LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schizofrenie en antipsychotica

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Ik had al eerder een topic gestart met daarin het verzoek voor een uitzending over de psychiatrie. Ik merkte echter dat hier ook discussies worden gevoerd door mensen die nauw betrokken zijn met het onderwerp en psychiatrische zorg en om die reden wilde ik een topic specifiek over schizofrenie en de behandeling met antipsychotica starten zodat mensen met ervaringen en vragen hier terecht kunnen.

Is schizofrenie ongeneeslijk?

De veronderstelling dat schizofrenie een ongeneeslijke aandoening is, is niet juist. Antipsychotica maken de problemen chronisch en op termijn steeds erger. Antipsychotica veroorzaken een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia. De medicijnen blokkeren dopamine D2 receptoren in de hersenen en in een reactie daarop maken de hersenen de receptoren gevoeliger zodat patiënten wanneer ze proberen te stoppen met de medicijnen terug vallen in een extra heftige psychose. Dat is de reden dat patiënten nooit meer zonder medicijnen kunnen. (bron)

Geavanceerde psychotherapie kan 40% van alle schizofrenie patiënten volledig laten herstellen. Deze kennis is niet nieuw. Reeds in een onderzoek van de World Health Organisation in 1992 werd bekend dat het leven in een ontwikkeld land waar patiënten met antipsychotica werden behandeld een voorspellende factor was dat patiënten nooit meer volledig zouden kunnen herstellen terwijl schizofrenie patiënten in arme landen waar de kwaliteit van zorg veel slechter was, dat wel konden. (bron: Mad in America door medisch auteur Robert Whitaker)

Ook geavanceerde psychotherapie die 90% van alle schizofrenie patiënten even goed of zelfs beter kan stabiliseren in de acute fase van de ziekte (eerste 3 weken van de opname) was reeds beschikbaar in 1971. (zie het Soteria onderzoek)

Volgens de ontwikkelaar van de therapie - een van de hoogste mensen in de psychiatrie van die tijd en expert op het gebied van schizofrenie - prof. dr. Loren Mosher, heeft de gevestigde psychiatrie zijn onderzoeksresultaten verdrukt zodat men van conventionele antipsychotica behandelingen gebruik kon blijven maken.

Recent onderzoek aan de Universiteit van Giessen in Duitsland wijst eveneens uit dat geavanceerde psychotherapie veel beter werkt dan behandeling met medicijnen. 96% van alle patiënten kan veel beter herstellen zonder medicijnen, maar mét geavanceerde psychotherapie. (bron)

Zie ook: http://www.psychiater.nu/patienten-ster ... catie.html

Wat is jullie mening hierover. Waarom houden psychiaters mensen ziek met medicijnen terwijl die mensen ook zouden kunnen herstellen en ons vele honderden miljarden per jaar aan sociale zekerheid, medicijnen en behandeling zouden kunnen besparen? Het is bewezen dat patiënten kunnen genezen met psychotherapie, waarom kiezen psychiaters dan toch voor medicijnen?

Is het geld? Is het status/eer om arts te kunnen zijn en medicijnen te mogen voorschrijven? Is het macht/sociale controle? Of... ?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Arjan

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

15 jarige studie bewijst: ‘geen behandeling’ is effectiever dan antipsychotica behandeling

Tot 44% van alle schizofrenie patiënten kan herstellen en beter worden zonder psychiatrische behandeling tegenover 5% van alle patiënten die met antipsychotica behandeld worden.


Afbeelding

Lange termijn resultaten schizofrenie, bron: Martin Harrow and Thomas Jobe. “Factors involved in Outcome and Recovery in Schizophrenia Patients Not on Antipsychotic Medications: A 15-year Multifollow-up Study. The Journal of Nervous and Mental Disease, 195 (2007):406-414.


Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17502806

Dit is de realiteit, en dit is al 50 jaar bekend. Maar waarom toch is dit de realiteit? Waarom maken ze al die mensen ziek, terwijl geen behandeling geven nog veel beter is voor ze? Stel je voor dat je die patiënten een goede en eerlijke behandeling zou geven met psychotherapie, dan kan een nog veel hoger percentage herstellen. Ten minste 96% van alle patiënten kan dan veel beter herstellen.

Maar ok, dit is dus de realiteit. Maar waarom? Wat is het doel hiervan?

- geld?
- macht/sociale controle?
- ... ?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door puma73 »

meneer fokelaar,

de enige reden voor topics starten hier is ter meerdere eer en glorie van u zelf en het tot vervelens toe promoten dus spammen van u erg eenzijdige website.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

@ puma73, pubmed is niet mijn website en dan nog, als ik het vertaal uit het Engels dan is het toch beter dan linken naar het engelse artikel?

Wat maakt het eigenlijk uit waar de informatie staat, kom dan zelf eens met iets. De berichtgever aanvallen dat leidt tot niets.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door puma73 »

zou je in een normaal lettertype kunnen gebruiken, het jouwe komt zeer opdringerig en sektarisch over.

verder ben je gewoon ter meerdere eer en glorie van jezelf bezig om jouw zeer eenzijdige website te promoten.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door gravedigger »

Puma
Niemand houd je tegen om de redactie een mail te sturen!

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

@ puma73

Dat is niet waar, of althans, je opvatting kan natuurlijk zo zijn maar het is in geen geval mijn bedoeling.

En wat maakt het eigenlijk uit. Als ik geen gelijk heb, of de informatie op 'mijn' website niet juist is. Dan kun je dat toch wel even aantonen?

Kom dan zelf eens met iets.

Waarom ben je eigenlijk zo tegen 'mijn' website?

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door angel1978 »

Arjan is niet geïnteresseerd in wetenschap.
Ook niet in feiten.

Het enige dat Arjan wil is zijn eigen website spammen ( zie alle links die wijzen naar zijn eigen website ).
Het enige dat Arjan wil is de filosofie van de scientology-kerk uitdragen.
Het enige dat Arjan wil is zijn eigen leugens en verdraaiing van feiten verder verspreiden onder zoveel mogelijk fora in de hoop dat er mensen zijn die erin trappen !

Hij is al op meerdere site's geweerd en zelfs op wikipedia willen ze 'm niet meer hebben:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... chiater.nu

Daar zie je duidelijk waar Arjan voor staat:
* Liegen
* Bedriegen
* Mensen uitschelden als het niet in zijn straatje past

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Geavanceerde psychotherapie kan 40% van alle schizofrenie patiënten volledig laten herstellen.

Dit klopt niet, 40% kan volledig herstellen zonder enige behandeling tegenover 5% die met antipsychotica wordt behandeld. Het klinkt onlogisch, maar het is de realiteit.

Met geavanceerde psychotherapie kan 96%! beter herstellen dan met medicijnen.

http://afp.google.com/article/ALeqM5idJ ... OaXPr3qGRQ

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Wat is het doel van wat psychiaters doen?

- ... ?
Ik denk het antwoord inmiddels gevonden te hebben. Het schoot me te binnen toen ik een video van hoogleraar Thomas S. Szasz bekeek.

Ik dacht: als hij al niet verder komt dan de psychiatrie een sociaal controle apparaat te noemen, dan zal ik als 'leek' zeker geen hoger doel gaan ontdekken.

Het gaat psychiaters om geld en macht, maar dan in een erg complexe samenhang van factoren.

Voor diegene die zich afvragen: hoe kan het nu dat een hele medische wetenschap waar zo veel mensen met hoge opleiding (slimme) mensen in werken ons zouden bedriegen om geld en macht.

Dat zit zo: het is niet van de een op de andere dag ontstaan allemaal. Psychiaters hebben een cultuur en situatie gecreëerd in de afgelopen 50 jaar waarin het vrijwel onmogelijk is om mensen te helpen.

De hele wetenschap, theoriëen etc. heeft ertoe geleid dat de zwakste uit de klas met artsen in opleiding worden aangetrokken tot het beroep psychiater.

De zwakste mensen die sneller misdaden begaan, door hun zwakte. Die van nature hun persoonlijke zwakheid willen ondervangen met beloningsdrang, de drang naar geld en macht.

Die mensen krijgen het best betaald in de psychiatrie.

Eerder dit jaar moest de Nederlandse onderzoekster Lidy Pelsser van het Nederlandse ADHD Research Centrum nog schooien om fondsen bij elkaar te rapen. Ze onderzoekt als enige de mogelijke samenhang tussen ADHD en voeding.

Ze kon de studie aanvankelijk niet financieren. Pelsser kreeg pas fondsen van een anonieme privé-donor nadat de actualiteitenrubriek ’EenVandaag’ berichtte over de mogelijke stopzetting van haar onderzoek.

En dan is er nog de opleiding.

Dit zegt hoogleraar J.J.L. Derksen er over:

Psychodiagnostiek en psychopathologie zijn met behulp van de fameuze DSM (Diagnostic and Statistical Manual of mental disorders) verworden tot classificatie, ordening van de buitenkant zonder enige betekenis voor een diepgaande behandeling en zonder enig inzicht in de werkingsmechanismen van stoornissen. Dezelfde wetenschappelijke ontwikkelingen hebben behandelprotocollen gefabriceerd die de behandelaar reduceren tot een technicus in plaats van een clinicus. DSM etiketten plakken en een protocol volgen is het adagium, werkt het ene protocol niet dan probeert men het andere. De complexiteit die eigen is aan psychische problemen en aan de behandeling is volledig van tafel verdwenen en krijgt ook in de opleiding tot psychiater nauwelijks een kans.

Dus daarom is het zoals het is. Het is zo gegroeid, de zwakste uit de klas met artsen in opleiding, die worden psychiater. Mensen die niet (kunnen) erkennen dat er een ziel is, en er dus ook niet om geven.

Psychiatrie is een kwade macht, en dat komt niet door een snode plan maar door de onmacht van de mensen die in de psychiatrie werken. Onmacht die voortkomt uit persoonlijke zwakheid. De hele psychiatrische cultuur is er op gemaakt om de zwakste uit de klas met artsen in opleiding aan te trekken, en die zwakkelingen, die het snelste misdaden plegen en hun persoonlijke tekortkomingen ondervangen met beloningsdrang, de drang naar geld en macht, die mensen worden het best beloond door de farmaceutische bedrijven.

De bedrijven willen succesvol worden, psychiaters zijn de zwakkelingen die het geld accepteren.

Is het verwonderlijk dat psychiaters, die in totaal 5% van alle artsen uit maken, samen 30% van alle misdaden door artsen begaan?


Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Da silva »

De hele wetenschap, theoriëen etc. heeft ertoe geleid dat de zwakste uit de klas met artsen in opleiding worden aangetrokken tot het beroep psychiater.

De zwakste mensen die sneller misdaden begaan, door hun zwakte. Die van nature hun persoonlijke zwakheid willen ondervangen met beloningsdrang, de drang naar geld en macht.

Die mensen krijgen het best betaald in de psychiatrie.
Onderbouw dit stukje even Arjan,ik ben benieuwd hoe jij aan deze informatie komt.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door angel1978 »

onderbouwing
da's echt teveel gevraagd :roll:
tenzij het van zijn eigen site afkomt natuurlijk ...

Arjan is niet geïnteresseerd in onderbouwen.
Ook niet in feiten.

Het enige dat Arjan wil is zijn eigen website spammen ( zie alle links die wijzen naar zijn eigen website ).
Het enige dat Arjan wil is de filosofie van de scientology-kerk uitdragen.
Het enige dat Arjan wil is zijn eigen leugens en verdraaiing van feiten verder verspreiden onder zoveel mogelijk fora in de hoop dat er mensen zijn die erin trappen !

Hij is al op meerdere site's geweerd en zelfs op wikipedia willen ze 'm niet meer hebben:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... chiater.nu

Daar zie je duidelijk waar Arjan voor staat:
* Liegen
* Bedriegen
* Mensen uitschelden als het niet in zijn straatje past[/quote]

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Onderbouw dit stukje even Arjan,ik ben benieuwd hoe jij aan deze informatie komt.

Het is te complex om uit te leggen, dit is dus mijn visie op het alles. Op basis van wat ik de afgelopen jaren heb geleerd en heb waargenomen.

En natuurlijk kun je niet alle psychiaters over een kant scheren, ik praat dus over het algemeen. Sommige psychiaters zijn natuurlijk totaal anders zoals bijvoorbeeld prof. dr. Loren Mosher, en sommige psychiaters zitten er misschien een beetje tussenin.

Maar de feiten spreken voor zich. Er gebeuren verschrikkelijke onmenselijke dingen met mensen, zoals inspuiten van ziekmakende medicijnen die slechtere resultaten opleveren dan geen enkele behandeling, elektroshock, lobtomie onder dwang, isoleercel voor meerdere jaren met de dood als gevolg.

Dit gaat niet om incidenten, dit is de psychiatrie. Dit komt voort uit mensen. En dat mag je toch niet kunnen verwachten van een 'arts'?

Dus waarom doen psychiaters zulke afschuwelijke dingen met mensen? Wat zit daar achter?

Dit is dus mijn theorie voor een antwoord op die vraag: er zit niets achter, het is zo gegroeid.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Da silva »

Arjan,jij praat over zaken zoals Lobotomie,dat is toch niet meer aan de orde?
Jaren opsluiten in een isoleercel,waar gebeurt dat nog?
Jouw kijk op de psychiatrie is gevormd door wat jij hebt meegemaakt en waargenomen in de psychiatrie,
Heb jij ook goede dingen gezien in de psychiatrie?

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »


Lobtomie gebeurt niet meer in Nederland, maar het gebeurt nog wel in andere landen. En zo lang geleden is het nu ook weer niet dat het nog gebeurde in Nederland.

Maar elektroshock onder dwang gebeurt dus wél nog steeds in Nederland. En ja, jaren opsluiting in een isoleercel. Dat kwam dus allemaal even in de openbaarheid, dat gebeurt dus gewoon in Nederland VANDAAG.

En maanden achter elkaar 'voor onbepaalde tijd' is ook een ware marteling.

http://www.psychiater.nu/netwerk-schokk ... video.html

http://www.psychiater.nu/patient-vertro ... doden.html

En of ik ook iets goed heb gezien? Bepaalde dingen kunnen als goed bevonden worden vanuit een bepaalde perceptie, en ik dien daar respect voor te hebben. Maar nee, ik heb weinig goeds gezien en dat is met name doordat het meeste dat er gedaan wordt in de psychiatrie gebaseert is op een complexe samenhang van leugens en bedrog.

1 miljoen Nederlanders slikken antidepressiva omdat ze (werden ze verteld door de psychiater) een biochemisch onbalans in de hersenen hebben. En als de huisarts ze dat verteld dan doet hij dat op basis van 'psychiatrische kennis'.

Puur bedrog, zo blijkt uit de reactie van hoogleraar Ton van Balkom:

http://www.psychiater.nu/hoogleraar-psy ... speen.html

En dat staat niet opzichzelf, ADHD kinderen zijn er van overtuigd dat ze een hersenziekte hebben.... Zo zonde, want het is bedrog.

Trevor Parmenter, hoogleraar ontwikkelingsbiologie handicap studies aan de faculteiten van de onderwijs-en geneeskunde aan de Universiteit van Sydney, zegt dat ondanks dat hij wel geloofde dat sommige kinderen een conditie hadden waarvoor behandeling gewenst was, de aanwezigheid van ADHD bij de kinderen meestal kunstmatig aangeleerd was.

kunstmatig aangeleerd met psychiatrisch bedrog.

Psychiatrie is gewoon voor het merendeel gebaseert op bedrog, leugen op leugen op leugen.

Psychiaters weten zelf niet altijd dat ze liegen, want ze leren het in hun wetenschappelijk dubieuze opleiding.

Mensen zouden ook zo goed geholpen kunnen worden indien eerlijke en oprechte wetenschappers een kans zouden krijgen.

Het draait jammer genoeg alleen om geld en macht.

Eli Lilly, de productent van Zyprexa heeft in dit kwartaal (3 maanden) een half miljard dollar afgeschreven op het medicijn door de 1.4 miljard schadevergoeding die ze moesten betalen voor de verzwegen dodelijke bijwerkingen. Zyprexa is hun best verkopende medicijn en levert per dag 11 miljoen dollar pure winst op.

Kun je je wel voorstellen hoeveel geld dat is? En dit is nog maar 1 medicijn. Psychiatrische medicijnen hebben de voorkeur boven een medicijn voor kanker of andere ziekten. gewoon omdat ze het meest opleveren.

Inmiddels zijn de cijfers van het tweede kwartaal ook vrijgegeven in een voortdurende poging van het bedrijf om de vloedgolf van kritiek op haar donaties aan groeperingen die ‘hand in hand’ met de farmaceut zouden werken om meer mensen aan de psychiatrische medicijnen te krijgen, te temperen. Ze kunnen nu claimen dat haar beleid transparant is.

De giften zijn ook bedoeld voor diabetes en kanker onderzoek, maar ze zijn het meest geïnteresseerd in geestelijke gezondheid, of neurologie zoals Lilly het zelf noemt.

http://www.psychiater.nu/eli-lilly-done ... eiten.html

Psychiatrie is de kwade wetenschap die de farmaceutische industrie voedt met meer zieken door psychiatrische ziekte epidemieën te creëeren. Dat zijn geen incidenten meer, depressie epidemie, adhd epidemie. Het gaat maar door.

ADHD pillen maken kinderen psychotisch. Dan moeten ze de dure antipsychotica voor de rest van hun leven.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door gravedigger »

Had je dit topic niet geopend over schizofrenie?? ADHD heeft daar totaal niets mee te maken!!

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is te complex om uit te leggen, dit is dus mijn visie op het alles.
Goh, wat ben ik blij dat jouw site dus wetenschappelijk is, en de waarheid :roll:
Maar de feiten spreken voor zich.
de FEITEN bestaan dus niet !

Je liegt de boel weer flink bij elkaar.

En je hebt je website weer eens flink gespammed !

Hadden ze dus toch gelijk bij wikipedia:
Hij is al op meerdere site's geweerd en zelfs op wikipedia willen ze 'm niet meer hebben:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... chiater.nu

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »


Wat noem jij het dan als iemand jaren in een isoleercel gevangen zit in Nederland tot de dood er op volgt?

Is dat geen feit?

En volgens veel wetenschappers is de diagnose schizofrenie wetenschappelijk dubieus.

Is dat geen feit?

En psychiaters zijn bezig met een concept om schizofrenie patiënten onder dwang te kunnen steriliseren omdat het door de 'ziekte' schizofrenie en het 'chronische karakter' het niet wenselijk is dat schizofrene meisjes kinderen kunnen krijgen.

Is dat geen feit?

Ze zouden die sterilisatie dan doen op wetenschappelijk dubieuze gronden, want schizofrenie is in geen geval chronisch, dat maakt de behandeling met antipsychotica het.

De problemen die onder de noemer schizofrenie zijn geclassificeerd kunnen heel erg zijn, maar het is absoluut niet chronisch ook al lijkt dat soms zo.

Het kan wel 4 jaar duren voordat je volledig beter bent, maar echt waar, je kunt gewoon beter worden.

En dat is toch veel beter dan je hersenen beperken met medicijnen zodat de uiterlijke symptomen worden onderdrukt maar je veel risico loopt op ernstige en fatale aandoeningen en gemiddeld 10 tot 30 jaar minder lang leeft?

En 4 jaar is zo ongeveer de maximale duur van de problemen, sommige mensen kunnen al na 2 maanden volledig beter zijn maar wanneer ze medicijnen krijgen blijven ze over het algemeen de rest van hun leven ziek en worden steeds zieker.

Is dat geen feit?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door gravedigger »

Vraagje Arjan: Heb jij ooit een schizofrenie meegemaakt vanaf het beginstadium tot aan het eind??

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nee arjan,

dit zijn geen feiten.
Dit zijn verzinsels, aannames en bijeengeraapte knipseltjes door JOU !

Feiten zijn vaststaande en controleerbare zaken, die onderbouwd en onafhankelijk na te kijken zijn ( dus geen links naar je eigen site ).

Daarvan zie ik er geen een !

Geen enkele feiten dus !!!

Gesloten