LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
asterix346

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door asterix346 »

drestar schreef:zij schrijven dit ..

Een advocaat kost geld, er kan bijzondere bijstand verstrekt voor de eigen bijdrage verstrekt worden. Dat hoeft niet terugbetaald te worden.

Zodra de advocaat een rekening stuurt, dien je deze door te sturen met daarbij een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand en een diagnosedocument van het Juridisch loket. Daar hoef je je dus echt geen zorgen om te maken. De kosten van de advocaat betalen wij rechtstreeks door aan de advocaat.

en mijn maatschappelijk werker zegt ook dat ik niets aan een advocaat kwijt ben omdat ik in de bijstand zit,
Begin eens met een advocaat te zoeken die voor jou een toevoeging regelt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog eens * Zucht * ....

Hij moet éérst een bevestiging van dat gesprek hebben van de tandarts. Gewoon een samenvatting wat er besproken is. Meer niet.

Als hij dat heeft, kan hij een klacht indienen bij de ANT of zo.

De klachtencommissie gaat er naar kijken, en doet uitspraak. Tandarts zit fout, of zit niet fout.

Indien de tandarts fout zit, kan er voor een civielrechterlijke procedure gekozen worden. Pas op dat moment kan een advocaat nut hebben. Eerder niet.

En voor hetzelfde geld kiest de tandarts voor een minnelijke schikking, na de uitspraak van de geschillencommissie. Dan komt er geen civielrechterlijke procedure, en een advocaat is al helemaal niet nodig.

Echt, ik begrijp dit niet. Vroem legt het zo duidelijk uit, en ik nodig hem via mijn vragen uit tot verdere verduidelijking, zodat het zo helder is als maar kan. Dan heeft drestar het eindelijk begrepen, en ineens hoppa, draait hij zich weer om en stuitert weer een andere kant op, een kant waar die helemaal niet wezen moet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Dat gebit gaat de samenleving een hoop geld kosten geloof ik.

drestar

Ongelezen bericht door drestar »

Oke ik dien morgen een klacht in bij het ANT met wat er besproken is,

drestar

ik ben vanochtend door mijn nieuwe tandarts gebeld en die hebben liever niet dat hun gegevens doorgestuurd worden naar mijn oude tandarts omdat ze bang zijn dat hij dingen gaat overnemen uit hun dossier

drestar

heb naar het ANT gebeld en moet alles doorsturen. ook het nieuwe dossier van de nieuwe tandarts. zijn gaan alles bekijken en dan mij bericht sturen of mijn klacht tegen de oude tandarts gerond is of niet.

ik heb het er ook over gehad dat de oude tandarts alles opgeschreven zou hebben, maar er niks in mijn dossier over staat wat de nieuwe tandarts heeft gekregen. bij het ANT zeggen ze dat hij alles door had moeten sturen als er meer informatie is,maar misschien ergens een notitie boekje heeft voor zich zelf. dit notitie boekje telt dan niet omdat hij alles dus door had moeten sturen naar de nieuwe tandarts.

drestar

Nog even om terug te komen op implantaten, ik las dat een bio implantaat beter zou zijn?

Materiaalwetenschappers en veel tandartsen zijn erg enthousiast over titanium omdat het materiaal goed vastgroeit en relatief zelden wordt afgestoten. In de uitwerking die titanium op het lymfe- en immuunsysteem heeft en de rol die het speelt als stoorveld zijn echter weinigen geïnteresseerd. Titanium heeft de volgende biochemische eigenschap: zijn oppervlak oxideert zodra het in contact komt met de buitenwereld. Er wordt als reactie daarop een oxide laag gevormd. Dit verhindert in tegenstelling tot andere metalen dat ionen zich door het lichaam kunnen verplaatsen en zich aan eiwitten binden. Ook een type I allergie komt zelden voor. Titanium implantaten sensibiliseren de drager ervan niet zoals andere metalen doen.
Desondanks reageert circa 15% van de bevolking negatief op dit materiaal. Voor de ontstekingsreactie zijn vermoedelijk genetische factoren en individuele veranderingen van de ontstekingscascade in het lichaam verantwoordelijk. Zo vindt bij een bepaalde genetische variant toename plaats van de cytokine interleukine 1b. Cytokines zijn stoffen die net als hormonen boodschappen overbrengen en voor het individu de noodzaak om een afweer reactie te starten, signaleren. Vaak worden als reactie op afgeschaafde titaniumpartikels in de omgeving van het implantaat macrofagen actief, wat zich als een lokale ontsteking uit. Deze lokale ontsteking leidt vroeg of laat tot verlies van het implantaat.

De oplossing: Zirkonium Implantaten

Keramische oxiden behoren tot de weinige materialen die weerstand kunnen bieden tegen de ontbindende eigenschap van lichaamsvloeistoffen. Omdat er geen ionen uittreden is verdere sensibilisering van het immuunsysteem bij patiënten uitgesloten. In metaaloxidekeramieken hebben metaaloxiden namelijk compleet andere eigenschappen als het metaal zelf: de kristallijn gebonden oxiden hebben geen vrije elektronen. Daarom geleiden zij geen stroom en elektromagnetische straling.
Momenteel zijn de zirkonium implantaten zover doorontwikkeld dat het succespercentage gelijk is aan die van titanium.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Momenteel zijn de zirkonium implantaten zover doorontwikkeld dat het succespercentage gelijk is aan die van titanium.
waarom dan moeilijk doen? wat is er mis met titanium?
Niet veel blijkt uit hun eigen cijfers want het succespercentage is ongeveer hetzelfde...
Desondanks reageert circa 15% van de bevolking negatief op dit materiaal.
dit is in strijd met hun andere uitspraak.
Zie je zelf de tegenstrijdigheden niet in het verhaal?

drestar

Met succespercentage bedoelen ze toch waarschijnlijk het goed vastgroeien van het implantaat in het bot? titanium is toch metaal.metalen geven altijd af, en metaal is magnetisch.ik kan me wel voorstellen dat dat allerlei kwalen kan uitlokken.vroeger toen ik nog veel amalgaam vullingen in mijn mond had proefde ik die ook regelmatig omdat het spul gewoon metaal bevat en afgeeft.ik geloof dus zeker wel dat een metaalvrij lichaam gezonder is..

vroem

je schuift alle metalen op 1 hoop. niet alle metalen zijn magnetisch, en niet alle metalen geven af.
Je mag van mij geloven wat je wilt, ik zie alleen graag dat mensen wat ze geloven wel baseren op feiten en waarheden en niet op onzin die deels als bangmakerij vnl vanwege economische commerciële motieven (van verkoper cq fabrikanten) op het www gegooid worden...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Titanium het zit zelfs qua element in dezelfde titaangroep als zirconium....
reden te meer de teksten die je eerder publiceerde met een korrel zout te nemen.
even voor de duidelijkheid:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Titanium zirconium is dus ook een metaal...

ik heb het eerder gevraagd: wil je ajb als je stukken van het www knipt en plakt aan bronvermelding doen (staat meen ik ook in de forumregels, maar daarnaast is het handig legitimiteit en herkomst te weten).

witte angora

Maar vroem, toch wordt er wel een goed punt aangesneden. Als er in 15% van de gevallen een allergische reactie optreedt met zo'n implantaat, is het dan niet verstandig terughoudend te zijn bij mensen die allergische reacties vertonen?

Ik kan titanium goed hebben, maar een bril van metaal is binnen een jaar bij mij helemaal weggeroest. Nou ja, bijna dan, maar ze zien er niet meer uit. Maar ik krijg van sommige metalen (vooral nikkel) inderdaad nogal wat klachten. Dan weet ik niet of ik wel aan een implantaat moet beginnen (wat ik trouwens door heb geschoven naar volgend jaar, geen geld is geen geld, en ik ga er niet voor lenen).

vroem

als 15% van de mensen een allergische reactie op titanium zou vertonen zou dit bekend zijn, zeker waar titanium ook voor knie en heupprothesen algemeen gebruikt wordt...Dat zou dan op wellicht nog grotere schaal mis moeten gaan dan implantaten. Daarnaast kan ik die 15% niet rijmen met een slagingspercentage van een 98%... (dat is 10 jaar overleving...met 15% bevolking waar het mis gaat, gaat dat zeker mis voor 10 jaar met een oorzaak als allergie)

Mensen die ik gezien heb die allergisch zijn voor metalen, t/m goud aan toe, accepteren titanium implantaten gewoon...

Ik ben dus erg benieuwd waar dat getal vandaan komt! aangezien een bronvermelding mist is het vooralsnog voor mij een uit de lucht gegrepen getal.

drestar

witte angora schreef:Maar vroem, toch wordt er wel een goed punt aangesneden. Als er in 15% van de gevallen een allergische reactie optreedt met zo'n implantaat, is het dan niet verstandig terughoudend te zijn bij mensen die allergische reacties vertonen?

Ik kan titanium goed hebben, maar een bril van metaal is binnen een jaar bij mij helemaal weggeroest. Nou ja, bijna dan, maar ze zien er niet meer uit. Maar ik krijg van sommige metalen (vooral nikkel) inderdaad nogal wat klachten. Dan weet ik niet of ik wel aan een implantaat moet beginnen (wat ik trouwens door heb geschoven naar volgend jaar, geen geld is geen geld, en ik ga er niet voor lenen).
Kan jij dan nog zolang wachten met het plaatsen van een implantaat? ik bedoel je kaakbot slinkt toch ook met de tijd? en er zijn ook mensen die absoluut sieraden van echt zilver alleen kunnen verdragen omdat ze uitslag krijgen van andere metalen.

ik zit ook steeds te dubben voor een implantaat. ik wil hem er wel heel graag in maar geen last ervan hebben of krijgen.eigenlijk op zoek naar iets met de minste risico's,

het vertrouwen heb ik ook een beetje verloren.met de her behandeling endo aan de 36 had ik het volste vertrouwen.ik ging met zeer goede moet me laten behandelen maar ben door de hel gegaan van de pijn en de kies uiteindelijk kwijt geraakt. ik wil die helse pijnen gewoon niet meer. op een gegeven moment ga je je lichaam kennen ,en ik ben overal te gevoelig op. laatst ging ik nog zomaar 1 keer 15 minuten onder de zonnebank. ik had mijn borst een klein beetje verbrand. 2 dagen later pas kreeg ik heel erge prikkende jeuk aanvallen.iets wat ik nog nooit had meegemaakt.het leek wel of ik door een zwerm bijen gestoken werd.de eerste was in de ochtend en ging na een half uur weer over maar daarna kwam het in de avond weer terug opzetten en veel heftiger en ging niet meer over.ik heb toen 112 moeten bellen omdat ik niet goed ervan werd.ik heb me moeten laten behandelen in het ziekenhuis. en dat van 15minuten zonnebanken terwijl ik al in de zon was geweest en nooit een gevoelige huid heb gehad, ik ben elk jaar heel bruin en kon altijd zon en zonnebanken verdragen.dus ik snap het nog steeds niet..

drestar

vroem schreef: Ik ben dus erg benieuwd waar dat getal vandaan komt! aangezien een bronvermelding mist is het vooralsnog voor mij een uit de lucht gegrepen getal.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... NPRUB5NBsQ

vroem

ga toch eens op zoek naar echte wetenschappelijk onderbouwde getallen en artikelen..., niet naar commerciële (want dat is dit..) benadering van dit soort dingen. Ik kan je nog meer van dit soort uitingen laten lezen. Is alleen zinloos want ze slaan nergens op, niet of heel slecht onderbouwd. Met slechts 1 doel: klanten lokken (lukt ze blijkbaar aardig..). Ik heb overigens niets tegen een holistische benadering van zaken, maar wel op de goede basis...Holistisch en commercieel gaan niet goed samen...

https://implantaat.wordpress.com/2011/0 ... llo-world/
0,6 % allergie is iets anders dan 15%...die 0,6 is uit onderzoek gebleken.

Ik stop deze discussie, zinloos.
Volg je onderbuikgevoel, dan zou ik in jouw geval dus niet laten implanteren.

enne: mijn eerdere bijdrage voor de rest ook gelezen? mbt zirconium en titanium?

drestar

Tja dat kan ik toch ook allemaal niet weten? ik heb geen verstand van zulke dingen.jij bent tandarts..en een andere tandarts zegt ook weer wat anders...dan krijg je een antwoord op dezelfde verhalen zoals dit..

Tja wie moet je dan nog geloven? en waarom zegt niet elke tandarts hetzelfde erover? dan was het voor mij ook een stuk duidelijker...............

Kijk, verhaal vanuit de biologische hoek. Kort gezegd: blijf gezond, laat niet alleen een rotte kies trekken, maar ook de infectie rondom de wortel weghalen en zorg voor metaalvrije implantaten. Dan goef je je geen zorgen te maken.

De meeste tandarts weten alleen niet hoe dat moet, gezond bijven, rot bot weghalen en metaalvrij werken. En zeker de combinatie niet. Want dat hebben we op school niet geleerd.

Leve tandartspraktijk Neelissen die wel de moeite nemen. Er zijn er wel meer gelukkig.

witte angora

Eerlijk gezegd, Drestar, ik kan me herinneren, en misschien weet jij dat ook nog wel, dat er heel wat jaren geleden paniek was over amalgaamvullingen. Die zouden ineens giftig zijn omdat er kwik in zit. Ineens had half Nederland vergiftigingsverschijnselen, en half Nederland was ziek. Er waren er bij de linea recta naar de tandarts gingen, en al het amalgaam lieten verwijderen.

En tegenwoordig hoor je er niks meer over.

Wat ik bedoel te zeggen is: soms ontstaat er een hetze/paniek doordat iemand wat roept, en goedgelovigen dat voor waar aannemen. Met alle gevolgen van dien. En dat is met dit ook. Leuk dat mensen dit roepen, maar als het niet klopt met de officiële onderzoeken, kun je er beter een eind uit de buurt blijven. Van spookverhalen is nog nooit iemand beter geworden.

drestar

drestar schreef:De meeste tandarts weten alleen niet hoe dat moet, gezond bijven, rot bot weghalen en metaalvrij werken. En zeker de combinatie niet. Want dat hebben we op school niet geleerd.

Kijk, verhaal vanuit de biologische hoek. Kort gezegd: blijf gezond, laat niet alleen een rotte kies trekken, maar ook de infectie rondom de wortel weghalen en zorg voor metaalvrije implantaten. Dan goef je je geen zorgen te maken.

De meeste tandarts weten alleen niet hoe dat moet, gezond bijven, rot bot weghalen en metaalvrij werken. En zeker de combinatie niet. Want dat hebben we op school niet geleerd.

Leve tandartspraktijk Neelissen die wel de moeite nemen. Er zijn er wel meer gelukkig.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2015 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende frase verwijderd

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

drestar schreef:
witte angora schreef:Maar vroem, toch wordt er wel een goed punt aangesneden. Als er in 15% van de gevallen een allergische reactie optreedt met zo'n implantaat, is het dan niet verstandig terughoudend te zijn bij mensen die allergische reacties vertonen?

Kan jij dan nog zolang wachten met het plaatsen van een implantaat? ik bedoel je kaakbot slinkt toch ook met de tijd? en er zijn ook mensen die absoluut sieraden van echt zilver alleen kunnen verdragen omdat ze uitslag krijgen van andere metalen.

ik zit ook steeds te dubben voor een implantaat. ik wil hem er wel heel graag in maar geen last ervan hebben of krijgen.eigenlijk op zoek naar iets met de minste risico's,

het vertrouwen heb ik ook een beetje verloren.met de her behandeling endo aan de 36 had ik het volste vertrouwen.ik ging met zeer goede moet me laten behandelen maar ben door de hel gegaan van de pijn en de kies uiteindelijk kwijt geraakt. ik wil die helse pijnen gewoon niet meer. op een gegeven moment ga je je lichaam kennen ,en ik ben overal te gevoelig op. laatst ging ik nog zomaar 1 keer 15 minuten onder de zonnebank. ik had mijn borst een klein beetje verbrand. 2 dagen later pas kreeg ik heel erge prikkende jeuk aanvallen.iets wat ik nog nooit had meegemaakt.het leek wel of ik door een zwerm bijen gestoken werd.de eerste was in de ochtend en ging na een half uur weer over maar daarna kwam het in de avond weer terug opzetten en veel heftiger en ging niet meer over.ik heb toen 112 moeten bellen omdat ik niet goed ervan werd.ik heb me moeten laten behandelen in het ziekenhuis. en dat van 15minuten zonnebanken terwijl ik al in de zon was geweest en nooit een gevoelige huid heb gehad, ik ben elk jaar heel bruin en kon altijd zon en zonnebanken verdragen.dus ik snap het nog steeds niet..
Wat kost dat nu zo'n zonnebankje?
Dat lijkt me best een dure hobby.

vroem

je kaakbot slinkt toch ook met de tijd?
Kaakbot slinkt direct na trekken tand/kies. Wanneer je daarna het niet belast slinkt het niet of nauwelijks. Pas met druk van een prothese erop krijg je slinken van de kaak.
Wanneer een tand/kies getrokken is en je doet daar verder niets heb je wat bothoogte betreft jaren de tijd om te wachten/sparen voor een implantaat.
Alleen onder is er het risico dat kiezen achter een plek waar getrokken is naar voren gaan kiepen, maar ook dat duurt vele jaren.
Verder moet je ophouden het spannender te maken dan het is. Je trekt links en rechts naar het lijkt willekeurig teksten van internet, plaatst het hier zonder bronvermelding en nu zelfs zonder dat duidelijk is dat het ergens anders vandaan komt maar het eigen tekst lijkt te zijn.
Maakt het er voor niemand overzichtelijker op, in de eerste plaats jezelf....

Gesloten