LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Site vergelijking zorgverzekeringen ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Nadine87

Site vergelijking zorgverzekeringen ?

Ongelezen bericht door Nadine87 »

Hallo,
weet iemand misschien een goede onafhankelijke site waar je alle zorgverzekeringen kunt vergelijken, om zo de beste die bij je past te kunnen aanvragen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
M.v.g,
Nadine

Walter van V

Re: Site vergelijking zorgverzekeringen ?

Ongelezen bericht door Walter van V »

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Nadine, ik zie aan je nickname dat je vermoedelijk in 1987 geboren bent. Ik neem dus aan dat je vanaf je 18-e verjaardag al een zorgverzekering hebt (misschien via je ouders?) en dat je nu zelf een verzekering wil kiezen?
Ik vind Independer niet zo goed. Ik vind het geen duidelijke site en als je zoekt op forums (zoals deze) zul je vinden dat er veel kritiek op Independer is. De site was vorig jaar slecht bereikbaar (overbelast) en ook waren er veel gebruikers die constateerden dat de resultaten niet onafhankelijk waren. Ze hadden bijvoorbeeld zelf een verzekering, wisten hoeveel die kostte, maar die verzekering konden ze niet terugvinden op Independer.
Ik weet een aantal sites, die weliswaar commercieel (dat is Independer ook), maar toch helder en betrouwbaar zijn. Dat zijn: zorgkiezer.nl en zorgplanet.nl. Verder is er een site, opgezet door het Ministerie van VWS, die heet kiesbeter.nl. Die is ook beslist onafhankelijk, maar helaas werkt de site bij mij op de computer niet zo goed. De officiele polisvoorwaarden zijn te downloaden in .pdf format via deze sites.

Walter van V

kijk dat zijn er ook een paar. Overigens heb ik vorig jaar geen problemen gehad bij independer mbt toegankelijkheid. Wel overigens bij een paar van genoemde andere sites.
Zowel mijn werknemers als ikzelf hebben de adviezen van in depender kunnen vergelijken met andere sites en eigenlijk kwamen daar geen duidelijke verschillen uit...maar dat kan aan ons liggen natuurlijk...

Maar moelijke toegankelijkheid, dat is natuurlijk logisch, bij zo`n situatie gaat een groot deel van nl toch onderzoek doen.

Ik verbaas mij er trouwens over hoeveel mensen ook na zoiets eigenlijk niet weten hoe zij precies verzekerd zijn, waarvoor zij een aanvullende verzekering hebben afgesloten en hoe hoog die is.

maar als je goed onderzoek doet , doe je dit via meerdere sites.

Overigens kan ik mij ook voorstellen dat veel problemen kwamen doordat veel zorgverzekeraars zeer laat waren met info over premies en voorwaarden....
Wat dat betreft verwacht ik per januari nog wel een (beperkter) rondje concurrentie.

Let vooral op bv Menzis, die heeft toch wel een knap staaltje verkeerde voorlichting gedaan richting consument vooral mbt de tandartsverzekeringen. Benieuwd of die nog wat gaan rechtzetten voor 2007, anders wellicht alsnog groot verlies van klanten?

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Wat is er verkeerd aan de voorlichting van Menzis dan, wat betreft de tandartsverzekering, Walter? Ik ben sinds Januari overgestapt naar Menzis, maar alles klopt tot nu toe nog zoals ze mij hebben in en voorgelicht.

Ook de tandartsverzekering, waar ik al 2 keer gebruik van heb gemaakt, klopt hoor! Precies zoals het in de polis staat en waar ik me voor opgeven had.

Walter van V

ahh Menzis heeft aangegeven naar Amicon verzekerden dat ze op dezelfde manier verzekerd zouden zijn.. nou dat is absoluut niet het geval...

Kronen oude situatie afhankelijk van pakket vergoeding tot 500 als je 1 kroon nodig had. Nu pakket 2 maximaal 125, pakket 3 maximaal 200 per kroon. Wel meerdere kronen in 1 jaar voor vergoeding (max 3) maar het aantal mensen wat dat nodig heeft..

Parodontologie, alleen nog in pakket 3 , voor initiele behandeling (zeg maar 1e jaar) en 2 nacontroles, terwijl hierbij juist de nacontroles op langere termijn noodzakelijk zijn, maar niet meer vergoed worden (2005 wel!).

verder is het pakket opgebouwd uit coderingen die wel vergoed worden, en ik kan je zeggen er valt heel veel normale verrichtingen buiten vergoeding, of gemaximeerd in aantal. Het hangt maar net van je gebit af of je beter af bent dan in 2005 (kan ook, maar relatief minder mensen denk ik waarvoor dit op gaat..) of slechter (geldt denk ik voor de meeste mensen..)

Maar de essentie is, dat d epakket opbouw duidleijk anders is dan 2005, en dat de tekest ""u bent hetzelfde verzekerd"" gewoon niet opgaat.

Verder gaf Menzis vergoedingsoverzichten waar gesteld werd: 75% of 100% vergoeding voor vullingen. Maar daar stond niet bij dat de grens op 4 of 6 per jaar ligt. idem bv foto`s. en coderingen die vaak door tandartsen gebruikt worden maar niet voor vergoeding in aanmerking komen.

Overigens is het pakket gebaseerd op de geove-polissen van 2005, dus voor geove-verzekerden veranderde niet zoveel, die waren aan het uitgeklede pakket al gewend...

Walter van V

overigens: voor vergoedingoverzichten van de meeste zorgverzeekringen zie ook www.tandarts.nl.
Op hun homepage staan rechts tegenwoordig links naar de overzichten van de grotere en ook wat kleinere jongens...

armiva

Ongelezen bericht door armiva »

Ik ben sinds dit jaar ook bij de menzis. Had ik het maar nooit gedaan. Ik heb de duurste tandartsverzekering. 100% vergoeding. Dus krijg ik alles vergoed, dacht ik. mooi niet dus. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad. Op hun site staat "wortelkanaalbehandeling 100% vergoed.
Nee, dus. van de rekening van 355 euro, moet ik alsnog 1.5,50 euro zelf betalen. De codes E86 en E04 worden niet vergoed. Dat is omdat de tandarts door een operatiemiscroscoop heeft gekeken, 65 euro, en omdat hij gebruik heeft gemaakt van endodontisch instrumentarium.
Ik heb navraag gedaan bij de Friesland, en daar krijg je het voor 80% wel vergoed.
Ik heb contact gehad met Menzis hierover, maar dan moet ik voortaan eerst een begroting laten maken bij de tandarts. Maar de microscoop en het instrumentarium heeft de tandarts altijd nodig bij deze behandeling.

Walter van V

Ik heb contact gehad met Menzis hierover, maar dan moet ik voortaan eerst een begroting laten maken bij de tandarts. Maar de microscoop en het instrumentarium heeft de tandarts altijd nodig bij deze behandeling.
jouw tandarts kiest er duidelijk voor de optimale omstandigheden te hebben om een zo optimaal mogelijk eindresultaat te behalen..

Waar Menzis op doelt begrijp ik niet helemaal... en ook weer wel, het komt er eigenlijk op neer dat de tandarts zijn behandeling moet aanpassen aan de vergoedingen die Menzis wel/niet geeft... en dus mindere kwaliteit moet gaan leveren want meer wordt niet vergoed.

m.i. bestaat een goede tandartsverzekering uit een vergoeding tot een maximum bedrag , al dan niet 75, 80,90, of 100%.. er zijn diverse maatschappijen die dit wel doen, ruime keuze. Elke maatschappij die dit soort beperkingen oplegt, zeg maar innovaties en kwaliteitsverbetering door de zorgverlener dus niet beloond, zou men moeten mijden , en dat kan ook. Volgens mij is het bij o.a. de Friesland en bv ook Meeus mogelijk een aparte tandartsverzekering aan te beiden los van de rest. Oftewel de basis en gewonde aanvullende verzekeringen kunnen bij Menzis (of vul maar in welke..) blijven. Wel dan even in de gaten houden dat u een extra adres heeft voor indiening van de nota`s...

Gesloten