LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandartspraktijk Vrijheid Zwolle
-
Tandartspraktijk Vrijheid Zwolle
Wie bepaald of een rekening terecht is of niet?
Niemand lijkt mij die vraag te kunnen beantwoorden
Ik heb vaker klachten over deze praktijk gehoord, maar nu overkomt het mezelf.
Het gaat om het volgende;
Ieder half jaar maak ik de controle afspraak voor mijzelf en mijn twee kinderen,
zo ook december jl., er staan vijf minuten voor ieder van ons, en op controle afspraken wordt er niet behandeld.
Mijn zoon belde die dag naar me vanuit de auto dat hij het waarschijnlijk niet ging redden omdat hij in de file stond (geen reguliere file, maar omdat er een ongeval gebeurt was). Mijn dochter en ik waren netjes op tijd in de praktijk waar ik direct melde dat mijn zoon het waarschijnlijk niet op tijd ging redden.
Toch werd mij later een rekening gestuurd wegens het niet nakomen van een afspraak. Maar dit is toch overmacht?
Ik bedoel, ik heb eerder ook wel eens een afspraak vergeten, eigen schuld dikke bult, die rekening heb ik ook zonder bokken betaald, maar ik vind dit geen vergeten afspraak, mijn dochter en ik waren er toch wel!
Ik heb verscheidene keren gebeld hierover zonder antwoord te hebben gekregen, ben gewoon een tijdje aan het lijntje gehouden totdat ik vorige week kreeg te horen dat de rekening gewoon bleef staan en dat ik hem móest betalen. Een dag later kreeg ik een nieuwe rekening die nu verdubbeld was. Ik vind dit zo onterecht, maar weet niet wat ik hiermee aanmoet.
Heeft iemand advies voor me?
Niemand lijkt mij die vraag te kunnen beantwoorden
Ik heb vaker klachten over deze praktijk gehoord, maar nu overkomt het mezelf.
Het gaat om het volgende;
Ieder half jaar maak ik de controle afspraak voor mijzelf en mijn twee kinderen,
zo ook december jl., er staan vijf minuten voor ieder van ons, en op controle afspraken wordt er niet behandeld.
Mijn zoon belde die dag naar me vanuit de auto dat hij het waarschijnlijk niet ging redden omdat hij in de file stond (geen reguliere file, maar omdat er een ongeval gebeurt was). Mijn dochter en ik waren netjes op tijd in de praktijk waar ik direct melde dat mijn zoon het waarschijnlijk niet op tijd ging redden.
Toch werd mij later een rekening gestuurd wegens het niet nakomen van een afspraak. Maar dit is toch overmacht?
Ik bedoel, ik heb eerder ook wel eens een afspraak vergeten, eigen schuld dikke bult, die rekening heb ik ook zonder bokken betaald, maar ik vind dit geen vergeten afspraak, mijn dochter en ik waren er toch wel!
Ik heb verscheidene keren gebeld hierover zonder antwoord te hebben gekregen, ben gewoon een tijdje aan het lijntje gehouden totdat ik vorige week kreeg te horen dat de rekening gewoon bleef staan en dat ik hem móest betalen. Een dag later kreeg ik een nieuwe rekening die nu verdubbeld was. Ik vind dit zo onterecht, maar weet niet wat ik hiermee aanmoet.
Heeft iemand advies voor me?
Re: Tandartspraktijk Vrijheid Zwolle
Niet op komen dagen is niet op komen dagen ongeacht de reden. Dat je toch moet betalen is heel normaal.
En ik zou maar opschieten want anders komen er ook nog kosten bij.
sephora30 schreef:Niet op komen dagen is niet op komen dagen ongeacht de reden. Dat je toch moet betalen is heel normaal.
Klopt, en dat is voor mij de reden om na jaren lang ' trouw klant' te zijn geweest over te stappen naar Dental Clinics (ook in Zwolle)
Denk er eens over na zou ik zou zeggen.
Overigens... bel even met de Vrijheid en vraag of ze de vergeten afspraak niet willen crediteren. Soms zijn het net mensen, die tandartsen.... Doen ze dat niet, dan ga je met je 2 kinderen weg, dan mist de Vrijheid 3x een halfjaar controle... zijn ze best gevoelig voor.
het is misschien niet de schuld van uw zoon, maar ook niet de schuld van de tandartspraktijk, die volgens uw filosofie wel de rekening gepresenteerd krijgt. U (of liever uw zoon) heeft een afspraak met de praktijk, voor iets wat hij wil, niet andersom.
Heel formeel is de veroorzaker van het ongeluk de veroorzaker, en zou de rekening dus daar gepresenteerd moeten worden. Maar wel door uw zoon, niet door de tandarts.
Overigens vind ik de opstelling van de praktijk nogal star, zeker met de (mi wel erg korte) tijd die ingepland is voor de controles. Tenzij het echt alleen sec om de controle gaat zonder iets erbij (dus alleen een C11 ). In zo`n geval mag bij mij iemand gewoon even wachten tot er wat lucht is. Tenzij erna een heel lange afspraak gepland is en dit niet gaat lukken.
Heel formeel is de veroorzaker van het ongeluk de veroorzaker, en zou de rekening dus daar gepresenteerd moeten worden. Maar wel door uw zoon, niet door de tandarts.
Overigens vind ik de opstelling van de praktijk nogal star, zeker met de (mi wel erg korte) tijd die ingepland is voor de controles. Tenzij het echt alleen sec om de controle gaat zonder iets erbij (dus alleen een C11 ). In zo`n geval mag bij mij iemand gewoon even wachten tot er wat lucht is. Tenzij erna een heel lange afspraak gepland is en dit niet gaat lukken.
-
Walgelijk zeg, terwijl zij een patient voor elk apart gaatje dat gevuld moet
worden laten terug komen, is ook steeds een georganiseer van jewelste,
en mag je blij zijn als je binnen 20/25 minuten geholpen wordt, maar daar mag je niets van zeggen.
Ik begrijp dat ik er dus niet onderuit kom, ik zal hem dan ook betalen,
maar niet zo maar. Wat ik al zei, tegenwoordig hoef je geen
coulance meer te verwachten, dat is helaas de wereld heden ten dage,
ook al doe je nog zo je best en hou je je netjes aan alle regeltjes.
Precies de reden waarom er steeds meer mensen een houding krijgen van,
oke dat kun je doen, maar ik zal genoegdoening krijgen,
linksom of rechtsom, en zover ben ik nu ook....
Ik hoorde eerder wel eens klachten over ze, en ik ga er in ieder geval voor
zorgen dat deze praktijk eens ernstig onder de loep genomen gaat worden,
want dat is zeker nodig.
worden laten terug komen, is ook steeds een georganiseer van jewelste,
en mag je blij zijn als je binnen 20/25 minuten geholpen wordt, maar daar mag je niets van zeggen.
Ik begrijp dat ik er dus niet onderuit kom, ik zal hem dan ook betalen,
maar niet zo maar. Wat ik al zei, tegenwoordig hoef je geen
coulance meer te verwachten, dat is helaas de wereld heden ten dage,
ook al doe je nog zo je best en hou je je netjes aan alle regeltjes.
Precies de reden waarom er steeds meer mensen een houding krijgen van,
want dat is zeker nodig.
Moederdevrouw schreef: Precies de reden waarom er steeds meer mensen een houding krijgen van,
.
ik snap dat je er van baalt maar niet ieder mens is zo
want dat is zeker nodig
dan snap ik niet dat je er nog heen bent gegaan.
-
Omdat het mij of mijn kinderen nooit betrof, nu wel, en wel op zo'n
dan snap ik niet dat je er nog heen bent gegaan.
flauwe kinderachtiger manier, tja...
Ik zal je vertellen dat juist de mensen met hogere banen/inkomens het
ik snap dat je er van baalt maar niet ieder mens is zo
meeste zo denken en frauderen, zodat straks de premies weer verhoogd
worden die de minderen weer voelen!
nou de mindere mens om het zo maar effe te noemen niet vergeten hoor.
als ik dit lees denk ik: gatver wat voor maatschappij is dit....(en dat is naar TS toe....)Ik hoorde eerder wel eens klachten over ze, en ik ga er in ieder geval voor
zorgen dat deze praktijk eens ernstig onder de loep genomen gaat worden
over iedere zorgverlener zijn klachten, en als je dieper gaat graven hebben de meesten de basis dat de patient zijn zin niet krijgt, of dat terecht is of niet word niet eens meer naar gekeken. Vraag mij af hoe het zou zijn als het andersom was....En kosten waar u zelf part nog deel aan heeft wel bij u neergelegd worden. dan is waarschijnlijk de wereld (ook) te klein....
-
Precies, je slaat de spijker op z'n kop! Dat is precies wat ik dacht!vroem schreef:als ik dit lees denk ik: gatver wat voor maatschappij is dit....(en dat is naar TS toe....)Ik hoorde eerder wel eens klachten over ze, en ik ga er in ieder geval voor
zorgen dat deze praktijk eens ernstig onder de loep genomen gaat worden
over iedere zorgverlener zijn klachten, en als je dieper gaat graven hebben de meesten de basis dat de patient zijn zin niet krijgt, of dat terecht is of niet word niet eens meer naar gekeken. Vraag mij af hoe het zou zijn als het andersom was....En kosten waar u zelf part nog deel aan heeft wel bij u neergelegd worden. dan is waarschijnlijk de wereld (ook) te klein....
Als je al in een belachelijk groot vrijstaand huis woont, de nieuwste duurste type Mercedes rijdt en twee/drie keer per jaar op vakantie kunt, en je legt een rekening voor iets wat pure overmacht is bij een alleenstaande moeder die op bijstandsniveau leeft neer, waar gaan we dan in godsnaam heen in deze wereld nietwaar
ahh gewoon jaloers dus....bijstand dus geen werk, dus met het o zo moeilijk plannen van vervolgbehandelingen zal dan ook wel meevallen, toch?
jammer dat er weer zaken bijgehaald worden die er in essentie niets mee te maken hebben. Want bepaalde zaken uit mijn eerste reactie gaat u helemaal niet op in. De nota dient neergelgd bij de veroorzaker, namelijk de veroorzaker van de aanrijding waardoor hij te laat kwam. Komt op mij over dat u liever lui dan moe bent daarachter aan te gaan, dus maar bij de eerste de beste andere de kosten neeleggen, namelijk de tandarts want "" die heeft toch geld zat.."" doe het dan goed en leg het bij Balkenende neer, die verdient nu toch 3x de balkenende norm, verdient meer dan welke tandarts dan ook...met minder werken ook nog eens.
jammer dat er weer zaken bijgehaald worden die er in essentie niets mee te maken hebben. Want bepaalde zaken uit mijn eerste reactie gaat u helemaal niet op in. De nota dient neergelgd bij de veroorzaker, namelijk de veroorzaker van de aanrijding waardoor hij te laat kwam. Komt op mij over dat u liever lui dan moe bent daarachter aan te gaan, dus maar bij de eerste de beste andere de kosten neeleggen, namelijk de tandarts want "" die heeft toch geld zat.."" doe het dan goed en leg het bij Balkenende neer, die verdient nu toch 3x de balkenende norm, verdient meer dan welke tandarts dan ook...met minder werken ook nog eens.
nog even dit: formeel is de nota naar de verkeerde persoon gestuurd, had namelijk niet naar u maar naar uw zoon gestuurd moeten worden, hij is namelijk meerderjarig... Dus wat dat betreft kunt u bezwaar maken (waarna natuurlijk een neiwue komt aan uw zoon gericht..).Toch werd mij later een rekening gestuurd wegens het niet nakomen van een afspraak.
Wat misschien nog slimmer is dan er ruzie over te gaan zitten maken, is gewoon even een brief schrijven aan de tandarts met verzoek om d enota in te trekken, met redenen omkleed. Tegen iemand aan gaan schoppen en het conflict zoeken is natuurlijk heel makkelijk maar niet zo heel slim. Iemand die bij mij aan de balie staat zoals u zich hier op het forum presenteert krijgt van mij geen cm, iemand die gewoon netjes blijft en even sorry zegt etc, kan veel meer bereiken, zo werkt het in het leven. Misschien meten met 2 maten, maar als ik iemand aanspreek op dergelijk gedrag levert dat meestal winst op voor beide partijen.
Bekijk het vanuit het oogpunt van de tandarts; stel dat 10 mensen per dag afzeggen, moet hij dan bij iedereen zeggen, ach ik begrijp het wel hoor u hoeft niet te betalen.
Tja dan kunnen de tandartsen wel opdoeken.
Het is de normale gang van zaken dat je moet betalen bij niet tijdig afzeggen.
However, ze kunnen natuurlijk wel besluiten om wel of niet coulant naar de client toe te treden. We beredeneren altijd volgens wat wel mag en wat niet mag binnen het kader van de wet, regels of wat dan ook, maar het kan soms ook geen kwaad om te kijken wat wel of niet kan zonder meteen te kijken naar deze wetten of geschreven regels. Ik denk dat sommige instellingen en bedrijven daarmee soms helaas de plank misslaan. Een beetje menselijkheid en fatsoen kan soms dus ook geen kwaad.
of ze nou wel of niet coulant zijn ,TS is het er niet mee eens en dan komen er ineens vakanties bij dat ik zoiets heb ....ik krijg niet mijn zin dus...... sorry hoor je kent de regels wees blij dat het geen ziekenhuis bezoek was dat is nog duurder!
zoon rijdt in auto dus ken niet zelf betalen bijstand of niet lijkt me dat als je een auto hebt dat het wel meevalt.
zoon rijdt in auto dus ken niet zelf betalen bijstand of niet lijkt me dat als je een auto hebt dat het wel meevalt.
-
Ik zou eens beter gaan lezen ipv zomaar conclusies te trekkenvroem schreef:ahh gewoon jaloers dus....bijstand dus geen werk, dus met het o zo moeilijk plannen van vervolgbehandelingen zal dan ook wel meevallen, toch?
Op bijstandNIVEAU leven wil niet zeggen dat iemand werkeloos is!
Ik werk dus wel degelijk.
Heeft niets met jaloers zijn te maken, het zal mij een worst zijn, maar om zo te handelen, zegt wel degelijk wat over deze tandarts.
-
Ik had al eerder verteld dat ik dat allang geprobeert had, zo vriendelijk als maar kan, nogmaals de situatie uitgelegd, kreeg geen direct antwoord, er zou worden overlegd. Twee keer gebeld, en steeds te horen krijgen dat dat nog niet gebeurt was, ik ben weken aan het lijntje gehouden.vroem schreef:nog even dit: formeel is de nota naar de verkeerde persoon gestuurd, had namelijk niet naar u maar naar uw zoon gestuurd moeten worden, hij is namelijk meerderjarig... Dus wat dat betreft kunt u bezwaar maken (waarna natuurlijk een neiwue komt aan uw zoon gericht..).Toch werd mij later een rekening gestuurd wegens het niet nakomen van een afspraak.
Wat misschien nog slimmer is dan er ruzie over te gaan zitten maken, is gewoon even een brief schrijven aan de tandarts met verzoek om d enota in te trekken, met redenen omkleed. Tegen iemand aan gaan schoppen en het conflict zoeken is natuurlijk heel makkelijk maar niet zo heel slim. Iemand die bij mij aan de balie staat zoals u zich hier op het forum presenteert krijgt van mij geen cm, iemand die gewoon netjes blijft en even sorry zegt etc, kan veel meer bereiken, zo werkt het in het leven. Misschien meten met 2 maten, maar als ik iemand aanspreek op dergelijk gedrag levert dat meestal winst op voor beide partijen.
-
Beter lezen! Er was geen sprake van wíllen afzeggen, dit was overmacht!sephora30 schreef:Bekijk het vanuit het oogpunt van de tandarts; stel dat 10 mensen per dag afzeggen, moet hij dan bij iedereen zeggen, ach ik begrijp het wel hoor u hoeft niet te betalen.
Laatst gewijzigd door Moederdevrouw op 18 feb 2011 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waar lees jij in godsnaam dat mijn zoontiptoo schreef:of ze nou wel of niet coulant zijn ,TS is het er niet mee eens en dan komen er ineens vakanties bij dat ik zoiets heb ....ik krijg niet mijn zin dus...... sorry hoor je kent de regels wees blij dat het geen ziekenhuis bezoek was dat is nog duurder!
a) volwassen is
b) een eigen auto heeft
c) een rijbewijs heeft
d) zelf reed
Tjonge jonge
-
Dit is wat ik bedoel, dank je wel.JtC schreef:However, ze kunnen natuurlijk wel besluiten om wel of niet coulant naar de client toe te treden. We beredeneren altijd volgens wat wel mag en wat niet mag binnen het kader van de wet, regels of wat dan ook, maar het kan soms ook geen kwaad om te kijken wat wel of niet kan zonder meteen te kijken naar deze wetten of geschreven regels. Ik denk dat sommige instellingen en bedrijven daarmee soms helaas de plank misslaan. Een beetje menselijkheid en fatsoen kan soms dus ook geen kwaad.