LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tandarts praktijkjes
tandarts praktijkjes
Een week of wat kreeg ik enorme last van mijn kies en toen dit niet meer uit te houden was mijn tandarts praktijk gebeld , gelukkig kon ik de volgende dag komen en van mijn kies werd een foto gemaakt. de tandarts kon het moeilijk zien op zijn manier en zette een vulling met de mededeling dat wanneer de pijn aan bleef houden er alsnog een wortelkanaalbehandeling aan zat te komen.
afijn de pijn zakte niet af , integendeel , de volgende dag stond ik helemaal op mijn kop van de pijn en de pijnstillers werden ingenomen als snoep , ik heb het twee dagen aangekeken (was ook weer net weekend) en de maandags gebeld en ik kon de woensdag komen , afijn u begrijpt , er zijn wel dagen geweest dat je je beter voelt.
De woensdag geholpen door een tandarts in de praktijk (het is daar maar net wie je daar behandelt) en deze boorde de pas geplaatste vulling er uit en meldde tevens dat inderdaad de lucht haar tegemoet kwam, afijn later begonnen met de wortelkanaalbehandeling welke in november (ja dan pas) wordt afgehandeld.
vanochtend een rekening op de mat van de eerst gelegde vulling van 96 euro , daar ik van mening ben dat deze rekening toch gemaakt is voor een vulling die op een behoorlijke inschattingsfout gemaakt is besloot ik de praktijk te bellen of zij dit de normale gang van zaken vonden.
Een ietwat gniffelende assistent meldde mij dat dit vaker voorkomt (op een toon alsof het een hele normale kwestie was), waarop ik en mijn huisgenoot zoiets hadden van , ja dat kunnen we begrijpen , van dik hout ............ , afijn zij wenste verder niet in discussie te gaan maar wist nog wel te melden dat in haar computer stond dat ik hiervoor gewaarschuwd was , alsof dat wat uitmaakt , je gaat toch uit van de expertise van de tandarts , en hoeft toch niet akkoord te gaan met in mijn ogen achteraf broddelwerk.
Afijn de tandarts die de vulling heeft gelegd (eerste) was met vakantie ( tja het zal ook weer niet) en ik zou nog wel teruggebeld worden.
Is dit echt de normale gang van zaken , ik heb met deze praktijk al vaker aanvaringen gehad vanwege hun rinkelende kassa en praktijken omtrent assistentes , maar gevoelsmatig begint de maat nu wel vol te worden.
Wat kan ik doen om die (eerste) rekening toch echt op hun eigen conto te laten komen , want qua principes schopt me dit echt tegen het zere been , wie fouten maakt moet er voor bloeden zegt men dan , maar deze heren schijn onbeperkt hun gang te kunnen gaan want ook de verzekering haalt hier een beetje de schouders op.
Aangezien ik tot 250 euro per jaar ben verzekerd wordt naar ik vrees de wortelkanaalbehandeling toch een rib uit mijn lijf , en ik heb al vaak gehoord dat binnen een paar jaar er dan alsnog een kroon moet worden geplaatst (jaja de kassa moet blijven rinkelen)
groeten
Mirjam
afijn de pijn zakte niet af , integendeel , de volgende dag stond ik helemaal op mijn kop van de pijn en de pijnstillers werden ingenomen als snoep , ik heb het twee dagen aangekeken (was ook weer net weekend) en de maandags gebeld en ik kon de woensdag komen , afijn u begrijpt , er zijn wel dagen geweest dat je je beter voelt.
De woensdag geholpen door een tandarts in de praktijk (het is daar maar net wie je daar behandelt) en deze boorde de pas geplaatste vulling er uit en meldde tevens dat inderdaad de lucht haar tegemoet kwam, afijn later begonnen met de wortelkanaalbehandeling welke in november (ja dan pas) wordt afgehandeld.
vanochtend een rekening op de mat van de eerst gelegde vulling van 96 euro , daar ik van mening ben dat deze rekening toch gemaakt is voor een vulling die op een behoorlijke inschattingsfout gemaakt is besloot ik de praktijk te bellen of zij dit de normale gang van zaken vonden.
Een ietwat gniffelende assistent meldde mij dat dit vaker voorkomt (op een toon alsof het een hele normale kwestie was), waarop ik en mijn huisgenoot zoiets hadden van , ja dat kunnen we begrijpen , van dik hout ............ , afijn zij wenste verder niet in discussie te gaan maar wist nog wel te melden dat in haar computer stond dat ik hiervoor gewaarschuwd was , alsof dat wat uitmaakt , je gaat toch uit van de expertise van de tandarts , en hoeft toch niet akkoord te gaan met in mijn ogen achteraf broddelwerk.
Afijn de tandarts die de vulling heeft gelegd (eerste) was met vakantie ( tja het zal ook weer niet) en ik zou nog wel teruggebeld worden.
Is dit echt de normale gang van zaken , ik heb met deze praktijk al vaker aanvaringen gehad vanwege hun rinkelende kassa en praktijken omtrent assistentes , maar gevoelsmatig begint de maat nu wel vol te worden.
Wat kan ik doen om die (eerste) rekening toch echt op hun eigen conto te laten komen , want qua principes schopt me dit echt tegen het zere been , wie fouten maakt moet er voor bloeden zegt men dan , maar deze heren schijn onbeperkt hun gang te kunnen gaan want ook de verzekering haalt hier een beetje de schouders op.
Aangezien ik tot 250 euro per jaar ben verzekerd wordt naar ik vrees de wortelkanaalbehandeling toch een rib uit mijn lijf , en ik heb al vaak gehoord dat binnen een paar jaar er dan alsnog een kroon moet worden geplaatst (jaja de kassa moet blijven rinkelen)
groeten
Mirjam
Re: tandarts praktijkjes
vandaag belde een zenuwachtig klinkende assistente mij om even de zaken uit de doeken te doen (alsof ik op de zoveelste mooie uitleg en smoezen zat te wachten).
Afijn het verhaal komt er in kort weer op neer dat ze de eerste vulling gelegd hebben met de beste bedoeling om de kies te sparen en om het voor de client zo goedkoop mogelijk te houden , om tranen van in de ogen te krijgen toch ? toen ik echter mijn kant van het verhaal vertelde welke was dat ik hier dagen met een extra pijn heb gelopen , weer behandeld diende te worden en dus alsnog een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan en daarvoor dus en een vulling én een wortelkanaalbehandeling moest betalen , sputterde ze nog dat de eerste vulling een drievlaksvulling was die voor de wortelkanaalbehandeling toch nog nodig was (tja had dan de wortelkanaalbehandeling ook meteen gedaan , had ik de tandarts dat advies moeten geven soms ? )
kortom geen boodschap aan mijn verhaal , en verder kon ook zij niets betekenen met het oog op de rekening en het voor mij toch eenzijdige informatieve gesprek was wat haar betreft wel ten einde.
tja en nu ? , ik bel zo hier en daar wel in het rond en op dit moment heb ik het telefoonnummer van de nmt klaar liggen , maar lieve mensen moet het nu zo ?
Duidelijk is in elk geval dat mijn langste tijd bij deze praktijk er op zit , maar dan nog , het voelt toch alsof je bent belandt in een wereld die elkaar de hand boven het hoofd houdt , en enkel gebrand is op jouw geld en verder het minimale aan inspanning , al vertellen hun mooie praatjes hele andere zaken.
was het in mijn geval soms beter geweest om na drie dagen meteen maar een kroon te leggen en drie dagen later weer een kunstgebit ?
Ook hebben we in het verleden al eens te horen gekregen dat als je een nieuwe wasmachine nodig hebt dan koop je die ook dus zeur niet over een vulling , maar als het zo door gaat dan heb ik straks een hele wasserette in mijn mond hangen om die straks alsnog te verruilen voor een of ander goedkoop plastic mondservies.
groetjes
mirjam
Afijn het verhaal komt er in kort weer op neer dat ze de eerste vulling gelegd hebben met de beste bedoeling om de kies te sparen en om het voor de client zo goedkoop mogelijk te houden , om tranen van in de ogen te krijgen toch ? toen ik echter mijn kant van het verhaal vertelde welke was dat ik hier dagen met een extra pijn heb gelopen , weer behandeld diende te worden en dus alsnog een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan en daarvoor dus en een vulling én een wortelkanaalbehandeling moest betalen , sputterde ze nog dat de eerste vulling een drievlaksvulling was die voor de wortelkanaalbehandeling toch nog nodig was (tja had dan de wortelkanaalbehandeling ook meteen gedaan , had ik de tandarts dat advies moeten geven soms ? )
kortom geen boodschap aan mijn verhaal , en verder kon ook zij niets betekenen met het oog op de rekening en het voor mij toch eenzijdige informatieve gesprek was wat haar betreft wel ten einde.
tja en nu ? , ik bel zo hier en daar wel in het rond en op dit moment heb ik het telefoonnummer van de nmt klaar liggen , maar lieve mensen moet het nu zo ?
Duidelijk is in elk geval dat mijn langste tijd bij deze praktijk er op zit , maar dan nog , het voelt toch alsof je bent belandt in een wereld die elkaar de hand boven het hoofd houdt , en enkel gebrand is op jouw geld en verder het minimale aan inspanning , al vertellen hun mooie praatjes hele andere zaken.
was het in mijn geval soms beter geweest om na drie dagen meteen maar een kroon te leggen en drie dagen later weer een kunstgebit ?
Ook hebben we in het verleden al eens te horen gekregen dat als je een nieuwe wasmachine nodig hebt dan koop je die ook dus zeur niet over een vulling , maar als het zo door gaat dan heb ik straks een hele wasserette in mijn mond hangen om die straks alsnog te verruilen voor een of ander goedkoop plastic mondservies.
groetjes
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
Hoi Mirjam,
Goh, wat komt zoiets me toch bekend voor!
Eind juli had ik samen met mijn vriend een afspraak bij de tandarts. De afspraak was om half 9, en we hadden beiden een kwartier.
Het begon al dat de tandarts 10 minuten te laat was. Kan gebeuren, maar excuses werden niet gemaakt.
Mijn vriend ging als eerst. Na een vrij snelle controle bleek dat er 3 plekjes geseald moesten worden. Dit kon ter plekke. Voordat mijn vriend iets kon zeggen, was de tandarts al begonnen. Na het sealen werd er nog even tandsteen verwijderd, en dan letterlijk alleen verwijderd, geen polijsten (wat wij wel gewend waren van een tandarts)
Mijn vriend was klaar en ging naar zijn werk. Bij mij ook een vluchtige controle en (je raad het al) bij mij moest er ook geseald worden. Hij zei niet hoeveelDit werd ook al gedaan, voordat ik iets kon zeggen. Ook bij mij tandsteen verwijderen.
Nog voor 9-en stond ik buiten. Ik vond het wel vrij vlot, maar goed, dat kan.
Na een week kwam de rekening, gezamelijk 400 euro
De tandarts heeft bij mijn vriend 7 sealingen gedeclareerd, en bij mij 4. Deze kosten zo rond de 30 euro per stuk!
Ik vind het heel erg apart dat een tandarts binnen 20 minuten 11 sealingen kan doen, 2 controles en 2 x tandsteen verwijderen.
Natuurlijk heb ik even de tandarts gebeld, en de assistente meldde mij doodleuk: ,,ja hoor mevrouw, dat is allemaal gebeurd en daar hoeft u geen toestemming voor te geven. Als de tandarts het nodig vindt, dan kan hij het gewoon doen. "
Op mijn vraag over hoelang een sealing gemiddeld duurt, antwoordde ze: ,,de tandarts die u behandelt heeft, kan dit erg snel. Het zou langer duren als de assistente het zou doen, maar de tandarts kan dit nu eenmaal erg snel.''
Ik ben niet bereid om deze rekening te betalen, ondanks dat ik een groot gedeelte van de rekening terug kan krijgen via de verzekering. Ik vind het gewoon belachelijk hoe deze tandarts te werk gaat, meld in ieder geval hoeveel sealingen je gaat doen, desnoods met wat het kost. Dat weet hij dondersgoed.
Begin september heb ik een second opinion, ben benieuwd of alles gedaan is wat er op de rekening staat..
Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee? Dingen die gedeclareerd zijn, terwijl je het idee hebt dat het niet gedaan is? Of had ik gewoon een aparte tandarts? (ik ga er niet meer naar terug, het vertrouwen is volledig weg)
Goh, wat komt zoiets me toch bekend voor!
Eind juli had ik samen met mijn vriend een afspraak bij de tandarts. De afspraak was om half 9, en we hadden beiden een kwartier.
Het begon al dat de tandarts 10 minuten te laat was. Kan gebeuren, maar excuses werden niet gemaakt.
Mijn vriend ging als eerst. Na een vrij snelle controle bleek dat er 3 plekjes geseald moesten worden. Dit kon ter plekke. Voordat mijn vriend iets kon zeggen, was de tandarts al begonnen. Na het sealen werd er nog even tandsteen verwijderd, en dan letterlijk alleen verwijderd, geen polijsten (wat wij wel gewend waren van een tandarts)
Mijn vriend was klaar en ging naar zijn werk. Bij mij ook een vluchtige controle en (je raad het al) bij mij moest er ook geseald worden. Hij zei niet hoeveelDit werd ook al gedaan, voordat ik iets kon zeggen. Ook bij mij tandsteen verwijderen.
Nog voor 9-en stond ik buiten. Ik vond het wel vrij vlot, maar goed, dat kan.
Na een week kwam de rekening, gezamelijk 400 euro
De tandarts heeft bij mijn vriend 7 sealingen gedeclareerd, en bij mij 4. Deze kosten zo rond de 30 euro per stuk!
Ik vind het heel erg apart dat een tandarts binnen 20 minuten 11 sealingen kan doen, 2 controles en 2 x tandsteen verwijderen.
Natuurlijk heb ik even de tandarts gebeld, en de assistente meldde mij doodleuk: ,,ja hoor mevrouw, dat is allemaal gebeurd en daar hoeft u geen toestemming voor te geven. Als de tandarts het nodig vindt, dan kan hij het gewoon doen. "
Op mijn vraag over hoelang een sealing gemiddeld duurt, antwoordde ze: ,,de tandarts die u behandelt heeft, kan dit erg snel. Het zou langer duren als de assistente het zou doen, maar de tandarts kan dit nu eenmaal erg snel.''
Ik ben niet bereid om deze rekening te betalen, ondanks dat ik een groot gedeelte van de rekening terug kan krijgen via de verzekering. Ik vind het gewoon belachelijk hoe deze tandarts te werk gaat, meld in ieder geval hoeveel sealingen je gaat doen, desnoods met wat het kost. Dat weet hij dondersgoed.
Begin september heb ik een second opinion, ben benieuwd of alles gedaan is wat er op de rekening staat..
Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee? Dingen die gedeclareerd zijn, terwijl je het idee hebt dat het niet gedaan is? Of had ik gewoon een aparte tandarts? (ik ga er niet meer naar terug, het vertrouwen is volledig weg)
Re: tandarts praktijkjes
hoi risje ,
frauduleuze zaken omtrent declaraties , want zo moet je dat noemen lijkt mij , zijn mij gelukkig (nog) niet bekend , het enige waar ik wel van uit mijn vel gesprongen ben ooit is nog de vulling die twee tanden raakt en dubbel gerekend schijnt te mogen worden, kortom je betaalt niet de vulling maar het aantal tanden dat behandeld wordt terwijl het om een en dezelfde vulling gaat.
Tja dan mag jij raden waar het gros van de gaatjes zitten , och en zo kan ik nog wel even doorgaan over die grijpgrage behandelaartjes met hun mooie praatjes , want je verhaal over het tandsteen verwijderen daar kan ik ook nog wel wat over schrijven , hoe dan ook , sinds dat fanatieker dan ooit wordt uitgevoerd (door wie dan ook) is er naar mijn smaak een paradijs voor mondhygienisten ontstaan , meer wil ik er even niet over kwijt.
groetjes
mirjam
frauduleuze zaken omtrent declaraties , want zo moet je dat noemen lijkt mij , zijn mij gelukkig (nog) niet bekend , het enige waar ik wel van uit mijn vel gesprongen ben ooit is nog de vulling die twee tanden raakt en dubbel gerekend schijnt te mogen worden, kortom je betaalt niet de vulling maar het aantal tanden dat behandeld wordt terwijl het om een en dezelfde vulling gaat.
Tja dan mag jij raden waar het gros van de gaatjes zitten , och en zo kan ik nog wel even doorgaan over die grijpgrage behandelaartjes met hun mooie praatjes , want je verhaal over het tandsteen verwijderen daar kan ik ook nog wel wat over schrijven , hoe dan ook , sinds dat fanatieker dan ooit wordt uitgevoerd (door wie dan ook) is er naar mijn smaak een paradijs voor mondhygienisten ontstaan , meer wil ik er even niet over kwijt.
groetjes
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
ohw nog een leuke
een kennis van mij dacht dat het voor haar kind wel aardig was om haar voor de eerste keer mee te nemen naar de praktijk , dan kon ze een beetje zien hoe het gaat en zo , gewoon meenemen en verder niets want oppas had ze even niet.
afijn haar kind op het krukje en kijken hoe mams in de stoel ging liggen , en de tandarts aan het werk , afijn na dat mams klaar was en weer wilde vertrekken nog even een praatje dat haar dochter binnenkort ook maar eens bekeken moest worden zei de tandarts dat ze alvast wel even op de stoel mocht gaan zitten en kijken naar die enge boortjes en zo .
Dat had ze beter niet kunnen doen want daar werd mooi even 30 euro voor gerekend als een soort consult.
nou vraag ik je
groetjes
mirjam
een kennis van mij dacht dat het voor haar kind wel aardig was om haar voor de eerste keer mee te nemen naar de praktijk , dan kon ze een beetje zien hoe het gaat en zo , gewoon meenemen en verder niets want oppas had ze even niet.
afijn haar kind op het krukje en kijken hoe mams in de stoel ging liggen , en de tandarts aan het werk , afijn na dat mams klaar was en weer wilde vertrekken nog even een praatje dat haar dochter binnenkort ook maar eens bekeken moest worden zei de tandarts dat ze alvast wel even op de stoel mocht gaan zitten en kijken naar die enge boortjes en zo .
Dat had ze beter niet kunnen doen want daar werd mooi even 30 euro voor gerekend als een soort consult.
nou vraag ik je
groetjes
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
Zo zeg wat een....zakkenvuller.
Re: tandarts praktijkjes
zakkenvullerS , het is een praktijk met meerdere tandartsen , talloze assistentes en nog wat zwevende krachten.
Maar ik betwijfel of het de enige praktijk is waar het er zo aan toe gaat , ik denk dat het meer een algemeen probleem aan het worden is van zgn specialisaties die met mooi en zgn vakjargon de boel flessen tot en met , in elk geval wel weten te zorgen dat hen geen "blaam" treft en precies weten tot hoever ze kunnen gaan.
en dat gebeurt dan ook
groetjes
mirjam
Maar ik betwijfel of het de enige praktijk is waar het er zo aan toe gaat , ik denk dat het meer een algemeen probleem aan het worden is van zgn specialisaties die met mooi en zgn vakjargon de boel flessen tot en met , in elk geval wel weten te zorgen dat hen geen "blaam" treft en precies weten tot hoever ze kunnen gaan.
en dat gebeurt dan ook
groetjes
mirjam
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39
Re: tandarts praktijkjes
Ik heb ook geen geluk met Nederlandse tandartsten.
Omdat ik veel in Minsk kom heb ik daar mijn vaste tandarts. Nu wilde het ongeluk dat ik last kreeg van een kies terwijl ik in Nederland was. 10 tandartsten gebeld en niemand had tijd. Na lang bellen eindelijk 1 gevonden die tijd had. Daar geweest foto gemaakt en boven de kies zat een joekel van een ontsteking. Heeft die tandarts eerst een peniciline kuur mee. Werkt niet. week later terugbellen. Hij heeft geen tijd. Na twee weken brullende tijdpijn mag ik terugkomen. WKB gehad. Pijn wordt minder maar blijft zeuren. Ik terug nieuwe foto's niks te zien. Daarna nog steeds pijn. Kosten EUR 450 plus 40 euro voor de foto's.
Zijn er hier zo weinig tandartsen? Toen in Minsk woonde belde je gewoon naar de prive kliniek en 1 van de 25 aldaar werkzame tandartsten had altijd wel tijd. Daarbij schrok ik van de prijzen. Die zijn 6x hoger dan in Minsk in een exclusieve privekliniek www.nordin.by
Nu is het opgelost door mijn vaste tandarts aldaar, maar dat niemand wilde helpen en dat je weken moest wachten voor een behandeling werd door hen als horror omschreven. En dan moemen jullie ons een derde wereldland zei ie nog lachend
Waarom worden er hier (Nederland dus) niet meer tandartsten opgeleid?
Omdat ik veel in Minsk kom heb ik daar mijn vaste tandarts. Nu wilde het ongeluk dat ik last kreeg van een kies terwijl ik in Nederland was. 10 tandartsten gebeld en niemand had tijd. Na lang bellen eindelijk 1 gevonden die tijd had. Daar geweest foto gemaakt en boven de kies zat een joekel van een ontsteking. Heeft die tandarts eerst een peniciline kuur mee. Werkt niet. week later terugbellen. Hij heeft geen tijd. Na twee weken brullende tijdpijn mag ik terugkomen. WKB gehad. Pijn wordt minder maar blijft zeuren. Ik terug nieuwe foto's niks te zien. Daarna nog steeds pijn. Kosten EUR 450 plus 40 euro voor de foto's.
Zijn er hier zo weinig tandartsen? Toen in Minsk woonde belde je gewoon naar de prive kliniek en 1 van de 25 aldaar werkzame tandartsten had altijd wel tijd. Daarbij schrok ik van de prijzen. Die zijn 6x hoger dan in Minsk in een exclusieve privekliniek www.nordin.by
Nu is het opgelost door mijn vaste tandarts aldaar, maar dat niemand wilde helpen en dat je weken moest wachten voor een behandeling werd door hen als horror omschreven. En dan moemen jullie ons een derde wereldland zei ie nog lachend
Waarom worden er hier (Nederland dus) niet meer tandartsten opgeleid?
Re: tandarts praktijkjes
is het toeval , kom ik mensen tegen aan wie ik mijn story vertelt , vertellen ze me doodleuk dat zij dit ook al twee keer beleefd hebben bij hun tandartsenpraktijk
maar al met al weet ik nog steeds niet wat ik het beste kan doen , leest hier niemand van tros radar mee of zo ?
groetjes
mirjam
maar al met al weet ik nog steeds niet wat ik het beste kan doen , leest hier niemand van tros radar mee of zo ?
groetjes
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
Er zijn in nederland mer dan 6000 tandartsen en idd zal er hier en daar wat mis gaan. Als het goed gaat hoor je meestal niets.
Eerst een gewone vulling leggen om te kijken of kies te redden is is hele normale procedure.
Had de tandarts meteen de wortelkanaal behandeling gedaan, dan had hier waarschijnlijk gestaan dat hij eerst een gewone vulling had moeten proberen.
Je kan het niet altijd zien of er een wortelkanaal behandeling nodig is, dat weet je pas als mensen klachten houden.
Eerst een gewone vulling leggen om te kijken of kies te redden is is hele normale procedure.
Had de tandarts meteen de wortelkanaal behandeling gedaan, dan had hier waarschijnlijk gestaan dat hij eerst een gewone vulling had moeten proberen.
Je kan het niet altijd zien of er een wortelkanaal behandeling nodig is, dat weet je pas als mensen klachten houden.
Re: tandarts praktijkjes
loesje 2 schreef:Er zijn in nederland mer dan 6000 tandartsen en idd zal er hier en daar wat mis gaan. Als het goed gaat hoor je meestal niets.
Eerst een gewone vulling leggen om te kijken of kies te redden is is hele normale procedure.
Had de tandarts meteen de wortelkanaal behandeling gedaan, dan had hier waarschijnlijk gestaan dat hij eerst een gewone vulling had moeten proberen.
Je kan het niet altijd zien of er een wortelkanaal behandeling nodig is, dat weet je pas als mensen klachten houden.
onzin , we hadden voor dat we naar de tandarts gingen al ingeschat dat dat er aan zat te komen en wanneer bij het uithalen van de eerste vulling de stank tegemoet komt , dan maak je mij niet wijs dat dat niet beter ingeschat had kunnen worden , bovendien kan bij twijfel de client VOORAF ingelicht worden of nog beter de client voor de keuze stellen hoe te behandelen , meteen wkb of eerst nog wat anders proberen , dit is allemaal niet gebeurd (wat ook nog eens verplicht is binnen de inspanningsverplichting lijkt mij) , en hoe meer ik mijn oor te luister leg hoe hufteriger de verhalen worden die ik hoor over dit soort praktijken waar bij op het randje van wat kan en mag gewerkt wordt , maar of het allemaal hoort , tja dat is het grote grijze gebied van verdiensten.
De kneep zit hem duidelijk in de communicatie tussen client en tandarts , deze blijkt eenzijdig te zijn en als klant kan je maar gewoon betalen voor datgene waar de tandarts ook maar zin in heeft om te doen , ze hebben altijd wel een mooi praatje in vakjargon klaar.
de "foute tandartsen" , en die zijn er geheid , vinden hierin een kweekvijver van verleidingen om "extra" te kunnen verdienen.
En uiteraard ligt de "fout" altijd bij de consument die de last heeft en de rekening gepresenteerd krijgt.
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
Opvallend wordt ook steeds meer dat wanneer ik dit soort praktijken aan het licht breng diverse tandartsen of andere belanghebbenden enorm getriggered worden en mij proberen te intimideren met uitspraken als : wanneer je hier werk van gaat maken dan zul je meer pijn in je beurs hebben dan nu , dus ik zou maar uitkijken waar ik aan begin.
waarom is dit nodig ? dit doe je enkel als je wat op je kerfstok hebt lijkt mij , in elk geval wordt mij steeds duidelijker dat dergelijke lieden zich totaal afsluiten voor kritiek.
groetjes
mirjam
waarom is dit nodig ? dit doe je enkel als je wat op je kerfstok hebt lijkt mij , in elk geval wordt mij steeds duidelijker dat dergelijke lieden zich totaal afsluiten voor kritiek.
groetjes
mirjam
Re: tandarts praktijkjes
Update:
Gisteren de second opion gehad bij een andere tandarts. Zij zag bij mijn vriend 3 vullinkjes, maar kon niet zeggen hoe oud deze waren. Ook heeft ze foto's gemaakt, waarop ze bij mijn vriend alleen die 3 vullinkjes/sealingen zag.
Bij mij zag ze helemaal niets! op de foto's was ook niets te zien! Verder heeft ze bij ons beiden nog tandsteen weggehaald, waar ze best lang mee bezig is geweest. Dat terwijl we in juli bij die andere vent geweest zijn.
Ze hield wel een slag om de arm dat het kan zijn dat zij het niet gezien heeft, maar ze heeft zo lang gekeken, ook steeds met de plaatjes erbij die de oude tandarts had opgestuurd.
Met andere woorden, als zij de vullinkjes/sealingen die de oude tandarts gedaan heeft niet ziet, zijn ze of niet gedaan, of heel slecht gedaan, dat ze er alweer uit liggen (wat is dan het nut er van?)
Heeft iemand enig idee hoe ik nu hier mee om moet gaan? Ik ga sowieso mijn verzekeringsmaatschappij nog even bellen, met dezelfde vraag, maar ik wil eigenlijk die vent helemaal niet betalen. In welk recht sta ik? Kan ik überhaupt iets doen?
Thanks alvast!
Gisteren de second opion gehad bij een andere tandarts. Zij zag bij mijn vriend 3 vullinkjes, maar kon niet zeggen hoe oud deze waren. Ook heeft ze foto's gemaakt, waarop ze bij mijn vriend alleen die 3 vullinkjes/sealingen zag.
Bij mij zag ze helemaal niets! op de foto's was ook niets te zien! Verder heeft ze bij ons beiden nog tandsteen weggehaald, waar ze best lang mee bezig is geweest. Dat terwijl we in juli bij die andere vent geweest zijn.
Ze hield wel een slag om de arm dat het kan zijn dat zij het niet gezien heeft, maar ze heeft zo lang gekeken, ook steeds met de plaatjes erbij die de oude tandarts had opgestuurd.
Met andere woorden, als zij de vullinkjes/sealingen die de oude tandarts gedaan heeft niet ziet, zijn ze of niet gedaan, of heel slecht gedaan, dat ze er alweer uit liggen (wat is dan het nut er van?)
Heeft iemand enig idee hoe ik nu hier mee om moet gaan? Ik ga sowieso mijn verzekeringsmaatschappij nog even bellen, met dezelfde vraag, maar ik wil eigenlijk die vent helemaal niet betalen. In welk recht sta ik? Kan ik überhaupt iets doen?
Thanks alvast!
Re: tandarts praktijkjes
eerste actie moet zijn de tandarts die met de vork geschreven heeft schriftelijk aan te spreken op de conclusie van de andere tandarts. Dat een deel van de nota onterecht is, en geef hem 2 weken voor een inhoudelijke reactie. Vraag gelijk bij welke instantie de klachtenregeling loopt die hij verplicht moet hebben, meestal is dit de NMT of de ANT.
Indien er geen reactie komt word het waarschijnlijk dus het indienen van een officiele klacht. het is wel zaak dat de nieuwe tandarts goed in het dossier noteert wat er geconstateerd is, en wat de discrepantie is met het dossier van de oude tandarts. Overigens moet men (al was het alleen maar uit tactische overweging) de tandarts wel de gelegenheid geven zaken te corrigeren, dus de sealingen alsnog (goed) aan te brengen. Als het al gedaan is, is het slecht werk geweest waardoor de sealingen los gelaten hebben, moet hij dan kostenloos herstellen.
Ik heb zo`n pesthekel aan dit soort tandartsen, die het telkenmale weer verzieken voor de goed werkende en netjes "'schrijvende"" meerderheid van de beroepsgroep....Als de NZA straks gaat ingrijpen op dezelfde manier die zij bij de orthodontisten willen toepassen kan je dit soort figuren ervoor bedanken dat het vinden van een goede tandarts nagenoeg onmogelijk zal gaan worden, die geven er namelijk de brui aan...
Indien er geen reactie komt word het waarschijnlijk dus het indienen van een officiele klacht. het is wel zaak dat de nieuwe tandarts goed in het dossier noteert wat er geconstateerd is, en wat de discrepantie is met het dossier van de oude tandarts. Overigens moet men (al was het alleen maar uit tactische overweging) de tandarts wel de gelegenheid geven zaken te corrigeren, dus de sealingen alsnog (goed) aan te brengen. Als het al gedaan is, is het slecht werk geweest waardoor de sealingen los gelaten hebben, moet hij dan kostenloos herstellen.
Ik heb zo`n pesthekel aan dit soort tandartsen, die het telkenmale weer verzieken voor de goed werkende en netjes "'schrijvende"" meerderheid van de beroepsgroep....Als de NZA straks gaat ingrijpen op dezelfde manier die zij bij de orthodontisten willen toepassen kan je dit soort figuren ervoor bedanken dat het vinden van een goede tandarts nagenoeg onmogelijk zal gaan worden, die geven er namelijk de brui aan...
Re: tandarts praktijkjes
hey mirjam, toevalligerwijs las ik je berichtje omdat ik als tandarts graag lees over hoe mensen over (hun) tandartsen denken. Jammer dat positieve verhalen niet meer de overhand hebben.... maar zoiets is natuurlijk te verwachten op zo'n forum.
Ik zal je heel eerlijk antwoord geven.
Wanneer iemand erge kiespijn heeft is het voor de tandarts niet altijd duidelijk of een wortelkanaalbehandeling nodig is. Soms kan een foto heel goed uitsluitsel geven maar soms ook niet.
Ik heb meegemaakt dat iemand verschrikkelijke pijn had en dat die daadwerkelijk spontaan ook weer overging (misschien geklemd in de slaap?).
Ook kan een vulling maken soms soms zorgen dat de pijn weggaat.
Hoe het ook zij, een tandarts zal alleen een wortelkanaal behandeling starten wanneer hij/zij er zeker van is dat dit nodig is, maw dat het zenuwweefsel in de kies dood is dan wel aan het afsterven is.
Het is namelijk zo dat een tand of kies ernstig verzwakt wanneer je er een wortelkanaalbehandeling in uitvoert.
In jouw geval heeft de tandarts dus idd met de beste bedoeling eerst zo min mogelijk schade aangericht.
Dat de wkb alsnog nodig was is erg vervelend maar je kunt de tandarts dus niet betichten een zakkenvuller te zijn.
Over wat er tijdens de behandeling gezegd is, daar weet ik natuurlijk het fijne niet van, de tandarts is verplicht je een zo'n weloverwogen mogelijke keuze te laten maken...
ik hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt en dat je niet al je vertrouwen in de tandheelkunde laat varen.
Ik zal je heel eerlijk antwoord geven.
Wanneer iemand erge kiespijn heeft is het voor de tandarts niet altijd duidelijk of een wortelkanaalbehandeling nodig is. Soms kan een foto heel goed uitsluitsel geven maar soms ook niet.
Ik heb meegemaakt dat iemand verschrikkelijke pijn had en dat die daadwerkelijk spontaan ook weer overging (misschien geklemd in de slaap?).
Ook kan een vulling maken soms soms zorgen dat de pijn weggaat.
Hoe het ook zij, een tandarts zal alleen een wortelkanaal behandeling starten wanneer hij/zij er zeker van is dat dit nodig is, maw dat het zenuwweefsel in de kies dood is dan wel aan het afsterven is.
Het is namelijk zo dat een tand of kies ernstig verzwakt wanneer je er een wortelkanaalbehandeling in uitvoert.
In jouw geval heeft de tandarts dus idd met de beste bedoeling eerst zo min mogelijk schade aangericht.
Dat de wkb alsnog nodig was is erg vervelend maar je kunt de tandarts dus niet betichten een zakkenvuller te zijn.
Over wat er tijdens de behandeling gezegd is, daar weet ik natuurlijk het fijne niet van, de tandarts is verplicht je een zo'n weloverwogen mogelijke keuze te laten maken...
ik hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt en dat je niet al je vertrouwen in de tandheelkunde laat varen.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: tandarts praktijkjes
....
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 23 sep 2010 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tandarts praktijkjes
sorry hoor maar dat is dus gewoon verzekeringsfraude... zowel door tandarts als door jezelf...ik heb een tandarts die vorig jaar al claime een wortelkanaal..voor dit jaar ,omdat ik geld over had...
Net zo erg qua handelswijze als de groep tandartsen die dingen op de nota zet die ze niet gedaan hebben.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: tandarts praktijkjes
....geen toegevoegde waarde ,mensen willen je alleen maar verkeerd begrijpen terwijl je probeerd iets uit te leggen,de goede dingen pikken ze er niet uit,vreemd he?
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 23 sep 2010 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: tandarts praktijkjes
laat maar zo is het helemaal niet gegaan,er gaan ook nog dingen aan vooraf..
foto;s enz...
de beslissing was er al wortelkanaal,je weet helemaal niet hoe het is gegaan,
het komt anders over,maar er is niet gefraudeerd....
als er eentje op tegen is ben ik het wel,dus ik nok hier mee...
deze discussie ga ik niet aan....ik weet hoe het is gegaan en als je al in werking bent zal je wel al moeten declaren...rand geval...
ik haal het wel weg,want mensen zoals jullie ,willen alleen maar dingen eruit pakken die je lekker kan aanpakken...
foto;s enz...
de beslissing was er al wortelkanaal,je weet helemaal niet hoe het is gegaan,
het komt anders over,maar er is niet gefraudeerd....
als er eentje op tegen is ben ik het wel,dus ik nok hier mee...
deze discussie ga ik niet aan....ik weet hoe het is gegaan en als je al in werking bent zal je wel al moeten declaren...rand geval...
ik haal het wel weg,want mensen zoals jullie ,willen alleen maar dingen eruit pakken die je lekker kan aanpakken...
Re: tandarts praktijkjes
een behandeling declareren op een datum dat ie niet gedaan is is al fraude...Zeker wanneer uitkering door verzekering de reden is, en dat was de enige reden. Er is namelijk geen enkele andere reden denkbaar waarom zoiets gebeurt....
dus ga je zelf maar oplichten... De verzekering licht niet op, dat heeft u gedaan. Polisvoorwaarden zijn polisvoorwaarden, heeft niets met oplichting te maken.aangezien ik het hoogste verzekerd bent voor de tandarts mag het wel een keer in die 37 jaar...1x...beter als opgelicht worden