slijtage van steunkousen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Rob Visser
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Rob Visser »

De afgelopen twee jaar hadden mijn steunkousen veel meer slijtage dan daarvoor. Er komen zo maar gaten in, dit jaar gebeurde dat al na vier maanden, op een plek waar helemaal geen slijtage hoeft te zijn. Mijn vermoeden is dat het gaat om geplande slijtage: zorgen dat er meer steunkousen worden verkocht.

Komt dit vaker voor? En zijn er fabrikanten die nog steeds solide kousen leveren? Zo ja dan ga ik mijn fysio vragen die voortaan te bestellen.

Duc
Berichten: 113
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01
Beste antwoord
Gekozen door Rob Visser

Re: slijtage van steunkousen

door Duc » 10 jul 2024 08:23

Trek je de kousen wel op de goede manier aan en zijn je nagels niet te scherp, lang en hard.
Mijn probleem waren de nagels, sinds ik handschoenen gebruik geen gaten meer in de kousen.
Nagels van de handen. Gezien je de kousen stevig vast hebt om ze omhoog te trekken kun je op die manier en ongemerkt gaatjes in maken, die later groter worden.
Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraag het uw fysio.

Duc
Berichten: 113
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Duc »

Trek je de kousen wel op de goede manier aan en zijn je nagels niet te scherp, lang en hard.
Mijn probleem waren de nagels, sinds ik handschoenen gebruik geen gaten meer in de kousen.
Nagels van de handen. Gezien je de kousen stevig vast hebt om ze omhoog te trekken kun je op die manier en ongemerkt gaatjes in maken, die later groter worden.

Rob Visser
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Rob Visser »

@Duc Dank voor uw reactie. U stelt goede vragen. Ik gebruik al jaren steunkousen tegen dikke onderbenen. Aan de lengte van mijn nagels is niets veranderd en evenmin aan de manier waarop ik de kousen aantrek. Helaas is de slijtage de laatste 2 jaar opvallend.

@Lady1234 De fysio zegt niets over de oorzaak, alleen dat ik de kousen met gaten voorzichtig moet aantrekken. Ik wil toch meer weten over de oorzaak.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De kwaliteit kan ook slechter zijn omdat de leverancier met een andere fabrikant (lees goedkopere) in zee is gegaan.

Thefloris7
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2014 16:43

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Thefloris7 »

Ik doe jaren met mijn steunkousen en ik kan ook elk jaar nieuwe krijgen, kost wel je eigen risico.

rwolters
Berichten: 1780
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door rwolters »

Rob Visser schreef:
09 jul 2024 19:57
Mijn vermoeden is dat het gaat om geplande slijtage: zorgen dat er meer steunkousen worden verkocht.

Zou je niet eerst even de oorzaak willen weten voordat je met dit soort vermoedens dan wel conclusies komt? Door hier meteen aan te denken wordt je blik vertroebeld waardoor het moeilijkste wordt de oorzaak te achterhalen. Je hebt immer de schuld al min of meer bij de fabrikant gelegd.

Rob Visser
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Rob Visser »

@RWolters Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad een vermoeden genoemd. Graag nodig ik u uit andere vermoedens te benoemen voor wat er aan de hand is met de steunkousen, dan kunnen we met alle deelnemers aan deze discussie kijken wat er (waarschijnlijk) aan de hand is.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien bent u wat onzorgvuldiger met het aantrekken van die kousen?

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Rob Visser schreef:
20 jul 2024 11:51
@RWolters Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad een vermoeden genoemd. Graag nodig ik u uit andere vermoedens te benoemen voor wat er aan de hand is met de steunkousen, dan kunnen we met alle deelnemers aan deze discussie kijken wat er (waarschijnlijk) aan de hand is.
Ik denk dat hij niet met u gaat meedenken. Hij geloofde in links en denkt dat fabrikanten zich altijd aan de regels houden.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat geldt alleen voor de linkse steunkous. 😁

BL2
Berichten: 4988
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar goed, waar zit dan die onverwachtse slijtage waar je het niet verwacht ?
En verder, zijn de oude en nieuwe kousen wel van dezelfde samenstelling, wat staat er op het label waarmee ze verkocht worden ?

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: slijtage van steunkousen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
20 jul 2024 23:12
Maar dat geldt alleen voor de linkse steunkous. 😁
Ach ja... van steunkousen naar zeurkousen, hier op het forum is alles mogelijk. :D

Plaats reactie