LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
patricia

rookverbod

Ongelezen bericht door patricia »

gisteren is mijn schoonmoeder gecremeerd.
mijn zwager,schoonzus,man en schoonpa zijn rokers.
ik niet, maar wat ik zo vreselijk vond is dat ze in deze emotionele toestand buiten hun sigaretje moesten gaan roken. ze nemen afscheid van hun moeder/vrouw en het is dan toch te begrijpen dat een roker van pure ellende een sigaret op wil steken.
dit deed me erg veel verdriet.

nog een drama, het verpleeghuis.
bij mijn schoonvader die dus zelf al in een rolstoeltje buiten moet gaan staan voor zijn peukie, ligt een man van 79 jr.
die man ligt alleen in bed. vroeger reden ze hem naar de hal en daar kon hij een sigaretje roken.
nu mag dat niet meer, of hij rookt niet, of hij wordt met bed en al naar buiten gereden.
dit is toch te gek voor woorden.
kunnen ze die bejaarden in hun laatste jaren het leven nog zo zuur maken????????

voor er allerlei argumenten komen, dit gaat mij alleen om deze 2 verhalen. over restaurants, treinen,bussen en weet ik veel wat voor gelegenheden heb ik het niet.

patricia

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ja echt te gek voor woorden maar dat geld ook voor in het ziekenhuis mensen die daar terecht komen en roken moeten dit ook buiten met bed en al maar ja daar is geen verpleging of iemand voor te vinden die ze daar heen brengen dussssssssssssss maar niet roken

docowebmasters

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door docowebmasters »

dus toch!!!!!!!!!!!!!!!!!
regels die door managers enz.enz. bedacht worden
daar moet een ieder zich maar aanhouden
gezondheidszorg,met name ouderenzorg
staat in ons land op een heel laag pitje
wordt het niet eens tijd om daar met zijn allen wat aan te gaan doen

kwaker

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door kwaker »

Voor de managers in de verzorgings- en verpleeghuizen is dit ook een "steen in de schoen". De regel komt uit Den Haag en niet vanuit het management. Het is de antirook-hetze die over het land waait en zonder respect voor de ouderen wordt opgelegd. Een rookverbod bij een crematie/begrafenis vind ik ook schandalig. Laatst hoorde ik iemand op tv zeggen dat we zo graag op Amerika willen lijken en dat blijkt wel weer. Het is paranoia.
Overigens denk ik dat een hoop ouderen maling hebben aan het verbod. En terecht!

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Het is inderdaad sneu voor de rokers in een verpleeghuis. Maar ja, als ze wel mogen roken is het weer sneu voor de mensen die niet van roken houden dat ze de laatste jaren van hun leven gedwongen zijn in rook te leven.

Wel vind ik het erg tegenstrijdig dat je bij een crematie niet mag roken.

gaste

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door gaste »

wat bedoel je daar nu mee dat het tegenstijdig is dat je bij een crematie niet mag roken?en ja het is voor beide partijen sneu. maar laat een oud mens die van armoede naar een verzorgings tehuis moet toch gewoon zijn of haar sigaretje roken .er word toch al zoveel afgenomen van die mensen.maar die mensen die altijd gerookt hebben die hoor je nu mauwen op de rokers .

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, inderdaad. De ex rokers zijn vaak de grootste mauwers. Laat die mensen toch hun genotje hebben! Nee, ik rook zelf zo,n 5 jaar niet meer. :P

patricia

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door patricia »

bedankt voor jullie reacties.

armiva

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door armiva »

Bij ons in het verpleeghuis mag op de kamers ook niet gerookt worden. Ik vind het goed! Wij moeten wel in die stank en benauwde kamers werken. Daar hoor ik jullie niet over. En dat is niet fijn, kan ik je zeggen. We hebben op de afdeling wel een rookkamer. Daar kunnen de rokers naar toe. En ja, de verpleging heeft geen tijd om met de mensen te gaan roken. (misschien dat de familie/kennissen eens met hun familie gaat roken)

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

wat bedoel je daar nu mee dat het tegenstijdig is dat je bij een crematie niet mag roken?
weet je wat een crematie is? .....

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, wat is dat dan precies en wat heeft dat met wel of niet roken te maken dan? Ik zie het verband niet, dus leg ff uit!

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Zoek het woord crematie maar op in het woordenboek, en je begrijpt waarom bovenop een crematorium een rokende schoorsteen staat.

patricia

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door patricia »

Hoi Armiva,

ik werk zelf ook in de verzorging, dat mensen op bed, in hun kleine kamertjes niet mogen roken lijkt me geen probleem.
in mijn slaapkamer wil ik ook niet dat er gerookt word, ook door het brandgevaar.

het zou toch wel fijn zijn als ze een gedeelte af kunnen sluiten voor Rokers of Niet Rokers.
het doet mij zeer dat mijn schoonvader (die wij elke avond bezoeken!!)
moet wachten tot wij er zijn voor iemand hem naar buiten rijd voor een sigaretje, hij is bijna 80! mag die man aub??

verder zou ik het fijn vinden als iedereen met een beetje respect op een crematie of begrafenis reageerd.
en het is echt niet zo dat er vreselijk gepaft zou moeten worden, in de aula ofzo, absoluut niet, maar dat ene kamertje, waar de familie emotioneel bijeen is net voor je voor de laatste keer afscheid kan nemen, ik kan er niet bij dat je daar in je pure stress geen sigaretje mag roken.

cor

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door cor »

gast van 18 jan. 17.57

misschien dat je het oorspronkelijke bericht eens moet lezen.
de schrijfster van dit bericht vraagt zich af of het niet van de gekke is dat er op zulke plaatsen een rookverbod is.

mensen die toch al een vreselijke dag hebben moeten buiten gaan staan om een sigaretje te roken.
het lijkt hier amerika wel

cor

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ik als gast Patracia, ben het helemaal met je eens. Daarom snapte ik ook niet zo goed waarom iemand hier die vraag moest stellen van dat crematorium. Ik heb binnen 3 maanden mijn ouders daar gebracht en al rook ik zelf niet (meer), kan ik me heel goed voorstellen dat je dan juist zo,n behoefte hebt aan een sigaretje.

En dat wat jij zegt over dat roken in die verzorgingstehuizen? Moet ook kunnen, maar dan wel zo dat anderen er geen last van ondervinden. Ik vind het ook zo van, laat die mensen toch nog even lekker genieten! Maarja, wie zijn wij? Pariaas???????? Van mij mag het!

gaste

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door gaste »

patricia ik wens je veel sterkte en wat die kwal betreft met zijn vraag WAT IS NU HET VERSCHIL TUSSEN EEN CREMATIE EN ROKEN heb ik nog geen andwoord op gehad jij spot zeker graag met andermans leed?

Inga

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Inga »

Inderdaad gaste. Ik zit ook nog steeds op het antwoord te wachten. Natuurlijk denk ik hier wel zelf wat bij, maar waarom diegene die vraag hier stelt? Ik denk, dat ie even leuk wou wezen!

Patricia, ook namens mij veel sterkte hoor! Laatste bericht van mij 18:15

Zal mijn naam er maar even bij zetten. Inga

pw

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door pw »

Zelf werk ik in het ziekenhuis.
En heb al hele discussies gehad met fanatieke rokers.
Ik kan me hun instelling best goed begrijpen, alleen ik ben van mening dat mensen in het ziekenhuis liggen om een behandeling te krijgen en hopenlijk beter te worden.
Hierbij vind ik niet dat er gerookt kan of mag worden !!!!!!


Overgens vind ik dat bij crematies wel gerookt mag worden, in zo'n geval heeft de mens zoveel emoties !

bert van kleef

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door bert van kleef »

dat er een rookverbod is ingesteld is een goede zaak.
ik heb zelf 50 jaar gerookt en ben nu twee maanden gestopt met roken.
wat moij nu vooral erg opvalt,dat als ik nu ergens binnen kom waar gerookt wordt of is,dat ik het er erg vind stinke'.
helaas slaat alles door in nederland en kunnen wij schijnbaar geen onderschijt maken waar het roken wel of niet meer mag.
werknemers die buiten in de kou moeten staan of bij begrafenoissen end. is niet goed voor de algehele gezondheid

efjeem

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door efjeem »

Bert,

Wanneer alles doorlaat tijdens het onderschijten kan de lucht
van een sigaretje wonderen doen! :D :wink:

Gesloten