LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening ziekenhuis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
robkempers

rekening ziekenhuis

Ongelezen bericht door robkempers »

javascript:emoticon(':twisted:')
Twisted Evil Mijn vrouw had verleden jaar een klein wratje op een van de oogleden en ging naar de dokter, deze verwees haar door naar het ziekenhuis in Zeist, daar vertelde de chirurg dat hij, ik weet niet waarom, dit liever in Utrecht deed en een paar dagen later ging zij naar Utrecht. De chirurg zei toen dit is zo,n kleine ingreep dat het geen zoin heeft om te verdoven en pakte een scherp schaartje en knipte het eraf en mijn vrouw was binnen twee minuten weer buiten. Kreeg begin januari mijn noclaim voor haar terug. In september kregen wij een rekening van Agis dat wij de no claim moesten terug betalen aangezien de rekening 900 euro was wat een schandaal ik ging daarop naar Agis in Zeiist en zij was het met mij eens en nam kontakt op met hoofdkantoor. De meneer vertelde dat och dat betalen wij toch wel want het is een gemiddelde en anders rekent de chirurg toch wel 300 en kost het haar ook haar nocalim waarop de mevrouw zei ik werk bij Agis als jullie zo met geld om gaan begrijp ik wel waarom het zo slecht gaat met de gezondheidszorg en ik moest een klacht indienen bij Agis ik heb dit gedaan en aangeboden dat ik 170 euro wilde betalen wat nog veel te veel is nu maar afwachten. Ik vind het best als men keuzes krijgt maar dan moet men wel van te voren aangeven dat het ziekenhuis woeker prijzen rekent ik denk dat er weinig mensen zijn die 900 euro in de 2 minuten verdienen en dan de nonchalanche waarop er gereageerd wordt. Dus de ziekenzorg hoeft niet duurder te worden als men normaal omgaat met de kosten Als ik weer iets heb dan vraag ik eerst wat het kost anders ga ik naar Belgie en heb dan nog een leuke dag.

tienepien

Re: rekening ziekenhuis

Ongelezen bericht door tienepien »

Uhm.. ten eerste: Kun je voortaan misschien alinea's en aanhalingstekens gebruiken? Je verhaal is dan veel makkelijker te lezen.

Daarnaast denk ik dat je je druk maakt over hele DBC verhaal. Agis kan hier niet zoveel aan veranderen :)
Die 900 euro steekt de chirurg of het ziekenhuis natuurlijk niet direct in zijn zak. Daar zit ook een groot deel aan kosten in.

Hoe kom je trouwens aan het bedrag van 170 euro?

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb nog niet zolang geleden een soorgelijk geval gehad, maar dat heeft mijn eigen huisarts keurig netjes onder plaatselijke verdoving zelf even weggesneden.

Niks geen duur ziekenhuis! Hoezo, wordt de gezondheidszorg onbetaalbaar? Hierdoor waarschijnlijk!!!! Het moet toch ook niet gekker worden. Meteen maar doorsturen naar een ziekenhuis, terwijl de meeste handelingen door de huisarts of zijn/haar assistente zelf gedaan kunnen worden.

robkempers

Ongelezen bericht door robkempers »

De volgende keer zal ik wat meer spaties laten en daar heb je gelijk in, echter met Agis niet als je de reacties leest gebeurd dit vaker dat ziekenhuizen verkeerd declareerd er was onder abdere een dagopname gerekend van ongeveer 760 euro en gaarnaast een verdoving terwijl zij niet verdoofd is geweest.
Zo kom ik lang niet aan die 170 euro maar omdat ze over een gemiddelde praten ga ik met dit bedrag akkoord.
Ik denk dat jij geen 900 euro in de twee minuten verdiend.
Daarnaast is er een soortgelijk geval geweest het dat was nog gekker en dat is afgemaakt hechtingen en verdoving en een fot voor 120 euro.

Gesloten