerd, wat de situatie nog moeilijker maakte.
Bemiddelingsgesprekken: Tijdens gesprekken met de directie leek er een gebrek aan integriteit en werden afspraken niet altijd nagekomen.
Geen concrete hulp: Concrete hulpvragen bleven vaak onbeantwoord en er was geen enkele structuur of agenda tijdens de bijeenkomsten, wat leidde tot escalaties en misverstanden.
Ik zou graag willen weten of anderen soortgelijke ervaringen hebben gehad met De Gezinsmanager. Wat waren jullie ervaringen en hoe hebben jullie deze situaties aangepakt?
Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn en alles te documenteren als je met deze organisatie te maken krijgt.
Met vriendelijke groet,
Hendrick de Groot
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Het lijkt wel een beetje een rage te zijn, dat hulp instanties na een gesprek je een rapportage sturen en dan de rapportage moeten vanuit hun eigen standpunt.
Ik heb gelukkig geen ervaring met de gezins manager.
Ik heb gelukkig geen ervaring met de gezins manager.
Herdrick_de_Groot
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Nou heb ik geen gezin, maar ik denk, jouw bericht lezende, dat je sowieso hier op het verkeerde forum zit. Dit is een forum voor consumenten, veel medici komen hier niet.Herdrick_de_Groot schreef: ↑29 jul 2024 23:13Als psycholoog met een specialisatie in traumatherapie, had ik verwacht dat De Gezinsmanager ons zou ondersteunen in een moeilijke periode. Helaas hebben we een aantal problemen ervaren:
Waarom stel je de vraag niet op een beroeps gerelateerd forum?
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Met haar vraag zit TS goed, dat is niks medisch aan, maar ik denk dat het beter is om mensen met dezelfde ervaring te zoeken op Facebook ofzo, misschien Twitter.witte angora schreef: ↑31 jul 2024 07:19Nou heb ik geen gezin, maar ik denk, jouw bericht lezende, dat je sowieso hier op het verkeerde forum zit. Dit is een forum voor consumenten, veel medici komen hier niet.Herdrick_de_Groot schreef: ↑29 jul 2024 23:13Als psycholoog met een specialisatie in traumatherapie, had ik verwacht dat De Gezinsmanager ons zou ondersteunen in een moeilijke periode. Helaas hebben we een aantal problemen ervaren:
Waarom stel je de vraag niet op een beroeps gerelateerd forum?
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Ja hoor met je klachten naar Facebook of Twitter, daar schiet je wat mee op
@Hendrick de Groot, heeft u al gebruik gemaakt van hun klachtenprocedure?
https://www.degezinsmanager.nl/over-ons ... procedure/
@Hendrick de Groot, heeft u al gebruik gemaakt van hun klachtenprocedure?
https://www.degezinsmanager.nl/over-ons ... procedure/
Kompasser
vindt dit leuk
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
TS zoekt mensen met dezelfde ervaringen. Die zijn makkelijker te vinden via fb.
En ja sws klacht droppen bij de gezinsmanager is de eerste stap die je moet zetten.
En ja sws klacht droppen bij de gezinsmanager is de eerste stap die je moet zetten.
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Eerlijk gezegd heb ik zelf niet de beste ervaringen met 'ervaringsdeskundigen' via fb. Dat zijn voornamelijk mensen die het liefst in de slachtofferrol kruipen om lekker te kunnen klagen.
TS constateert een aantal verbeterpunten, al is me niet duidelijk of hij dat uit hoofde van zijn professie doet of uit hoofde van zijn gezinssituatie. Dat laatste lijkt me haast niet, gezien de duidelijke vermelding van zijn naam. Het lijk me dat, om een en ander te bespreken, dit het meest voor de hand liggend uitgangspunt is.
Overigens kom je vergelijkbare klachten in de hele zorg tegen. Hier zijn we ieder jaar ook maanden aan het bakkeleien over de exacte hulpvraag, tegen dat dat rond is (handtekening is nu eindelijk gezet) kunnen we met de verlenging aan de gang (uiterlijk in januari/februari beginnen met evalueren). En anders is de hulpverleenster wel ziek, zwak of misselijk, of moet een van de ouders naar het ziekenhuis, is de auto kapot enzovoorts. Hebben we het nog niet eens over de omschrijving van de hulpvraag etcetera, daar klopt ook geen hout van, alhoewel dat langzamerhand begint te verbeteren.
Laat ik het zo zeggen: ik ben allang blij dat er iedere week iemand over de vloer komt om even te kijken hoe het gaat. Uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen.
TS constateert een aantal verbeterpunten, al is me niet duidelijk of hij dat uit hoofde van zijn professie doet of uit hoofde van zijn gezinssituatie. Dat laatste lijkt me haast niet, gezien de duidelijke vermelding van zijn naam. Het lijk me dat, om een en ander te bespreken, dit het meest voor de hand liggend uitgangspunt is.
Overigens kom je vergelijkbare klachten in de hele zorg tegen. Hier zijn we ieder jaar ook maanden aan het bakkeleien over de exacte hulpvraag, tegen dat dat rond is (handtekening is nu eindelijk gezet) kunnen we met de verlenging aan de gang (uiterlijk in januari/februari beginnen met evalueren). En anders is de hulpverleenster wel ziek, zwak of misselijk, of moet een van de ouders naar het ziekenhuis, is de auto kapot enzovoorts. Hebben we het nog niet eens over de omschrijving van de hulpvraag etcetera, daar klopt ook geen hout van, alhoewel dat langzamerhand begint te verbeteren.
Laat ik het zo zeggen: ik ben allang blij dat er iedere week iemand over de vloer komt om even te kijken hoe het gaat. Uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen.
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
De groepen die ik tegen kom valt dat allemaal wel mee, mensen die in een slachtoffer rol kruipen zien overal ook op fora.
Als blijkt dat dit probleem groter als gedacht is, en het structureel plaats vind, Daan is het vaak beter om krachten samen te bundelen is mijn ervaring.
Individueel krijg je als je geluk hebt gelijk, maar vaak list het niks op aan het structurele.
En soms kunnen doen en gigantische impact hebben op je gezin, alleen is het allemaal wat makkelijker op te vangen vaak.
Als blijkt dat dit probleem groter als gedacht is, en het structureel plaats vind, Daan is het vaak beter om krachten samen te bundelen is mijn ervaring.
Individueel krijg je als je geluk hebt gelijk, maar vaak list het niks op aan het structurele.
En soms kunnen doen en gigantische impact hebben op je gezin, alleen is het allemaal wat makkelijker op te vangen vaak.
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
@ Hendrick de Groot,
k vind het nogal brutaal om een concurrerende beroepsgenoot (psycholoog) zo zonder bewijs op het internet proberen verdacht te maken. Het alleen maar beschuldigingen zonder onderbouwing, zonder een concrete casus neigt al snel naar stemmingmakerij of zelfs laster.
k vind het nogal brutaal om een concurrerende beroepsgenoot (psycholoog) zo zonder bewijs op het internet proberen verdacht te maken. Het alleen maar beschuldigingen zonder onderbouwing, zonder een concrete casus neigt al snel naar stemmingmakerij of zelfs laster.
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Als u gespecialiseerd psycholoog bent, waarom bent u dan niet al bij de door u genoemde vage agenda in de eerste zin afgehaakt?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Dit hebben we hebben we in zijn geheel doorlopen. Wat uiteindelijk heeft gezorgd voor een melding bij veilig thuis. Terwijl dit helemaal niet aan de orde is. Sinds wij de officiële klacht hebben ingediend is de situatie alsmaar verslechterd.Dagkoers schreef: ↑30 jul 2024 23:26Misschien heeft u hier iets aan?
https://www.degezinsmanager.nl/over-ons ... procedure/
Laatst gewijzigd door Herdrick_de_Groot op 03 aug 2024 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Wij zaten in een erg complex en moeilijke scheiding. Als je te maken hebt met een ex partner die er alles aandoet om jou de kinderen nooit meer te laten zien, daarbij dat je te maken hebt met ex die lijdt aan een narcistische persoonlijkheids stoornis. Is deze strijd een gebed zonder eind.
Je gaat ervan uit dat professionals weten wat ze doen en geef je hun het vertrouwen dat ze zorgvuldig en discreet te werk gaan.
Dat weet je niet bij het eerste gesprek al.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Brutaal vind ik niet het juiste woord, zeker niet als je alles hebt geprobeerd en niemand naar je luistert. Je weggezet word als "het kwaad" terwijl er ten aller tijden altijd correct en niet verwijtend of beschuldigend is gecommuniceerd.Kompasser schreef: ↑31 jul 2024 20:09@ Hendrick de Groot,
k vind het nogal brutaal om een concurrerende beroepsgenoot (psycholoog) zo zonder bewijs op het internet proberen verdacht te maken. Het alleen maar beschuldigingen zonder onderbouwing, zonder een concrete casus neigt al snel naar stemmingmakerij of zelfs laster.
De mensen van DGM zijn geen psychologen of gedragstherapeut. Voor jou beeldvorming zijn het eigenlijk wat een praktijkondersteuner is tegenover psychologen bij ggz instelling.
Ik heb onderbouwing genoeg. Deze zal ik voor ieder uitschrijven.
Laatst gewijzigd door Herdrick_de_Groot op 03 aug 2024 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Dit hebben wij compleet doorlopen. Ook van het fysieke gesprek is een verslag gemaakt. Onwaarheden en aannames die als feiten worden beschreven. We hebben op elke rapportage en verslag een verweer gemaakt. Hier werd niets mee gedaanLowieze schreef: ↑31 jul 2024 10:12Ja hoor met je klachten naar Facebook of Twitter, daar schiet je wat mee op
@Hendrick de Groot, heeft u al gebruik gemaakt van hun klachtenprocedure?
https://www.degezinsmanager.nl/over-ons ... procedure/
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Maar wat verwacht je van die gezinsmanager? Dat ze je ex zullen genezen? Dat ze je ex zullen dwingen mee te werken? Of wat anders? Die staan net zo machteloos.Herdrick_de_Groot schreef: ↑03 aug 2024 01:08Wij zaten in een erg complex en moeilijke scheiding. Als je te maken hebt met een ex partner die er alles aandoet om jou de kinderen nooit meer te laten zien, daarbij dat je te maken hebt met ex die lijdt aan een narcistische persoonlijkheids stoornis. Is deze strijd een gebed zonder eind.
Je gaat ervan uit dat professionals weten wat ze doen en geef je hun het vertrouwen dat ze zorgvuldig en discreet te werk gaan.
Dat weet je niet bij het eerste gesprek al.
-
- Berichten: 32278
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Laat maar, dat hoeven we allemaal niet te weten. Het zijn onze zaken niet, daarbij zijn we gewone consumenten en verder niks. Eerlijk gezegd begin ik me nu al af te vragen wie er de narcist is. Zonder een conclusie te trekken, het is een openlijke twijfel vanwege de manier waarop je dit aanpakt: 'ik krijg mijn zin niet, dus de ander moet maar door de mangel'.Herdrick_de_Groot schreef: ↑03 aug 2024 01:16Ik heb onderbouwing genoeg. Deze zal ik voor ieder uitschrijven.
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Ik denk als je alle normale stappen doorlopen hebt, dat je eigenlijk niks meer kan doen als mensen te zoeken die hetzelfde meegemaakt hebben. Van daar uit kijken wat de mogelijkheden zijn.
Probeer in het vervolg zoveel mogelijk op te nemen. En wat je zelf zegt uitschrijven en op papier aan hun te geven voordat je het gezegd hebt.
Probeer in het vervolg zoveel mogelijk op te nemen. En wat je zelf zegt uitschrijven en op papier aan hun te geven voordat je het gezegd hebt.
-
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Er zijn heel veel zaken die niet goed verlopen in de hulpverlening, de Raad voor de Kinderbescherming komt daarin ook vaak voor.
De werkdruk is deel van het probleem, eenmaal gemaakte fouten blijven eeuwig rondcirkelen in dossiers.
De Gezinsmanager zou moeten aangeven wat een volgende stap kan zijn (in beroep gaan bij de klachtencommissie, of naar de rechter). Maar mss weet Ts dit al, en is het zoeken naar lotgenoten bedoeld om uitsprkane als "we maken nooit fouten", te kunnen ontkrachten.
De werkdruk is deel van het probleem, eenmaal gemaakte fouten blijven eeuwig rondcirkelen in dossiers.
De Gezinsmanager zou moeten aangeven wat een volgende stap kan zijn (in beroep gaan bij de klachtencommissie, of naar de rechter). Maar mss weet Ts dit al, en is het zoeken naar lotgenoten bedoeld om uitsprkane als "we maken nooit fouten", te kunnen ontkrachten.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jul 2024 22:46
Re: Problemen met De Gezinsmanager: Klachten en ervaringen
Beste Forumleden,
Ik wil graag mijn teleurstelling uitspreken over het feit dat de meeste reacties in dit topic niet gericht zijn op het delen van klachten of ervaringen met betrekking tot het onderwerp. Dit is jammer, omdat het oorspronkelijke doel van dit topic juist is om nuttige informatie en ervaringen uit te wisselen.
Ik wil vriendelijk verzoeken aan iedereen die geen relevante ervaringen of constructieve opmerkingen heeft, om dit topic te respecteren en zich te onthouden van het plaatsen van irrelevante reacties. Het is belangrijk voor degenen die echt met deze instantie te maken hebben, dat er een waardevolle discussie plaatsvindt.
Laten we proberen elkaar te helpen met nuttige informatie en ervaringen. Ik vertrouw erop dat de moderators hun werk doen en bijdragen beoordelen op basis van de forumregels.
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.
Met vriendelijke groet,
Hendrick de Groot
Ik wil graag mijn teleurstelling uitspreken over het feit dat de meeste reacties in dit topic niet gericht zijn op het delen van klachten of ervaringen met betrekking tot het onderwerp. Dit is jammer, omdat het oorspronkelijke doel van dit topic juist is om nuttige informatie en ervaringen uit te wisselen.
Ik wil vriendelijk verzoeken aan iedereen die geen relevante ervaringen of constructieve opmerkingen heeft, om dit topic te respecteren en zich te onthouden van het plaatsen van irrelevante reacties. Het is belangrijk voor degenen die echt met deze instantie te maken hebben, dat er een waardevolle discussie plaatsvindt.
Laten we proberen elkaar te helpen met nuttige informatie en ervaringen. Ik vertrouw erop dat de moderators hun werk doen en bijdragen beoordelen op basis van de forumregels.
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.
Met vriendelijke groet,
Hendrick de Groot