LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door markie »

Dit vond ik op een website:

Kosten voor de huisarts, verloskundige en kraamhulp vallen buiten de no-claim regeling.

De receptenlijn van de huisarts (12,40 per keer betalen voor een recept) valt dat onder kosten huisarts of onder medicijnen?

Hartelijk dank voor het antwoord.

Mark

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zou zeggen, wat denk je zelf?

Je vraagt de dokter om een recept, die het uitschrijft, waarmee jij vervolgens medicijnen gaat halen bij de apotheek. Ik zou dus zeggen dat het onder doktershulp valt.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door markie »

Ik denk dat natuurlijk ook maar weet je ook waar ik het zeker weten kan lezen? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Bedankt!

Mark

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door Bzzz »

Volgens mij ligt het eraan om welke medicijnen het gaat. De een zal wel vergoedt worden en de ander niet.
Kijk hier eens:
http://www.medicijnkosten.nl/

Dit is een thema site van het College voor zorgverzekeringen. Hier staat het volgende op:
Op deze website kunt u informatie vinden over de actuele kosten van geneesmiddelen. U kunt zien of een middel in het ziekenfondspakket is opgenomen, welke kosten meetellen voor uw no-claim, hoeveel u eventueel zelf moet betalen en of er een vervangend geneesmiddel is dat wel helemaal wordt vergoed.
Succes

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door Bzzz »

Duh......ik zit echt te slapen!!!
Ik denk dat het een verouderde site is, althans op 1 januari in ieder geval. Praat nog over ziekenfonds. En dat willen we niet weten.
Suf suf suf :oops:

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door Bzzz »

Laatste x:
Kosten voor de huisarts, verloskundige en kraamhulp vallen buiten de no-claim regeling.

De receptenlijn van de huisarts (12,40 per keer betalen voor een recept) valt dat onder kosten huisarts of onder medicijnen?
Zoals ik dit lees, ligt het er toch aan welke medicijnen je gebruikt. Ze zullen echt niet opeens weer alle medicatie gaan vergoeden.
Op welke site heb jij dit gelezen? Kan ik ook 'ns kijken als ik weer wat wakkerder ben... :wink:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geplaatst op 09 Dec 2005 16:59 door markie  
------------------------------------------------------------------------
Dit vond ik op een website:
Kosten voor de huisarts, verloskundige en kraamhulp vallen buiten de no-claim regeling. De receptenlijn van de huisarts (12,40 per keer betalen voor een recept) valt dat onder kosten huisarts of onder medicijnen?
Hartelijk dank voor het antwoord.
Mark
De huisartstarieven veranderen volgend jaar.
Voorheen bestond er voor de ZF-patienten een abonnementstarief (het ZF betaalde per patient 75 euro per jaar aan de huisarts) en de particulier-verzekerden betaalden het consulttarief (24,80 per consult en voor een recept het halve tarief en eveneens voor een telefonisch consult). In 2006 geldt voor iedereen hetzelfde tarief. Dit is een mix van
abonnementstarief (dit heet voortaan inschrijftarief en is 52 euro) en (lager) consulttarief (9 euro). Net als in 2005 mag voor een recept of telefonisch consult het halve consulttarief gerekend worden (4,50). Het tarief van 4,50 per recept geldt voor het hele recept, dus niet per recept-regel. (dus 3 medicijnen tegelijk herhalen kost ook 4,50). Dit valt allemaal binnen de huisartskosten en wordt dus niet van de no-claim afgetrokken. PAS OP: het wordt WEL van het Eigen risico afgetrokken (op het inschrijftarief na).

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Receptenlijn onder huisarts of medicijnen

Ongelezen bericht door markie »

Dank je wel voor je antwoord.

Mark


Gesloten